Za SUV estetikou sa skrýva väčšie a bezpečnejšie auto. Toyota zdôrazňuje, že bolo navrhnuté pre európskych zákazníkov s jasným cieľom: stanoviť trend roku 2022. Východiskovým bodom pre novú Toyotu Aygo X Cross je platforma GA-B, architektúra odvodená od platformy TNGA (Toyota New Global Architecture), na ktorej sú založené modely Yaris a Yaris Cross.
Japonský urbanistický voz narástol, teraz meria 3 700 mm na dĺžku (o 23,5 centimetra viac), na šírku 1 740 mm (o 12,5 centimetra viac) a 1 510 mm na výšku (o 5 centimetrov viac). Rázvor sa zväčšil o 9 centimetrov a svetlá výška v porovnaní s predchádzajúcou generáciou narástla o 1,1 centimetra, vďaka čomu má vodič o niečo väčší prehľad nad situáciou na ceste. Má tiež polomer otáčania 4,7 metra, čo je jedno z najtesnejších čísel v segmente.
Odložme ale čísla bokom a porozprávajme sa o dizajne. Nie je ťažké rozpoznať vplyv prototypu Aygo X Prologue , a prítomnosť niektorých prvkov, ktoré sa dedia z generácie na generáciu, i keď so zodpovedajúcim vývojom. Vrcholom je dvojfarebné prevedenie, ktoré podtrhuje grafický profil. Toyota si to ale navrhla trošku svojským spôsobom - tentoraz nejde o len o strechu a karosériu v inej farbe, ale horná časť ustupuje dozadu (v čiernej). Môžete ju kombinovať červenou, modrou, zelenou a béžovou. Aby Japonci dosiahli o niečo športovejší vzhľad, strecha má klinovitý tvar. V spodnej časti tejto sekcie narazíme na kolesá, ktoré už môžu mať 18 palcov, aj keď to mi príde ako trošku zbytočné riešenie pre tak malý crossover.
Rast modelu Toyota Aygo X Cross sa premietol aj do obývateľnosti interiéru, ktorý má teraz ambientné osvetlenie. Predné sedadlá sú od seba vzdialené o dva centimetre viac, čím sa priestor pre ramená zväčšil o 4,5 centimetra. Navyše sa ich výška zvýšila o 5,5 centimetra, čím sa zlepšila poloha spolujazdca a hlavne vodiča, ktorého viditeľnosť sa zlepšuje aj vďaka tomu, že uhol A-stĺpika je teraz 24 stupňov (o 10 % väčší náklon). Batožinový priestor zväčšil svoju kapacitu o viac ako 60 litrov na celkový objem 231 litrov, takže už by nemusel byť Achillovou pätou.
Za multifunkčným volantom nenájdeme digitálne prístrojové vybavenie, ale malú obrazovku, ktorá nám poskytuje informácie potrebné o jazde, a vedľa nej deväťpalcovú obrazovku v oválnom ráme. Toyota Aygo X Cross má informačno-zábavný systém kompatibilný s Android Auto a Apple CarPlay (káblový aj bezdrôtový). Crossover bude štandardne vybavený systémom Toyota Safety Sense, ktorý zahŕňa kombináciu monokulárneho kamerového snímača a radaru s milimetrovými vlnami, ktorý umožňuje predkolíznemu bezpečnostnému systému reagovať na vozidlá aj pri vyšších rýchlostiach. K tomu treba prirátať detekciu chodcov cez deň aj v noci, núdzové brzdenie, inteligentný adaptívny tempomat, systém udržiavania trasy a núdzové brzdenie.
Pohonná jednotka sa ale nezmenila, pod kapotou opäť nájdeme jednolitrový trojvalcový motor 1KR-FE. Bol vylepšený, hlavne aby vyhovoval európskym predpisom a ponúkal rovnakú úroveň spoľahlivosti, výkonu a spotreby ako predtým. Jeho spoločníkom bude 5-stupňová manuálna prevodovka alebo nová prevodovka S-CVT, ktorá poskytuje lepšiu počiatočnú odozvu s lineárnym radením, ktorá sa bude snažiť udržiavať rovnováhu medzi výkonom (72 k a 205 Nm) a spotrebou. Pokiaľ ide o nastavenie podvozka, Toyota zlepšila systém odpruženia, aby poskytoval väčšiu tuhosť a menšie nakláňanie s konečným cieľom zvýšiť kontrolu a jazdný komfort. Prispieva k tomu aj optimalizácia izolačných materiálov s cieľom minimalizovať hladinu hluku, čím sa vytvorila tichšia kabína.