Charakter rodinného auta dotvára fakt, že bude dostupné v päť aj sedemmiestnom prevedení. Všestranný a dobrodružný X-Trail , je vybavený systémom pohonu e‑POWER, ako druhý v ponuke modelov.

Pozrite si horúcu novinku vo veľkej galérii

Prvým bol model Note, ktorý sa stal v Japonsku najpredávanejším autom. Systém e-POWER je tvorený vysokovýkonnou batériou a hnacieho ústrojenstva spojeného s benzínovým motorom s premenlivým kompresným pomerom, generátorom energie, meničom a predným elektromotorom s výkonom 150 kW.

Nissan X-Trail.
Zdroj: Nissan

Sila hnaná na kolesá pochádza čisto z elektromotora, zatiaľ čo benzínový motor je určený iba na výrobu elektriny. Motor teda môže bežať v optimálnom rozsahu, čo má za následok nižšiu spotrebu paliva, v mestskom prostredí. E-POWER v japonskom Note mal v sebe 1,2-litrový benzínový motor s výkonom 106 koní. Európsky trh dostane modernizovaný 1,5-litrový turbo zážihový motor s variabilným kompresným pomerom a konečným výkonom 150 kW (204 k).

Súčasťou technológie e-POWER je lineárne ladenie otáčok benzínového motora. To spôsobuje, že otáčky motora sú podobné pomeru rýchlosti auta a teda motor beží iba tak, ako to potrebuje. Systém pohonu zaručuje aj tichú jazdu. V pomere s konkurenciou sa pri rýchlosti 40 km/h zvuk v aute zníži o 8 dB. X-Trail je doplnený aj o ďalšie inovatívne systémy, ako e-Pedal Step, ktorý vodičom umožňuje zrýchľovať a brzdiť iba pomocou akcelerátora.

Ponuka bude zahŕňať aj hybridnú verziu Mild, s preplňovaným 1,5-litrovým variabilným kompresným pomerom, ktorý poháňa kolesá tradičným spôsobom. S výkonom 120 kW (163 k) a krútiacim momentom 300 Nm bude ponúkaný iba s pohonom dvoch kolies a bezstupňovou prevodovkou Xtronic. Pri spomaľovaní sa energia regeneruje a ukladá do lítium-iónovej batérie. Táto nadobudnutá energia sa nasledovne používa na chod systémov auta, keď je motor zastavený, napríklad pri čakaní na križovatke.

Nissan X-Trail.
Zdroj: Nissan

Pohon všetkých kolies e-4ORCE je vyvnutý tak, aby spolupracoval s elektrifikovanými pohonnými jednotkami Nissan. Dva motory majú celkový výkon 157 kW (213 k). Okrem optimalizácie rozdelenia krútiaceho momentu vpredu a vzadu, systém nezávisle ovláda brzdy, na každom z kolies, aby maximalizoval silu v zákrute každého z nich. Interiér modelu bol tiež vybavený prémiovými materiálmi a pokročilými funkciami. Zákazníci uprednostňujú jednoduchšie intuitívne ovládanie a tak ho X-Trail dostal.