Model je postavený na platforme Modular Transverse Matrix (MQB evo), ktorá umožnila doplnenie nových technológií, či nové hybridné pohony, ktoré poskytujú elektrický dojazd až približne 100 km. Verzie eHybrid majú teraz rýchlejšie striedavé nabíjanie, debutuje aj rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom. V Tiguane sú po prvý krát použité systémy odvodené z Touaregu, ako pneumatická masáž, alebo matrixové svetlomety IQ.LIGHT HD.
Dizajn prednej časti s čistými líniami a inováciami sa postaral o zníženie koeficientu odporu vzduchu z 0,33 na 0,28. Nový model sa na dĺžku zväčšil približne o 3 centimetre, ostatné vonkajšie rozmery zostávajú prakticky nezmenené. Kapacita batožinového priestoru je však teraz 652 litrov, o 37 litrov viac ako u predchodcu. V prípade Tiguanu osvetľuje cestu celkovo 38 400 multipixelových LED diód (19 200 multipixelových LED na svetlomet).
Jazda na dlhé vzdialenosti teraz bude príjemnejšia, vďaka novým sedadlám ergoActive Plus s pneumatickým štvorsmerným nastavením bedrového kĺbu a pneumatickou 10-komorovou tlakovou masážnou funkciou. Inovácia sa dotkla aj adaptívneho riadenia podvozku. Aktuálne je to DCC Pro s dvojventilovými tlmičmi, avšak systém patrí k príplatkovej výbave. Viac obrázkov nájdete v bohatej galérii.
Pohon Tiguanu bude zabezpečovať široká škála motorizácií, pôjde napríklad o turbodieselové motory (TDI), turbobenzínové motory (TSI), mild hybridné turbobenzínové motory (eTSI) a plug-in hybridné systémy (eHybrid), ktoré budú v budúcnosti ponúkané iba v spojení s automatickou prevodovkou ( DSG). Digitálne prístroje sa združujú v 15-palcovej obrazovke infotainmentu. Na stredovom paneli pribudol ovládač s mini obrazovkou na ovládanie jazdného profilu, hlasitosti rádia, či farby podsvietenia.