Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Štartovacie káble: Viete ich naozaj používať?

12 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
pubmythbuster1
6.2.2019 19:10 | |
+2 -2
Ja by som este dodal, ze ak uz Vam startovacie kable treba, tak rozhodne ich nekupovat v nejakom supermarkete, hobbymarkete a v podobnych obchodoch v akcii za 5,99 a podobne nezmyselne sumy, kde sa pradava hruba izolacia a otrasne klieste. Pod 30€ tie kable nebudu stat za nic a aj to je za kvalitu biedne malo.
palo66palo
6.2.2019 14:38 | |
+3 -6
pišete tu take dristy že az ....ako keby to auto išlo štartovat decko....
nastretko87
6.2.2019 18:56 | |
+3 -1
to, že ty si sa narodil so všetkými múdrosťami, ešte ostatným pomôžu aj takéto "dristy" .
endurodanonr
6.2.2019 10:38 | |
+8 -4
aky ma zmysel rada NEPRIPAJAT NA ZAPORNY POL, ked zaportny pol je priamo spojeny s karoseriou/kostrou/?
stary_jazvec
6.2.2019 11:19 | |
+6 -1
Práve preto - keď sa pri neopatrnej manipulácii dotkneš plusovou svorkou motora/karosérie (skrehnutými rukami v mraze sa to môže ľahko stať) a záporný kábel je už pripojený tak skratuješ (a možno poškodíš) batériu "darcu", keď je záporný kábel ešte vo vzduchu neudeje sa nič. Opačný prípad - teda že by si sa z neopatrnosti dotkol zápornou svorkou už pripojenej kladnej je málo pravdepodobný, tá svorka je oveľa menšia ako masa na "-" pripojeného kovu v motorovom priestore. :-)
jonyxkiss
6.2.2019 13:00 | |
+4 -0
Dobra otázka...od endurosanonr... stary_jazvec ťa zostrelil,ale asi si ju riadne neprečítal...nespochibnil poradie zapájania káblov - svoriek, ale prečo pri odberovom vozidle -pól nie na -baterie, ale na kostru auta ?
mackriver
6.2.2019 13:01 | |
+2 -1
Absolutne ziadny. Je uplne jedno ci zapojis cierny kabel na minusovy pol baterie alebo na kostru. Zapaja sa na kostru vacsinou preto ze je tam lepsi pristup.
stary_jazvec
6.2.2019 14:07 | |
+10 -1
jony prečo na kostru a nie na -pól som naozaj nepovažoval za otázku vyžadujúcu odpoveď ;-), ale teda dobre: na spoji svorky batérie s ukostrovacím káblom aj ukostrovacieho kábla s kostrou samotnou býva nezanedbateľný prechodový odpor kvôli množstvu oxidov (svorku batérie tí poriadkumilovnejší občas vyčistia ale rozobrať komplet všetky spoje sa neunúva nikto), ten až tak nevadí pri prevádzkovom odbere niekoľko ampérov ale pri stovkách ampérov čo tadiaľ tečú pri štartovaní už môže (hlavne spoločne s odpormi na štartovacích kábloch) spôsobiť citeľnú stratu napätia. Takže aby si dve miesta s vysokým odporom obišiel tak pripojiť nie že len tak niekde na kostru ale na kostru čo najbližšie k štartéru. A ďalší dôvod - ak je v batérii skratovaný článok tak spomínané prechodové odpory práve pomôžu naštartovať a čiastočne aj chránia batériu a alternátor "darcovského" auta. (...toľko teória, v reále ten kábel aj tak každý nacvakne rovno na baterku lebo kde by na dnešných plastovými krytmi obložených motoroch hľadal ukostrený kovový výstupok vhodne tvarovaný na zaklesnutie svorky. :-D).
Intermediary
6.2.2019 14:53 | |
+2 -0
Jazvec vás naučí po kostole hvízdať! Vo všetkom má ten harcovník pravdu!
dunciii
6.2.2019 15:49 | |
+0 -3
Mate starosti:-)
vaskoB
6.2.2019 16:59 | |
+3 -2
Ked baterka prvý kràt zaštrajkuje vymenim ju a je.
dunciii
6.2.2019 23:46 | |
+0 -2
Vasko nejak tak a ne suseda otravovat kazde rano a v rukach kable:-)
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×