Možno sa vám vaše auto snaží už nejaký čas naznačiť, že svoj život žije od technickej po technickú a tak úplne ho to nebaví. Veď čo je to za život, keď sa o vás niekto dobre postará iba vtedy, keď mu "tečie" do topánok a všetky problémy pretrvávajúce 2 roky alebo dlhšie iba odsúva na druhú koľaj.

Medzi nami vodičmi na Slovensku však nie je veľká skupina ľudí, ktorá si môže dovoliť úplne nové auto bez pôžičky alebo leasingu, takže sme odsúdení na to, čo máme, aspoň kým nenazbierame pár "tisícok" na trochu novší model z druhej ruky. Dovtedy sú opravy zväčša nevyhnutnosťou a pri lacnejších autách sa už na estetiku plechu príliš nehľadí, ale sú tu dôležitejšie faktory, na ktoré sa treba zamerať.

Podstatná je otázka komfortu jazdy a hlavne bezpečnosti, pretože jazdiť autom, ktoré vydáva čudný zvuk, nekontrolovane driftuje aj na rovnej ceste, spotrebúva príliš veľa paliva a núti vás mať číslo na mechanika medzi rýchlymi voľbami, nie je vôbec pohodlné. Mali by ste zvážiť, či sa vaša cesta s autom nemá rozdeliť. Rozhodovanie medzi tým, či má cenu pokračovať v opravách alebo je čas sa ho zbaviť, môže byť ťažké.

Predovšetkým v prípadoch, keď ste na auto po mnohých spoločných rokoch sentimentálne naviazaní, bez ohľadu na jeho čoraz častejšie "muchy". Väčšina prípadov sa však vždy skončí pri otázke ekonomiky, a tak vám prinášame prehľad príznakov, ktoré by vám mohli byť dobrým vodítkom pri tom, či sa auta zbaviť, alebo doňho ešte ďalej investovať. 

"Ospalá" prevodovka

Automatická prevodovka.
Zdroj: Auto Bild

V prípade manuálnej prevodovky je nepresné zaraďovanie prevodových stupňov menší problém, pretože táto mechanika je lacnejšia na opravu. Ak ale máte automat, ktorý má pomalšie reakcie, je to znamenie, že sa prevodovka blíži ku koncu svojej životnosti. Keď už ani nepreradí, máte pred sebou už len pár kilometrov a jej finálnu kapituláciu. Oprava väčšinou za to nestojí a tak je čas na ďalšie auto.