Kategória malých áut je silnou súčasťou histórie značky Citroën, ktorá sa postarala o také ikony ako 2 CV, AX, Saxo alebo Visa. Predajne nesmierne úspešným však bol a stále je model C3 (v máji 2021 prekonal 4 500 000 predaných exemplárov).

Tretia generácia C3 je tu s nami od roku 2016 a je založená na starej plat­forme PF1 oddnes už neexistujúcej skupiny PSA, preto elektrifikácia hnacieho ústrojenstva C3 nebola doteraz možná. S novou architektúrou od Stellantisu to možné bude.

Citroën sa potenciálne zameriava na uvedenie nového C3 do roku 2023, rok pred verziou SUV C3 Aircross. Platforma CMP je základom vozidiel Opel Corsa a Peugeot 208, ktorých elektrické verzie sa označujú ako Corsa-e a Peugeot e-208.

Očakávame, že malý elektrický Citroën bude pomenovaný ë-C3, čo odráža formát názvu väčšieho Citroëna ë-C4 Ëlectric. Pohonné ústrojenstvo s akumulátorom s kapacitou 50 kWh z týchto áut sa pravdepodobne nezmení a rovnaký zostane aj elektromotor s výkonom 100 kW, čo je 136 koní. Dojazd by mal byť okolo 360 kilometrov – aj keď pokrok v technológii batérií a softvéri do roku 2024 by mohol toto číslo zvýšiť, veď aj Peugeotu sa to podarilo s typom e-208.

Život benzínového C3 bude len krátky

Pokiaľ ide o dizajn, nové C3 sa inšpiruje nedávno revidovaným modelom C5 Aircross a naša exkluzívna ilustrácia zobrazuje, ako by nové auto mohlo vyzerať, keď príde. Rozoklané svetlomety, malé vstupy vzduchu (ešte zostane zachovaná aj verzia so spaľovacím motorom), drobné dizajnové náznaky Airbumps, ktoré už nebudú skutočnými vzduchovými nárazníkmi, ale len ozdobami. Vpredu sa hranatý dizajn svetlometov nedávno objavil aj na iných Citroënoch, rovnako ako svetelný efekt na dvojitej mriežke chladiča.

Citroën C3 novej generácie 2023
Zdroj: archív

Arnaud Ribault, európsky šéf Citroënu, potvrdil používanie platformy CMP a vysvetlil rozhodnutie, ktoré za tým stojí: „Práca, ktorú teraz robíme, je znížiť náklady alebo byť schopní kompenzovať rastúce náklady na suroviny a elektrifikáciu vo všetkých projektoch, ktoré vyvíjame.“

Stellantis oznámil začiatkom tohto roka svoj plán, že do roku 2026 bude v Európe plne elektrický. To znamená, že benzínové varianty nového Citroëna C3 budú mať len veľmi krátku životnosť, maximálne trojročnú.