Najpredávanejší pickup v Európe kúpite ako úžitkovú verziu XL a XLT s úsporným naftovým štvorvalcovým motorom, ako výrazne luxusný Ranger Platinum s turbodieselovým motorom V6, alebo ako vyslovene športové náradie vo verzii Raptor. Aj ten doteraz poháňal „iba“ vznetový agregát, ktorému tak trochu chýbali športové ambície.

To však už dnes neplatí – Raptor si totiž môžete objednať aj s novým benzínovým šesťvalcom. Ten vyvinula divízia Ford Performance a ide o 3,0-litrový motor EcoBoost V6 s dvoma turbodúchadlami s výkonom 292 k a krútiacim momentom 491 Nm, ktorý poskytuje vozidlu fenomenálne schopnosti na ceste i v teréne.

FORD RAPTOR / Vyčarí vám úsmev na tvári: trojlitrový motor dodáva Fordu Raptor výraznú dynamiku, ktorá uspokojí aj toho najzarytejšieho milovníka výkonu.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Špeciálne úpravy zabezpečili okamžitú reakciu motora na pokyny plynovým pedálom. Pretekársky systém proti oneskoreniu podobný tomu v superšporte Ford GT a v modeli Focus ST, umožňuje rýchle vytvorenie plniaceho tlaku na počkanie. Nový systém udržiava turbodúchadlá v chode ešte tri sekundy po tom, čo vodič zloží nohu z plynového pedála, čo umožňuje rýchlejšie obnovenie akcelerácie pri výjazde zo zákruty alebo pri preradení, keď vodič opäť šliapne na plynový pedál.

Viac fotografií nájdete vo fotogalérii

Naša spotreba? O čosi menej ako udáva výrobca – 13,6 l/100 km.

FORD RANGER RAPTOR / Také bežné autá nemávajú: špeciálne tlmiče Fox z dielne Ford Performance. Držia kolesá vždy na zemi, zvládnu však aj väčšie skoky.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Prepracované odpruženie s 2,5-palcovými vnútornými obtokovými tlmičmi Fox Live Valve z dielne divízie Ford Performance zhltne akúkoľvek nerovnosť pod vami, obrovské kolesá vybavené špeciálnymi terénnymi pneumatikami drží vždy na vozovke, no nebráni sa ani efektným skokom cez väčšie terénne nerovnosti. Netreba sa ich báť – schopnosť modelu Ranger Raptor zdolávať náročný terén ešte vylepšuje kvalitná plechová pekne hrubá ochrana podvozka.

FORD RANGER RAPTOR / Spoznáte ho aj odzadu: Raptor sa odlišuje výrazným prelisom na kapote a dvoma vysoko umiestnenými koncovkami výfuku. Zákazníci si môžu vybrať zo siedmich farieb exteriéru vrátane neobyčajného oranžového odtieňa code orange.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Raptor však ponúka nielen jazdný zážitok vďaka športovému motoru a špeciálnym tlmičom, ale aj výrazný sluchový zážitok. Ten prináša elektronicky riadený aktívny výfukový systém, ktorý je exkluzívny v tejto triede vozidiel. Poskytuje nastaviteľný zvuk motora so štyrmi režimami výfuku pre rôzne scenáre jazdy. Na výber máte režim quiet (tichý), normal (bežný), sport (športový) a baja (na dobrodružstvá v teréne). Samozrejme, my sme si najviac užívali práve ten posledný – najvýraznejší profil výfuku z hľadiska hlasitosti aj tónu.

FORD RANGER RAPTOR / Ako v superšporte: športový charakter interiéru dotvára exkluzívny kožený športový vyhrievaný volant so znakom hore a s radiacimi páčkami z liateho horčíka.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Vo výbave je až celkovo sedem voliteľných režimov jazdy. Nový pokročilý permanentný pohon všetkých štyroch kolies tvorí elektronicky riadená dvojstupňová rozdeľovacia prevodovka a samosvorný predný a zadný diferenciál.

FORD RANGER RAPTOR / Nezabudli na praktickosť: nákladový priestor disponuje šírkou 1 224 mm, hĺbkou 529 mm a dĺžkou až 1 564 mm. Ochranný kryt s pohodlným elektrickým ovládaním.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Úplne nový Ranger Raptor má v porovnaní s inými variantmi z rodiny Ranger aj jedinečný rám podvozka a odpruženie. Rad úchytov a výstuží, ktoré sú preň špecifické – to všetko dohromady je zárukou, že tento extrémny pickup zvládne aj tie najnáročnejšie terénne podmienky. A pri tom všetkom skvelo vyzerá a v interiéri ponúka nadštandardný luxus. Ani cena nie je extra vysoká, na pretekársky špeciál...

Naše hodnotenie:

Nový Raptor je výrazne rýchlejší, vyzerá neuveriteľne, je nabitý novými funkciami. Je to najodolnejší Ranger, aký kedy vo Forde vyrobili. Pokojne s ním môžete vyraziť hoc aj na púštne preteky.

motor a pohonný systém Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6
Usporiadanie a počet valcov V6
Zdvihový objem 2 956 cm3
Max. výkon 215 kW / 292 k
pri otáčkach 5 500/min
Max. krútiaci moment 491 Nm
pri otáčkach 2 300/min
Palivo benzínový motor
Pohon všetky kolesá
Prevodovka 10-st. automatická
rozmery, hmotnosti a objemy Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6
Dĺžka 5 360 mm
Šírka 2 028 mm
Výška 1 926 mm
Rázvor náprav 3 270 mm
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) 2 454 kg
Rozmery nakladacieho priestoru (DxŠxV) 1 224 x 529 x 1 564 mm
jazdné výkony Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6
Max. rýchlosť 180 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,9 s
spotreba Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6
Kombinovaná - normovaná 13,8 l/100 km
emisie Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6
Emisie CO2 315 g/km
aktuálne cenníkové ceny s dph Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6
Základná cena verzie od 71 388 €
Cena testovaného exemplára 74 256 €
Usporiadanie a počet valcov
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 V6
Zdvihový objem
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 2 956 cm3
Max. výkon
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 215 kW / 292 k
pri otáčkach
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 5 500/min
Max. krútiaci moment
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 491 Nm
pri otáčkach
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 2 300/min
Palivo
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 benzínový motor
Pohon
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 všetky kolesá
Prevodovka
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 10-st. automatická
Dĺžka
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 5 360 mm
Šírka
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 2 028 mm
Výška
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 1 926 mm
Rázvor náprav
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 3 270 mm
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 2 454 kg
Rozmery nakladacieho priestoru (DxŠxV)
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 1 224 x 529 x 1 564 mm
Max. rýchlosť
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 180 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 7,9 s
Kombinovaná - normovaná
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 13,8 l/100 km
Emisie CO2
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 315 g/km
Základná cena verzie
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 od 71 388 €
Cena testovaného exemplára
Ford Ford Ranger Raptor 3,0 V6 74 256 €