Pochádza z Brazílie, kde je už dlhšie v predaji pod názvom Nivus. Pre Európu ho teraz vyrábajú v španielskej Pamplone ako Taigo. Jeho technika pochádza z veľkého skladu koncernu VW, na aktuálnu platformu MQB vo verzii A0 majú dosah už aj v ďalekej Južnej Amerike. Čisto formálne je Taigo takpovediac T-Cross so zošikmenou strechou. Jeho dizajn nie je príliš nápadný, typický „VW páčivý“ s harmonickým zadkom, rutinovaný a bez ďalších experimentov.

Volkswagen Taigo, Hyundai Bayon a Nissan Juke.
Zdroj: Auto Bild

A vďaka tomu je celkom iný než ostatní dvaja naši kandidáti v porovnaní. Výrazne moderne pôsobí vlani predstavený Hyundai Bayon, ktorý vyzerá čerstvo a s pekným zadkom aj odvážne. Technika Bayona pochádza z malého modelu i20.

Nissan Juke jestvuje v druhej generácii od roku 2019 a opäť sa prezentuje sviežim, nápaditým dizajnom, ktorý už však nie je taký kontroverzný ako u jeho predchodcu. Juke využíva tú istú techniku ako Renault Clio a Captur.

Volkswagen Taigo, Hyundai Bayon a Nissan Juke.
Zdroj: Auto Bild

V rámci priestorovej ponuky sú Taigo a Bayon výrazne pred Nissanom s celkovo ľahkými výhodami pre Hyundai. Ten je zariadený moderne a vkusne, vpredu aj vzadu disponuje prekvapivo veľkým priestorom, dobre nadimenzovanou pozíciou sedenia a poriadnymi sedadlami. Batožinový priestor zhltne od 334 do 1 128 litrov, čo však platí iba pre verzie so 48-voltovým mildhybridným systémom. Bez neho by to bolo 411 až 1 205 litrov.

Do kufra VW Taiga sa zmestí 440 až 1 222 litrov (do T-Crossu inak 455 až 1 281 litrov). A keď už sme pri tom, vnútorná výška napriek novej línii strechy v porovnaní príliš neutrpela. Taigo je vzadu len o pol centimetra nižšie než T-Cross. Trik spočíva v tom, že VW namontoval zadnú lavicu nižšie, preto sa tu sedí hlbšie a bližšie k podlahe. Naopak, vpredu sa sedí trochu privysoko, vyšší sa temenom hlavy priblížia k stropu celkom natesno, čo nie je úplne optimálne.

Volkswagen Taigo.
Zdroj: Auto Bild

Zariadenie interiéru poznáme z modelu VW Polo. Známy je tak aj aktuálny multimediálny systém (Discover Pro za 1 260 eur) bez otočného ovládača hlasitosti, so zle rozdelenými menu a spomalenými reakciami dotykového displeja. Aj nervózne senzorické plochy na ovládanie klimatizácie zostali zachované. Nissan zariadili jeho tvorcovia veľmi hravo, jemne rozoklane, s nápaditými otvormi ventilácie, veľkými a prehľadnými prístrojmi a relatívne malým 8-palcovým dotykovým displejom (navigácia za 450 eur extra).