Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Veľké zmeny v zákone: Toto čaká vodičov v SR

41 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
dashni
21.1.2019 12:29 | |
+2 -0
Poriadna blbosť co píše, Rakúšania chodci ci ciklisti idú na prechod automaticky bez rozmýšľania, keďže tu sa roky pokutuje nedánie im prednosti...najprv si treba zistiť fakta a potom vypisovať blbosti...
dominic3
21.1.2019 13:30 | |
+1 -2
presne tak rakusak si nedovoli nepustit chodca cez prechod a nech mi nikto netvrdi ze rakusania jazdia ako blazni ;) to skor preafektovani pasteKÀRI co tam ziju a myslia si ze pozrali celu mudrost sveta ;) rakusania su vzdelani slusni narod. Oni chodcov pustaju a chodec si vkroci stym ze automaticky vie ze ho v rakusku soferi pustia ako aj vo Svédsku. To iba na Slovensku este podaktori sa zasekli v 90. rokoch :D 99,9% sa ohana tým ako chodci maju svoje povinnosti no ja ako sofer nie som povinny toto riesit to neni moja starost ani nikoho ineho a nie chodci sa nehadzu pod kolesá áut to moze tvrdit len *** clovek co ma v hlave prazdno :D
mundyvalo
17.1.2019 19:57 | |
+3 -0
Jednou zo sankcií je aj napomenutie, nie len pokuta, pokuta .......Ako sa toto využíva?
pepino316
18.1.2019 10:08 | |
+1 -1
Ono to bude tak, že málokto sa pounaučí s napomenutia... Ak dosiahneme inteligenciu a ohľaduplnosť občanov v "zapadnej" europe potom sa môže pristupiť na napomenutia...
tom130
17.1.2019 17:42 | |
+2 -0
Da sa na kolobezke riadit jenou rukou a druhou ukazovat smer odbacania? Asi neda, myslim ze by kolobezkar spadol.
superchlp
18.1.2019 05:25 | |
+1 -0
A o ak kolobezkar telefonuje, alebo má obrovské slúchadlá? to nie je problémom?
bugmenot2
18.1.2019 11:47 | |
+1 -0
Dobrá otázka, ale nech odpovedia motorizovaní kolobežkári. Na bicykli "nie je problém" pre zručných ísť niekedy aj bez držania. No ak by nebolo možné ukazovať rukou zmenu smeru jazdy na poháňanej kolobežke, nech im nie je povolené jazdiť rýchlejšie než napr 10-15 km/h, alebo nad túto rýchlosť len s funkčnými smerovkami. Však pri ignorácii všetkého čo som popísal nižšie, sú rizikom pre seba i okolie. A s tým celodenným svietením by sa tiež malo niečo spraviť. Aby nebola potrebná buzerácia všetkých (aj cyklistov aj kolobežkárov), tak nech sa nebuzerujú ani automobilistov, veď velký osobný automobil vidí každý, ale "malého" cyklistu + kolob. medzi všetkými osvetlenými autami môže prehliadnuť aj štvrtina zúčastnených.
bugmenot2
17.1.2019 15:43 | |
+3 -0
Najlepšie na zákone bude, keď nechajú behať kolobežkárov v premávke bez osvetlenia - tak ako behajú v súčasnosti. Stojí na tom nehybne jak vypnutý robot, ide v šere v tme i celý v čiernom po ceste, chodníku, neukazuje zmeny smeru jazdy, nesvieti to, ale ženie si to konštantných 35 km/h... Trocha zmysluplnoti do zákonov prosím. Popísaný kolobežkár (sú aj ohladuplnejší) je rizikom ako pre chodcov, tak aj pre vodičov, ktorí by mali problémy zato, že zranili takého človeka. Len preto, že svojvolne rýchlo (na max) môže ísť medzi chodcami, hocijak križujú chodník a smer, preto že ho nevidno, neoznamuje svoje úmysly zmeneného smerovania jazdy, nemá reflexné prvky ani osvetlenie. No osobné, dodávkové, nákladné vozidlá, autobusy, cez svoju velkosť rozoznané každým vidiacim, musia svietiť celodenne, aby sme ich náhodou neprehliadli! Zato neosvetlených cyklistov a kolobežkárov medzi nimi už prehliadnuť môžme, lebo zákon im v tomto nič neukladá, a tento kontrast veľkosti a ne-osvetlenosti tomu práve duplom nahráva. K tomu si pridajme malosť neosvetlených a neraz ich bezhlavú chaotické nepredvídanosti - pravidelná zrážka z popísaného dôvodu zaručená.
bugmenot2
17.1.2019 15:48 | |
+2 -0
Ešte som nespomenul k nebezpečným spôsobom jázd jazdiacich dvojkolkárov (velo, či kolo) bežne aj ich aktívne využívanie "handsfree" sústavy zaštuplenej hudby sluchátkami do uší, aj to, že v obci môžu zákonne jazdiť nadratí s určitou alkoholickou hladinou v krvi. Výborné kombinácie možností!
Jano_1997
17.1.2019 17:21 | |
+0 -0
Zakon presne definuje výbavu bicykla a aj cyklistu ako osoby. Aké odrazky a kde majú byť. Svetlá, povinnú výbavu bicykla ako zvonček, blatníky a podobne. Dalej určuje aj výbavu cyklistovu, aj to, že zmenu smeru musí oznámiť rukou. Tým že posunuli tie kolobežky na úroveň bicyklov, sa na ne tiež vzťahujú rovnaké pravidlá. To že sa nedodržiavajú je už druhá vec.
pubmythbuster1
17.1.2019 21:06 | |
+0 -0
Jano s tym zakonom to je tak, ze staci ak mas reflexne prvky. Na biku nemam ani odrazky, ani svetla ani blatniky - vsetko zbytocnosti, ktore zavadzaju. Svetla mam len v pripade nocneho vyjazdu a rozhodne nie na cestu, kde jazdia auta. Cyklistovy staci reflexny odev - co je v sucasnosti kazdy normalny dres a zakon splna. Ale s velkym ocakavanim cakam na tlacene svetlo, to by mohlo vyrazne pomoct aj na ceste.
Vidicon
17.1.2019 15:15 | |
+1 -0
Ja mam 2 komentare: 1) "okrem použitia systému „voľné ruky“", cize mozem obsluhovat hands free zariadenie, ale nie chytit telefon? Ja suhlasim, ale ked zastanem s vozidlom ,napriklad na cervenej, mohli by umoznit vybrat v telefone cislo, to je moj nazor. 2) nudzovy pruh: takze ani motocyklom? No ked vznikne kolona a auta sa natlacia nalavo a dalsie napravo, tak sa bude kolone blbo obchadzat mimo tohto nudzoveho pruhu... a kludne sa do mna pustite vsetci, ktorych zerie, ze motorka ich obisla ked stali v kolone. Mali ste ist aj vy motocyklom a nebola by kolona... opat zabudli na motorkarov a dat novelu o tom, ze ak je vpredu miesto, moze motocykel auta obist, ako je to v rakusku.
Jano_1997
17.1.2019 17:24 | |
+1 -1
Motocykel je podľa Slovenskej právnej normy síce definovaný ako jednostopé vozidlo, ale vzťahujú sa naň pravidlá ako pre dvojstopé vozidlá, to znamená, že napríklad nemôžu jazdiť 2 motorky vedľa seba v pruhu, nemôžu sa predierať medzi autami a podobne.
Vidicon
18.1.2019 18:53 | |
+1 -0
Janci, ale vies co je zaujimave? V zakone c. 8/2009 sa nikde nepise, ze v jednom jazdnom pruhu nesmu ist vedla seba 2 vozidla. To na co sa odvolavas tam nie je. Ak si to tam nasiel, posli link prosim. Dva motocykle preto mozu ist vedla seba. A pokial motocykel predbieha auto tak, ze nepresahuje to susedneho pruhu, tak moze predbiehat aj pri plnej ciare. Sranda...
service1
17.1.2019 14:42 | |
+5 -2
Banánová republika . Vždy je to len o mega pokutách. Čo majú spoločné policajt a srnka? Najprv sa skrývajú a potom ti kurvy vyskočia pred auto. 😂😂😂
1500lc
17.1.2019 12:54 | |
+0 -4
vysvetli mi niekto prosim co je to vytverenie nudzoveho jazdneho pruhu v kolonach??
Jano_1997
17.1.2019 14:06 | |
+2 -0
Je to celkom jednoduché. Pri 2 pruhových komunikáciách (v jednom smere) tak v ľavom pruhu sa majú autá dávať čo najďalej doľava, v pravom pruhu doprava. V prípade 3 a viac pruhovej komunikácie platí pravidlo tzv. pravej ruky, kde palec je najviac ľavý pruh, priestor medzi palcom a ukazovákom je ten voľný pruh a prsty zvyšné pruhy.
branik801
17.1.2019 12:08 | |
+5 -6
Docital som asi do polovice, dalej som uz nemal naladu na tuto slohovu pracu. V redakcii autobildu naju asi sutaz o najvacsi pocet zbytocnych slov. Miesto jasneho zhrnutia co je nove, co sa zavadza, su tu zas a znova subjektivne taranice nejakeho redaktorka ktory ocividne najazdil prvych par tisic km, a snazi sa za kazdu cenu robit senzacie z veci nad ktorymi vyjazdeni vodici uz skor mavnu rukou... Bud piste objektivny clanok alebo blog. Toto je necitatelny gulas.
dominic3
17.1.2019 12:06 | |
+2 -3
citujem :::::Tým, že sa z kolobežkára stáva vodič nemotorového vozidla, dostáva sa na úroveň cyklistu so všetkými povinnosťami, ktoré k tomu patria. V praxi to znamená okrem iného aj to, že priechod pre chodcov smie používať iba vtedy, keď kolobežku tlačí vedľa seba, nesmie používať chodník resp. musí byť ohľaduplný voči chodcom na chodníku. toto je uz extrém tomu sa povie sikana a obmedzenie ludskych práv !!!!!!!! Vodici zaciatocnici, to ze nesmie dostat pokutu v priebehu dvoch rokov plati aj vo Svedsku a je velmi dobre ze to bude aj na Slovensku takto :)
Jano_1997
17.1.2019 12:39 | |
+3 -3
Prečo by to mala byť šikana s tou elektrickou kolobežkou? Ja v tom žiadnu šikanu nevidím, keď vidím, čo koľkokrát stvárajú.
Jano_1997
17.1.2019 12:39 | |
+2 -2
Prečo by to mala byť šikana s tou elektrickou kolobežkou? Ja v tom žiadnu šikanu nevidím, keď vidím, čo koľkokrát stvárajú.
dominic3
17.1.2019 12:55 | |
+0 -5
Jano_1997----aspon keby si netrepal blbosti :D neklamal a nezavadzal :D :D ;) urobil by si svet lepsim ;) pochybujem ze na SLovensku je taky rozmach elektrickych kolobeziek tak mi netvrd ze toho az tolko vidis ;)
Jano_1997
17.1.2019 13:59 | |
+4 -1
Nie je Slovensko ako Slovensko. V nejakej Hornej Dolnej ich veľa nebehá, ale po takej Bratislave ich už behá slušné množstvo. Viem to preto, lebo jazdím na biku do roboty a stretávam ich dosť. Čo da toho týka, niekto myslel aj dopredu zo zákonom, nenechal to až potom, keď to bude neúnosné.
dunciii
17.1.2019 14:02 | |
+1 -1
Dominko:-)
srofik4
17.1.2019 10:59 | |
+2 -1
bolo by dobre zakazat aj hands-free.lebo je to o nesustredeni a nie o tom ci mas telefon v ruke
sickwokmove
17.1.2019 11:23 | |
+0 -2
to nie je uplna pravda, jedna cast je sustredenost-ta je znizena vzdy pokial co i len telefon zazvoni. A potom ak drzis nieco v ruke moze sa stat, ze nebudes schopny otocit volantom aj ked si nejake riziko vsimnes. Cize drzanie telefonu za volantom urcite zrusit, sranda je, ze casto krat ked pozeram na SMSkujucich ludi su to prave majitelia drahsich znaciek(ano aj v lacnych autach na to ludia kaslu) kde je bluetooth HF aj s ovladanim na volante a maju dost penazi aby niekomu zavolali....ale tuto skupinu ignorujucich nezastavia ani pokuty.
Vidicon
17.1.2019 15:16 | |
+5 -0
a dalsie co, zakazes sa ludom v aute zhovarat s vodicom? Lebo to je to iste ako handsfree hovor.
fundovanyhejt
17.1.2019 10:59 | |
+2 -0
Ja navrhujem,aby boli pokuty nahradené bitkou.Ak jazdíš ako ch u j,dostaneš na 3,14ču. Podľa závažnosti priestupku.Ľahký priestupok=facka.Závažný priestupok=bomba do nosa. A za jazdu typu vedúci zemegule komplet bitka.
pepino316
17.1.2019 15:12 | |
+1 -0
Super tak toto bolo dobré, dávnejšie som sa tak dobre nezasmial. Ale inak je pravda, že niektorým by sa to naozaj zišlo, keďže peňazí majú veľa a nie je to pre nich strata... palec hore ;-)
sickwokmove
17.1.2019 08:34 | |
+2 -0
hlupost nasich dopravnych inzinierov nema hranic. Vyhodou je, ze konecne zacnu odtahovat vozidla na kriznej ulici ktore blokuju byvaly lavy jazdny pruh az po americke namestie.
araf1
17.1.2019 08:09 | |
+6 -1
Keď si riadne prečítam článok, je zrejmé, že nebudem môcť prepnúť stanicu na rádiu počas jazdy. Ale s handsfree budem môcť riešiť aj matematické rovnice. Čo je nebezpečnejšie ?
Vidicon
17.1.2019 15:21 | |
+0 -0
pouzili slovo audiovizualne, takze ciste audio bez obrazu tam nespada, radio prepnut mozes. Ja mam napriklad na aute video, ktore vypne obraz ked sa auto pohne, ide iba zvuk. Chapem, ved nemozes pozerat video a sucasne soferovat. Avsak, asi podla tohto zakona nesmiem menit hlasitost ked zastavim na cervenej a pusti mi obraz, lebo vtedy je to uz "audiovizualne" haha...
Jano_1997
17.1.2019 08:04 | |
+4 -1
To mi chce polícia tvrdiť, že nedokáže zistiť majiteľa vozidla, pokiaľ sú na vozidle tabuľky s EČV? Pochopím, keby sa to týkalo zahraničných vozidiel, že sa nedá hneď na mieste. Ale pokiaľ ide o slovenské vozidlo, mali by to hneď vedieť zistiť. Majú predsa služobné mobily, majú vysielačky, majú počítače v autách. Ďalšia vec, ten paškvil, že parkovanie na chodníku, pokiaľ tam je 1,5m priestoru by sa mal konečne zrušiť. Aj tak sa koľkokrát nedodržiava.
pepino316
17.1.2019 15:17 | |
+0 -0
A teraz si zober že majiteľom vozidla je Jožko Mrkvička, nar.1981 trv. bytom Tnava (a nič viac žiadna ulica, číslo domu nič proste ako bezdomovec - a to by si sa čudoval koľko takýchto ľudí je na SVK). Skus ho dohľadať, kde asi tak je... Môže byť aj v Brne pod mostom.. Proste ak do veci nevidíš, tak naozaj nemaš šajnu o tom, ako je to dohľadať niektorých vodičov, resp. majiteľov vozidiel. Mnohí su presťahovaní, bývajú úplne inde, adresu neprehlásenú, skrývajú sa, nemaju žiaden telefon, prípadne maju mobil telefon na iné meno... adresu bez trv. pobytu a pod.
dunciii
17.1.2019 16:08 | |
+0 -0
To ze dnes sa k tebe nedostane posta ,neznamena ze si ta raz neodchyti exekutor toto teda uz davno neplati :-)
dunciii
17.1.2019 16:10 | |
+0 -0
DNEs ides po diaonici a pooicajti pekne vidia podla znacky ci mas stk napr apebo ci to je vladne vozidlo napr ked ide 200 a nechaju ho ist pekne a ty sa cudujes:-)
pepino316
17.1.2019 16:31 | |
+0 -0
No vidieť, že ani ty nemáš šajn... Toľko zastavených exekučných konaní čo som videl za posledný 5-10 rokov, by si sa fakt divil a to pre nemajetnosť, nezistený pobyt... Denne dostávame zo súdu a exekútorských úradov dožiadania na zistenie pobytu resp. doručenie výzvy, či platobného rozkazu a viac ako polovica sa vracia späť ako nedoručená, adresát nenájdený, pobyt nezistený... Obvykle na adrese takíto ukrývajúci sa ľudia nebývajú niekoľko rokov, väčšinou nikto z okolia netuší kam sa dotyčný odsťahoval a ak áno tak je to obvykle Anglicko, Nemecko a pod ... Alebo máš nejaké iné, novšie informácia a už všetci vedia nájsť všetkých...??
Jano_1997
17.1.2019 17:34 | |
+1 -0
Pepino316. Tak potom upraviť zákon, že pokiaľ zastavia také auto, tak ho zabavia a odtiahnu. Pokiaľ do 3 mesiacov sa nenájde majiteľ (povinnosťou občanov je prepísať auto, nahlásiť zmenu adresy a podobne) a neprihlási sa, auto pôjde do verejnej dražby. Výsledná suma za predaj auta prepadne štátu. Z nej sa odrátajú náklady štátu na dražbu, pokuta a zvyšok peňazí ostane ešte 6 mesiacov v depozite. Pokiaľ sa náhodou majiteľ nájde do tej doby, tak mu zvyšná suma bude vyplatená. Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale ja ako majiteľ, predsa musím vedieť, kde je môj majetok a mám k nemu aj povinnosti. Pokiaľ ich nedodržiavam, zrejme nemám o danú vec záujem.
pepino316
17.1.2019 18:09 | |
+0 -0
To je všetko pekné, ale žiaľ skutočnosť je úplne iná... Prijala sa novela zákona 8/2009, kde sme po vzore Čechov zaviedli systém, že ak bude vozidlo v "poloprepise" tj auto odhlásené na nového majiteľa, ale ten si ho neprihlásil ( a takých tu jazdí strašne veľa) tak toto vozidlo ak bude zastavené hliadkou, bude sa považovať akoby nemalo "doklady" a tieto sa mu odoberú. A čo myslíte ako to funguje...? Nič sa nedeje a na ďalej tu jazdia tisíce vozidiel v takomto stave a nikoho to netrápi. Takéto vozidlo by sa ďalej ani nemalo dať prehlásiť na ďalšieho majiteľa tj bude v dvoch "poloprepisoch" a veselo sa tu takéto autá na inšpektorátoch prehlasujú... V Čechách dali rovno do zákona, že takéto vozilo sa automaticky berie ako odhlásené a už ho nebude možné nikdy viac prihlásiť do evidencie a to nikde na svete nielen v Čechách!
dunciii
17.1.2019 21:23 | |
+0 -0
To ale hovorite o akych autach a ludoch sory a exekutor ma cas to ai pamataj jedinr osobny bankrot ta oslobodi ale to nesmies mat auto a majetok ono keby to zase tak jendoduche bolo vsetci sme bohaci:-) ved skus nieco nezaplatit napr autobusom chod na cierno :-) a asi kazdy neutecie do anglicka ked je dlznik a ano tam exekutor nema dosah a potom kolko percent aut je firemnych??
pepino316
18.1.2019 10:11 | |
+0 -0
Ach dunci dunci... Kde si ty a kde je realita... naozaj si vážm tovje názory aj ked nei vždy suhlasim, ale tu si uplne mimo... Nemaš šajnu o tom aké autá v koho vlastníctve jazdia po cestách SR... Su tu dokonca auta v polopresie a amjitelia o tom ani nevedia (teda podovni) leno medzitým je auto už 5x znova predane a je v piatich poloprepisch a pod. To je na dlho ale ver že tu si uplne mimo misu... aj ten exekutor ma svoje limity a lehjoty a ak je dlho po 10 rokoch premlčaný podľa iných zákonov a predpisov už ta nahanať anozaj nebude reps, jedine že by to robioil protizákonne....
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×