DS 4 je po mechanickej stránke zvládnuté famózne. Má výborne nastavené riadenie, vďaka nemu vás bude baviť ho šoférovať. Komfortný podvozok sa zasa postará o to, že ani po stovkách kilometrov strávených na cestách vodič či pasažieri nie sú vytrasení. 

DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8.
Zdroj: Filip Kadlečík

Odpruženie DS Active Scan Suspension prostredníctvom kamery neustále sníma vozovku pred vami a separátne pripravuje jednotlivé kolesá na prichádzajúce nerovnosti. Aj vďaka tomu je DS 4 jedným z najlepšie jazdiacich kompaktov vôbec, ak nie najlepší. Okrem pohodlia totiž v zákrutách dokáže ponúknuť vysokú tuhosť a skvelý grip.

DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8.
Zdroj: Filip Kadlečík

Na bezmála 500 kilometroch som dosiahol priemernú spotrebu benzínu 8,5 l/100 km. Silné zastúpenie tu však mali diaľnice, čo priemer zdvíha. Zároveň som si aj do sýtosti užíval dynamický potenciál vozidla, ktorý je prekvapivo veľký. Dá sa rátať s tým, že spotreba sa v kombinovanom režime bude pohybovať niekde okolo hodnôt 7,5 - 8,0 l/100 km. Kto by však odolal volaniu špičkového prepĺňaného štvorvalca s nečakane agresívnou povahou?

Atletický štvorvalec ma šokoval. Je ostrý ako v športovom automobile, má silný ťah a v otáčkach aj výrazný zvuk. Ak by ste ma do auta posadili a mal by som tipovať jeho výkon, nebál by som sa ohodnotiť ho aj na 300 koní. V skutočnosti sú jeho parametre skromnejšie, jeho 225 koní (165 kW) sú však poctivé plnokrvníky, nie len prázdne papierové hodnoty. 

DS 4 Rivoli Puretech 225 S&S EAT8.
Zdroj: Filip Kadlečík

Zážitok z jazdnej dynamiky mierne limituje iba osemstupňový automat, ktorý spôsobuje mierne oneskorenie pri prenose mohutného výkonu na kolesá. Osemstupňová automatická prevodovka je samozrejme veľmi komfortná a radí plynulo, no pri športovej jazde s týmto štvorvalcom by som si viac želal prítomnosť bezprostrednejšej dvojspojky. V bežnej premávke však automatu niet čo vyčítať.

Test pokračuje na ďalšej stránke.