Na margo dizajnu EV6 mi utkveli v pamäti slová môjho kamaráta, ktoré ju perfektne opisujú. “Myslel som si, že to je koncept, ale ono to už jazdí ako sériovka.”. EV6 vyzerá futuristicky, no zároveň je viac než vhodná na bežný život. Má nečakane veľký kufor a navyše ponúka praktický odkladací priestor aj pod prednou kapotou - zmestia sa doň nabíjacie káble. Prekvapivo veľa miesta je aj na zadných sedadlách.

Kia EV6 168 kW / 77,4 kWh 2WD Earth.
Zdroj: Filip Kadlečík

Kľučky, ktoré sa vedia elegantne zasunúť do karosérie, sú síce štýlové a dnes aj veľmi moderné, no v praxi sú nepraktické. Nebol som s nimi spokojný ani pri podstatne drahších automobiloch než je EV6 a nepresvedčili ma ani tu. Aby som sa na ne mohol stopercentne spoľahnúť, museli by byť vyhrievané, čo by však stálo zbytočne veľa energie. Stačí totiž malá vrstva snehu či nepatrná námraza a kľučky sa pri pokuse o odomknutie nevysunú. V niektorých častiach Slovenska to môže znamenať problém niekoľko mesiacov v roku.

Kia EV6 168 kW / 77,4 kWh 2WD Earth.
Zdroj: Filip Kadlečík

Podľa štatistík automobiliek Tesla a Audi vedia digitálne spätné zrkadlá znížiť aerodynamický odpor vozidla o 2 - 5 %, čo sa môže premietnuť do dojazdu vyššieho o niekoľko jednotiek kilometrov. Zapustené kľučky majú ešte menší dopad na aerodynamiku, no sú relatívne lacné a štýlové. Automobilky však ešte musia prísť s riešením, ktoré bude skutočne vhodné pre každodenný život aj v oblastiach, kde niekoľko mesiacov do roka mrzne a sneží.

Interiér novinky nezaostáva za jej pôsobivým vonkajším vzhľadom. Minimalistický dizajn sa snúbi s kvalitným prevedením. Všetko je vkusné a pôsobí veľmi harmonicky, dobrú atmosféru na palube dotvára špičková audiosústava Meridian, ktorá hrá ako v luxusnej limuzíne. Pocit podobný prémiovej triede navodí aj decentné ambientné podsvietenie či asistenčné systémy na elitnej úrovy.

Kia EV6 168 kW / 77,4 kWh 2WD Earth.
Zdroj: Filip Kadlečík

Medzi bezpečnostné vychytávky EV6 patrí napríklad asistovaná zmena jazdného pruhu, kedy vozidlo aktívne sleduje všetko navôkol, aby sa uistilo o bezpečnosti manévra. Vynikajúci prehľad však má aj vodič, ktorému sa napríklad pohľad do mŕtveho uhla vozidla zobrazuje priamo na virtuálnom prístrojovom paneli. Čerešničkou na torte sú vynikajúce matrix-LED svetlomety, vďaka ktorým budete aj v noci na cestu vidieť podstatne lepšie, než bolo v kórejských automobiloch doteraz zvykom.

Kia EV6 168 kW / 77,4 kWh 2WD Earth.
Zdroj: Filip Kadlečík

Kia dokázala nájsť harmóniu medzi digitalizáciou kabíny a prehľadným usporiadaním hlavných ovládacích prvkov. Na ovládanie médií resp. klimatizácie slúži panel osadený dvomi kruhovými ovládačmi a viacerými dotykovými plochami, ktoré majú premenlivú funkciu. Na váš pokyn sa vedia zmeniť z panelu klimatizácie na centrum pre základné ovládanie infotainmentu. Nápaditá a praktická funkcia má iba malý mínusový bod - škoda, že aj samotný prepínač dvoch zobrazení nie je hardvérový, dal by sa tak totiž nájsť intuitívnejšie. Ako funguje? To si môžete pozrieť vo videu na začiatku článku.

Kia EV6 168 kW / 77,4 kWh 2WD Earth.
Zdroj: Filip Kadlečík

Nepotešil ma neduh súvisiaci s Bluetooth pripojením, ktoré niekedy sekalo, čo veľmi znepríjemňovalo zážitok z počúvania hudby a podcastov. Po vypnutí a zapnutí tejto funkcie vo vozidle či v telefóne problém vždy zmizol. Problém však natrvalo neodstránilo ani opätovné spárovanie mobilného zariadenia, ktoré inak nemá problém s inými Bluetooth pripojeniami. Navyše, paradoxne išlo o kórejský smartfón.

Predpokladám, že Kia spomínaný problém vyrieši softvérovou aktualizáciou. Nie je jediná, ktorá ho má. Aj v nedávnom prestížnom prieskume spoľahlivosti, ktorý tradične zastrešuje americká spoločnosť J.D. Power, sa ukázalo, že problémy s Bluetooth pripojením dnes pri nových autách patria medzi tie najčastejšie. Mimochodom, Kia v tejto štúdii spoľahlivosti obsadila prvé miesto.

Recenzia pokračuje na ďalšej stránke, kde sa dočítate o jazdných vlastnostiach kórejskej novinky.