Na základe modelu M4 BMW predstavilo dlho ohlasovanú modernú interpretáciu kultového modelu 3.0 CSL, známeho aj ako „Batmobile“ zo 70. rokov minulého storočia so špeciálnymi detailmi karosérie a farebnou kombináciou inšpirovanou jeho slávnym predkom, ale to je len začiatok príbehu.
BMW vyrobí len 50 exemplárov tohto výnimočného auta pri príležitosti 50 rokov divízie M Motorsport, ktorá je v tomto prevedení ľahšia ako obyčajná M4 a prichádza s najvýkonnejšou radovou šestkou v histórii značky. Motor v tomto prípade podáva výkon 412 kW (560 k) a aby toho nebolo málo, je spárovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Kontroverznú prednú masku chladiča modelov M3 a M4 nahradili „ľadvinky“ (síce tiež veľké), no inak tvarované a orámované drahocenným chrómom.
Na všetkých častiach karosérie je tiež použité množstvo komponentov z uhlíkových vlákien (CFRP), aby bola hmotnosť modelu čo najnižšia, no najvýraznejším dizajnovým prvkom je veľké zadné krídlo a prídavný spojler na streche, ktorý pripomínajú aj historický model E9 3.0 CSL „Batmobile“. Dizajnéri BMW tiež pridali výraznejšiu povrchovú úpravu „Hofmeister kink“, charakteristickú pre zadné bočné okná a na bielej farbe Alpine White je grafika BMW M. Jeho výroba si vyžiadala špeciálny proces farbenia a ďalších 6 700 hodín ručnej práce.
Nakoniec pribudli kontrastné zliatinové disky so zlatou povrchovou úpravou s rozmermi 20 palcov vpredu a 21 palcov vzadu s pneumatikami Michelin vyrobenými na mieru. Interiér je v podstate prenesený z modelu M4, no pribudlo tu čierne čalúnenie Alcantara a detaily z uhlíkových vlákien s matným povrchom. Zadné sedadlo je preč, nahradilo sa úložným priestorom pre dve prilby a predné štandardné M karbónové sedadlá majú emblém 3.0 CSL vyrytý do hliníkových dlaždíc pod vložkami opierky hlavy. Každá kópia je očíslovaná štítkom na kokpite.
Veľkú galériu si môžete prezrieť TU...
V záujme úspory hmotnosti BMW znížilo zvukovú izoláciu a pridalo CFRP obklady na dverové panely, aj keď digitálny kokpit so všetkými vychytávkami zostal zachovaný a ďalším špeciálnym detailom je biela retro radiaca páka. Pod kapotou nového 3.0 CSL je najvýkonnejšia verzia BMW s dvojitým turbodúchadlom 3,0-litrového radového šesťvalca všetkých čias, s výkonom 412 kW (560 k) a 550 Nm (nárast o 9 k v porovnaní s modelom M4 CSL), no na druhej strane ide o výrazný pokles krútiaceho momentu o 100 Nm v dôsledku obmedzení manuálnej prevodovky.
Výkon sa prenáša, ako inak, na zadnú nápravu cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku s pomocou aktívneho M diferenciálu. Podvozok je tiež vyladený adaptívnym M pružením a štandardnými M karbón-keramickými brzdami.
S odznakom CLS „Coupé, Sport, Leichbau“ je 3.0 CSL ľahší ako ktorýkoľvek variant M4. Rozdiel však nie je taký výrazný, ako by sa dalo očakávať.
BMW oznámilo pomer hmotnosti k výkonu 2,9 kg na 1 konskú silu pri hmotnosti 1624 kg. To je len o 1 kg menej ako M4 CSL s automatom alebo o 111 kg menej ako model M4 Competition. BMW nám neposkytlo údaje o výkone, aj keď očakávame, že 3.0 CSL bude rýchlejší ako bežná M4 a o niečo pomalší ako M4 CSL kvôli manuálnej prevodovke. Celá výrobná séria 50 vozidiel BMW 3.0 CSL potrvá približne tri mesiace. Cena špeciálneho modelu nebola zverejnená, aj keď súdiac podľa času a úsilia, ktoré každý model potrebuje na opustenie továrne, očakávame, že nebude ani zďaleka lacný.