Prvé špionážne fotografie nového radu 7 vyvolali rozruch, lebo zachytené vozidlo malo extrémne nízko nasadené predné svetlomety. To vyvoláva dojem tupého čela, ktoré pripomína obľúbenú generáciu E38, ale aj koncept Gran Lusso Coupé v štýle Pininfarina z roku 2013.

Prototyp BMW i7 s kamuflážnym polepom zachytil špionážny fotograf priamo pri testovaní na verejných komunikáciách. Vychádza z neho aj naša vizualizácia.
Prototyp BMW i7 s kamuflážnym polepom zachytil špionážny fotograf priamo pri testovaní na verejných komunikáciách. Vychádza z neho aj naša vizualizácia.
Zdroj: Auto Bild

Výsledný dizajn bude veľkolepejší než trochu nudný dizajn súčasného G11. Mriežka chladiča bude nadštandardná, čo pri BMW už neprekvapuje. V prípade verzie i7 bude gril zaslepený. Ľadvinky nie sú tak výrazne oddelené ani ich lem nepôsobí obzvlášť robustne, ale určite sa nebudú zmenšovať. Sú v súlade s nedávnym potvrdením šéfa produktu BMW Petra Henricha, že zákazníci požadujú „silné charaktery a odvážny dizajn“.

Zozadu vyzerá testovaný prototyp stupňovitejšie než súčasný typ. V ponuke zostanú dve veľkosti rázvoru, fotografie pravdepodobne zachytili predlženú sedmičku. Mulica je vyzdobená celou batériou senzorov a kamier, čo naznačuje vysoké ambície v oblasti autonómnej jazdy. V tej už postúpil Mercedes triedy S, takže BMW nemôže byť v roku 2022 pozadu.

Odborníci odhadujú, že sedmička by mohla zvládnuť úplne samočinnú jazdu tam, kde to bude legislatívne ošetrené. To znamená, že na diaľnici a rýchlostných komunikáciách nebudete musieť mať ruky na volante, ale na zadný dvor vášho domčeka vás auto ešte neprivezie. Autonómia sa bude odvíjať od schopností modelu iNext, ktorý označujú ako prvé BMW, v ktorom nemusí mať vodič ruky na volante.

Vízia BMW i7 z pohľadu grafika založená na zákulisných informáciách a fotkách prototypov.
Vízia BMW i7 z pohľadu grafika založená na zákulisných informáciách a fotkách prototypov.
Zdroj: Avarvarii

V každom prípade, veľa senzorov a kamier využívajú aj bezpečnostné asistenčné systémy. BMW nedávno potvrdilo, že elektrický rad 7 bude „špičkovým a najvýkonnejším“ modelom v ponuke, čo naznačuje, že by malo mať viac výkonu než súčasné dvanásťvalcové BMW 760Li s výkonom 585 koní (430 kW) a maximálnym krútiacim momentom 850 Nm alebo špičkové verzie modelov divízie M, ktoré s prehľadom prekračujú hranicu 600 koní.

Sedmička bude postavená na flexibilnej platforme CLAR a využívať bude podobnú architektúru pohonného systému ako nové SUV iX3, len výrazne posilnenú. Model iX3 je vybavený pohonným systémom piatej generácie BMW eDrive. Ten obsahuje motor namontovaný na zadnej časti, ktorý poháňa zadnú nápravu cez jednostupňovú prevodovku a využíva energiu z lítiovo-iónovej batérie s kapacitou 80 kWh. Tá je dostatočná na dojazd 460 kilometrov podla prísnejšej normy WLTP.

Motor, prevodovka a výkonová elektronika systému BMW eDrive sú integrované do jedného celku, čo znižuje hmotnosť a veľkosť modulu. V prípade BMW i7 sa použije výkonnejší akumulátor (120 kWh), aby vozidlo mohlo v dojazde súperiť s konkurenčným Mercedesom EQS (údajne počas testov dokáže zvládnuť na jedno nabitie aj 670 kilometrov). Takže odhadujeme dojazd zhruba 650 kilometrov, čo by už stačilo aj na Teslu Model S. A nehovorme, že sa na ňu vývojári nepozerajú ako na konkurenta, ktorý im pije krv.

K dispozícii však bude aj verzia s menším, 80 kWh akumulátorom. Akumulátorovými partnermi BMW sú CATL, Samsung SDI a Northvolt. Palubná doska bude, samozrejme, plne digitálna. Špionážny fotograf mal čas na krátky pohlaď dovnútra a tvrdí, že usporiadanie sa podobá na to v iNexte s dominantným centrálnym displejom a menším prístrojovým panelom.

V každom prípade, prototyp nemal polygonálny volant, ale klasický okrúhly, len s jemným sploštením. Ten polygonálny zo štúdie by sa len veľmi ťažko používal v sériovom aute. Hoci prototyp má klasické zrkadlá, sériový model bude mať na výber aj kamerový systém alebo takzvané virtuálne zrkadlá. Impérium skupiny BMW Group, ktoré zahŕňa aj značky MINI a Rolls-Royce, plánuje mať do roku 2023 v portfóliu 25  elektrifikovaných modelov, ktoré znížia priemerné emisie flotily viac ako o tretinu.

V porovnaní s prvými vizualizáciami Mercedesu EQS, ktorý vyzerá ako oblý lietajúci tanier, je BMW i7 skôr robustná limuzína a pancierový vlak. Preteky luxusných limuzín na elektrinu sa práve začali.
Milan Adámek

Očakáva sa, že asi polovica z elektrických noviniek bude plne elektrická (pribudnú modely iX3, i4 sedan, iNext a elektrické varianty modelov X1 radu 5 a radu 3), pričom väčšina automobilov bude koncipovaná tak, aby pojala celý rad pohonných jednotiek. Očakáva sa, že elektrická sedmička sa dostane do predaja v roku 2022, modely s konvenčnejším pohonným systémom (maximum bude V8, dvanásťvalec asi skončí) o  rok skôr.

Elektrická energia je novým bojiskom luxusných automobilov. BMW sa chystá postaviť proti pripravovanému Mercedesu EQS, ale zraziť hrebienok potrebuje aj Tesla Model S, ktorá má neskutočný náskok na trhu, neustále sa vylepšuje, a hoci nepatrí medzi skutočne luxusné autá, sprevádza ju také fanúšikovské nadšenie, aké nemalo žiadne iné auto v histórii.