Čím viac automobilov prémiovej kategórie som otestoval, tým viac pochopenia a vášne mám pre exotické kúsky, ktoré človek nestretne za každým rohom. Samozrejme, len exkluzivita sama o sebe nie je dostatočná na to, aby ma presvedčila o kvalitách daného vozidla, dôležitými parametrami sú aj luxus, komfort či technologická vyspelosť.

Dizajn DS 9 Rivoli+ obstojí aj pred pôsobivou balustrádou kaštieľa Villa Bork
Zdroj: Filip Kadlečík

DS 9, najmä v testovanej plug-in hybridnej verzii, ponúka technologicky vyspelý pohon, ktorý sa, predovšetkým v elektrickom a hybridnom režime, výborne hodí ku komfortnej povahe automobilu. Vlajková loď má špičkové odhlučnenie a vďaka tomu pri elektrickej jazde v kabíne vládne dokonalé ticho a pokoj. A v elektrickom režime viete cestovať aj pri rýchlosti 130 km/h.

Slušný dojazd

DS uvádza maximálny elektrický dojazd pre variant E-Tense 4x4 360 na úrovni 53 kilometrov a s týmto tvrdením v zásade súhlasím. Ide o maximálny dojazd, v kombinovanom režime som sa skôr stretol s akčným rádiusom niekde nad úrovňou 40 kilometrov. Pri diaľničnom tempe som v elektrickom režime vedel zdolať približne tri desiatky kilometrov.

Pozrite si DS 9 do detailu v galérii, kliknite sem

Pokiaľ ide o denné využitie, som presvedčený o tom, že akumulátor s kapacitou 11,9 kWh poskytuje dostatok energie na bežné jazdenie. Navyše, ak sa aj vybije, vozidle vie ďalej v hybridnom režime jazdiť so spotrebou mierne nad hranicou 7 l/100 km. Žiadna katastrofa.

Predné svetlá síce nedisponujú matrix-LED technológiou, no ponúkajú aktívne natáčanie v zákrutách
Zdroj: Filip Kadlečík

Menej spokojný som bol s rýchlosťou nabíjania akumulátora, ani na verejnej nabíjacej stanici s dostatočnou rezervovanou kapacitou nedosahoval nabíjací výkon deklarovaných 7,4 kW, skôr 5 kW. V praxi teda môžete rátať s tým, že z 0 na 100 % kapacity trakčnú batériu najrýchlejšie nabijete približne za 2 hodiny. Na druhú stranu treba uznať, že pri nabíjaní z bežnej zásuvky akumulátor nabijete za menej ako osem hodín - cez noc to teda stihnete v každom prípade.

Nadštandardný interiér

Tichý a kultivovaný hybrid v prípade potreby vie predviesť aj agresívne zrýchlenie, no ja som si užíval najmä jeho komfort. Pekne ho dopĺňa vyvážený podvozok. Nie je prehnane mäkký, no s nástrahami našich ciest sa aj pri 20” obutí vyrovnal bez problémov. Jazda s ním je príjemná a zodpovedá štandardnom prémiovej triedy.

Vysoko nadpriemerné je solídne vyhotovenie interiéru, ktorý je takmer kompletne obtiahnutý príjemnou kožou s nápaditým prešívaním. V mojom prípade sa kabína niesla v tónoch čiernej a sivej farby, ja by som sa však nebál siahnuť ani po bordovej, ktorá je v konfigurátore tak isto dostupná.

Do interiéru DS 9 neodmysliteľne patria aj vysúvacie hodinky B.R.M.
Zdroj: Filip Kadlečík

Kvalita v kabíne sa okrem materiálov prejavuje aj jej poctivým zložením, nič tu nevŕzga, všetko je pevné a stabilné. Posádka vzadu má k dispozícii svoj vlastný klimatizačný panel aj s vyhrievaním sedadiel, priestorová ponuka v druhom rade je výborná. 

Vidí aj v hmle

DS 9 má nádherný exteriérový dizajn s viacerými originálnymi prvkami. Nečudo, že sa za ním stále niekto otáča. Francúzsku vlajkovú loď sa nemusíte hanbiť vziať ani ku zámku či kaštieľu, historická Villa Bork, pri ktorej som ju fotil, ladila s exkluzívnym sedanom dokonale. DS 9 som sa po vizuálnej stránke nevedel nabažiť a to isté platí aj o interiéri. To všetko pekne dopĺňa technologické zázemie vozidla - Android Auto funguje bez problémov, asistenčné systémy sa o bezpečnosť starajú takmer nebadane.

História krásnej Villa Bork siaha do roku 1814, automobilka DS Automobiles bola založená presne o dve storočia neskôr
Zdroj: Filip Kadlečík

Občas mi prekážal iba príliš aktívny systém pre udržanie v jazdnom pruhu. Chýbajú mi tu i matrix-LED svetlomety, ktoré už napríklad DS 9 ponúka. Naopak, vynachváliť si neviem prítomnosť nočného videnia. Počas testovacieho týždňa som pochopil, že žiadne svetlá nevidia cyklistu v hustej hmle, no tento systém áno. Žiadne svetlá vám presne neukážu srnky vzdialené 150 metrov kým sa na vás nepozrú, no tento systém áno.

Takto ma DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 upozornila na srnky vo vzdialenosti približne 150 až 200 metrov
Zdroj: Filip Kadlečík

Ak by som mal vo vozidle ešte niečo vylepšiť, chcel by som viac odkladacích priestorov v okolí vodiča a vyhrievaný volant. Naopak, pochváliť musím aj čistý zvuk reproduktorov Focal a trochu prekvapivo aj využiteľnosť kufra - kým ho naplníte, zmestí sa doň športový kočík, prenosná detská postieľka, dvojica palubných kufrov a niekoľko ďalších tašiek. 

Verdikt

Značka DS sa často spája s umením a práve v tomto ohľade mi jej vlajková loď umenie pripomína - názory na ňu sa roznia, niekto ju miluje, niekto ju zavrhuje a nerozumie jej. Tak to býva, keď auto nie je úplne uniformné a dovolí si vybočiť zo zaužívaných cestičiek. Ak si chcete kúpiť naftový trojliter, pozrite sa po inej značke, ak si chcete dopriať originalitu, luxus a komfort, ste tu správne.
Filip Kadlečík
motor a pohonný systém DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 598 cm3
Max. výkon (benzínový motor) 147 kW / 199 k
pri otáčkach 6 000/min
Max. krútiaci moment (benzínový motor) 300 Nm
pri otáčkach 3 000/min
Typ elektromotora 2x synchrónny elektromotor (81 kW; 83 kW)
Palivo benzínový motor
Pohon všetky kolesá
Prevodovka Osemstupňová automatická EAT8
rozmery, hmotnosti a objemy DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4
Dĺžka 4 934 mm
Šírka 2 079 mm
Výška 1 460 mm
Rázvor náprav 2 895 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 909 kg
Užitočná hmotnosť 486 kg
Celková hmotnosť 2 395 kg
Objem batožinového priestoru 510 l
Objem palivovej nádrže 42 l
Kapacita batérie 11 kWh
jazdné výkony DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4
Max. rýchlosť 250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,7 s
spotreba DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4
Kombinovaná - normovaná 1,8 l/100 km
emisie DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4
Emisie CO2 41 g/km
Emisná norma Euro 6d-ISC-FCM
aktuálne cenníkové ceny s dph DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4
Základná cena modelu od 48 990 €
Základná cena verzie od 62 990 €
Cena testovaného exemplára 85 090 €
Usporiadanie a počet valcov
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 R4
Zdvihový objem
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 1 598 cm3
Max. výkon (benzínový motor)
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 147 kW / 199 k
pri otáčkach
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 6 000/min
Max. krútiaci moment (benzínový motor)
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 300 Nm
pri otáčkach
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 3 000/min
Typ elektromotora
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 2x synchrónny elektromotor (81 kW; 83 kW)
Palivo
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 benzínový motor
Pohon
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 všetky kolesá
Prevodovka
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 Osemstupňová automatická EAT8
Dĺžka
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 4 934 mm
Šírka
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 2 079 mm
Výška
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 1 460 mm
Rázvor náprav
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 2 895 mm
Pohotovostná hmotnosť
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 1 909 kg
Užitočná hmotnosť
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 486 kg
Celková hmotnosť
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 2 395 kg
Objem batožinového priestoru
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 510 l
Objem palivovej nádrže
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 42 l
Kapacita batérie
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 11 kWh
Max. rýchlosť
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 5,7 s
Kombinovaná - normovaná
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 1,8 l/100 km
Emisie CO2
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 41 g/km
Emisná norma
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 Euro 6d-ISC-FCM
Základná cena modelu
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 od 48 990 €
Základná cena verzie
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 od 62 990 €
Cena testovaného exemplára
DS 9 DS 9 Rivoli+ E-Tense 360 4x4 85 090 €