Vo francúzskom meste Rueil-Malmaison sa radnica rozhodla tento problém riešiť prostredníctvom testovacieho radaru proti hluku z cestnej premávky. Zariadenie bude nainštalované na jednom mieste v meste na rušnej ulici po dobu troch mesiacov. V tejto fáze by sa malo hlavne zistiť, či sú radary a mikrofóny správne umiestnené - ako dobre zachytávajú zvuk pneumatík, motora a či dokážu izolovať zvuky každého vozidla.

Nová realita? Hlukové radary zachytávajú príliš hlasné vozidlá
Zdroj: DR

Počas experimentu nebudú zozbierané údaje viesť k žiadnej penalizácii. Aj keď už boli radary testované na okruhu, ešte nie sú schválené na používanie na verejných komunikáciách. Ak bude testovacia fáza úspešná, mohli by získať homologizáciu a používať ich vo väčšom meradle a dávať sankcie vozidlám, ktoré budú príliš hlučné. Súčasné predpisy zakazujú vozidlám prekročiť hodnotu 95 decibelov. Výrobcovia automobilov sa týmto pravidlom síce riadia, ale niektoré motory môžu byť motoristami alebo motocyklistami upravené tak, aby produkovali viac hluku. 

Fáza experimentovania preto musí tiež umožniť určiť hranicu, od ktorej môžu byť motoristom uložené pokuty. Spočiatku bude zrejme stanovený pomerne vysoký prah tolerancie, ktorý sa bude znižovať, aby naliehal na výrobcov a vodičov, aby znížili decibely.  Hlukový radar pozostáva z 360-stupňovej kamery a mikrofónu so štyrmi anténami. Systém detekuje nadmerný zdroj hluku a môže tiež určiť, z ktorého smeru pochádza. Je teda možné vyfotografovať evidenčné číslo automobilu, ktorý má byť zdrojom tohto priestupku. Podobný systém už funguje vo Švajčiarsku, no jedná sa o klasickú stacionárnu kameru.