Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Bitka tried: Prečo chcete všetci jazdiť v SUV?

49 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
peter222183
5.1.2019 20:52 | |
+2 -0
Reagovať
horsie ako komunizmus
peter222183
5.1.2019 20:54 | |
+1 -0
ze prispevok musime schvalit
lenka1339
5.1.2019 12:55 | |
+4 -16
Reagovať
SUV je najlepší a najpraktickejší typ auta, už by som určite nemenila, páči sa mi komfort pri jazde. Momentálne je u mna topka audi, hlavne čo sa týka dizajnu a priestoru
dunciii
6.1.2019 22:53 | |
+0 -0
Q8 ale slaby motor ma zatial:-)
sickwokmove
7.1.2019 14:57 | |
+4 -0
v com je prakticke a komfortne? nazor zeny moze byt zaujimavy...
Vidicon
8.1.2019 08:23 | |
+0 -1
Nuz, ked si presadnes z AUDI do BMW, mozno zmenis nazor. Ale uznam, ze Audi je v niektorych pripadoch zvonka krajsie, ale interier je za tie peniaze dost lacny.
komu.lepsie
18.1.2019 11:15 | |
+1 -0
Prakticke, ak tam narves vsetko plus kocik, ale podla mna neprakticke do mesta hlavne, ked drviva vacsina ludi s tym nevie normalne zaparkovat
peter222183
5.1.2019 10:06 | |
+5 -3
Reagovať
suv dava zmysel ak je to pick up
Vidicon
8.1.2019 08:25 | |
+0 -1
SUV dava zmysel,ked nechces aby ta seklo pri nasadeni, pri nakladani do kufra a pri prejazde nerovnosti. Je to vsetko o krizoch :-) Ja s mojimi si uz lamborginy radsej nekupim :-)
kidon
4.1.2019 22:35 | |
+6 -3
Reagovať
...ešte jeden dôvod na kúpu SUV mi napadol - keby bolo treba previezť miešačku na stavbu, alebo zvážať bandurky z role.
dunciii
4.1.2019 22:59 | |
+3 -3
12 rocne je na to ok:-) skus to vitarou
kidon
4.1.2019 22:27 | |
+20 -15
Reagovať
Prečo chcú ovce jazdiť v SUV? Dôvodov je viac: 1.) Lebo je to "in" a ovce potrebujú zapadnúť do stáda. 2.) Vo veľkom aute môžu jazdiť ako pacienti, v prípade zrážky dopadne horšie ten druhý 3.) Veľkým autom si potrebujú kompenzovať nedostatky v iných oblastiach 4.) Nevedia o autách vôbec nič a myslia si, že si práve kúpili "tereňáka" :-D
dunciii
4.1.2019 23:00 | |
+3 -6
Bud na to mas alebo vitara:-)
RandyR
5.1.2019 00:02 | |
+8 -12
Kidon. Tebe tiež niekto s SUV-čkom zrazil mačku, čo? Lebo to, čo píšeš, je len prasprostý hejt, nič viac.
Vidicon
8.1.2019 08:21 | |
+3 -4
Kidon, uz prestan s ovcami, je to otrepane. POdobne ako velkost pipika, to sa pouzivalo pred 15 rokmi. To o terennych vlastnostiach si ludia mysleli tak pred 10 rokmi. Nabehni do pritomnosti prosim.
tom131
13.1.2019 16:43 | |
+0 -0
Pravdu mas.
SamDoma
4.1.2019 18:25 | |
+7 -3
Reagovať
Len priklad, mam problem s chrbtom /som vysoky/ a chcel som SUV, ale u znameho v predajni som dostal zlavu skoro 4000 ojro a to ma dostalo a kupil som si znova ako uz viackrat hatch. Mam svoje roky a so vsetkym som spokojny pri novom aute az na jednu podstatnu vec a to je nastupovanie. Kazdy den ma to znova a znova skrie, ze som nevzal SUV a uz ma pobolieva aj koleno.Beham 99 percent po okreskach pomerne defenzivnou jazdou a spotreba by ma az tak nezatazovala. Napokon pubmythbuster1 to napisal presne.
kidon
4.1.2019 22:34 | |
+9 -7
Konečne vieme, prečo sa dnes predá 20x viac SUV ako v roku 2000 - lebo polovica obyvateľov Slovenska má problém s chrbticou.
dunciii
4.1.2019 23:00 | |
+1 -2
:-) suv suzuki mitsu a spol:-)
sickwokmove
8.1.2019 11:29 | |
+2 -2
Mna by zaujimalo ako sa pred 50timi rokmi dostali ludia s bolestami chrbtice do Skody, Wartburgu, Lady a podobne...zrazu vsetkych boli chrbatik a nevedia nastupit...co tak miesto 50tich tisic za auto to investovat do svojho zdravia? Skusit nejake liecenia a podobne?
pubmythbuster1
4.1.2019 17:50 | |
+24 -10
Reagovať
Kym sa vyroji antiSUV uderka povedal by som k tomu par veci: 1. SUV ma vyssi podvozok. Kym bezne HB a kombi sa za poslednych 20 rokov pekne znizili, SUV dnes ponukaju porovnatelnu svetlu vysku ako kedysi bezne auta. Moze to byt argument nielen na rozbite cesty, ale aj na sfusovane parkoviska s vysokymi obrubnikmi - takze ano SUV je casto vhodnejsie do mesta. 2 - velkost, kym SUV nahana litre a priestor do vysky, tak byva zvycajne kratsie ako kombi - znovu manevrovanie a parkovanie je tym padom jednoduchsie. 3. Kufor - ak niekto potrebuje prevazat skor dlhe predmety, SUV nebude prave vhodna volba, tam kombik posluzi lepsie pokial clovek naozaj nekupi nejaky mastodont. Ale pokial niekto potrebuje sice "velky" kufor, pricom povaha prepravovanych predmetov sa da na seba rozumne poukladat, tak SUV posluzi zase lepsie ako HB. Jednoducho do SUV kocik mozem mat problem naskladat, kombik je vhodnejsi, ale ak uz nebudem potrebovat prevazat kocik, SUV mi posluzi lepsie. 3.SUV bude mat vyssi odpor, ale nemusi mat nutne vyssiu vahu - rozdiely su aj v teste, kym Kodiaq je tazsi o 200kg oproti superbu napriklad male kompaktne SUV mozu byt aj lahsie ako kombik. Takze vaha neplati pausalne, je individualna. 4 jazdne vlastnosti - pri beznej prevadzke a pri beznom vodicovi, su limity SUV daleko za schopnostami vodica, takze v beznych rychlostiach sa to neprejavi a v specifickom terene bude SUV pomalsie nanajvys o par sekund na celej trase - v praxi bezpredmetne.
vaskoB
4.1.2019 18:21 | |
+7 -5
Asi tak.
RamoS
4.1.2019 19:47 | |
+15 -1
Celkom pekne napísané "pubmythbuster1". Ja síce nie som zastáncom SUV, ale na druhej strane vždy vravím, nech si každý kúpi čo chce a čo sa mu páči, alebo vyhovuje. U mňa to zatiaľ SUV nie je, nakoľko rád sedím nízko. Čo sa týka výšky podvozka je na trhu veľa hlavne crossoverov, ktoré sú vyššie len tak na oko, sú robené na "základoch" malých áut a stoja ako nižšia stredná trieda. No nekúp malé auto za cenu nižšej strednej triedy. Ale ináč nič proti ;)
pubmythbuster1
4.1.2019 20:06 | |
+5 -2
Ano, suhlasim nech si kazdy kupi co povazuje za vhodne - su to predsa jeho peniaze a ci sa to niekomu paci ci nie, dizajn stale predava. Chcel som tiez spomenut v prispevku co hovoris o platformach, ale prislo mi to na jeden prispevok uz vela: Mazda CX3 by sa mala porovnavat s Mazdou2 nie 3, pretoze je to rovnaka platforma. A takto to zvycajne je pri tych crossoveroch, ze su postavene na platforme mensieho brata ako ciselne vyzera. Sice som nepatral, ale X2 vs 3er mi nepride ako adekvatne porovnanie. Aktualne mam tiez kombik, ale moje dalsie auto bude SUV. Jednak preto, ze uz ziaden kombik nebude splnat moje poziadavky na sedacky - az MPV, a ak si mam kupit MPV krabicu, kludne si mozem kupit SUV krabicu. Ziskam vyssi podvozok a posed, spotreba bude porovnatelna, cena tiez. Jedine o co pridem su tie teoreticke litre nad hlavou, ktore aj tak nepotrebujem. Keby okolnosti nevyzadovali ostavam pri kombiku.
Jano_1997
4.1.2019 21:36 | |
+7 -0
Samozrejme, každý nech si kúpi na čo má. Ale keď už si to kúpi, tak nech to vie aj šoférovať. Naposledy som 30 minút čakal v podzemnej garáži, kým sa panička z Q7 vymoce z parkovacieho miesta. Nejak sa tam zasekla a nevedela sa vytočiť. Keď sa jej núkalo 10 ľudí, že jej s tým autom vyjdú na uličky, tak nie. Museli sme čakať, kým príde jej priateľ a jej to vyparkuje. Mne to bolo teoreticky jedno, mal som ešte 2 hodiny času zadarmo parkovanie, ale niekoľkým ľuďom ubehli tie 3 hodiny a niektorý museli ísť znova zaplatiť. Sám vlastným maličké hatchback. Žiaľ niekoľkokrát sa mi stalo, že som musel ísť do auta cez kufor. Mať sedan, musím tam neviem dokedy čakať, aby som mohol odísť s autom.
pubmythbuster1
4.1.2019 21:47 | |
+0 -5
Trochu neobjektivne. Keby ta panicka nebola v Q7, ale v nejakom malom HB a dojde k rovnakej situacii tak co? Ja s tebou suhlasim, ale plati to vseobecne co hovoris. Podzemne garaze OC su kapitola sama o sebe a uz by tiez bolo nacase aby niekto zmenil normu na rozmery parkovacich miest.
kidon
4.1.2019 22:29 | |
+2 -6
pubmy, presne si vystihol majiteľov SUVčiek: Ich jazdné vlastnosti sú síce mizerné, ale máš pravdu - skutočne sú ďaleko za VAŠIMI vodičskými schopnosťami.
pubmythbuster1
4.1.2019 22:43 | |
+4 -3
SUV zatial nemam, ale na taketo krcmove pindy z vysoka kaslem. O com ale nepochybujem, ze taka SQ7 by ta nechala v prachu so slzami na krajicku ty jazdna vlastnost :) No co uz, idem si kompenzovat pipika velkym autom (lebo ho potrebujem). PS: toho pipika nie, ten ma potenciu nosorozca, ale to auto potrebujem.
Jano_1997
4.1.2019 23:02 | |
+9 -0
Som kritický, lebo danú slečnu pravidelne vídam a v časoch keď jazdila na Fiate 500, tak sa mala aj v tom problém trafiť na parkovacie miesto, ale išlo jej to rýchlejšie, keďže Fiatka bola menšia. Čo sa týka normy na parkovacie miesta, tak je v poriadku, problémom je, že zrazu každý potrebuje monštrum o rozmeroch 2x5m, pritom sa v tom vozí sám. Napríklad v zahraničí sú už pomerne bežné šípky na parkovacích miestach, že ako parkovať, či predkom alebo zadkom, aby boli dvere spolujazdca čo najbližšie k sebe. Tu sa stačí prejsť po parkovisku a pomaly polovica ľudí parkuje nakrivo, alebo nejak to tam pichne a potom zrazu ostávajú voľné miesta, na ktoré sa nezmestí auto, lebo šofér nemá ako vyliezť.
dunciii
4.1.2019 23:02 | |
+1 -5
Ja som mal suv aby som mohol mudrovat ale nic v tom nevidim:-) radsej so olroad nejake audi kupim
dunciii
4.1.2019 23:03 | |
+0 -5
Ci myslite suv ala vitara?:-(
exo777
4.1.2019 23:51 | |
+2 -3
Čo majú rozbité cesty a hlavne obrubníky spoločné s kúpou SUV?
pubmythbuster1
5.1.2019 09:29 | |
+2 -1
Svetlu vysku - cital si ten prispevok vobec?
pubmythbuster1
5.1.2019 10:53 | |
+3 -0
Jano - sirka parkovacich miest ostava nezmenena uz niekolko dekad a je z cias, ked sme tak siroke auta nemali. To nie je len o tom, ze kazdy potrebuje zrazu velke auto, ale auta narastli aj do sirky, pricom vnutorny priestor nie je tak velkorysy ako sa na pohlad zvonku zda - to je ta dan za vyssiu bezpecnost a deformacne zony. Sirka parkovacich miest rozhodne nereflektuje poziadavky sucasnoti a je najvyssi cas s tym nieco urobit. Dalsia poznamka o smere parkovania je sice logicka a ma zmysel, ale neda sa aplikovat vsade. Ak mas male dieta z auta ho bud nedostanes, alebo naopak mozes mat problem ho do auta dostat. A ak budes argumentovat miestami pre rodiny, tie su zvycajne nonstop plne a parkuju na nich aj taki, co tam nemaju dovod parkovat.
exo777
5.1.2019 16:32 | |
+4 -3
Aby mala svetlá výška vplyv na jazdné vlastnosti natoľko aby to malo zmysel kupovať suv museli by byť rozbité natoľko žeby koľaje v nich boli ako na lesnej zvážnici a to niesú. Teda aspoň neviem žeby také bežne boli. Budem rád ak má niekto informuje kde také sú...A o čo s tým majú spoločné obrubníky si mi nevedomému nevysvetlil...
pubmythbuster1
5.1.2019 17:29 | |
+2 -0
Takze neprecital
Jano_1997
5.1.2019 18:45 | |
+4 -1
pubmythbuster1. Budem ti oponovať ohľadom šírky parkovacích miest. Pracujem v stavebníctve, navrhovanie budov, ciest atď. Bol som na niekoľkých prezentáciách o mestách budúcnosti. Prednášali ľudia čo majú na starosti mestá ako Londýn, Paríž, Moska, Šanghaj a podobne. Prvá vec čo prízvukovali pri parkovacích miestach je , že dáte väčšie miesta, autá hneď nárastú. Pozrite si súčasný VW Polo. Je väčšie ako kedysi Golf 3, myslím dokonca Golf 4, ale nie som istý. To isté napríklad aj BMW 3r je rovnako veľké ako kedysi BMW 5er e34. Takže to nie je riešenie. Existujú 2 typy rozmerov pre kolmé parkovanie, 2,25x5m pre malé osobné autá a 2,4x5,3m pre veľké osobné autá. Malé miesta už sa prakticky nenavrhujú, staršie už existujúce miesta nemá zmysel meniť. Pri šírke miesta pri cik-cak parkovaní viete mať v pohode na otvorenie dverí okolo 60-80cm, čo úplne stačí na nastúpenie šoféra a spolujazdca za ním (aj usadenie pre dieťa). Ak potrebuje nastúpiť spolujazdec, tak vyparkujete auto a môžete nastúpiť. Bežná prax. Na druhej strane sa pozriete, čo za autá jazdia u nás. Pomaly každý druhý človek má Passat Combi a podobné. Pritom väčšina ľudí, čo ich vlastní ho používa sám, resp. vo dvojici. Pozrite sa do zahraničia, Taliansko, Francúzko, Nemecko, či Anglicko, vo veľkých mestách najčastejšie jazdia autá typu Fiat 500, Peugeot 208 a podobne. To stojí nad zamyslením. Stačí si pozrieť rôzne fóra, kde nové rodiny hľadajú autá pre seba, musí sa tam zmestiť kočík a neviem čo všetko. Pritom okrem pár prípadov, kým je dieťa v kočíku, tak sa s ním zvyčajne ozaj veľa autom nejazdí. Mám pár známych, čo už majú deti. Kým mali dieťa také, že do kočíka (cca do 1,5 roka) tak za ten čas využili auto tak do 10x. Poznám asi 10 ľudí, čo majú Passat Combi, Superb Combi a podobné. Reálne komplet auto auto aj s kufrom využijú tak 1-2x za 2 roky, kedy idú partia/rodina na dovolenku do Chorvátska a podobne.Niektorý to dokonca ani raz nevyužili, ale všetci rádia, že potrebuješ mega kufor.Na zamyslenie.
pubmythbuster1
5.1.2019 20:02 | |
+2 -2
Lenze zamienas pricinu preco auta narastli - nie preto, ze by sa zvecsili parkovacie miesta, ale preto lebo sa zvysuje bezpecnost, co je zase dane dalsimi nariadeniami atd. Pri takomto parkovani mas stale problem ak mas viac ako jedno male dieta a si sam dospely - to je uplne bezna vec. Kocik prevazam niekolko krat do tyzdna a velky kufor vyuzivam kazdy druhy den. Ale aj keby som to vyuzival stylom dovolenka raz rocne, stale sa mi ten kufor oplati lebo nemusim bud robit kompromis alebo nemusim vymyslat dalsie moznosti ako nieco previest. Ako vyuzivaju svoje auta ini ma naozaj ale netrapi. Skor bude na zamyslenie preco bezna rodina "potrebuje" 2-3 auta na bytovu jednotku.
peter222183
5.1.2019 21:15 | |
+3 -2
ked kazdy clen domacnosti pracuje niekde inde a inu moznost ako sa dostat do prace ako auto nema na to su beznej rodine 2 auta
Jano_1997
5.1.2019 22:46 | |
+2 -4
Stále existuje hromadná doprava. Veľkosť áut nemá nič spoločné s bezpečnosťou. Rovnako bezpečné je VW Polo aj Volvo XC90. Žiaľ na Slovensku stále platí, že autá sa kupujú preto, aby sused závidel. O tom, ako majú ľudia sedieť v aute by som nehovoril. Ja so svojimi 195cm som si sadnem sám za seba v Peugete 308. Kolega čo má 170cm, tak zaňho je problém si sadnúť do Superba 2. generácie.
peter222183
5.1.2019 23:06 | |
+0 -0
Nie kazdy byva v bratislave niekto do prace dochadza a verejnou dopravou by cestoval 5 hodin kym by sa niekde dostal
exo777
6.1.2019 00:06 | |
+0 -2
Čo konkrétne som neprečítal v tvojom úvodnom príspevku na ktorého časť reagujem?Poprosím citovať....
pubmythbuster1
6.1.2019 10:10 | |
+0 -1
Jano - poprosim navod ako sa s 3mi detskymi sedackami a kocikom vpracem do Pola - ked sa uz vzdy najde niekto, kto vie lepsie ake potreby ma ten druhy. Ze to Polo narastlo je prave z dovodu legislativnych zmien pre vyrobcov ake vsetky mozne kriteria musia pre homologizaciu splnat. Nikde netvrdim, ze SUV musi byt bezpecnejsie ako ine bezne auto, hovorim ze vsetky auta narastli aj ked vo vnutri to tak nevyzera a je to dan za bezpecnost- masivnejsie stlpiky ako kedysi, ochrana chodcov pri narazoch, vecsie deformacne zony a mnoho dalsieho. Peter - Mam niekolkych susedov, ktori maju viac ako 2 auta, jeden dokonca 6. Ale kazdy sa stazuje, ze nie je kde parkovat ale prec chodia maximalne jednym.
Jano_1997
6.1.2019 11:48 | |
+2 -0
pubmythbuster1 vy ste práve tá jedna výnimka. Nehovorím, že viem, čo potrebujete. Ale pre 95% ľudí platí to, čo som spomínal. Celoslovenský priemer obsadenosti áut je 1.1 pasažiera na auto. Podľa štatistického úradu na 1 rodinu s tromi deťmi pripadá viac ako 10 000 rodín s 0-2 deťmi. Chápem, že je to nepríjemne, ale kvôli 1 osobe z 10 000 sa neoplatí meniť pravidlá. peter222183 dobre, vy ste ten 1 prípad z milióna, ktorým verejná doprava nepomôže. Ale zefektívnenie dopravy znamená, že ľudia budú môcť nechať auto doma, lebo sa verejnou dopravou dostanú rovnako rýchlo do roboty ako autom. Napríklad prípad mojich susedov. Pár, robia v meste asi 200m od seba. Ona cestuje MHD 25 minút do roboty, on tvrdí, že cesta mu autom trvá 15 minút. Obaja začínajú v rovnakom čase. On odchádza z domu o 20 minút skôr ako ona, lebo cesta mu síce trvá 15 minút, ale koľkokrát 15 minút hľadá miesto na parkovanie a potom ešte 10 minút šlape pešo do roboty. Alebo iný prípad suseda, čo chodil autom 1.5km do roboty. Troška svižnejšou chôdzou je to 15 minút. Prečo dávam príklady z BA? Lebo tu žijem a vidím ako to tu vyzerá a nebudem sa vyjadrovať k problémom Hornej Dolnej o ktorých nič neviem. Alebo taká pikoška, na parkovisku máme cca 1/10 áut, čo príde v nedeľu večer a celý týždeň sa nepohne a v piatok po obede odíde. Majiteľ takého auta by teda mohol využiť verejné dopravu. Lebo to auto tu len zbytočne zaberá priestor.
peter222183
6.1.2019 12:00 | |
+1 -0
manzelka dochadza do prace 40 km ja dochadzam ako kedy od desat do 100 km neviem si predctavit ako by som cestoval hromadnou dopravou zo vsetkym naradim 100 km manzelka by este mohla ele vsade by musela prestupova a na kazdy spoj by cakala hodinu ako vravim 40km by cestovala 5 hodin
peter222183
6.1.2019 12:02 | |
+2 -0
ziaden spoj nenadvezuja na iny spoj hromadna doprava je total chaos ako cely tento stat
peter222183
6.1.2019 12:13 | |
+3 -3
ludia zujuci v bratislave by mali mat zakazane vlastnit auto tam je hromadna doprava poriesena uplne super vsetko nadvezuje jedno na druhe neni problem sa zachvilocku dostat do hoc akej casti mesta
Jano_1997
6.1.2019 14:47 | |
+6 -0
Ste výnimka pán Peter. Ok, beriem. Ale prečo ja ako obyvateľ Bratislavy nemôžem vlastniť auto? Lebo mi tu jazdí MHD? MHD jazdí tak isto vo Zvolene, Košiciach, Banskej Bystrici atď. Tým pádom by ani obyvatelia týchto miest nemali vlastniť auto. Mne osobne prekážajú autá, ktoré idú úplne zbytočne do BA. Dojde sem Košičan, Zvolenčan, proste niekto. Zaparkuje tu auto v nedeľu večer auto a v celý týždeň sa nepohne až v piatok večer, keď ide ten človek domov. Kvôli čomu prišiel takýto človek autom do BA, keď ho nevyužíva? To kľudne ten človek mohol ísť verejnou dopravou. Ale to by sa nemohol potom chváliť pred susedom, že aké má veľké a drahé auto, lepšie ako sused. Čo na tom, že auto mu stojí, lebo nemá na servis, či benzín. Kamoš sa odsťahoval do Galanty, zdedil tam byt. Pracuje v BA. V jeho robote je ďalších 5 ľudí, čo sú s Galanty a okolia. Všetci jazdia autom do roboty a len on vlakom. Sa mu smejú, že aký je chudák, že musí jazdiť vlakom. Jemu trvá cesta dvere domu do dverí roboty 1 hodinu. Jeho kolegom autom minimálne 1,5 hodiny, po obede ak sa niečo stane aj 2-3 hodiny bežne. Oni sú vystresovaný, že zase budú dlho cestovať, on stíha čítať knihy vo vlaku. Aj keď im povedal, že proste cestuje kratšie, oni cestovať vlakom nebudú, lebo vlak je pre socky. Najväčším paradoxom je, že majiteľ firmu má najhoršie auto zo všetkých, čo pracujú v jeho firme. A je mu to jedno.
dunciii
6.1.2019 23:01 | |
+1 -0
Jano ja suhlasim, ludia sa hambia jazdit v mhd a pritom casto vidim ako za posledne hrdo sa vezu v aute a ked stojim na zastavke a cakam na elektricku s pohrdanim na mna pozeraju:-) rad sa idem previezt s mhd na zapade je to bezna vec a my tu nemame certov takze bezoecne tam je
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×