Hlavne byť nenápadný. Tak znelo krédo mnohých japonských zástupcov strednej triedy. Avensis (kód T27) vyrábaný od roku 2008 do roku 2018 nie je žiadnou výnimkou, aj počtom predaných kusov vždy hral skôr vedľajšiu úlohu. Jeho silný moment však pravidelne prichádzal počas dlhodobých testov a hodnotení kontrol na STK, kde vždy zaberal popredné miesta.
No ako je na tom tento Japonec mimo hlavných kontrol? Naše vozidlo ponúkajú na predaj za 13 980 eur. Pod nenápadným zovňajškom ponúka tretia a doposiaľ posledná generácia Avensisu množstvo miesta pre rodinu s dvoma deťmi. Výbava s 8-palcovým displejom, dvojzónovou automatickou klimatizáciou a so 17-palcovými diskmi kolies je bohatá, človek by však nemal mať príliš vysoké nároky, čo sa týka dojmu z kvality.
Plasty rôznych sivých tónov pôsobia zastarane a menej dizajnérsky. Až na ľahké pukanie z palubnej dosky je však spracovanie v poriadku. Zvykať si treba len na tiahlo parkovacej brzdy umiestnené vedľa stĺpika riadenia, neosvetlené ovládače bočných okien a príliš nízko umiestnený dotykový displej. Servisná knižka ukazuje, že auto pochádza z Dánska. Nedá sa však zistiť, ako dlho tam jazdilo.
Pozícia sedenia je nezvyklo vysoká, ale pohodlná. Pre starších ľudí s problémami s chrbticou to môže byť výhodné. Vzhľad palubnej dosky je triezvy a konzervatívny. Veľké predné sedadlá so slušným bočným vedením a s množstvom voľnosti pohybu. Do kufra sa zmestí 534 až 1 690 litrov batožiny. Pod jeho dnom sa nachádza aj množstvo odkladacích schránok.
Naše zdokumentované zistenia o skorodovaných miestach na nápravách a podvozku sú na štyriapolročné auto neprijateľné. Lepšie to je s bezpečnostným balíčkom: asistenty pre diaľkové svetlá, kontrolu jazdy v jazdnom pruhu a núdzové brzdenie fungujú dobre, LED svetlomety menia noc (takmer) na deň.
Naftový agregát, plniaci normu Euro-6b, pochádza z BMW. Po treťom a poslednom facelifte ide o top motorizáciu, keďže 177-koňový motor 2,2 D-4D skončil v roku 2015. Náš Avensis poháňa dostatočne výkonný 143-koňový common rail motor. Za studena je pomerne drsný, no disciplinovane sa s ním dá jazdiť iba za päť litrov na 100 km. Úsporný hybridný pohon ako v menších modeloch Auris a Yaris, žiaľ, Avensis nikdy neponúkal.
- Toyota Avensis Touring Sports 2,0 D-4D
- Testované vozidlo bolo vyrobené v roku 2017, odvtedy najazdilo 84 441 kilometrov a dnes je na predaj za 13 980 eur.
Finálne hodnotenie
Vzhľadom na možné problémy s hrdzou na podvozku odporúčame pozrieť sa aj na spodok auta. Ak je jeho stav a prípadná dodatočná konzervácia v poriadku, nič nehovorí proti tejto japonskej limuzíne a kombi strednej triedy.
Veľké novinky v plánoch Toyoty, nedávno predstavila 17 konceptov elektrických automobilov: