Šiesta generácia modelu Espace, ktorá má za úlohu udržať krok s dobou, zažije svoju premiéru ako veľké rodinné SUV, ktoré bude dostupné ako 5- alebo 7-miestna verzia. Otvára novú kapitolu príbehu Espace, ktorá odráža transformáciu značky Renault, pričom ponúka komfort, inovácie a špičkovú výbavu rovnako ako jeho predchodcovia. Interiér vozidla nesie všetky znaky spojené s názvom „Espace“.
Nové SUV bude založené na platforme CMF-CD aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi, ktorým je vybavený aj nedávno predstavený Renault Austral. Napriek tomu, že spoločnosť neoznámila, s akou mechanikou bude auto uvedené na trh, teaserový obrázok modelu s posledným E v zlate nás núti predpokladať, že bude existovať aspoň elektrifikovaná verzia a že by mohla obsahovať mechaniku E-Tech Full Hybrid, ktorú má už v ponuke aj spomínaný model Austral.
Renault predstavil svoj prvý veľký rodinný minivan v roku 1983, a bol zároveň modelom, s ktorým firma prerušila svoju stratégiu používania alfanumerických mien. Jeho komercializácia sa začala o rok neskôr. Tvar jeho karosérie pripomínal prvý francúzsky vysokorýchlostný vlak (TGV), ktorý sa zrodil v roku 1981. Sedadlá boli vymeniteľné a odnímateľné , aby ponúkali veľkú nosnosť, rovnako predné sedadlá sa dali otáčať tak, aby ste sa cítili ako v obývačke. Vďaka veľkej sklenenej ploche bolo vnútorné osvetlenie priestoru pre cestujúcich ešte priestrannejšie a pohodlnejšie. Jazdnými vlastnosťami porovnateľnými so sedanom a najvýkonnejšími motormi Renault sa Espace umiestnil ako špičkové rodinné auto.
Renault Espace sa stal spoločenským fenoménom a jeho popularita prudko stúpala. Čoraz viac ľudí sa s týmto názvom oboznámilo vďaka druhej generácii Espace, ktorá bola vyzretejším počinom svojho predchodcu. Hranaté tvary ustúpili zaobleným hranám a umiestnenie spätných zrkadiel predĺžilo oblasť tesne nad kapotou, čo vozidlu dodalo aerodynamický nádych. Úpravou prešiel aj priestor pre cestujúcich. Pribudol ďalší úložný priestor. Renault Espace sa etabloval ako vrcholný model značky uvedením verzie „Quadra“ s pohonom všetkých štyroch kolies a pridaním 2,8-litrového motora V6 PRV s výkonom 112 kW (153 k). A tak to pokračovalo až donedávna. Uvidíme, či nový model s telom SUV zožne rovnaké úspechy, ako jeho predchodcovia.