Abarth je športová divízia talianskeho Fiatu, ktorá doteraz ponúkala športovú maličkosť, Abarth 595. Toto auto zostane v showroomoch niečo cez rok a potom ho nahradí elektrický nástupca na báze Fiatu 500e.
Elektrický motor modelu Abarth 500e bude mať 113 kW (154 k) a 253 newtonmetrov krútiaceho momentu, čo je o 36 „koní“ viac ako vo Fiate 500e. Malý Abarth zrýchli na sto kilometrov za hodinu za sedem sekúnd, čo je zase o dve sekundy rýchlejšie. V porovnaní s benzínovým Abarthom 595 má však elektrický nástupca o desať „koní“ menej, čo by ale nemuselo až tak vadiť. Batéria zostáva rovnaká ako vo Fiate 500e, to znamená kapacitu 42 kilowatthodín a nabíjací výkon až 85 kilowattov. Očakáva sa, že dojazd bude pod 300 kilometrov.
Rozmery nového elektromobilu ešte nie sú potvrdené, ale ako referencie by nám mohli slúžiť miery elektrického Fiatu 500, ktorý sa nám ukázal už pred dvoma rokmi: 3,63 metra na dĺžku, 1,68 metra na šírku a 1,52 metra na výšku, s rázvorom 2,32 metra. V prospech manévrovateľnosti modelu Abarth 500e 2023 hovorí jeho väčší rozchod v porovnaní s jeho predchodcom, čo by mu teoreticky malo poskytnúť väčšiu stabilitu na ceste v zákrutách.
Abarth 500e si vezme na starosti aj vydanie novej verzie loga značky, ktoré je zmodernizované tak, aby sa zhodovalo s elektrickým prechodom. Nájdete ho vedľa zadných dverí a vo vnútri vozidla. Estetika auta sleduje líniu, ktorou sa v tom čase vyznačoval elektrický Fiat 500. Stredová mriežka mizne a zaberá ju úplne hladká plocha vo farbe karosérie, kde sa vyníma názov výrobcu.
Auto navyše dostalo úplne nové nárazníky, ako aj zliatinové kolesá či kryty zrkadiel, samozrejme okrem iných detailov. Zaujímavosťou tiež bude možnosť kabrioletu. Štandardná karoséria ponúka už v základe tónované zadné sedadlá a kabriolet čiernu kapotu so športovým spojlerom. Jeho uvádzacou edíciou je Abarth 500e Scorpionissima, ktorý vyniká svojou výraznou farbou exteriéru, máte hneď dve alternatívy - zelená alebo modrá.
Abarth 500e ponúka veľmi podobný interiér v porovnaní s tým, s ktorým sme sa stretli pri uvedení Fiatu 500 na trh v roku 2020, no nechýba tú séria športových doplnkov vychytávok, ako by ste od tejto firmy očakávali. Uvedená edícia má športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy s logom škorpióna vyrazeným na Alcantare. Volant je kožený s prvkami Alcantara, zatiaľ čo pedály sú športové a vyrobené z ocele.
Okrem toho sa v kabíne nachádza 7-palcový digitálny prístrojový panel a 10,25-palcový dotykový displej, ktorý centralizuje informačno-zábavný systém. Je to prvý Abarth s plnou konektivitou, ktorá vám v konečnom dôsledku umožňuje užívať si navigáciu s informáciami v reálnom čase. Na podporu športovejšej jazdy môže vodič "študovať" údaje a grafy v reálnom čase o aspektoch súvisiacich s výkonom jeho auta. Fanúšikov zvuku jednoznačne poteší zvukový systém vyvinutý spoločnosťou JBL, a z reproduktorov si samozrejme môžete vypočuť aj zvuk benzínového motora, ak by sa vám náhdou zacnelo za jeho predchodcom.