Škoda Vision 7S nie je iba kreatívne cvičenie dizajnového oddelenia automobilky. Ide o zásadný koncept, ktorému sa svojim významom v ostatných rokoch nemohol rovnať žiadny iný. Mladá Boleslav ukazuje víziu rodinného crossoveru so sedemmiestnou kabínou štyri až päť rokov predtým, než sa zhmotní do sériovej verzie. Navyše, spolu s príchodom prelomového konceptu sa mení aj celá značka.

Nová identita i logo

Koncept Škoda Vision 7S.
Zdroj: Filip Kadlečík

Dnešok je výnimočným dňom v histórii spoločnosti Škoda Auto. Predstavujeme novú identitu značky Škoda, vrátane nového loga, a novú firemnú identitu,“ ohlásil veľkú zmenu Klaus Zellmer, predseda predstavenstva v Škoda Auto. Zellmer zároveň dodal, že počas najbližších piatich rokoch bude do elektromobility investovať ďalších 5,6 miliardy eur a že plánuje akcelerovať svoju elektrickú ofenzívu, do roku 2026 postupne predstaví tri nové modely, ktoré budú energiu na pohyb čerpať z batérie. Sériová podoba konceptu Vision 7S bude jedným z nich.

Vďaka batérii s kapacitou 89 kWh ponúkne štúdia Vision 7S dojazd viac než 600 kilometrov a je schopná nabíjania výkonom 200 kW.
Johannes Neftm, šéf technického vývoja Škoda Auto

Rozvoj elektromobility a digitalizácie automobilového priemyslu formatívne pôsobí aj na samotnú automobilku a tá sa chce adaptovať na potreby modernej doby.

Škoda preto prejde na nový komunikačný štýl a zmení sa aj tradičné zobrazenie okrídleného šípu, prejde do zobrazenia 2D. Slovná verzia zasa dostáva špecifický logotyp, kde sa mäkčeň písmena “Š” skrýva priamo do horného oblúku písmena “S”. 

Koncept Škoda Vision 7S.
Zdroj: Filip Kadlečík

Automobilka z Mladej Boleslavi 90 % svojich obchodných aktivít realizuje na trhoch, ktoré toto interpunkčné znamienko nepoužívajú a nepoznajú, no zároveň sa nechcela odpútať od svojich českých koreňov. Na zmene loga si dala záležať, celkovo v hre bolo až 165 návrhov a Škoda citlivo vyhodnocovala reakcie 2 200 ľudí z prieskumu, ktorý sa realizoval na šiestich kľúčových trhoch. Mne sa nová identita páči, je svieža a kráča s dobou, no zároveň si ctí historický odkaz značky.