1/63 ikona Foto: Filip Kadlečík
2/63 Medzi najobletovanejšie exponáty na výstavisku patrila štúdia Alfa Romeo Tonale, predobraz ďalšieho SUV značky. V hierarchii sa zaradí pod typ Stelvio Foto: Filip Kadlečík
3/63 Aston Martin prezentoval ochutnávku hyperšportu AM-RB 003, ktorý bude o niečo civilnejším súrodencom typu Valkyrie. Poháňať ho má hybridný šesťvalec Foto: Aston Martin
4/63 Druhým konceptom z Gaydonu bol predobraz kupé Vanquish, ktorý sa od doterajších nositeľov tohto mena odlišuje centrálnym umiestnením motora Foto: Aston Martin
5/63 Audi ukázalo vopred avizovaný prototyp Q4 e-tron, z ktorého sa má už na budúci rok stať sériový produkt postavený na koncernovej platforme MEB Foto: Audi
6/63 Štyri kruhy priniesli na výstavisko aj model e-tron Sportback, dynamickejšie tvarovaného brata už odhaleného elektrického SUV. Uviesť ho chce ešte do konca roka Foto: Audi
7/63 Pod vlajkou značky Audi debutovalo tiež kvarteto modelov nesúcich prívlastok TFSI e. Ide o novú generáciu plug-in hybridov, všetky prejdú na elektrinu vyše 50 km Foto: Audi
8/63 Svoju prvú autosalónovú prezentáciu si v Ženeve odbila ruská značka Aurus, odhalila limuzínu Senat i jej predĺženú prezidentskú verziu postavenú pre Putina Foto: Filip Kadlečík
9/63 Bentley predstavilo model Bentayga Speed, ktorý prichádza s posilneným srdcom a vďaka maximálnej rýchlosti 306 km/h v tomto smere kraľuje segmentu Foto: Bentley
10/63 BMW prinieslo na výstavisko Palexpo štyri plug-in hybridy: v prípade radu 3 a typu X3 siahlo po štvorvalci, väčšie SUV dostalo spolu s vlajkovou loďou šesťvalcové srdce Foto: BMW
11/63 Bugatti sa popýšilo špeciálom menom La Voiture Noire, ktorého jediný kus malo predať za 16,7 milióna eur. Ide tak o najdrahšie nové auto histórie Foto: Filip Kadlečík
12/63 Citroën prezentoval vo svojom stánku viacero modelov oslavujúcich 100. výročie značky, ale tiež malý koncept Ami One vynikajúci najmä jednoduchou konštrukciou Foto: Filip Kadlečík
13/63 Mladá španielska značka Cupra spadajúca pod Seat ukázala štúdiu Formentor, z ktorej by sa malo stať prvé vozidlo nepredávané s logom materskej firmy Foto: Cupra
14/63 Slovensko reprezentoval na autosalóne šialený prototyp Engler F.F Superquad, kríženec štvorkolky a superšportu s desaťvalcovým motorom a výkonom 850 koní Foto: Filip Kadlečík
15/63 Ferrari predviedlo evolúciou svojho osemvalcového kupé s motorom uprostred, novinke menom F8 Tributo dala automobilka do vienka 720 konských síl Foto: Ferrari
16/63 Fiat zaujal štúdiou malého elektromobilu Centoventi, ktorý má stavebnicovú konštrukciu a umožňuje zákazníkom prispôsobenie v ohromnom množstve smerov Foto: Filip Kadlečík
17/63 Giugiaro prezentoval pod logom svojej firmy GFG Style elektrické kupé Kangaroo, ktoré je vďaka regulovateľnej svetlej výške vhodné aj do terénu Foto: GFG Style
18/63 Znovuzrodenú značku Hispano-Suiza reprezentovalo na ženevskej výstave elektrické kupé Carmen s retro dizajnom a výkonom vyše tisíc plnokrvníkov Foto: Hispano-Suiza
19/63 Honda e Prototype je evolúciou staršieho konceptu Urban EV, teda elektromobilu do mesta. Zaujímavý hatchback je blízko sériového modelu Foto: Honda
20/63 Slávne štúdio Italdesign predviedlo atraktívne kupé DaVinci s krídlovými dverami a štvormiestnym interiérom, žiadne detaily o technike však nepovedalo Foto: Italdesign
21/63 Medzi najextravagantnejšie štúdie výstavy sa zaradil elektromobil Imagine by Kia, ktorý okrem dizajnu zaujal aj interiérom obsahujúcim 21 displejov Foto: Filip Kadlečík
22/63 Európsku premiéru si v Ženeve odbil model e-Soul, ktorý bude na starom kontinente dostupný s dvomi batériami i úrovňami výkonu Foto: Filip Kadlečík
23/63 Kórejská automobilka predviedla aj omladené hybridné verzie crossoveru Niro, ktoré sa z dizajnového hľadiska inšpirovali čisto elektrickým vyhotovením Foto: Filip Kadlečík
24/63 Koenigsegg ukázal nástupcu rekordného modelu Agera RS, hyperšport Jesko chce na titul zaútočiť extrémnou aerodynamikou a motorom produkujúcim 1 600 koní Foto: Filip Kadlečík
25/63 Britská automobilka vystavovala aj pod svojou dcérskou značkou Lagonda, ukázala elektrickú štúdiu All-Terrain s nápadne luxusnými zadnými sedadlami Foto: Aston Martin
26/63 Lamborghini predstavilo otvorenú verziu modelu Huracán po facelifte, model nesúci označenie Evo Spyder prakticky nemal čím prekvapiť Foto: Lamborghini
27/63 Druhým roadsterom v stánku talianskej automobilky bol Aventador SVJ, ktorý dosahuje výkon 770 koní a má maximálnu rýchlosť vyše 350 km/h Foto: Lamborghini
28/63 Mazda odhalila model CX-30, ktorý sa zaradí medzi dvojicu CX-3 a CX-5. Jej novinka je v podstate zdvihnutý a oplastovaný hatchback Mazda3 Foto: Filip Kadlečík
29/63 Mercedes-Benz predviedol druhú generáciu typu CLA vo forme dynamického kombi Shooting Brake, ktoré disponuje 505-litrovým kufrom Foto: Filip Kadlečík
30/63 V stánku trojcípej hviezdy debutovala aj omladená trieda GLC, ktorá sa dizajnom prednej časti prispôsobila väčšiemu súrodencovi a prešla aj ďalšími zmenami Foto: Mercedes-Benz
31/63 Facelift absolvoval tiež van označený písmenom V. Najväčšou zmenou bolo uvedenie nového motora, pod kapotu sa nasťahoval naftový dvojliter Foto: Mercedes-Benz
32/63 Na základe veľkopriestorového auta vznikol koncept EQV, ktorý sa okrem dizajnu vyznačuje aj elektrickým pohonom využívajúcim 100 kWh batériu Foto: Filip Kadlečík
33/63 Vlani odhalená nová generácie triedy GLE dostala prvú športovo orientovanú verziu nesúcu podpis AMG, pod kapotou modelu 53 je hybridný šesťvalec Foto: Mercedes-AMG
34/63 Mercedes-AMG odhalil aj roadster GT R, ktorý zaujal najmä luxusným interiérom. Modelov rad rozšíril na celkovo 16 vyhotovení Foto: Mercedes-AMG
35/63 Mitsubishi predviedlo v Ženeve typ ASX, ktorý prešiel ďalšou modernizáciou. Prejavila sa najmä na kompletne prepracovanej prednej časti Foto: Filip Kadlečík
36/63 Japonská automobilka okrem toho naznačila budúcnosť, ukázala štúdiu Engelberg s veľkou pravdepodobnosťou naznačujúci Outlander ďalšej generácie Foto: Filip Kadlečík
37/63 Nissan prezentoval odvážne štylizovaný koncept IMq disponujúci hybridným pohonom s výkonom 340 koní, jeho osud je nejasný Foto: Nissan
38/63 Na autosalóne sa po prvýkrát objavila značka Piëch, ktorú založil syn bývalého šéfa koncernu VW. Prezentoval retrofuturistické elektrické kupé Mark Zero Foto: Piëch
39/63 Talianske štúdio Pininfarina ukázalo prvé vozidlo nesúce vlastnú značku, dvojmiestny elektromobil Battista má v zrýchlení pokoriť aj monopost F1 Foto: Filip Kadlečík
40/63 Medzi najväčšie hviezdy tohtoročnej Ženevy sa zaradil Peugeot 208, levíča vyrábané v trnavskom závode zaujalo dizajnom i technológiami Foto: Filip Kadlečík
41/63 Francúzska automobilka ukázala aj koncept 508 Sport Engineered, ktorý poháňajú silné hybridné vnútornosti. Liftback preto stovku zvládne už za 4,3 sekundy Foto: Filip Kadlečík
42/63 Volvo na autosalóne neprišlo, ale vyslalo aspoň dcérsky Polestar 2. Švédsky elektrický liftback sa chystá konkurovať autám ako je Tesla Model 3 Foto: Polestar
43/63 Renault prezentoval na výstavisku Palexpo zmodernizovaného drobca Twingo, ktorý prešiel decentnými dizajnovými i technickými úpravami Foto: Renault
44/63 Hlavnou hviezdou v stánku značky bolo jednoznačne väčšie Clio, jeho piata generácia prichádza po prvýkrát aj v hybridnom vyhotovení Foto: Filip Kadlečík
45/63 Seat predviedol koncept el-Born, z ktorého sa má počas budúceho roka vykľuť sériový produkt. Pôjde o emotívnejšieho brata modelu Volkswagen ID. Neo Foto: Seat
46/63 Ďalšou štúdiou v stánku španielskej značky bol kríženec auta s motocyklom nazvaný Minimó. V obchodoch sa údajne objaví v roku 2021 Foto: Seat
47/63 Smart prezentoval v Ženeve koncept Forease+ vyznačujúci sa otvorenou karosériou typu Speedster, núdzovou textilnou strechou a výrazným LED osvetlením Foto: Smart
48/63 SsangYong odhalil štvrtú generáciu typu Korando, ktorou sa chce priblížiť konkurentom. Od budúceho roka ho plánuje predávať aj v elektrickej verzii Foto: SsangYong
49/63 Subaru ukázalo na európskej pôde po prvýkrát nový Forester, ktorý dostal aj mikrohybridnú technológiu s označením e-Boxer Foto: Filip Kadlečík
50/63 S kombináciou dvojlitrového atmosférického benzínu a malého elektromotora integrovaného do prevodovky CVT prišiel aj typ XV Foto: Filip Kadlečík
51/63 Subaru Levorg prešlo niekoľkými úpravami. Z jeho kapoty zmizol vstup vzduchu, keďže spod nej odišiel turbomotor a nahradil ho atmosférický agregát Foto: Subaru
52/63 Japonci odhalili aj odvážne tvarovaný koncept Viziv Adrenaline, ktorému evidentne terén nie je cudzí. Môže sa z neho vykľuť Subaru XV ďalšej generácie Foto: Filip Kadlečík
53/63 Škoda rozširuje rodinu svojich SUV smerom nadol, jej najdostupnejším členom bude typ Kamiq. Novinka má veľa spoločného s kompaktom Scala Foto: Filip Kadlečík
54/63 Hlavnou hviezdou v stánku českej značky bola štúdia Vision iV, elektrické SUV-kupé s agresívnym dizajnom sa má v budúcom roku stať realitou Foto: Filip Kadlečík
55/63 Toyota odhalila nové verzie typu Corolla. Pri vyhotovení GR Sport šlo len o dizajnové detaily, no model Trek priniesol okrem plastov aj podvozok zvýšený o 20 mm Foto: Toyota
56/63 Vietnamská značka VinFast ukázala model Lux V8, pod ktorého kapotu sa nasťahoval americký osemvalec. Vozidlo sa má vyrábať v limitovanom množstve Foto: VinFast
57/63 Volkswagen taktiež prezentoval koncept postavený na platforme MEB, šlo o štýlovú buginu inšpirovanú vozidlami postavenými na základe Chrobáka Foto: Filip Kadlečík
58/63 Wolfsburg ukázal aj športovú verziu typu T-Roc, ktorá má rovnakú techniku ako Cupra Ateca. Model označený písmenom R zrýchli na stovku za 4,9 sekundy Foto: Volkswagen
59/63 Vlajková loď VW na európskom trhu dostala špičkové vyhotovenie, ktoré poháňa naftový osemvalec s najvyšším výkonom vyše 400 koní Foto: Volkswagen
60/63 Nemecký gigant prezentoval tiež omladený Multivan, ktorý prešiel úpravami dizajnu i vybavenia. Lákať môže na viaceré technologické novinky Foto: Volkswagen
61/63 Polčasovou modernizáciou prešiel aj bestseller menom Passat. Navonok sa síce nejaké výrazne nemenil, no reálne je zoznam zmien dosť dlhý Foto: Volkswagen
62/63 ikona Foto: Filip Kadlečík
63/63 Absencia niekoľkých veľkých značiek Ženevu neohrozila, noviniek prezentovaných na tamojšom autosalóne boli napriek tomu desiatky Foto: Filip Kadlečík