Čím viac automobilov prémiovej kategórie som otestoval, tým viac pochopenia a vášne mám pre exotické kúsky, ktoré človek nestretne za každým rohom. Samozrejme, len exkluzivita sama o sebe nie je dostatočná na to, aby ma presvedčila o kvalitách daného vozidla, dôležitými parametrami sú aj luxus, komfort či technologická vyspelosť.
DS 9, najmä v testovanej plug-in hybridnej verzii, ponúka technologicky vyspelý pohon, ktorý sa, predovšetkým v elektrickom a hybridnom režime, výborne hodí ku komfortnej povahe automobilu. Vlajková loď má špičkové odhlučnenie a vďaka tomu pri elektrickej jazde v kabíne vládne dokonalé ticho a pokoj. A v elektrickom režime viete cestovať aj pri rýchlosti 130 km/h.
Slušný dojazd
DS uvádza maximálny elektrický dojazd pre variant E-Tense 4x4 360 na úrovni 53 kilometrov a s týmto tvrdením v zásade súhlasím. Ide o maximálny dojazd, v kombinovanom režime som sa skôr stretol s akčným rádiusom niekde nad úrovňou 40 kilometrov. Pri diaľničnom tempe som v elektrickom režime vedel zdolať približne tri desiatky kilometrov.
Pozrite si DS 9 do detailu v galérii, kliknite sem
Pokiaľ ide o denné využitie, som presvedčený o tom, že akumulátor s kapacitou 11,9 kWh poskytuje dostatok energie na bežné jazdenie. Navyše, ak sa aj vybije, vozidle vie ďalej v hybridnom režime jazdiť so spotrebou mierne nad hranicou 7 l/100 km. Žiadna katastrofa.
Menej spokojný som bol s rýchlosťou nabíjania akumulátora, ani na verejnej nabíjacej stanici s dostatočnou rezervovanou kapacitou nedosahoval nabíjací výkon deklarovaných 7,4 kW, skôr 5 kW. V praxi teda môžete rátať s tým, že z 0 na 100 % kapacity trakčnú batériu najrýchlejšie nabijete približne za 2 hodiny. Na druhú stranu treba uznať, že pri nabíjaní z bežnej zásuvky akumulátor nabijete za menej ako osem hodín - cez noc to teda stihnete v každom prípade.
Nadštandardný interiér
Tichý a kultivovaný hybrid v prípade potreby vie predviesť aj agresívne zrýchlenie, no ja som si užíval najmä jeho komfort. Pekne ho dopĺňa vyvážený podvozok. Nie je prehnane mäkký, no s nástrahami našich ciest sa aj pri 20” obutí vyrovnal bez problémov. Jazda s ním je príjemná a zodpovedá štandardnom prémiovej triedy.
Vysoko nadpriemerné je solídne vyhotovenie interiéru, ktorý je takmer kompletne obtiahnutý príjemnou kožou s nápaditým prešívaním. V mojom prípade sa kabína niesla v tónoch čiernej a sivej farby, ja by som sa však nebál siahnuť ani po bordovej, ktorá je v konfigurátore tak isto dostupná.
Kvalita v kabíne sa okrem materiálov prejavuje aj jej poctivým zložením, nič tu nevŕzga, všetko je pevné a stabilné. Posádka vzadu má k dispozícii svoj vlastný klimatizačný panel aj s vyhrievaním sedadiel, priestorová ponuka v druhom rade je výborná.
Vidí aj v hmle
DS 9 má nádherný exteriérový dizajn s viacerými originálnymi prvkami. Nečudo, že sa za ním stále niekto otáča. Francúzsku vlajkovú loď sa nemusíte hanbiť vziať ani ku zámku či kaštieľu, historická Villa Bork, pri ktorej som ju fotil, ladila s exkluzívnym sedanom dokonale. DS 9 som sa po vizuálnej stránke nevedel nabažiť a to isté platí aj o interiéri. To všetko pekne dopĺňa technologické zázemie vozidla - Android Auto funguje bez problémov, asistenčné systémy sa o bezpečnosť starajú takmer nebadane.
Občas mi prekážal iba príliš aktívny systém pre udržanie v jazdnom pruhu. Chýbajú mi tu i matrix-LED svetlomety, ktoré už napríklad DS 9 ponúka. Naopak, vynachváliť si neviem prítomnosť nočného videnia. Počas testovacieho týždňa som pochopil, že žiadne svetlá nevidia cyklistu v hustej hmle, no tento systém áno. Žiadne svetlá vám presne neukážu srnky vzdialené 150 metrov kým sa na vás nepozrú, no tento systém áno.
Ak by som mal vo vozidle ešte niečo vylepšiť, chcel by som viac odkladacích priestorov v okolí vodiča a vyhrievaný volant. Naopak, pochváliť musím aj čistý zvuk reproduktorov Focal a trochu prekvapivo aj využiteľnosť kufra - kým ho naplníte, zmestí sa doň športový kočík, prenosná detská postieľka, dvojica palubných kufrov a niekoľko ďalších tašiek.
Verdikt
Značka DS sa často spája s umením a práve v tomto ohľade mi jej vlajková loď umenie pripomína - názory na ňu sa roznia, niekto ju miluje, niekto ju zavrhuje a nerozumie jej. Tak to býva, keď auto nie je úplne uniformné a dovolí si vybočiť zo zaužívaných cestičiek. Ak si chcete kúpiť naftový trojliter, pozrite sa po inej značke, ak si chcete dopriať originalitu, luxus a komfort, ste tu správne.
motor a pohonný systém | DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | R4 |
Zdvihový objem | 1 598 cm3 |
Max. výkon (benzínový motor) | 147 kW / 199 k |
pri otáčkach | 6 000/min |
Max. krútiaci moment (benzínový motor) | 300 Nm |
pri otáčkach | 3 000/min |
Typ elektromotora | 2x synchrónny elektromotor (81 kW; 83 kW) |
Palivo | benzínový motor |
Pohon | všetky kolesá |
Prevodovka | Osemstupňová automatická EAT8 |
rozmery, hmotnosti a objemy | DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 |
---|---|
Dĺžka | 4 934 mm |
Šírka | 2 079 mm |
Výška | 1 460 mm |
Rázvor náprav | 2 895 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 909 kg |
Užitočná hmotnosť | 486 kg |
Celková hmotnosť | 2 395 kg |
Objem batožinového priestoru | 510 l |
Objem palivovej nádrže | 42 l |
Kapacita batérie | 11 kWh |
jazdné výkony | DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 |
---|---|
Max. rýchlosť | 250 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 5,7 s |
spotreba | DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 1,8 l/100 km |
emisie | DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 |
---|---|
Emisie CO2 | 41 g/km |
Emisná norma | Euro 6d-ISC-FCM |
aktuálne cenníkové ceny s dph | DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 |
---|---|
Základná cena modelu | od 48 990 € |
Základná cena verzie | od 62 990 € |
Cena testovaného exemplára | 85 090 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | R4 |
Zdvihový objem | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 1 598 cm3 |
Max. výkon (benzínový motor) | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 147 kW / 199 k |
pri otáčkach | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 6 000/min |
Max. krútiaci moment (benzínový motor) | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 300 Nm |
pri otáčkach | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 3 000/min |
Typ elektromotora | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 2x synchrónny elektromotor (81 kW; 83 kW) |
Palivo | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | benzínový motor |
Pohon | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | všetky kolesá |
Prevodovka | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | Osemstupňová automatická EAT8 |
Dĺžka | |
---|---|
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 4 934 mm |
Šírka | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 2 079 mm |
Výška | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 1 460 mm |
Rázvor náprav | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 2 895 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 1 909 kg |
Užitočná hmotnosť | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 486 kg |
Celková hmotnosť | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 2 395 kg |
Objem batožinového priestoru | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 510 l |
Objem palivovej nádrže | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 42 l |
Kapacita batérie | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 11 kWh |
Max. rýchlosť | |
---|---|
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 250 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 5,7 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 1,8 l/100 km |
Emisie CO2 | |
---|---|
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 41 g/km |
Emisná norma | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | Euro 6d-ISC-FCM |
Základná cena modelu | |
---|---|
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | od 48 990 € |
Základná cena verzie | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | od 62 990 € |
Cena testovaného exemplára | |
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 | 85 090 € |