Dalo by sa povedať, že predaj nových áut v Európe klesol na dno. Počas júna sa predali len 1,06 milióna vozidiel, čo je najhorší výsledok za daný mesiac od roku 1996. Napríklad koncern Volkswagen predal tento rok v júni o takmer 25 percent menej áut ako v rovnakom mesiaci minulého roka.
Stellantis mal v prvom polroku tohto roka v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka pokles predaja o 21,1 percenta. Predaje Volva klesli ešte viac. V porovnaní s vlaňajším júnom predali o 47,9 percenta áut menej a na úrovni prvého polroka je to pokles o 28,5 percenta. Za prvých šesť mesiacov roku 2022 zaznamenala skupina Jaguar Land Rover pokles o 34,7 percenta, čo je najviac zo všetkých výrobcov.
Príčin katastrofálnych predajných výsledkov je veľa, no najväčší vplyv na pokles mala čipová kríza a nedostatok iných materiálov a komponentov spôsobený narušením dodávateľského reťazca a vojnou na Ukrajine. Ľudia si pri kúpe volia radšej jazdenky, čo je úplne logické v situácii, kde ceny nových áut presahujú dostupnú pomyselnú hranicu, kde inflácia vyháňa ceny tovarov a kde majú strach, že toto je začiatok veľkej hospodárskej krízy. Aj preto predaj nových áut už 12 mesiacov neprestajne klesá a je to cítiť najmä na najväčších trhoch Európy, teda v Nemecku, Francúzsku, Španielsku a Taliansku.