Mercedes-Benz triedy C novej generácie je po strop naplnený špičkovou technikou, ktorú vo veľkej miere zdieľa s vlajkovou loďou automobilky. Možno mu vyčítať len máločo, no medzi jedno z často spomínaných negatív patrí fakt, že v aktuálnej generácii už neponúka šesťvalec.

Affalterbach prichádza s odpoveďou, ktorá kritikom berie argumenty. Supersilný štvorvalec z dielne Mercedes-AMG produkuje maximálny výkon 300 kW (408 k) a vďaka mild-hybridnej povahe mu ešte funkcia Boost vie pomôcť s extra 10 kilowattmi (14 k).

Vychutnajte si nové AMG vo veľkej galérii, kliknite sem

Aj za pomoci elektrifikovaného turbodúchadla, ktoré debutovalo pod kapotou modelu SL 43, dokáže agregát zatieniť aj staršiu V6 s maximom 287 kW (385 k). Turbo poháňa 48 V palubný systém, ktorý zvyšuje prietok vzduchu. Dokáže sa rozkrútiť až na 175 000 ot./min.

Stovku sedan s pohonom všetkých kolies strieľa v priebehu 4,6 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Kombi je v šprinte iba o jednu desatinu sekundy pomalšie. To všetko pri deklarovanej spotrebe okolo 9,0 l/100 km.

Samozrejmosťou sú v prípade oboch modelov AMG aj vylepšenia vonkajšieho dizajnu či napríklad prítomnosť športových sedadiel v kabíne. Upravený bol i podvozok a ďalšie komponenty, ktoré majú pozitívny vplyv na jazdné vlastnosti ostrých automobilov.