Ceny energií neustále stúpajú. Každodenní vodiči, takzvaní pendleri, ktorí sú odkázaní na svoje auto, musia počítať a porovnávať. Práve v triede kompaktov je výber úsporných konceptov veľký, napríklad klasický diesel, ako je A 220 d, už dávno nie je osamote. Toyota už takmer štvrťstoročie stavia na hybridný pohon – bez zásuvky. Benzínový motor podporuje akumulátor, ktorý zbiera svoju energiu počas deceleračného režimu jazdy alebo pri brzdení.

O krok ďalej ide plug-in hybridný pohon, ktorý zastupuje Peugeot. Ten umožňuje dodatočné nabíjanie zo zásuvky, vďaka čomu dokáže prejsť kratšie vzdialenosti čisto na elektrinu. V prípade Peugeotu 308 Hybrid 180 to bolo počas testu 32 kilometrov. Výrazne ďalej dôjde čisté elektrické auto. VW ID.3 so 77 kWh akumulátorom dobzučí 366 kilometrov ďaleko, kým musí ísť zase do zásuvky. Dojazd 677 kilometrov ponúka Mazda 3 Skyactiv X. Namiesto tradičného turbodúchadla stavili Japonci na vyšší objem (dva litre) a naftovým motorom podobný vysoký kompresný pomer, ktorý má zvýšiť účinnosť motora.

Keďže tu ide o sporenie, pri meraní spotreby sme jazdili maximálne rýchlosťou 130 km/h, plný plyn sme si na (nemeckej) diaľnici odpustili. Kto napokon jazdí počas štyroch rokov najlacnejšie? Presne sme to vypočítali a napokon sme zostali sami zaskočení. Prečítajte si ďalšie stránky článku a presvedčte sa sami.