Nie všetky vozidlá majú pneumatiky rovnakej veľkosti na prednej a zadnej náprave. V drvivej väčšine prípadov pritom ide o vozidlá so zadným pohonom. Na zadnú nápravu sa tak montujú širšie pneumatiky, pretože auto pri akcelerácii vyvíja väčší tlak na zadnú nápravu – a práve širšia pneumatika dokáže preniesť výkon na zem o niečo lepšie.

Nenechajte si ujsť galériu k článku

Pri športových autách, ako je Porsche 911 alebo BMW M4, sú rozdielne pneumatiky vidieť na prvý pohľad: tieto autá majú často širšie zadné blatníky, čo okrem agresívnejšieho vzhľadu poskytuje inžinierom dodatočný priestor na montáž širších pneumatík.

Nielen kupé a kabriolety

Širšie pneumatiky na zadnej náprave sa však nemontujú len na vyslovene športových autách určených predovšetkým na okruhy, ale často ich nájdete aj u bežnejších športovo ladených limuzín.

Porsche 911 (992) GT3
Zdroj: Porsche

Oficiálne je dôvodom práve lepší prenos výkonu na vozovku, no širšie zadné pneumatiky sú často súčasťou športového balíka, kde sa okrem iného nachádza napríklad aj športový podvozok. Automobilkám ide v tomto smere najmä o predaj drahej príplatkovej výbavy, ktorú si koniec koncov majitelia kupujú preto, aby mali o niečo agresívnejšie vyzerajúce auto.

Výnimkou je napríklad Audi RS 3, ktoré môže byť voliteľne vybavené širšími pneumatikami na prednej náprave, čo by malo do istej miery eliminovať problémy s trakciou a kompenzovať vysokú hmotnosť vpredu. V minulosti pritom bolo v niektorých krajinách nezákonné montovať rôzne rozmery pneumatík na rôznych nápravách. Táto legislatívna prekážka je dnes odstránená, no stále platí, že na jednej náprave musia byť pneumatiky rovnaké nielen rozmerovo, ale musí byť rovnaká aj značka a typ pneumatiky.

Mohlo by vás zaujímať