V porovnaní s normálnym Yarisom je verzia Cross omnoho väčšia: na dĺžku o 240 mm (4 180 mm), na výšku o 95 mm (1 595 mm), na šírku o 20 mm (1 765 mm) a svetlá výška podvozka má hodnotu až 170 mm (+ 25 mm). V interiéri tak pôsobí veľmi vzdušným dojmom, aspoň na predných sedadlách.

Toyota Yaris Cross.
Zdroj: Toyota

Vzadu je to skromnejšie, lebo rázvor zostal rovnaký (2 560 mm). Na výber budú dva benzínové motory - obidva s objemom 1,5 litra a tromi valcami. Ten bez elektrickej pomoci ponúka najvyšší výkon 92 kW (125 k) a má priemernú spotrebu 5,7 až 6,4 l/100 km (podľa druhu prevodovky a výbavy). Omnoho väčší záujem Toyota ale očakáva o hybridné verzie s jedným, alebo aj dvoma elektrickými motormi.

Hybridný Yaris Cross ponúkne najvyšší systémový výkon 85 kW (116 k), jeho spotreba bude omnoho nižšia – od 4,4 do 5,1 l/100 km. Ako sme už spomínali, hybridnú verziu dostanete aj vo verzii s pohonom všetkých štyroch kolies, pričom pohon zadnej nápravy dostal na starosť pomerne skromný elektromotor s najvyšším výkonom 3,9 kW (5,3 k) a krútiacim momentom 52 Nm. Malo by to však postačiť na plynulý rozbeh v zasneženom kopci, prípadne prekonanie stredne ťažkého terénu. Chatárov poteší aj možnosť pripojiť prívesný vozík s hmotnosťou až 550 kg.

Toyota Yaris Cross.
Zdroj: Toyota

Počas prvých jázd sme si užívali dobre utlmený podvozok, ktorý skvelo pohlcoval aj kamennú dlažbu v meste. Práve v meste využijete najviac aj jeho hybridný pohon, ktorý tu dokáže najviac ušetriť. Po výjazde na diaľnicu sme si uvedomili nepárny počet valcov pod kapotou a spôsob práce bezstupňovej prevodovky e-CVT. Spotreba počas prvých jázd nedosiahla na úroveň piatich litrov. Ceny sa začínajú na sume 16 490 eur, hybridné verzie od 19 490 eur. Prvé vozidlá k nám dorazia v októbri.