Biely dym
Dym bielej farby nemusí znamenať závadu, ak ho pozorujte v zimnom období a iba počas doby do dosiahnutia prevádzkovej teploty motora. Vtedy je to prirodzený fyzikálny jav. Ide o vlhkosť, ktorá je vyparovaná z výfukového potrubia. Ak sa tak deje aj po zahriatí agregátu, môže ísť o závažnejšiu príčinu, pre ktorú vaše vozidlo spaľuje vodu, chladiacu kvapalinu. Príčinou môže byť poškodené tesnenie hlavy valcov, prípadne samotná hlava, ale aj blok motora. Pri naftových autách to môže byť aj nespálené palivo vo výfukovom potrubí.
Modrý dym
Vozidlo, ktoré spaľuje motorový olej, sa prezradí dymom modrej farby. Problémom môže byť poškodené žiaru vzdorné tesnenie pod vstrekovačmi, vodítka, alebo tesnenia ventilov, alebo zlý celkový stav motora. K spaľovaniu určitého malého množstva oleja, dochádza u všetkých motorov za studena. Najväčšie riziko predstavuje nasatie príliš veľkého množstva oleja, hlavne pri poruche turbodúchadla. Vtedy sa olej vznieti, nekontrolovateľne horí a motor je nie možné zastaviť a dôjde k jeho úplnému zničeniu.