Prestížny Countryman s najnovšou technológiou si pod záštitou BMW svoju reputáciu neustále rozširuje. S približne 150 kilogramovou záťažou v podobe hybridného pohonu sa môžete prepravovať na čistú elektrickú energiu, alebo využívať benzínový motor v minimálnom množstve.

Poháňa ho plug-in hybridné pohonné ústrojenstvo a inžinieri ho naplnili množstvom zaujímavých riešení. Perfektne vybavené auto si získa srdce každého cestujúceho, no šok príde vo forme ceny, ktorá sa približuje k 60 tisícom.

Mini Cooper S Countryman
Zdroj: Eva Karolčíková

V rámci radu Mini je Countryman primárne určený na držanie kroku so známym trendom SUV a crossoverov. V tomto znení autu nechýba drsný vzhľad, praktické pohodlie či vyššia poloha sedenia. Keďže má na sebe logo Cooper, je logické, že mu pridali trocha aj na športovosti.

Pohonné ústrojenstvo PHEV pozostáva z 1,5-litrového benzínového trojvalca s výkonom 92 kW (115 k), ktorý prednostne poháňa prednú nápravu. Jeho dôležitým partnerom je elektromotor s výkonom 70 kW (95 k), ktorý sa stará o zadnú nápravu. Za optimálnym podmienok je kombinovaný výkon 162 kW (220 k) a krútiaci moment 385 Nm. Vo svete čísel to znamená, že z pokoja na 100 km/hod zrýchli za 6,8 sekundy. Bohužiaľ, testované vozidlo nieslo na svojich ramenách stan, takže táto hodnota sa o niečo predĺžila.

Mini Cooper S Countryman
Zdroj: Eva Karolčíková

Je veľká škoda, že pri hybride chýba manuálna možnosť rekuperácie cez pádla za volantom. Motor si pekne udržiava rýchlosť aj po spustení nohy z plynu, ale napríklad pri vjazde do obce musíte brzdiť. Na toto však existuje malý trik, ako si absenciu pádielok nahradiť.

Pri požadovanej rekuperácii treba prepnúť do módu Green, prehodiť páku prevodovky na manuálne radenie a auto začne brzdiť samé. Tento spôsob sa vyplatí najmä pri spomínanom vjazde do obce, pri prichádzaní na semafor aj pri schádzaní z diaľnice. Síce je to o niečo pracnejšie riešenie, ale už po dvoch dňoch som si na toto „know-how“ zvykla, takže s tým nebude mať problém ani nový majiteľ.

Mini Cooper S Countryman
Zdroj: Eva Karolčíková

Čo sa týka nabíjania, po troch hodinách na rýchlonabíjacej stanici vystačí batéria na približne 46 kilometrov tichej jazdy v režime max eDrive. Ten si ale treba zvoliť ručne, nakoľko je po naštartovaní predvolený režim auto eDrive. V ňom systém využíva optimálnu voľbu benzínového a elektrického pohonu. Spotreba nemá od údajov automobilky výraznú odchýlku a kombinovaná spotreba činí 2,5 l/100 km a 11,6 kWh/100 km.

Vďaka vyššej konštrukcii karosérie sa do Countrymana dostanete oveľa ľahšie ako do zvyšku flotily. Kufor dokáže zhltnúť 405 litrov batožiny a po sklopení zadných sedadiel narastie na 1275 litrov. Toto už je v skutku funkčný priestor, ktorý nemôžem označiť za ženskú kabelku na nákupy, ale za reálneho parťáka na dobrodružstvá, ktorý unesie všetku výbavu potrebnú na stanovanie.

Mini Cooper S Countryman
Zdroj: Eva Karolčíková

V skrytom dne je navyše uložená podložka pod zadok len pre prípad, že by ste dostali chuť na piknik práve v kufrovom priestore. Kto by si tam chcel sadnúť, keď je auto celé zablatené?! Práve tento nenápadný kus látky zabezpečí, že sa auta s oblečením ani nedotknete.

Interiér ohromí, má však jedno zásadné mínus

Interakcia je dôležitý aspekt kabíny, ktorým si vás dokáže získať. Náladové svetlo prechádza celým interiérom a auto ho využíva inteligentným spôsobom. Navyše, kvôli zmene farby osvetlenia sa nemusí prehrabávať infotainmentom a hľadať ho ako v každom inom aute. V Mini to vyriešili jednoduchým retro „spínačom“, cez ktorý si nastavíte farbu presne podľa svojej chuti.