04. Podvozok 87%

Hoci zrýchlením v priamom smere Mazda MX-30 medzi elektromobilmi nevyniká, z hľadiska jazdných vlastností nezostala menu svojej značky nič dlžná. Crossover výborne počúva vodiča. Nízka poloha ťažiska a relatívne tuhé naladenie podvozka znamená minimálne náklony v zákrutách, ale tiež presné reakcie predných kolies na povely volantu.

Z hľadiska jazdných vlastností model MX-30 exceluje.
Zdroj: Marek Pokrývka

Japonská novinka jazdí príjemne neutrálne a napriek vyššej stavbe jej nevadia ani rýchle zmeny smeru, v čom má prsty práve nižšia hmotnosť vychádzajúca z prítomnosti menšej batérie. V pohotovostnom stave váži Mazda 1 645 kilogramov. Rovnako ako príbuzný model CX-30 využíva jednoduchú zadnú nápravu, ktorá je dobre vyladená. V hrboľatej zákrute však môže odskočiť.

Navzdory vlečenej zadnej osi a štandardným 18-palcovým kolesám (pneumatiky 215/55 R18) sa netreba v prípade elektrického crossoveru báť nedostatku komfortu. Nerovnosti ciest pruženie dobre filtruje a akusticky dáva najavo len tie väčšie, no aj tie utlmene.