Proces sériového vývoja modelu BMW i7 vstupuje do záverečnej fázy, pričom automobil absolvuje náročný testovací program v extrémnych podmienkach na cestách, ako aj v namáhavých poveternostných podmienkach. Vývojári počas takzvaného testovania v horúcich regiónoch na okruhoch a verejných komunikáciách po celom svete overujú predovšetkým výkon a spoľahlivosť elektromotorov, pohonu všetkých kolies a vysokonapäťovej batérie pri maximálnom namáhaní pri vysokých teplotách, na nespevnených cestách, v prachu a skúmajú aj vplyv veľkých rozdielov v nadmorskej výške.
Cesta k sériovej výrobe vedie prototypy modelu BMW i7 cez štrkové cesty do púští, do hôr a na celý rad vysoko dynamických trás. Automobil BMW i7 sa spolu s ďalšími modelovými verziami nového BMW radu 7 predstaví v priebehu roka 2022. Vozidlo by malo byť extrémne efektívne, čo nasvedčujú prvé údaje o predpokladanej spotrebe elektrickej energie. Podľa cyklu WLTP by sa mala hýbať v rozsahu od 22,5 – 19,5 kWh/100 km. Bavori však upozorňujú, že ide iba o prognózu na základe doterajšieho stavu vývoja vozidla.
Drsné testy odolnosti v horúcich oblastiach rôznych krajín a kontinentov slúžia najmä na testovanie a zabezpečenie všetkých komponentov elektrického pohonného systému. Komponenty piatej generácie technológie BMW eDrive vyvinuté pre BMW i7 demonštrujú svoju neobmedzenú funkčnosť aj v tých najnepriaznivejších podmienkach pri nepretržitom používaní v extrémne vysokých vonkajších teplotách, na trvalom slnečnom svite a vo veľkom suchu.
V rámci pevne definovaného testovacieho programu pre prototypy sa simulujú záťaže, ktoré zodpovedajú výzvam, ktorým sériovo vyrábané vozidlo čelí počas celého životného cyklu produktu. Skúsení testovací inžinieri, podporovaní citlivou technológiou palubných meracích zariadení, registrujú každú reakciu elektromotorov, vysokonapäťovej batérie, riadenia pohonu a integrovaného chladiaceho systému, ako aj technológie nabíjania a energetického manažmentu na vplyvy počasia a cestnej premávky.
Testovací program, počas ktorého vozidlo absolvuje desiatky tisíc kilometrov, zahŕňa aj jazdy na veľkú vzdialenosť a vysokou rýchlosťou, ako aj časté zastavovanie a rozbiehanie sa v horúčavách. Okrem toho boli na testovacích miestach v horúcich oblastiach vybrané testovacie úseky s obzvlášť veľkými rozdielmi v nadmorskej výške. Týmto spôsobom možno analyzovať teplotné prejavy elektromotorov a riadenie krútiaceho momentu plne elektrického pohonu všetkých kolies BMW xDrive počas mimoriadne dynamickej a dlhotrvajúcej jazdy do kopca.
Pre ďalšie zvýšenie zaťaženia hnacieho systému zahŕňa testovací program aj jazdu v horách s prívesom. Zároveň vysokonapäťová batéria ukazuje, nakoľko je schopná nepretržite dodávať špičkový výkon na napájanie elektromotorov. Ako extrémny scenár a osobitnú výzvu pre energetický manažment a výkonovú elektroniku test zahŕňa aj jazdu z kopca s vysokonapäťovým akumulačným systémom, ktorý je už pri štarte plne nabitý, a preto už nedokáže absorbovať žiadnu energiu získanú rekuperáciou.
Vyčerpávajúci testovací postup v horúcich regiónoch sa používa aj na to, aby sa mimoriadne náročnému testovaniu podrobil výkon klimatizácie a ďalšej palubnej elektroniky, ako aj tepelná odolnosť materiálov použitých v interiéri.