Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Mazda3: Ďalšie detaily o motoroch v EÚ

35 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
Forslund
22.2.2019 10:25 | |
+1 -1
Ze aj Mazda opustila viacprvkovu zadnu napravu je smutne.V zaklade ju uz dava tusim iba Honda a Korejci.
komu.lepsie
21.2.2019 14:57 | |
+1 -0
Mazda je podla mna top, ale to najlepsie co vzdy urobia nie je pre europsky trh, co je podla mna velmi velka skoda
Rizlon
21.2.2019 08:19 | |
+1 -1
133kw registracna dan 700e :)
vaskoB
21.2.2019 15:43 | |
+4 -0
Ano tie registračné dane sú postavené na hlavu.Mali by byť naopak.Za strarý diesel 700e za nové euro 6 by malo byť 50e
Forslund
22.2.2019 10:17 | |
+1 -0
Ale dan sa netyka znacky auta.Aku ma suvislost s motormi Mazda?
qontaqter
20.2.2019 15:26 | |
+4 -4
Mazda vypada pekne, hlavne v prevedeni sedan sa mi tato generacia mimoriadne paci. Bohuzial co je troska skoda je prave paleta motorov a zodpovedajuce ceny. Je fajn ze ostal aj atmosfericky dvojliter , ale bohuzial vykonovo je 122 koni skor zaklad. Vykonnejsia motorizacia je zatial velmi neznamy skyactive-X a samorejme vyrazne drahsi. Za cca 22400€ uz mozem mat nafullovanu ceed GT s vyse 200 konovym motorom a plnou vybavou (okrem niektorych asistencnych systemov). Zelam mazde pekne predaje, zasluzia si to za ich "inakost" a snahu ostat stale automobilkou ktora sa zameriava na jazdu. S tymito cenami to vsak bude tazke.
RamoS
20.2.2019 18:50 | |
+5 -1
Mal som vždy pocit, že napr Octavia je drahé auto, lebo začína pomerne vysoko. Teraz je ale drahá aj Mazda 3. Za 20 000€ je možné si už veľmi dobre vybrať. Aj keď je nová trojka už v základe celkom vybavené auto, cena je vysoká. ___ Predpokladám, že v krátkom čase do všetkých áut pribudne rôzna povinná výbava a všetky pôjdu hore, pokiaľ nepôjde elektronika dole.
andrejovic
20.2.2019 18:58 | |
+6 -5
Ako mozez mazdu porovnavat s kiou? Su to odlisne auta vo vsetkom. Spolocne maju len triedu a to je vsetko. Ked chces mazdu si ju kupis a nepozeras moc mac na cenu. To sa neda porovnavat ako ryza v obchode ze ktora je lacnejsia a lepsia asi tak tu beriem. Ja som si kupil subaru levorg a tiez som za tu cenu mohol mat ine auto keby som chcel s tych € vytazit maximum. Ale kde by som skoncil hmm?? Levorg je pre mna super auto a nelutujem. Jazdil naozaj vela znaciek ale nikde sa mi nejazdilo rak super ako. Vzdy sa tesim ked sadam do Levorgu a idem jazdit. Ty si kludne porovnaj co ti vychadza za peniaze najlepsie ale ver ze Kia je este velmi daleko za Mazdou.
RamoS
20.2.2019 19:25 | |
+6 -0
"andrejovic" - súhlasím s tou Mazdou. Samého ma dostalo, ako jazdí a stále sa teším na jazdu. Keď som kupoval (pred 1,5 rokom), tak M3 (G120) bola o cca 1000€ drahšia ako Hyundai i30 1,4T v lepšej výbave. Kúpil som ju, lebo ma oslovila. Keby som mal ale dať dnes o cca 3000€ viac oproti i30, tak dosť rozmýšľam aj keby sa mi Mazda veeeeľmi páčila. Ani i30 nejazdil tak zle čo si pamätám. Nebola to radosť ako v Mazde, ale peniaze nepadajú len tak z neba. Každopádne sa teším na testy novej Mazdy 3 a jej porovnania s predošlou generáciou od redaktorov. Nakoniec aby som nevyzeral ako nejaký "super fanúšik" dodám, že Mazda je normálne auto ako každé iné za podobnú cenu, len má niečo naviac, niečo prečo je ju radosť šoférovať. Najlepšie si vyskúšať - rovnako aj Subaru.
andrejovic
20.2.2019 19:49 | |
+1 -5
RamoS...reagoval som viacmenej skor na "qontaqana" a na jeho reakciu. Ocividne nejazdil este mazdu ci ineho japonca. Suhlasim s tebou ohladom peniazkov ktore nepadaju z neba :)) Ja som tym chcel hlavne poukazat nato ze ked ma clovek badžet napr 20 000€ tak si na jednej strane moze vybrat to najlepsie co za tie prasule moze dostat lebo je ako 90% slovakov ze porovnava tabulku alebo na druhej strane premysla rozumom a kupi si to co je mozno drahsie ale aj pocitovo lepsie. Vzdy som si kupoval to co som chcel a nelolutoval som. Par krat som si kupil to s cim som nebol stotozneny lebo som sa nechal nahorit ukecat a banoval som. Okamzite to islo z domu. A je to jedno ci je to auto, elektronika alebo obuvajne oblecenie. Proste kupim co chcem, memam nato?? No bud dosetrim alebo ostavam pri tom maco mam a uz nevyberam....ale vzdy som dokazal prozte dohrabat, nahrabat zbytok finanxii a nikdy som nelutoval. Mam to co som vzdy xhcel a bolo mi jedno kdo si co vravek. Ano poslednu dobu idu auta dost hore..z roka na rok a ani kvalita uz nieje ako 10 rokov do zadu ale stale su auta ktore ti za svoje peniazu daju neskutocnu radost z jazdy...mazda, subaru, toyota atd. Peace bsetkym co ma budu teraz nicit zato co som napisal ale je to tak :). Stojim si za tym.
qontaqter
20.2.2019 22:42 | |
+5 -2
andrejovic - prepac, ale si trocha mimo. Porovnavame auta ktore pasuju do tej istej tredy a do toho isteho segmentu. A ano Mazdu porovnavajme aj s Kiou a Hyundaiom, Skodou, VW, alebo Toyotou, ci Subaru.. Snad porovnavam auta s lodami?? Su to pre Mazdu konkurenti dokonca maju auta ktore su v tej istej triede. Co sa tyka kvality novych aut - toto je debata na velmi dlhe lakte, niekto povie ze mazda je top, iny chvali VW koncern atd.. To iste sa da povedat o jazdnych vlastnostiach. Ja nikomu neberiem jeho nazor, ci pohlad na auta, ale prepac, aby si dehonestoval automobilku len preto ze je to "Kia" ci "Skoda" alebo "znacka XY" je troska neobjektivne.
RozliateDrevo
20.2.2019 14:11 | |
+8 -4
Mazda (a všeobecne Japonci) si zachováva zdravý rozum a od toho filtra ochránilo svoje benzínové motory. Verím tomu, že by dokázali vyrobiť aj "čistý" dieslový agregát bez filtra pevných častíc, ale bolo by to príliš nákladné a preto radšej okopírujú filter po vzore iných a majú po starostiach. Kto si dnes kupuje nové dieslové auto? Keď benzínové motory sú spotrebou na úrovni naftových? Otázka do pléna.
vaskoB
20.2.2019 14:17 | |
+2 -1
Ten kto mà 2,3 tonovè SUV
dunciii
20.2.2019 15:05 | |
+1 -8
Ten co ma limuzinu 2 tonivu a nema chut tankovat kazdych 400 km?:-)
RamoS
20.2.2019 15:16 | |
+3 -0
Povedzme, že diesel je nezmysel do istej kategórie áut - napr nižšia stredná trieda a menšie - hlavne autá, ktoré jazdia aj krátke trasy. Ako sa ale začína ukazovať, dieslový motor nie je taký strašiak, ako sa v poslednom čase všade uvádzalo. Každopádne mal som ešte len benzínové autá a nikdy som neriešil aditíva na zimu, ani som sa nebál, že mi auto nenaštartuje...
vaskoB
20.2.2019 16:06 | |
+1 -2
RamoS Ver že aj bez pridávania aditív nie je problém v zime s naftou ked dáš dobré palivo napr maxx motion či evo plus. Dávnešie som požíval aditivum ale od kedy sa mi to vylialo v kufri tak sa toho stránim. 4 krát som to musel dávať tepovať.
RamoS
20.2.2019 18:54 | |
+1 -1
"vaskoB" - plne súhlasím s tou naftou. Pred pár rokmi bola u nás riadna "kosa" (cez -25). Kto mal benzín jazdil. Kolegovia s nafťákmi sa nechali dotiahnúť do dielne a mali sme plnú dielňu nafťákov. Niektorým "zvločkovatela" nafta a museli meniť filtre... Iní mali šťastie a po rozmrazení jazdili... Nie každý je taký uvedomelý a tankuje kvalitné palivo, alebo prémiové palivo. Sú ľudia, ktorí ani nevedia, že majú v zime niečo robiť ináč ako v iných obdobiach - jednoducho auto je spotrebný materiál a oni jazdia.
almighty3
20.2.2019 20:12 | |
+0 -0
Diesel je vhodny na vsetko len nie na kratke trasy. Ale je pravda, ze moderne turbobenziny uz vela rozdielov stieraju. Osobne som jazdil 90konove 1.9TDI a teraz G165 a musim povedat, ze do cca 3500rpm su oba tie motory rovnako zive. Akurat pri TDI som jazdil dialnicu 150kmh a priemerku som mal 6,5l/100km. G165 jazdim 130kmh a priemerku mam 7,5. Aditivum som daval aj do TDI aj do G165 - jednak kvoli cistiacim schopnostiam, ale aj kvoli vacsej stabilite paliva v case + pri nafte aj kvoli filtrovatelnosti v mraze.
miluska874
20.2.2019 13:07 | |
+5 -2
Moje sympatie si hned získala, od dizajnu až po jej jazdné skŕomné vlastnosti
RamoS
20.2.2019 19:16 | |
+0 -3
Čo myslíte skromnými jazdnými vlastnosťami? ;)___ U starej 3-ky sa mi páčil hatchback (2 výfuky, dizajn...). A hlavne keď som sa previezol, tak ma dostala tým ako jazdí... U tejto novej by som bral skôr sedan - je taký uhladenejší. Každopádne by som momentálne nevymenil moju 3-ku za novú. Vlastne nie som si istý, či by som ju za 20 000€ kúpil - predsa je to len už dosť vysoká cena. Síce má aj v základe toho dosť, ale ako spomenul vyššie "qontaqter" - za dané peniaze a aj menej sa dá kúpiť Ceed, alebo i30 s motorom 1,4 TGDi, ktorý pocitovo pôjde lepšie. Mazda je síce Mazda, ale vysoká cena je silný proti-argument.
St.Peter
23.2.2019 06:07 | |
+0 -0
zadok vyzerá ako málo kedysi daewoo
almighty3
20.2.2019 12:47 | |
+2 -1
pozeram, ze uz z toho cennika odstranili technicke detaily Skyactiv-X motora, ale tak oznacenie X181 stale jasne naznacuje vykonove naladenie... co je trosku sklamanie, kedze aj sucasna generacia Skyactiv-G sa da pri bezpecnom chiptuningu naladit na obdobnu hodnotu. Tak dufam, ze casom pribudne aj silnejsia vykonova verzia Skyactiv-X.
sickwokmove
20.2.2019 12:58 | |
+0 -2
ja som tiez skepticky auto vyzera viac menej perfektne hlavne z predu(zadok sa mi nepaci). Co sa tyka motora ak materialovo nesetrili mame sa na co tesit. Co sa tyka uprav povodneho Skyactiv-G mne prisiel rozumne nastaveny od vyroby osobne by som na nom toho vela nemenil. Skoda je tej vlecnej zadnej napravy, avsak takto ziskali nejake tie litre navyse. Ja osobne som zvedavy najma na rozdielnost priebehu krutiaceho momentu.
almighty3
20.2.2019 13:24 | |
+1 -0
bohuzial pri dosluhujecej generacii to japonski inzinieri spravili salamunsky - G120 sparovali s dlhsou prevodovkou ako G165, takze pocitovo je ta G165 podstatne rychlejsia. Avsak pri dialnicnej jazde ma jednak G165 podstatne vyssiu spotrebu a zaroven generuje aj podstatne vacsi hluk. Technicky su tie 2 motory uplne totozne, lisia sa akurat softverovo. Takze pre bezne jazdiaceho cloveka davalo vacsi zmysel zobrat G120 a nachipovat ju na uroven G165. A nielenze ho to vyslo lacnejsie pri obstaravani, zaroven mal mensie prevadzkove naklady a navyse vacsi komfort na dialnici.
sickwokmove
20.2.2019 14:33 | |
+2 -2
Fuha no mne by stacila G120 v zaklade bez uprav :-) hlavne, ze je to atmosfera bez blbosti :-) . Ale beriem tieto vedomosti o ich motoroch vobec nemam.
RamoS
20.2.2019 14:59 | |
+0 -0
"almighty3" - párkrát som sa stretol s názorom (podporeným meraním na brzde) v istých recenziach, že G120 je bežne ladený na 150 PS. Na atmosféru je aj tak možný nárast výkonu obrovský (bežne cca +5%;). ___ Mám ho vo svojom aute, problém ale je, že neviem ako ide 150 PS motor a vedieť, či má 120, alebo 150 PS nie je dôležité. Každopádne G120 mi úplne stačí. V nízkych otáčkach je to relatívne letargické a úsporné auto, ak sa vytočí nad 4000 ot ide už veľmi pekne. Porovnávať tento motor s G165 je kvôli rozdielnym prevodovkám dosť ťažké. Aj porovnanie s turbomotorom je niekedy komplikované, keďže motor ide plynulo do otáčok bez nejakých kopancov, takže pocitovo môže vyzerať lenivo. V každom prípade je to atmosféra, u ktorej treba radiť, aby auto išlo. Ak má automat, rozdiel oproti turbomotorom môže byť minimálny z pohľadu komfortu (možno vyšší hluk od motora).
RamoS
20.2.2019 15:07 | |
+2 -0
"sickwokmove" - dnes už nič nie je jednoduché - ani atmosféra od Mazdy. Každopádne im celkom verím. Nová 3-ka riadne stúpla cenovo v základe. Síce má motor 2,0 nie 1,5 ako stará, kopu výbavy už v základe... Ale už nie je jednoduchá (staré v základe bola) a je drahá (od 20 000€). Stará bola od cca 15 000€. ____ Ináč čo sa týka litrov navyše - práve dnes som pozeral na cenník a objem "kufra" - stará 3-ka hatchback mala 364l, nová má 330 –334 dm3 ="l". Predošlá generácia mala plošne veľký kufor, len trochu menej hlboký. Novú som ešte nevidel na živo. Už predošlá generácia "vraj" mala plytký kufor preto, lebo počítala s pohonom 4x4. Nová nemá ani viacprvok a má ešte menej miesta.
dunciii
20.2.2019 15:08 | |
+1 -6
Z lady by aj mne vsetko stacilo keby som prestupil:-) nic v zlom ale
dunciii
20.2.2019 15:09 | |
+2 -4
Jediny ramos k tomu ma co realne povedat zase uznavam
almighty3
20.2.2019 17:40 | |
+1 -0
RamoS - nie, nie G120 ma umely cap na 120k zhruba od 4000rpm. Navyse ma nizsie polozenu redline asi o 300rpm. Do tych 4000rpm maju oba motory rovnaku vykonovu krivku. Prave preto sa oplati dat G120 nacipovat. Okrem vysokych otacok je vsak rozdiel citelny aj pri nizsich otackach - G165 ma riadiacu jednotku nastavenu tak, ze pri prudkom zoslapnuti plynu da kratkodobo bohatsiu zmes, takze dostanes taky jemny kick (do mestskej premavky idealne), G120 ide linearne. Co sa tyka prevodovky - G165 toci na 6ke pri 130kmh tolko ako G120 na 5ke.
dunciii
20.2.2019 18:35 | |
+0 -5
Chipovanie aj ja si viem moje na 800 nachipovat a nechcem:-)
RamoS
20.2.2019 19:06 | |
+1 -1
"almighty3" - o zmene vlastnosti v nižších otáčkach som kedysi čítal. Vtedy som mal 1,4-ku a načipovanie bolo zbytočné - nárast o cca 5%. Ale vraj sa ako píšete upravili aj vlastnosti v nižších otáčkach = auto sa stane živším už dole. Max výkon aj tak využíva málokto. Koľko ľudí bežne jazdí do 6500 ot? Dovolím si povedať, že väčšina vodičov málokedy prekročí 4000 ot. ___ Pri G120 je potrebné mať isté otáčky, aby reagovala pri pridaní plynu. Pod 2000 ot to veľmi nejde. Nízke otáčky (cca 2700) na 6-ke pri 130 robia auto trochu lenivším, ale osobne som vždy niečo také chcel - nízke otáčky a dobrú spotrebu. Ak chcem zdýchľovať, podradím a idem. ___ Výhodou G120 je, že je to silnejší motor s umelo vytvoreným nižším výkonom. Ak by to bolo jeho maximum, tak sa vyššie veľmi nedá ísť. Ale vedieť, že z toho kľudne môžem mať bez problémov o cca +50 PS viac je celkom potešiteľné. Ako som ale písal tu niekde - viackrát som sa stretol s názorom, že G120 má od výroby 150 PS. Len Mazda to nikomu nepotvrdila. Málokto si ale nechá len tak zmerať auto na brzde, takže informácii nie je veľa.
sickwokmove
21.2.2019 07:45 | |
+1 -2
Ramos ja suhlasim, ze motor je uz omnoho zlozitejsi ako predtym. Ja hovorim o sprostostiach typu vyvazovaci hriadel pre troj valec. O egr ventile a dalsich x zbytocnostiach ktore tam vobec nemaju co hladat, lebo oni nezlepsuju parametre motora, ale riesia nezmyselnu politiku EU. Ja osobne nejaky 1.5TSI ani nepovazujem za slusny motor, ved co to je za benzinak ked ho nemozes vytocit aspon na 5tisic otacok? To je sportova jazda od 1450-3500a koniec? To si rovno mozem kupit 1.9tdi. Turba a vsetky tieto ***ve technologie zacali cpat do motorov pretoze bez turba stoja figu borovu. Vsetky su hluche v celom spektre otacok a kedze turbo tieto schopnosti zakryva tak ho natlacia vsade. Uz vobec nemusia riesit priebeh krutiaceho momentu, lebo ho zabezpeci turbo...a potom kedze turbo zvysuje emisie tak znizia objem na 1.0 a nacpu tam 500filtrov ktore treba hlavne pri jazdach v meste vymienat, lebo sa neprepalia. Takze urcite radsej siahnem po ktoromkolvek Mazdackom motore, aspon dostanem kus techniky. Nie turbo, 200 hadiciek, a retaz zo zuvacky.
fundovanyhejt
20.2.2019 12:44 | |
+2 -1
Iba dve veci mi prekážajú na novej trojke: absencia motora 2,5 pre európu a zadná vlečná náprava.Inak ok.
Forslund
22.2.2019 10:23 | |
+0 -0
Tak veru.S vleckou to uz nebude "stara dobra Mazda".
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×