Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Ako zahrievať motor? Hrozí pokuta aj zničenie

52 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
eloping
29.1.2019 06:15 | |
+0 -0
Neda mi nezareagovat na túto tému.Je to ako o vajci a sliepke (čo bolo skôr). Každý motor je navrhovaný na prevádzkové-výpočtové otáčky( optimálny P,Mk, NOx. Pre dosiahnutie optimálneho spalovania NOx potrebuje dosiahnuť prevádzkovú teplotu. Čím nižšia teplota t0, tým su súčiastky náchylnejšie na poškodenie. Pri rotovaní dochádza k vibráciám ktoré sú pre motor ako celok deštrukčné. Zahrievanie motora je priamoúmerné vonkajšej teplote, natlakovaniu olejového systému trvá rádovo 10tky sek. v závisloti vyzkozity oleja na premazanie rotačných častí. Motor ako celok sa najlepšie (tepelná diletácia materiálu) zahreje na nominálnych otáčkach- vyššie ako volnobeh(deštrukčné) a nižšie ako pracovné otáčky. Po dosiahnutí pracovnej teploty môže motor pracovat aj pri vyšších otáčkach(deštrukčné) krátkodobo. Pre tých ktorí nepochopili, stačí keď budete motor počuvať-vibrácie on vám už povie v ktorých otáčkach sa cíti najlepšie či v lete, alebo v zime.
Blek77
26.1.2019 19:58 | |
+1 -0
Cudne, ze kamiony a autobusy sa nemozu hned po nastartovani pohnut z miesta (musia natlakovat vzduch), maju turbomotory, maju moderne, elektronikou prespikovane motory a najazdia statisice kilometrov, nasobne viac ako osobne auta. Cize osobne sa musi hned po nastartovani pohnut aby sa neopotrebovalo a kamion/bus sa nemoze hned pohnut a neopotrebuvava sa.
mato1-2-5
25.1.2019 20:29 | |
+3 -0
Asi autorovi tohto článku lezie na nervy ranné rozmrazovanie aut na parkovisku. Zrejme mu ich zopár vrčí každé ráno pod oknom :D .
dracik1551
25.1.2019 09:08 | |
+2 -1
podľa týchto blábolov je treba podtáčať motor aby sa zohrial takže ak máte dvojhmotný zotrvačník tak podľa týchto "expertných" rád ho určite odrovnáte a jeho výmena stojí radovo v stovkách eur
RonnyP
25.1.2019 08:17 | |
+9 -2
A ktore komponenty motora sa na volnobehu viac opotrebovavaju?Ved to je volovina.
dobra.vila
24.1.2019 20:02 | |
+3 -6
Motor je zohriaty vtedy ked ma teplotu oleja (nielen vody) cca 90*C, inak je stale “studeny” bez ohladu nato ci ho nastartujem v zime na Orave pri -20*C alebo v polovici augusta v Komarne kde je rano o 6.00 hod. teplota +10-15*C, lebo cez den bolo +35*C. V zime najprv z auta zoskrabem sneh a lad az potom nastartujem. Motor necham v lete vrcat na volnobeh 1 min. (v zime 2 min.) nie kvoli zohrievaniu (za minutu sa ziadny motor nezohreje) ale preto aby olejove cerpadlo pretlacilo olej cez filter do vsetkych lozisk a az potom pri cca 1800-2000 otackach (Fabia 1,2) sa doplazim (asi 500 metrov) po hlavnu cestu. Dalej alebo skor len vynimocne jazdim max na 3000 otacok. Kto jazdi po meste alebo aj mimo mesta na vzdialenost 20-30 km alebo menej ten NIKDY motor (motorovy olej) nezohreje na pracovnu neplotu 90-100*C. Ked sa mi napr. dnes pred obedom (cca –2*C) po 5 km zohriala voda na 90*C tak pochybujem o tom ze by bol olej (cca 2,5 L) zohriaty aspon na 30*C a pritom tento VW nezmysel ma za katalyzatorom hlavny mazaci kanal kvoli comu sa olej od katalyzatoru prehrieva preto do neho nalievam radsej 5W-40 –ku. Pridavam nieco na nasr… eko vyfukarov a zarytych antidieslakov ;) https://www.facebook.com/profimagazin.hu/videos/454916884972510/
zurivypitbull11
24.1.2019 20:37 | |
+5 -2
moc mudruješ, ako si prišla na to že pracovná teplota olejeja je 90-100° . Zbytočne píšeš nezmysly ku každému príspevku, ty fóbia!
1cesar1
24.1.2019 19:31 | |
+15 -1
co to za mudrlanta pise tieto hlody ?? ved ked motor nenastartujem nezohreje sa .. ked ho nastartujem a necham minutu bezat nieje to vobec na skodu .. to viem z vklastnej skusenosti ..
lc.diskretny
24.1.2019 19:30 | |
+15 -3
Moje auto ,môj benzín,čo koho do toho kedy a koľko nechám motor bežať,za čo potom platím tie všetky dane a poplatky? už ma celá táto **** EU serie
dobra.vila
24.1.2019 19:58 | |
+1 -3
Kazimir z teba bude mat radost :)
superC
24.1.2019 17:26 | |
+2 -2
Na zahriatie motora treba aj otacky ,urcite nie so zamrznutym autom ist na 1400 otackach ,to kedy sa ma zahriat. Zapnut sportovy rezim aby radilo neskor ,tak motor zahreje ovela skor ,samozrejme neist nad 2200-2500 pri dieseli a nad 3000 - 3500 pri benzine zbytocne ,alebo mat auto pod strechou alebo v garazi a je pokoj ;)
Sjuprboy
24.1.2019 16:52 | |
+19 -2
Zelená agenda v praxi. Dúfam že si mozgy nikdy nenecháme vypláchnuť tak ako ľudia v Nemecku.
19enzo91
24.1.2019 16:38 | |
+11 -2
chcel by som vidiet policajta ,co by mi dal pokutu za nastartovne auto . Kazdy bozi rok toto iste ,,tema ako zahriat motor .
superC
24.1.2019 17:28 | |
+4 -5
mozu sa susedia ztazovat ked nechavaju ludia o 5 tej rano klepotat 17 rocne oktavky pol hodinu na parkovisku ,mam vlastnu skusenost (nie tak stare auto a nie tak skoro rano ,a uz bol list v schranke)
dobra.vila
24.1.2019 19:06 | |
+1 -2
ENZO, vies ako sa to hovori: Co si u policajta nevyhadas, to zaplatis. Ja sa s nimi hadam vzdy :) SuperC, ja mam chut hadzat z balkonu kladiva na blbcov ktori kazde rano oskrabavaju okna od ladu. Asi este nikdy nepoculi a ani nevideli na celnom skle rozrezany igelitovy sacok do kosa na smeti :(
Strazov
24.1.2019 16:29 | |
+17 -3
no motory vam ničia hlavne na emisných kontrolách ::ked to tam vidim ako ich vytáčaju .:do otáčok:: za jazdy nikdy take otáčky nedaš.::ako oni na kontrole
1soda
24.1.2019 13:49 | |
+10 -3
Nezmyselny clanok.
kupa
24.1.2019 13:22 | |
+2 -2
Ja použivam fén.
sickwokmove
24.1.2019 13:54 | |
+1 -1
na dieslovy agregat? :-D
kupa
24.1.2019 18:05 | |
+3 -2
Ano. Najprv vyfènujem motor a potom turbo. Naštartujem a idem.
labuznik65
24.1.2019 12:48 | |
+5 -4
Je to hlúposť čo tu píšete, načo by som potom mal v S-maxe funkciu rýchleho rozmrazenia predného skla vrátane vyhrievania aj predného aj zadného skla aj zrkadiel? P.S. A čo potom Webasto, veď to je protizákonné...
almighty3
24.1.2019 13:16 | |
+5 -1
webasto nie je motor, ale spalovacia komora za ucelom vyroby tepla... takze okrem toho, ze je nehlucna, tak na vykurenie vozidla spotrebuje zlomok pohonnych hmot (=spalin) oproti nastartovanemu motoru
dobra.vila
24.1.2019 19:11 | |
+4 -3
V S-maxe mas tieto hracky preto lebo ich tam chse mat a nato aby z teba dedicia uja Henryho vytiahli co najviac penazi :)
dobra.vila
24.1.2019 19:16 | |
+2 -1
Webasto a podobne hracky striekaju palivo priamo do horiaceho plamena kde dochadza ku skoro dokonalemu spalovaniu preto "vyrabaj" minimum vyfukovych emisii. Sused ma Webasto(?) na sluzobnej Octavii (predtim bufik na 613-ke) ktory ovlada z kuchyne dialkovym. Ludia chodia okolo auta a nechapu co za UFO zvuky vydava jeho auto :)
tulincek
24.1.2019 12:20 | |
+26 -7
Sprostosť. Všetko stuhnuté a zmrznuté. Zahrievať sa musí a seriem na nejaké výplody nejakého pisálka. Naštartujem, pustím ohrievanie, očistím okná a celé auto od snehu a námrazy a až potom sa pohnem.
nonekupto
24.1.2019 11:37 | |
+23 -1
Vždy aj v minulosti sa doporučovalo pri nízkych teplotách nechať chvíľku motor naštartovaný, tu ide o to aby sa trochu pohlo aj prevodové ústrujenstvo pri ztuhntom oleji tu nejde o to zahriať motor na prvádzkovu teplotu ale aby sa na volnobeh trochu rozhýbal vždy som to tak robil a robím to aj teraz pokiaľ motor ide na voľnobeh nejaké 3 min tak určite nehrozí nejaké poškodenie skôr naopak. Nikdy som nemal problém z motorom že by sa pri takejto činnosti poškodil. To iba teraz doporučujú ihneď po naštartovaní sa pohnúť tak ako teraz bol u nás mráz -15°C tak by som rád videl kto urobil lepšie či ten čo mu motor bežal nejaké 3 min. na voľnobeh , alebo ten čo prišiel k vozidlu naštartoval a hneď sa pohol.
HAMSTER96
24.1.2019 10:43 | |
+26 -1
Na jaku rit davaju vyhrievane predne a zadne okna a zrkadla, ked pri cisteni od snehu ma byt auto vypnute, logicky nastartujem zapnem vyhrievanie, skor auto ocistim, kedze nemusim sa trapit skrabanim skiel
sickwokmove
24.1.2019 11:21 | |
+19 -3
lebo nie vsetky kontinenty su tak sibnute posadnute emisiami ako je to v europe..myslis, ze niekde v USA alebo Rusku ich zaujima ci nechas rano auto chvilu klepat kym si ho ustrojis na jazdu? Pochybujem...
fundovanyhejt
24.1.2019 16:34 | |
+7 -1
V Rusku je to každému jedno.Bol som tam s tovarom a v areáli firmy na noc ani nevypínali motor na vykladači.Že je slabá baterka,nieje v chladiči nemrznúca zmes a od rána potrebjú v kabíne teplo...
dobra.vila
24.1.2019 19:29 | |
+1 -3
HAMSTER, ak ti to nevysvetlili v autoskole ani v navode na obsluhu k autu tak vyhrievanie zadneho okna a zrkadiel mas nato aby ti v zime pocas jazdy nenamrzali a videl si co sa deje okolo tvojho auta. Vacsina aut sa uz vyraba "blbuvzdorne" preto sa spusti vyhrievanie okien a zrkadiel az po nastartovani a nie uz pri otoceni klucika v spinacej skrinke a rozsvietenych kontrolkach. Pri -40*C sa motorom velmi nechce startovat ale ked budu mat rusi naftu za 1,50 EURa tiez budu motory zohrievat zabudovanymi elektrickymi spiralami a nie naftou :)
sickwokmove
24.1.2019 10:14 | |
+10 -3
pri turbomotore su vsetky tieto pokusy irelevantne, zlozity system ktoreho kazdy komponent potrebuje dosiahnut svojej vlastnej prevadzkovej teploty nikdy nezohrejeme dokonale. napr ak auto nastartujeme a nechame klepat na volnobeh trpi hlavne elektronicke cerpadlo kedze motorcek je studeny. Ak sa vsak s autom rozbehneme motorceku v cerpadle to sice pomoze avsak turbo trpi tym, ze je prilis studene a takisto aj samotny blok motora a valce...z coho vyplyva, ze turbomotor nie je az take uzasne riesenie do beznej premavky - hlavne pre auta na kratke vzdialenosti. Tento clanok napr presne poukazuje na nezmyselnost malolitraznych benzinakov s turbom. Predlzuje sa cas zohrievania celeho agregatu predrazuje to samotny servis vozidla a clovek sa nevie rozhodnut cim menej ublizi svojmu autu...
dobra.vila
24.1.2019 19:32 | |
+1 -2
Turbo patri do motora ktory tazko pracuje min. pol dna v kuse a nie na "furikovanie" medzi semaformi v meste. "Super" kombinacia je v meste turbo a STOP & GO :)
fifo551
24.1.2019 10:05 | |
+17 -1
Zbytocny clanok, a este aj onicom napisany, zakladna vec je pri studenom motore sa nema vytacat motor a je jedno ci je 10 ci - 10, a ked toto vodic/cka nevie, alebo ho to nezaujma znamena ze asi ma peniaze na druhe auto alebo je proste analfabet co asi skor, a tiez skor clovek nastartuje auto a pocka aspon tu minutku nech sa system premaze a urcite diely aspon trosku rozhybu ako nastartovat a hned ist, neviem no asi som zly motorista podla clanku
robert_0987
24.1.2019 10:14 | |
+13 -5
Nie, si dobrý motorista a toto napísal asi majiteľ komunistickej škodovky, na mojom tátošovi mám rozmrazovanie skiel aj zrkadiel a to bez naštartovaného motora nejde, toto písal tupec.
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×