Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Rok 2018 na Slovensku: Veľký prepad dieselov

32 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
RonnyP
dnes 08:53 | |
+0 -0
Reagovať
Prepad je tu preto,lebo sa masovo broji proti dieslom,s nemalou pomocou novinarov,ktori by vsak mali zachovavat objektivitu.
j.sch
12.1.2019 12:33 | |
+1 -2
Reagovať
Ano súhlasím že do malých áut nemá diesel zmysel , relatívne v meste aj do strednej kategórie . Prepad ale bol u dieselov aj kvôli nedostupnosti. Osobne na P 301 3 mesiace a druhý 6 mesiacov čakania . a z počutia dacie diesel aj 10 mesiacov sa teraz zapisuje /osobne neoverené ale z 3 zdrojov potvrdene/. Dám to do "sedliackych" čísel : p 208 mesačný účtovný náklad benzín 230 auto 200 tankovanie . P 301 260 euro naklad auto tankovanie 150 euro ... porovnával som rovnaký nájazd 2500km/mesiac a zima aktualne BA a 25 % času jazdy zápchy. Príkladové ceny su bez DPH . samozrejme pri viac km už nejaké euro ušetríme za každých 100 daľších km pri diesly . Uviedol som fakt ľudové príklady / jazdia my také vo firme. Som otvorený názoru iných. :-) :-)
tom130
11.1.2019 23:54 | |
+2 -1
Reagovať
Z tejto diskusie mam celkom radost. Ukazalo sa, ze obycajny clovek ma stale vlastny rozum, vlastny nazor a nepodlahne len tak lahko nazoru ktory pripomina hon na carodejnice. Mimochodom aj ten sa konal v mene dobra, cirkvy, boha. Dnes v mene ekologie, cistoty ovzdusia. Obcas sa mi zda, ze sme len stado ale tomuto trendu sme zatial nepodlahli. Pre dnes som tomu rad a do buducna uvidime, mozno tento hon skonci ako upalovanie carodejnic. Len potom by bolo dobre vyvodit z chybnych rozhodnuti aj dosledky. Liek je inde, ludi by malo byt kazdou generaciou menej a tym sa vsetko vyriesi. Treba investovat do osvety a nutnosti jedneho dietata aj v zaostalych krajinach. Nestavat ekonomiku na raste populacie, ale nastavit ju opacne, pruznu a funkcnu aj pri poklese a to celosvetovo.
kupa
12.1.2019 06:52 | |
+1 -1
No len to pôjde len tažko.ale màš pravdu ludì je na planete vela teda aspon v čine a indii.
Lubikus1
12.1.2019 09:46 | |
+0 -1
tom130 sám si protirečíš a miešaš jablká s hruškami v akom mene treba investovať do osvety a nutnosti jedneho dietata?
Strazov
11.1.2019 19:24 | |
+2 -0
Reagovať
ijovanovič maš pravdu .:vykašlať sa im na ich elektromobily.to je tak dobre akurat žene do obchodu na nákup ::oni ešte nevedia čo činia ked tisnu elektrnu na autach dopredu ..raz budú pre to zúfaly .len ja sa toho už asi nedožijem
Lubikus1
11.1.2019 20:08 | |
+2 -0
Globálne prenosová sústav 100% elekrickú mobilitu to nedokáže ustáť paradoxne v Nemecku ktoré je leader vo využívaní obnovitelných zdrojov rastie aj podiel tepelných elektrárni čo je nutné kôli zálohe a plánovaniu.
mirecbirec
11.1.2019 16:39 | |
+11 -0
Reagovať
prečo brojíte proti dieslom ?? práve som kúpil nove SUV s Blue hdi motorom,,,,,najazdené 15 000 km a výfuk je zvnútra lesklý,,,,,EURO 6 diesel je čistejší ako benzinák,,,,,a darmo elektroauto nemá výfuk ale uhlíkovú stopu má vyššiu ako diesel autá,,,,,,
Lubikus1
11.1.2019 16:51 | |
+4 -0
proti dieslom sa brojí aby si si kupil elektromobil hoci ho moc nechceš pretože diesle netreba protežovať sú cenovo dostupné palivo je relatívne lacné ľudia ich chcú ale ak chcu dosiahnuť aby si kupovali resp. dotovali elektromobily hoci po nich nie je masový dopyt tak broja. Môže nastať stav že si budeme musieť elektromobil a k tomu povinne batérie a solárne članky k tomu to speje.
Lubikus1
11.1.2019 16:54 | |
+2 -0
*vynechal som "kúpiť"
Lignum
11.1.2019 19:27 | |
+5 -1
Slovensko od lykožrúta vyčistiť nedokážeme, ale od nafťákov to pôjde - pretože to niekomu naplní účty.......
ijovanovic1
11.1.2019 15:08 | |
+10 -2
Reagovať
Dobry den nepište somarine a nerobte paniku na diselove auta žiaden prepad predajcovia a ni automobilki nezaznamenali male auta sa vždy predavale viac benzinove.Nove generacie s diselovou technologiou su ekologickejšie než benzinove a hybridne a elktroautomobili spitajte sa Mazde, BMW, Mercedes? O elktromobiloch kam a ko ich nakrmi elektrikou budu potrebovat na sk postavit ešte dve-tri atomki aby pre nych vyrabali elektriku....kam sa budu likvydovat bateriektore su nebespečne a nerciklovatelne Sk sa stane velko skladkou pre baterie z celej EU preto že Nemci to nechcu Rakušania tiež. Ked pišete take članky asi problematike nerozumete tak neširte paniku alebo vi vlastne propagujete vačšie zlo...
tukkan
11.1.2019 13:13 | |
+14 -1
Reagovať
zial jedneho dna nastane na Slovensku podobny scenar ako v americkom Detroite - kedy tiez niekolko rokov to bol "svetovy lider" v montovani aut na hlavu... A ked prisla kriza, zostalo len "mesto duchov".. najhorsie je, ze u nas sa to netyka jedneho mesta, ale pomaly pol krajiny..
Dominik79110
11.1.2019 08:39 | |
+7 -0
Reagovať
Kto bude opravovať tie elektromobili? Budú to môcť opravovať aj automechanici? Alebo bude k tomu treba aj dáke školenia?
queeno
11.1.2019 20:58 | |
+0 -0
sak elektrikar...
robine
11.1.2019 06:24 | |
+0 -2
Reagovať
viete mi niekto napísať, čo sú to za autá v kolonke hybrid? Keď vyššie v tabuľke sú už všetky hybridné vozidlá uvedené?
Lignum
11.1.2019 06:15 | |
+15 -0
Reagovať
Ako vážne to myslia naši súdruhovia by sa malo ukázať na tom, aký budú zaujímať postoj k našim automobilkám. Zatiaľ by dávali štátnu podporu aj automobilke , ktorá by prišla vyrábať autá na uhlie.....V EU sa predvádzajú súdruhovia, ktorí chcú byť pápežskejší než pápež, ale nehovoria svojim občanom aký to bude mať dopad na našu ekonomiku, životnú úroveň obyvateľstva, kto si to v štáte odskáče najviac a kde pôjdu a budú sa likvidovať nepoužiteľné batérie z celej Európy. Odpad po tom , ako nám ho prestala likvidovať Čína , je jedným z najväčších problémov celého vyspelého sveta.
Lignum
11.1.2019 06:21 | |
+2 -0
Svoj postoj by samozrejme mal prejaviť štát aj k prevádzkovaniu autobazárov, hahahahaha . Tie by spojazdnili a predali všetko, čo držia plechy pokope......
ujeles2
10.1.2019 23:15 | |
+21 -3
Reagovať
Za všetkým dieselo psycho ..sú peniaze Koľko svinstva vyjde z BENZINOVEJ stíhačky.F 16..ak amik na amickej leteckej základni Sliač slapne na plyn pri vzlete na Rusko s bombami pod kridlami,?...v mene demokracie Koľko nemocnic by sa postavilo za Hufnice Zuzana?..., Kolko spotrebuju Benzinu lietadlá voziaci Slovenskych žoldnierov do Afganistanu aby pomahali ***ym Amikom vraždiť Afgancov,či..? Kto financuje Autobild?..
Gerard31
10.1.2019 23:01 | |
+11 -5
Reagovať
jediný dôvod tejto antidieslovej hystéria je z toho dôvodu, že naftu bude potrebovať NATO v prípade konfliktu s Ruskom...
mirecbirec
11.1.2019 10:53 | |
+2 -0
ty si ale konšpirátor,,,,,,,,,,,,a benzín nebude potrebovať ? lebo v rusku sú velké zimy a benzinák skôr naštartuje
inasman
10.1.2019 21:44 | |
+20 -0
Reagovať
Niečo som už prežil a keď pozerám na dnešné auta spomínam na hondu za čo najmänším odpor aut. Tento parameter bol uvádzaný v každom teste a malo to svoj dôvod. Nižší odpod vzduchu sa rovná nižšia spotreba paliva, čo v dnešnej dobe ešte znamená aj menej emisii. A tak ma napadlo ... ak by sa to s tými emisiami myslelo skutočne vážne, ako to že sa namiesto aut vyrábajú dnes "krabice" ? ... čo všetky tie suv a offroad vlastne sú ...
palo66palo
10.1.2019 18:16 | |
+14 -26
Reagovať
Pri dnešnich naftovych motorom či je to osobak alebo nakladak sa pri fifuku da najest a to z toho motora ide čistejsi vzduch ako ten čo dichame ked po ulici prejde kolo ne benzinak tak este 15 minut citim zne ho ten smrad benzinu ako pionier kedy si BENZINOVE auto nikdy v živote smrad ze ta do 5 minut boli gebula ..
sickwokmove
11.1.2019 08:27 | |
+2 -1
prestan uzivat heroin uz nevies ani pisat. ked dame do benzinaku tolko filtrov ako do dieslov tak ho budeme pouzivat ako respirator pre chorych? Suhlasim vsak s faktom, ze diesel je urcite ekologickejsi ako elektroauto.
ahl2
10.1.2019 17:26 | |
+26 -6
Reagovať
Nafta produkeje menej co2 ma väceiu ucinnost a s primesou mocoviny celkovo zatazuje menej zivotne prostredie. Motor toci menej otacok, tym sa menej opotrebuje nabeha viac km, preto auto vydrzi dlhsie a dalsie emisie spojene so srotovanim a vyrobou noveho odpadnu. Ale nafta brzdi ekonomiku, mensia spotreba menej dane s uhlovodikov a auta sa neobmienaju tak rachlo....No moju Yamahu si neviem predstavit s naftovym motorom :-) Naopak bager, dodavky a bezne automobily u ktorych je predpoklad najazdu viac km tak tam pasuje nafta.
1soda
10.1.2019 18:04 | |
+9 -5
Slusny prispevok 👍
sickwokmove
11.1.2019 08:30 | |
+1 -1
celkom by som suhlasil az to, ze vsetko co hovoris je pravdou az vtedy ked ma auto DPF, EGR start stop a neviem co vsetko. Ked das tieto "zlepsovaky" k benzinovemu motoru bude zase na tom lepsie ako tvoj naftacik. Ved pojazdi za starym passatom z 2000 ake fajnovky a cierny dym na teba vali auto a hlavne za studena. Uznavam ako som uz predtym povedal, ze elektroauta nie su ekologia. Ak mate najazd do 25tisic benzin ak mate nad 25tisic berte naftak.
fundovanyhejt
10.1.2019 16:20 | |
+14 -29
Reagovať
Nafta patrí do traktora.
pribi1986
10.1.2019 16:26 | |
+15 -24
upresnil by som - nafta patri do (zatial) uzitkovych vozidiel. V osobnych autach nemala nikdy co hladat.
dunciii
10.1.2019 16:31 | |
+15 -8
Stale si myslim ze do velkeho tazkeho auta je diesel ok
vaskoB
10.1.2019 16:38 | |
+13 -8
V malom aute do cca benzin. Do suv nad 2000kg nafta.
1soda
10.1.2019 17:23 | |
+10 -12
Ste tu taki fejsbukovi hejtosi vsetko. V rally a le.man sa dizle zakazali nie preto,ze nafta patri do traktora,ale preto,ze boli tie auta neporazitelne.
sickwokmove
11.1.2019 08:33 | |
+0 -4
a uz vsetci traktoristi placu :-D a soda jasne, ze boli neporazitelne ved ked stupil v le man na plyn tak sa za nim vytvorila dymova clona ako na tanku a nikto nevedel ci vobec zavod prebieha.
mirecbirec
11.1.2019 16:40 | |
+3 -0
benzín patrí do kosačky,,,,,,vieš si predstaviť dodávku alebo kamion s benzín. motorom ?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×