Pravdepodobne sa pozeráte na poslednú podobu klasického Audi A8. Už dlhšie je známe, že nástupcu so spaľovacím agregátom už Ingolstadt pre vlajkovú loď neplánuje. Faceliftovanú verziu si budete vedieť objednať najskôr koncom tohto roka, modernizácia prináša najmä technologické vylepšenia.

Audi A8 po facelifte.
Zdroj: Audi
Decentné dizajnové zmeny sa odzrkadlili aj na prednom nárazníku, bočných lištách a spodnej časti zadného nárazníka.
Filip Kadlečík
Audi A8 po facelifte.
Zdroj: Audi

S dĺžkou 5,19 metra A8 nikdy nebude nenápadná, no teraz ju už určite neprehliadnete. Postarajú sa o to efektné zadné OLED svetlomety a špičkové matrix-LED digitálne reflektory vpredu. Audi A8 si na cestu v podstate svieti za pomoci výkonného projektora, ktorý na cestu pred auto rozvinie koberec svetla tvorený viac než miliónom svetelných bodov. Vďaka tomu sa vie na rôzne jazdné situácie adaptovať podstatne lepšie, než doteraz.

A8 za príplatok ponúka riadenie všetkých kolies, ktoré vo verzii S8 nájdete už v sérii. Extra peniaze treba investovať aj do aktívneho odpruženia, ktoré sa neustále prispôsobuje vozovke a vozidlu dokonca asistentuje pri náklonoch počas prejazdu zákrut.

Interiér sa menil iba decentne, pribudla v ňom napríklad nová farebná kombinácia. Kabína zahalená do farebných tónov koňaku bola pred faceliftom dostupná iba pre zákazníkov divízie Audi Exclusive. Vrcholom kabíny je, ako inak, pravé zadné sedadlo.

Pobyt vzadu si určite lepšie vychutnáte v prevedení A8 L, ktoré je o 13 cm dlhšie, než základná A8. Tu si viete pravé zadné kreslo zložiť do polohy spánku a zároveň sa nechať masírovať. V ponuke sa objaví aj konkurent Maybachu, Audi A 8 L Horch, ktoré poskytne ešte viac luxusu, avšak výsostne len pre čínsku klientelu.

Audi A8 po facelifte.
Zdroj: Audi
V A8 L môže byť vyhrievaná aj zadná časť operadla spolujazdca, ktorá sa má postarať o tepelný komfort chodidiel pasažiera na zadnom pravom sedadle.
Filip Kadlečík
Audi A8 po facelifte.
Zdroj: Audi

Portfólio motorizácií Audi A8 zostáva prakticky nezmenené. Nájdete v ňom benzínový (250 kW/340 k) i naftový (210 kW/286 k) vidlicový šesťvalec, ale aj zážihovú V8-mičku v dvoch výkonových vyhotoveniach (338 kW/460 k A8; 420 kW/571 k S8). Faceliftom si polepšil plug-in hybrid, ktorý po novom miesto 330 kW (449 k) ponúka 340 kW (462 k). Samozrejmosťou je aj prítomnosť pohonu quattro či osemstupňového automatu.