Autobild Slovensko
Späť na článok: Prvá jazda | Vyskúšali sme si najočakávanejší Renault: Takýto je Austral naživo!
Zatvoriť galériu

1/27

2/27 Austral má meno voňajúce dobrodružstvom. Vyrába sa v Španielsku a my sme s ním boli v zasnežených Tatrách. Foto: Milan Adámek

3/27 Proporcie (predný previs 925 mm, zadný 917 mm) a svetlá výška 170 mm mu pridávajú na svalnatosti. Foto: Milan Adámek

4/27 Kokpit je prehľadný a ľahko ovládateľný. Vyvýšený tunel sa nám páčil. Foto: Milan Adámek

5/27 Vo vyšších verziách je audio systém harman kardon. Slušný zvuk. Foto: Milan Adámek

6/27 Renault Austral Foto: Renault

7/27 Plne digitálny prístrojový panel dokáže zobraziť obrovské mapy od Google, alebo aj všeličo iné - stačí si vybrať. Foto: Milan Adámek

8/27 Renault Austral Foto: Milan Adámek

9/27 Až 9,3-palcový headup displej s farebnou projekciou na čelné sklo. Foto: Milan Adámek

10/27 Verzia Esprit Alpine, ktorá čerpá z bohatej histórie značky Alpine. 20-palcové disky kolies z ľahkých zliatin daytona, čierne detaily exteriéru a zadné svetlá s 3D „moiré“ efektom. Foto: Milan Adámek

11/27 360° kamerový systém s navádzacími aktívnymi líniami. Foto: Milan Adámek

12/27 Zadné svetlá sa neprepájajú ako je dnes bežným zvykom, ale sú skutočne obrovské a končia až pri logu. Foto: Milan Adámek

13/27 Audio systém harman kardon poskytuje priestorový zvuk. Systém má s výkon 485 W vďaka 2 reproduktorom po stranách palubnej dosky, 2 basovým reproduktorov vo výplniach predných dverí, 1 prednej centrálnej jednotke, 2 priestorovým, 2 výškovým a 2 basovým reproduktorom vo výplniach zadných dverí a 1 subwooferu v kufri. Foto: Milan Adámek

14/27 Kokpit je pohodlný hlavne ak máte radi vysoký stredový tunel. Foto: Renault

15/27 Inteligentný adaptívny tempomat reguluje rýchlosť podľa stavu okolitej dopravy, udržuje bezpečnú vzdialenosť a zaistí vycentrovanie v jazdnom pruhu. Foto: Milan Adámek

16/27 Dvanásťpalcová obrazovka nainštalovaná vzpriamene v strede. Výduch klimatizácie prechádza akoby displejmi, resp. časťou, ktorá ich prepája. Všetko v čiernej lesklej povrchovej úprave. Foto: Renault

17/27 Automatické prepínanie medzi diaľkovými a stretávacími svetlami sa aktivuje pomocou kamery umiestnenej v hornej časti čelného skla. Foto: Milan Adámek

18/27 Opierka na dlaň je pohyblivá a pomáha pri obsluhe dotykového displeja. Foto: Renault

19/27 Verzia Esprit Alpine má takéto prešívanie na hlavových opierkach. Foto: Renault

20/27 Austral má meno voňajúce dobrodružstvom. Vyrába sa v Španielsku a my sme s ním boli v zasnežených Tatrách. Foto: Milan Adámek

21/27 Kokpit je prehľadný a ľahko ovládateľný. Vyvýšený tunel sa nám páčil. Foto: Roman Raetzke

22/27 Austral jemne omrznutý v krásnej Bachledovej doline. Proporcie (predný previs 925 mm, zadný 917 mm) a svetlá výška 170 mm mu pridávajú na svalnatosti. Foto: Milan Adámek

23/27 Pákový chaos. K ovládaniu stieračov sa pripája nová voliaca páka v štýle Mercedesu a rádiový satelit typický pre Renault. Foto: Milan Adámek

24/27 Kufor má podľa polohy sedadiel objem 487 až 575 litrov, so sklopenou lavicou 1 525 litrov po strechu. Foto: Milan Adámek

25/27 Tablet. Len skúšobne sme stiahli aplikáciu Waze, iné aplikácie už v systéme boli. Ovládanie hlasitosti dotykom je otravné. Foto: Milan Adámek

26/27 Zaujímavým prvkom je výduch medzi dvoma displejmi ako súčasť lesklej čiernej plochy, ktorá ich rámuje. Foto: Milan Adámek

27/27 Technológiu mildhybrid tvorí štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,3 l s turbodúchadlom, priamym vstrekovaním a hliníkovým blokom, ktorému pomáha 12 V lítium-iónová batéria. Energia z batérie poskytuje krútiaci moment počas akcelerácie. Foto: Milan Adámek

Prvá jazda | Vyskúšali sme si najočakávanejší Renault: Takýto je Austral naživo! Prvá jazda | Vyskúšali sme si najočakávanejší Renault: Takýto je Austral naživo!
Austral má meno voňajúce dobrodružstvom. Vyrába sa v Španielsku a my sme s ním boli v zasnežených Tatrách. Austral má meno voňajúce dobrodružstvom. Vyrába sa v Španielsku a my sme s ním boli v zasnežených Tatrách.
Proporcie (predný previs 925 mm, zadný 917 mm) a svetlá výška 170 mm mu pridávajú na svalnatosti. Proporcie (predný previs 925 mm, zadný 917 mm) a svetlá výška 170 mm mu pridávajú na svalnatosti.
Kokpit je prehľadný a ľahko ovládateľný. Vyvýšený tunel sa nám páčil. Kokpit je prehľadný a ľahko ovládateľný. Vyvýšený tunel sa nám páčil.
Vo vyšších verziách je audio systém harman kardon. Slušný zvuk. Vo vyšších verziách je audio systém harman kardon. Slušný zvuk.
Renault Austral Renault Austral
Plne digitálny prístrojový panel dokáže zobraziť obrovské mapy od Google, alebo aj všeličo iné - stačí si vybrať. Plne digitálny prístrojový panel dokáže zobraziť obrovské mapy od Google, alebo aj všeličo iné - stačí si vybrať.
Renault Austral Renault Austral
Až 9,3-palcový headup displej s farebnou projekciou na čelné sklo. Až 9,3-palcový headup displej s farebnou projekciou na čelné sklo.
Verzia Esprit Alpine, ktorá čerpá z bohatej histórie značky Alpine. 20-palcové disky kolies z ľahkých zliatin daytona, čierne detaily exteriéru a zadné svetlá s 3D „moiré“ efektom. Verzia Esprit Alpine, ktorá čerpá z bohatej histórie značky Alpine. 20-palcové disky kolies z ľahkých zliatin daytona, čierne detaily exteriéru a zadné svetlá s 3D „moiré“ efektom.
360° kamerový systém s navádzacími aktívnymi líniami. 360° kamerový systém s navádzacími aktívnymi líniami.
Zadné svetlá sa neprepájajú ako je dnes bežným zvykom, ale sú skutočne obrovské a končia až pri logu. Zadné svetlá sa neprepájajú ako je dnes bežným zvykom, ale sú skutočne obrovské a končia až pri logu.
Audio systém harman kardon poskytuje priestorový zvuk. Systém má s výkon 485 W vďaka 2 reproduktorom po stranách palubnej dosky, 2 basovým reproduktorov vo výplniach predných dverí, 1 prednej centrálnej jednotke, 2 priestorovým, 2 výškovým a 2 basovým reproduktorom vo výplniach zadných dverí a 1 subwooferu v kufri. Audio systém harman kardon poskytuje priestorový zvuk. Systém má s výkon 485 W vďaka 2 reproduktorom po stranách palubnej dosky, 2 basovým reproduktorov vo výplniach predných dverí, 1 prednej centrálnej jednotke, 2 priestorovým, 2 výškovým a 2 basovým reproduktorom vo výplniach zadných dverí a 1 subwooferu v kufri.
Kokpit je pohodlný hlavne ak máte radi vysoký stredový tunel. Kokpit je pohodlný hlavne ak máte radi vysoký stredový tunel.
Inteligentný adaptívny tempomat reguluje rýchlosť podľa stavu okolitej dopravy, udržuje bezpečnú vzdialenosť a zaistí vycentrovanie v jazdnom pruhu. Inteligentný adaptívny tempomat reguluje rýchlosť podľa stavu okolitej dopravy, udržuje bezpečnú vzdialenosť a zaistí vycentrovanie v jazdnom pruhu.
Dvanásťpalcová obrazovka nainštalovaná vzpriamene v strede. Výduch klimatizácie prechádza akoby displejmi, resp. časťou, ktorá ich prepája. Všetko v čiernej lesklej povrchovej úprave. Dvanásťpalcová obrazovka nainštalovaná vzpriamene v strede. Výduch klimatizácie prechádza akoby displejmi, resp. časťou, ktorá ich prepája. Všetko v čiernej lesklej povrchovej úprave.
Automatické prepínanie medzi diaľkovými a stretávacími svetlami sa aktivuje pomocou kamery umiestnenej v hornej časti čelného skla. Automatické prepínanie medzi diaľkovými a stretávacími svetlami sa aktivuje pomocou kamery umiestnenej v hornej časti čelného skla.
Opierka na dlaň je pohyblivá a pomáha pri obsluhe dotykového displeja. Opierka na dlaň je pohyblivá a pomáha pri obsluhe dotykového displeja.
Verzia Esprit Alpine má takéto prešívanie na hlavových opierkach. Verzia Esprit Alpine má takéto prešívanie na hlavových opierkach.
Austral má meno voňajúce dobrodružstvom. Vyrába sa v Španielsku a my sme s ním boli v zasnežených Tatrách. Austral má meno voňajúce dobrodružstvom. Vyrába sa v Španielsku a my sme s ním boli v zasnežených Tatrách.
Kokpit je prehľadný a ľahko ovládateľný. Vyvýšený tunel sa nám páčil. Kokpit je prehľadný a ľahko ovládateľný. Vyvýšený tunel sa nám páčil.
Austral jemne omrznutý v krásnej Bachledovej doline. Proporcie (predný previs 925 mm, zadný 917 mm) a svetlá výška 170 mm mu pridávajú na svalnatosti. Austral jemne omrznutý v krásnej Bachledovej doline. Proporcie (predný previs 925 mm, zadný 917 mm) a svetlá výška 170 mm mu pridávajú na svalnatosti.
Pákový chaos. K ovládaniu stieračov sa pripája nová voliaca páka v štýle Mercedesu a rádiový satelit typický pre Renault. Pákový chaos. K ovládaniu stieračov sa pripája nová voliaca páka v štýle Mercedesu a rádiový satelit typický pre Renault.
Kufor má podľa polohy sedadiel objem 487 až 575 litrov, so sklopenou lavicou 1 525 litrov po strechu. Kufor má podľa polohy sedadiel objem 487 až 575 litrov, so sklopenou lavicou 1 525 litrov po strechu.
Tablet. Len skúšobne sme stiahli aplikáciu Waze, iné aplikácie už v systéme boli. Ovládanie hlasitosti dotykom je otravné. Tablet. Len skúšobne sme stiahli aplikáciu Waze, iné aplikácie už v systéme boli. Ovládanie hlasitosti dotykom je otravné.
Zaujímavým prvkom je výduch medzi dvoma displejmi ako súčasť lesklej čiernej plochy, ktorá ich rámuje. Zaujímavým prvkom je výduch medzi dvoma displejmi ako súčasť lesklej čiernej plochy, ktorá ich rámuje.
Technológiu mildhybrid tvorí štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,3 l s turbodúchadlom, priamym vstrekovaním a hliníkovým blokom, ktorému pomáha 12 V lítium-iónová batéria. Energia z batérie poskytuje krútiaci moment počas akcelerácie. Technológiu mildhybrid tvorí štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,3 l s turbodúchadlom, priamym vstrekovaním a hliníkovým blokom, ktorému pomáha 12 V lítium-iónová batéria. Energia z batérie poskytuje krútiaci moment počas akcelerácie.
Reportér Karkheck v Citroëne Asterix vystavenom na Salon Rétromobile v Paríži.

Citroën postavil auto pre film Astérix. Sedeli sme v ňom

Ak sa oheň rozhorí v motorovom priestore, nikdy neotvorte kapotu dokorán, aby ste tam nepustili viac vzduchu. Len ju trochu nadvihnite a cez štrbinu nastriekajte hasivo.

Test hasiacich prístrojov | S hasičmi sme našli ten najlepší

Desať odstraňovačov škrabancov v teste. Existujú veľké rozdiely v aplikácii a účinku. Existuje tiež široká škála cien.

Test leštiacich prostriedkov | Jeden produkt totálne zlyhal

Umiestnenie stabilizačnej tyčky.

Tyčky stabilizátora: Aký je ich účel a kedy je jasné, že doslúžili?

Predné kolesá poháňa benzínový trojvalec BMW TwinPower Turbo, zadné zase synchrónny elektromotor.

Test BMW Active Tourer I Jeden z posledných minivanov

Monštruózne krídla. Obrovská zadná plastika pre prítlak na zadné kolesá má extrémny dizajn.

Jazdili sme na koncepčnom aute Urban Rebel Racing Concept