Veľké a široké pneumatiky vyzerajú štýlovo. väčšina vodičov by ich určite uprednostnila pred malými a úzkymi, no na jazdné vlastnosti vozidla majú zásadný vplyv a nie vždy len pozitívny. Auto Bild porovnal päť sád letného obutia s rozličným rozmerom, zistili sme, aké sú medzi nimi najdôležitejšie rozdiely a ktoré sa v skutočnosti najlepšie hodia pre testované vozidlo.

Zaujíma vás téma pneumatík? Vypočujte si aj náš podcast:

Testovacím automobilom bolo BMW radu 5, počas skúšok malo obuté pneumatiky od firmy Vredestein s priemerom od 17” do 21”. Ukázalo sa, že rozdiely medzi jednotlivými veľkosťami pneumatík sú naozaj citeľné a nie je jedno, aké si na svoje auto obujete. V článku ďalej nájdete charakteristiku jednotlivých typov kolies a po nej nasledujú výsledky rôznych pneumatík v jednotlivých disciplínach, napríklad v brzdení na mokre i suchu či akvaplaningu.  Ku ktorým z týchto plášťov by ste sa priklonili vy?

Plusy a mínusy: 17” pneumatika

17" pneumatika.
Zdroj: Auto Bild

Vredestein Ultrac Satin (225/5 R17 101 W)

  • Silné stránky: odoláva akvaplaningu, dobrý jazdný komfort, tichý jazdný prejav, nižšia cena
  • Slabé stránky: priemerný grip na mokrej vozovke, horšia reakcia na povely volantu, dlhšia brzdná dráha na suchu

Plusy a mínusy: 18” pneumatika

18" pneumatika.
Zdroj: Auto Bild

Vredestein Ultrac Vorti (245/45 R18 100 Y)

  • Silné stránky: odoláva akvaplaningu, vyvážené jazdné vlastnosti, priama odozva na riadenie, krátke brzdné dráhy
  • Slabé stránky: zvýšená spotreba kvôli lepšej priľnavosti 

Plusy a mínusy: 19” pneumatika

19" pneumatika
Zdroj: Auto Bild

Vredestein Ultrac Vorti (245/40 R19 98 Y)

  • Silné stránky: vyvážené jazdné vlastnosti na suchej i mokrej vozovke, dobrá odozva na riadenie, krátke brzdné dráhy, primeraný komfort
  • Slabé stránky: vyššia cena, priemerný grip v zákrutách

Plusy a mínusy: 20” pneumatika

20" pneumatika.
Zdroj: Auto Bild

Vredestein Ultrac Vorti (245/35 R20 95 Y)

  • Silné stránky: najlepšie jazdné výkony na suchej i mokrej vozovke, krátke brzdné dráhy, precízne riadenie
  • Slabé stránky: zvýšená spotreba paliva, náchylnosť na akvaplaning, vyššia cena

Plusy a mínusy: 21” pneumatika

21" pneumatika.
Zdroj: Auto Bild

Vredestein Ultrac Vorti R  (265/30 R21 96 Y)

  • Silné stránky: dynamika na suchej vozovke, skvelá odozva na riadenie a komunikatívnosť, kratučká brzdná dráha na suchu
  • Slabé stránky: silná náchylnosť na akvaplaning, nižší komfort, vyššia spotreba i cena

Komentované výsledky testu nájdete na ďalšej strane článku!