Mercedes-Benz prichádza s víziou batériového elektrického automobilu, ktorý má potenciál navždy zmeniť vnímanie e-áut. Jeho batéria bude mať kapacitu menšiu, než súčasný top model značky, no napriek tomu ponúkne dvojnásobný dojazd. Vďačiť za to bude najmä extrémnej efektivite. Koncept Vision EQXX je autom superlatívov a nezostane iba na papieri. Stuttgart ho plánuje dostať do reality.

Podľa simulácií Mercedesu bude EQXX v realite schopné jazdiť so spotrebou nižšou ako 10 kWh/100 km. Pre porovnanie, v súčasnosti dosahujú najlepšie (a podstatne menšie) e-autá priemery niekde okolo 16 kWh/100 km a aj tie sa považujú za úspech. Vozidlo veľkosti EQXX v dnešných podmienkach jazdí skôr za 20 a viac kWh na 100 kilometrov. Energetická úspora tohto konceptu je obrovská.

Mercedes-Benz Vision EQXX.
Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz hovorí, že pri stavbe tejto vízie roztrhal všetky automobilové poučky a postavil ju najmä okolo najmodernejšieho softvéru a technológií. Azda aj vďaka tomu má pohonné ústrojenstvo vozidla dosahovať 95 % efektivitu. Len 5 % elektrickej energie dodanej do vozidla vyjde navnivoč prostredníctvom neželaných strát.

Mercedes uvádza, že EQXX bude mať akumulátor s kapacitou menej než 100 kWh,  čo je menej než má dnes napríklad EQS. Napriek tomu má byť futuristické vozidlo schopné na jedno nabitie prekonať vzdialenosť presahujúcu 1 000 kilometrov. Okrem vysokej efektivity za to bude vďačiť aj minimalizovanej hmotnosti.

Pozrite si digitálnu premiéru konceptu EQXX:

Batéria zaberá o 50 % menej miesta a je o 30 % ľahšia, než tá aktuálna použitá v EQS. Pomôže ale aj séria iných opatrení, napríklad brzdové kotúče vyrobené zo zliatiny hliníka. Disky kolies sú zasa magnéziové, vďaka čomu sú ultraľahké. Hmotnosť znižuje aj bohaté využívanie 3D tlače. Aj preto nakoniec EQXX váži "iba" 1,7 tony.