Horúca verzia Cupra Ateca ponúka až 300 koní, jazdená však štartuje na 27 900 eurách. Po dlhšej prestávke Španieli svojím prvým SUV opäť raz trafili presne do čierneho. Už krátko po prezentácii modelu Ateca na ženevskom autosalóne v roku 2016 sa začali výrobcovi kopiť objednávky. Ako dôsledok museli zákazníci na vytúžené auto čakať zhruba rok.

Jazdený Seat Ateca 1,6 TDI Ecomotive Style.
Zdroj: Autobild

Dostupnosť jazdených exemplárov je dnes výrazne lepšia. A jestvujú dobré dôvody popremýšľať nad týmto kompaktným SUV, vyrábaným v českom závode Kvasiny. Vo verzii, ktorú sme testovali, stálo toto vozidlo v septembri 2017 ako nové asi 33 015 eur. Okrem stredného stupňa výbavy Style si jeho majiteľ doprial aj full LED svetlomety, výsuvné ťažné zariadenie, poťahy z alkantary, navigáciu s DAB rádiom a cúvaciu kameru.

Päť rokov, 125 927 kilometrov a Ateca je potešiteľne dostupná: v bazári si za ňu pýtajú 17 680 eur. Samozrejme, vzhľadom na počet na­jazdených kilometrov, by ste nemali očakávať bezchybný stav. Priehlbiny vo dverách, jemné praskliny na čelnom skle a ojazdené brzdy treba akceptovať. Odhliadnuc od toho si vek auta ani nevšimnete. Čalúnenie zvládlo doterajšiu službu veľmi dobre, sedadlá nie sú presedené.

Jazdený Seat Ateca 1,6 TDI Ecomotive Style.
Zdroj: Autobild

Množstvo technických dielov sa nachádzajú aj v modeloch VW T-Roc a Škoda Karoq, ktoré stoja na rovnakej platforme MQB-A1. V testovanej verzii 1,6 TDI Ateca nie je napriek výkonu len 116 koní podmotorizovaná. Dôvodom je skoro nastupujúci krútiaci moment 250 Nm, ktorý vrcholí už pri 1 500 ot./min. Naftový motor so vstrekovaním common rail sa aj vďaka tomu uspokojí so spotrebou 6 l/100 km.