Nové MG4 je elektrické auto z Číny, pri ktorom nachádzame dosť podobností s VW ID.3. Nemusíme sa čudovať, lebo materský koncern značky MG sa nazýva SAIC a ten už desaťročia produkuje autá značky VW pre čínsky trh. Najprv dlho model Santana, teraz aj modely z elektrickej rodiny ID.
Tie nachádzame v každom plechovom záhybe. Najskôr: Auto dlhé 4,29 metra (VW ID.3 má 4,26 m) ponúka vnútri veeeľa miesta. Sedieť vzadu je veľmi príjemné. Nastupovanie a vystupovanie tiež. Batožinový priestor je kompletne čalúnený. Keď sa sklopí zadná lavica, získame takmer úplne vodorovnú ložnú plochu. Ako sa u nás hovorí: Viac auta nepotrebuje nikto!
A vlastne ani viac jazdnej radosti. Jazdíme na luxusnom variante s výkonom 204 koní, ktorý sa dá odlíšiť podľa dvojitého zadného spojlera. V Nemecku stojí 37 990 eur, slovenská cena ešte nebola určená. Žiaľ, u nás momentálne nemáme ani štátnu dotáciu na elektrické autá. Tá nemecká zníži túto cenu v roku 2023 pod úroveň 30 000 eur.
Motor je uložený vzadu a poháňa zadné kolesá, čo sa prejavuje na zábavnom štýle jazdy. Riadenie je priame, celé auto pôsobí tuho a športovo. Na malých terénnych vlnách a v úzkych zákrutách nám to robí dobrú náladu.
Ale ako rýchlo ideme? Koľko kilometrov sme už prešli? A kde je cieľ našej jazdy? Netušíme. Milí Číňania, písmenká na oboch monitoroch, to je hotová písmenková polievka. Neprehľadné a malé. Bez okuliarov nevidíme nič. A aj s nimi sa všetko mieša.
Oveľa viac obrázkov z testovania nájdete v galérii
Ale v tomto bode sľubuje MG nápravu a ako poznáme Číňanov, tak to bude rýchly proces! Čo nás zaujíma na elektrických autách najviac? Dojazd! Akumulátor s kapacitou 64 kWh sľubuje na jedno nabitie 400 kilometrov. Nabíjací výkon je pritom celkom slušných 135 kW.
Základný model s malou batériou (51 kWh) a nižším výkonom (170 koní) bude stáť 31 990 eur. Variant, ktorý si zaslúži odporúčanie, sa nazýva Comfort a má väčšiu batériu aj motor, ale na rozdiel od luxusnej nemá tepelné čerpadlo, vyhrievanie sedadiel a navigáciu. Tá stojí 35 990 eur.
Čo dokážeme odvodiť z týchto čísel? Tieto čínske elektromobily sa môžu predávať ako teplé rožky. A to ešte príde aj roadster ...
motor a pohonný systém | MG MG4 |
---|---|
Max. výkon | 150 kW / 203 k |
Palivo | elektromotor |
Pohon | zadná náprava |
Prevodovka | jednostupňový reduktor, samočinná |
rozmery, hmotnosti a objemy | MG MG4 |
---|---|
Dĺžka | 4 287 mm |
Šírka | 1 836 mm |
Výška | 1 504 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 685 kg |
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) | 1 760 kg |
Objem batožinového priestoru | 350 / 1 165 l |
Kapacita batérie | 64 kWh |
jazdné výkony | MG MG4 |
---|---|
Max. rýchlosť | 160 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 7,9 s |
spotreba | MG MG4 |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 16 kWh/100 km |
aktuálne cenníkové ceny s dph | MG MG4 |
---|---|
Základná cena modelu | od 31 990 € |
Základná cena verzie | od 37 990 € |
Max. výkon | |
---|---|
MG MG4 | 150 kW / 203 k |
Palivo | |
MG MG4 | elektromotor |
Pohon | |
MG MG4 | zadná náprava |
Prevodovka | |
MG MG4 | jednostupňový reduktor, samočinná |
Dĺžka | |
---|---|
MG MG4 | 4 287 mm |
Šírka | |
MG MG4 | 1 836 mm |
Výška | |
MG MG4 | 1 504 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
MG MG4 | 1 685 kg |
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) | |
MG MG4 | 1 760 kg |
Objem batožinového priestoru | |
MG MG4 | 350 / 1 165 l |
Kapacita batérie | |
MG MG4 | 64 kWh |
Max. rýchlosť | |
---|---|
MG MG4 | 160 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
MG MG4 | 7,9 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
MG MG4 | 16 kWh/100 km |
Základná cena modelu | |
---|---|
MG MG4 | od 31 990 € |
Základná cena verzie | |
MG MG4 | od 37 990 € |