Autobild Slovensko
Späť na článok: Test nafty na Slovensku: Jedno palivo sklamalo
Zatvoriť galériu

1/16 Test nafty na Slovensku: Jedno palivo sklamalo Foto: Peter Brenkus

2/16 Test nafty na Slovensku: Jedno palivo sklamalo Foto: Peter Brenkus

3/16 Presne 20 náft je natankovaných v kanistroch a sú pekne zoradené pre pojazdným laboratóriom. Do VÚRUP-u putovali vzorky zakódované, aby pri meraniach nikto nevedel, o ktorú značku ide Foto: Peter Brenkus

4/16 Je 2. január 2018, krátko pred desiatou hodinou. Prichádzame odoberať vzorky nafty na prvú čerpaciu stanicu. Všetky nafty tankoval špecialista z VÚRUP-u Foto: Peter Brenkus

5/16 Do každého kanistra expert z laboratória načerpal približne päť litrov nafty. Tento objem stačí na vyhodnotenie všetkých šiestich skúšok Foto: Peter Brenkus

6/16 Začína sa testovať prvá vzorka. Takto sa v nafte metódou vysokotlakovej chromatografie odhaľuje prítomnosť zdraviu škodlivých polycyklických aromatických uhľovodíkov Foto: Peter Brenkus

7/16 Výsledkom merania cetánového čísla sme v laboratóriách VÚRUP-u venovali veľkú pozornosť. Tieto hodnoty boli pre nás pri teste náft jedny z najdôležitejších Foto: Peter Brenkus

8/16 Toto približne centimeter veľké sitko určí, ako dobre nafta zvláda mráz. Kľúčové je, pri akej nízkej teplote ho upchajú kryštáliky parafínov, čím znemožnia prietok paliva Foto: Peter Brenkus

9/16 Teplotu, pri ktorej nastáva prvé upchatie palivového filtra kryštálikmi parafínov, nazývame medzná teplota filtrovateľnosti (CFPP). Zimná nafta musí odolať teplote -20 °C Foto: Peter Brenkus

10/16 Cetánové číslo ovplyvňuje studený štart motora, hluk, emisie, studený biely dym (nedokonalé spálenie paliva) i spotrebu. Podľa normy STN EN 590 musí mať hodnotu minimálne 51,0 Foto: Peter Brenkus

11/16 Biozložka sa do nafty pridáva, aby čiastočne nahradila fosílne palivo. Minimálny objem biozložky v motorovej nafte je určený zákonom Foto: Peter Brenkus

12/16 Nespálené polyaromatické uhľovodíky sú nebezpečné pre naše zdravie, majú karcinogénne a mutagénne účinky Foto: Peter Brenkus

13/16 Ak je destilačná krivka nafty v poriadku, je predpoklad, že chod motora bude hladký a vďaka dokonalejšiemu spaľovaniu paliva bude skladba výfukových plynov ekologicky priaznivejšia Foto: Peter Brenkus

14/16 Bod vzplanutia nafty musí nastať pri teplote minimálne 56 °C. Ak však k vzplanutiu príde pri teplote nižšej, môže byť nafta kontaminovaná napríklad horľavejším benzínom Foto: Peter Brenkus

15/16 Prvá časť tabuľky s kompletnými výsledkami kvality motorových náft na Slovensku. Značky sú zoradené v abecednom poradí Foto: VÚRUP

16/16 Druhá časť tabuľky s kompletnými výsledkami kvality motorových náft na Slovensku. Značky sú zoradené v abecednom poradí Foto: VÚRUP

Test nafty na Slovensku: Jedno palivo sklamalo Test nafty na Slovensku: Jedno palivo sklamalo
Test nafty na Slovensku: Jedno palivo sklamalo Test nafty na Slovensku: Jedno palivo sklamalo
Presne 20 náft je natankovaných v kanistroch a sú pekne zoradené pre pojazdným laboratóriom. Do VÚRUP-u putovali vzorky zakódované, aby pri meraniach nikto nevedel, o ktorú značku ide Presne 20 náft je natankovaných v kanistroch a sú pekne zoradené pre pojazdným laboratóriom. Do VÚRUP-u putovali vzorky zakódované, aby pri meraniach nikto nevedel, o ktorú značku ide
Je 2. január 2018, krátko pred desiatou hodinou. Prichádzame odoberať vzorky nafty na prvú čerpaciu stanicu. Všetky nafty tankoval špecialista z VÚRUP-u Je 2. január 2018, krátko pred desiatou hodinou. Prichádzame odoberať vzorky nafty na prvú čerpaciu stanicu. Všetky nafty tankoval špecialista z VÚRUP-u
Do každého kanistra expert z laboratória načerpal približne päť litrov nafty. Tento objem stačí na vyhodnotenie všetkých šiestich skúšok Do každého kanistra expert z laboratória načerpal približne päť litrov nafty. Tento objem stačí na vyhodnotenie všetkých šiestich skúšok
Začína sa testovať prvá vzorka. Takto sa v nafte metódou vysokotlakovej chromatografie odhaľuje prítomnosť zdraviu škodlivých polycyklických aromatických uhľovodíkov Začína sa testovať prvá vzorka. Takto sa v nafte metódou vysokotlakovej chromatografie odhaľuje prítomnosť zdraviu škodlivých polycyklických aromatických uhľovodíkov
Výsledkom merania cetánového čísla sme v laboratóriách VÚRUP-u venovali veľkú pozornosť. Tieto hodnoty boli pre nás pri teste náft jedny z najdôležitejších Výsledkom merania cetánového čísla sme v laboratóriách VÚRUP-u venovali veľkú pozornosť. Tieto hodnoty boli pre nás pri teste náft jedny z najdôležitejších
Toto približne centimeter veľké sitko určí, ako dobre nafta zvláda mráz. Kľúčové je, pri akej nízkej teplote ho upchajú kryštáliky parafínov, čím znemožnia prietok paliva Toto približne centimeter veľké sitko určí, ako dobre nafta zvláda mráz. Kľúčové je, pri akej nízkej teplote ho upchajú kryštáliky parafínov, čím znemožnia prietok paliva
Teplotu, pri ktorej nastáva prvé upchatie palivového filtra kryštálikmi parafínov, nazývame medzná teplota filtrovateľnosti (CFPP). Zimná nafta musí odolať teplote -20 °C Teplotu, pri ktorej nastáva prvé upchatie palivového filtra kryštálikmi parafínov, nazývame medzná teplota filtrovateľnosti (CFPP). Zimná nafta musí odolať teplote -20 °C
Cetánové číslo ovplyvňuje studený štart motora, hluk, emisie, studený biely dym (nedokonalé spálenie paliva) i spotrebu. Podľa normy STN EN 590 musí mať hodnotu minimálne 51,0 Cetánové číslo ovplyvňuje studený štart motora, hluk, emisie, studený biely dym (nedokonalé spálenie paliva) i spotrebu. Podľa normy STN EN 590 musí mať hodnotu minimálne 51,0
Biozložka sa do nafty pridáva, aby čiastočne nahradila fosílne palivo. Minimálny objem biozložky v motorovej nafte je určený zákonom Biozložka sa do nafty pridáva, aby čiastočne nahradila fosílne palivo. Minimálny objem biozložky v motorovej nafte je určený zákonom
Nespálené polyaromatické uhľovodíky sú nebezpečné pre naše zdravie, majú karcinogénne a mutagénne účinky Nespálené polyaromatické uhľovodíky sú nebezpečné pre naše zdravie, majú karcinogénne a mutagénne účinky
Ak je destilačná krivka nafty v poriadku, je predpoklad, že chod motora bude hladký a vďaka dokonalejšiemu spaľovaniu paliva bude skladba výfukových plynov ekologicky priaznivejšia Ak je destilačná krivka nafty v poriadku, je predpoklad, že chod motora bude hladký a vďaka dokonalejšiemu spaľovaniu paliva bude skladba výfukových plynov ekologicky priaznivejšia
Bod vzplanutia nafty musí nastať pri teplote minimálne 56 °C. Ak však k vzplanutiu príde pri teplote nižšej, môže byť nafta kontaminovaná napríklad horľavejším benzínom Bod vzplanutia nafty musí nastať pri teplote minimálne 56 °C. Ak však k vzplanutiu príde pri teplote nižšej, môže byť nafta kontaminovaná napríklad horľavejším benzínom
Prvá časť tabuľky s kompletnými výsledkami kvality motorových náft na Slovensku. Značky sú zoradené v abecednom poradí Prvá časť tabuľky s kompletnými výsledkami kvality motorových náft na Slovensku. Značky sú zoradené v abecednom poradí
Druhá časť tabuľky s kompletnými výsledkami kvality motorových náft na Slovensku. Značky sú zoradené v abecednom poradí Druhá časť tabuľky s kompletnými výsledkami kvality motorových náft na Slovensku. Značky sú zoradené v abecednom poradí
Na snímke je situácia na Maďarskej benzínovej pumpe kde slovenský vodiči už od 28. mája lacno nenatankujú.

Stanú sa palivá na prídel čoskoro realitou? Onedlho nastane energetické peklo

TANKOVANIE V MAĎARSKU

Lacný maďarský benzín nám nedá spávať: S týmto trikom natankujete aj so slovenským autom!

Vodíkový nákladiak nuGen

Najväčšie vozidlo s vodíkovou batériou na svete už nebude spaľovať 3 000 litrov nafty denne!

EBE 24 Paríž - Na snímke zákazník sa pripravuje na tankovanie nafty na čerpacej stanici počas zníženia cien pohonných hmôt vo Ville d'Avray na okraji francúzskej metropoly Paríža 9. apríla 2020. Celonárodná blokáda vo Francúzsku znížila hospodársku aktivitu v krajine o 36 %. Blokáda vo Francúzsku nadobudla účinnosť 17. marca a vláda už avizovala, že ju predĺži 15. apríla, čo sa všeobecne očakáva. FOTO TASR/AP
A customer prepares to pump diesel at a petrol station in Ville d'Avray, outside, Paris

Nevyhadzujte zbytočne peniaze na pumpe: Kedy sa oplatí tankovať prémiové palivá a kedy nie?

Na viacerých čerpacích staniciach teraz nájdete takýto leták, ktorý podáva základné informácie o benzíne E10.

Nový benzín už je na pumpách: Toto je najväčšia nástraha paliva E10, o ktorej nevie skoro nikto

Škoda Scala 1.6 TDI

Test Škoda Scala 1.6 TDI: Horúca česká novinka nemá zvučné meno, ale nechýba jej