Citroën odhalil nový prírastok do modelového portfólia: modely C4 X a jeho elektrická verzia ë-C4 X sa spoliehajú na netradičné spojenie zvýšenej svetlej výšky a karosérie typu sedan. Na rozdiel od väčšieho modelu C5 X alebo sesterského Peugeotu 408 ide o štvordverovú karosériu, keďže batožinový priestor sa otvára bez zadného skla.

Už pri prvom pohľade na C4 X je zrejmé, že ide o model z rodiny Citroën. Predná časť sa oproti klasickému modelu C4 zmenila len minimálne. Rozdiely je možno nájsť najmä vzadu, kde pribudol "batoh".

Pre viac detailov navštívte galériu Citroën ë-C4 X.

Elegantnejšia karoséria sa pozitívne premietla aj do koeficientu odporu vzduchu na úrovni 0,29, z čoho benefituje najmä elektrická verzia dojazdom 360 km na jedno nabitie.

Novinka zdieľa spoločnú platformu CMP s modelom C4, čo znamená rázvor kolies dlhý 2670 milimetrov. Celková dĺžka modelu C4 X/ë-C4 X ale narástla o 240 milimetrov na rovných 4600 milimetrov.

Citroën ë-C4 X.
Zdroj: Citroën

Pre porovnanie, väčší model C5 X je len o 200 milimetrov dlhší. Nárast dĺžky sa prejavil najmä na veľkosti batožinového priestoru, ktorého objem narástol na úctyhodných 510 litrov.

V prípade modelu C4 X, ktorý sa spolieha na konvenčné spaľovacie motory, budú k dispozícii aktuálne dostupné pohonné jednotky koncernu Stellantis. Základným motorom bude 1,2-litrový zážihový trojvalec PureTech 100 (74 kW/101 koní) v spojení so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Druhý benzínový motor je PureTech 130 (96 kW/131 koní), ktorý je k dispozícii výhradne s 8-stupňovým automatom. Na vybraných trhoch sa bude predávať aj naftová 1,5-litrová jednotka BlueHDI 130 (96 kW/130 koní).

Citroën ë-C4 X.
Zdroj: Citroën

V prípade plne elektrickej verzie ë-C4 X sa o pohon bude starať 1 elektromotor. Ten vyprodukuje výkon na úrovni rovných 100 kW (136 koní) a krútiaci moment 260 Nm. Sekunduje mu batéria s kapacitou 50 kWh, vďaka čomu má elektrický Citroën na 1 nabitie zvládnuť 360 kilometrov.

Obe verzie sa budú vyrábať výhradne v Európe, a to konkrétne v španielskej továrni Stellantis Villaverde, ktorá sa nachádza neďaleko Madridu. Predaj sa má oficiálne spustiť ešte v jeseni tohto roka.