02. Interiér
Otvorenie dverí označovaných automobilkou ako Freestyle vytvára veľký otvor a presvetlí pätmiestny interiér. Zadné sedadlá sú tvarovo trochu jednoduchšie, napriek tomu pre dvojicu dospelých poslúžia. Pri trojici je problémom šírka. Nohy pasažierov s konfekčnou výškou sa aj vďaka vyššej pozícii sedenia dozadu zmestia, ale bez nejakej rezervy. Rovnako je to v prípade priestoru na hlavu.
Pri nastupovaní alebo vystupovaní treba rátať s menším vstupným otvorom za prednými sedačkami, tú vodičovu ale možno pomocou dvoch tlačidiel na chrbte posunúť. Do východiskovej pozície sa sedadlo automaticky nevráti. Treba teda pamätať na jej uloženie a následné opätovné zvolenie. V zadnej časti kabíny crossoveru sme sa necítili klaustrofobicky, k čomu prispievajú malé okienka v koncovom stĺpiku. Rovnako ako sklá zadných dverí sú pevné.
Vpredu je to s miestom pre pasažierov fajn, situácia je podobná ako v type CX-30. Rovnaký je volant, multimediálny systém a viacero ďalších prvkov. Relatívne konzervativny zostal prístrojový panel kombinujúci klasické “budíky” v analógovej a digitálnej verzii. Klimatizácia však využíva dotykovú obrazovku, hoci na reguláciu teploty či intenzity ventilátora má samostatné ovládače.
Klíma ponúka prekvapujúco jedinú zónu. S ňou susedí špecifický volič prevodovky, ktorý má trochu neštandardnú pozíciu parkovacieho režimu vyžadujúcu si zvyk. Páka je umiestnená na plávajúcej konzole oživenej korkovým povrchom. Ten pokrýva aj kryty držiakov na poháre, ktoré sa preklápajú do prednej steny schránky pod lakťovou opierkou. Je to celkom praktické riešenie.
Materiál odkazujúci na korene spoločnosti Mazda tvorí aj časť vnútorných kľučiek predných dverí, posádka s ním teda pravidelne príde do kontaktu. Čalúnenie v našom prípade kombinovalo umelú kožu s kvalitne pôsobiacim textilom. Ako sme si už pri značke Mazda zvykli, z hľadiska materiálov a spracovania útočí na prémiových výrobcov. No v type MX-30 sa nájde aj niekoľko tvrdých plastov.
Batožinový priestor je potiahnutý kobercom, čo okrem bočných stien platí aj pre čiastočne dvojitú podlahu. Pod ňou sa našlo miesto na domácu nabíjačku a lepiacu sadu pre pneumatiky, povinné vybavenie však spolu s prípadnou extra kabelážou v taške uberá časť z 366-litrového objemu. Po sklopení zadných sedadiel je k dispozícii 1 171 l. Treba však rátať s miernym sklonom operadiel, ako aj malým schodom za nimi. Elektrické otváranie piatych dverí vo výbave chýba.