Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Elon Musk: Detaily o drsnom pick-upe Tesly

19 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
kidon
10.11.2018 14:56 | |
+3 -4
Reagovať
Muska už neberie vážne vôbec nikto, dokonca ani ferko1 tu už nemá pri každom elektročlánku oslavné chorály. Samozrejme, že elektrický pikap si nikto nekúpi - tie vozy musia celý deň jazdiť a nie vegetiť každú chvíľu na nabíjačke.
miroslav.ferko1
10.11.2018 20:04 | |
+4 -7
Zase si sa zobudil kidon? 😁 V každom segmente do ktorého Tesla vstúpila mali veľký úspech. Zase sa to potvrdilo s modelom 3. Najväčší pokles zaznamenal BMW 3 a aj preto malo BMW oveľa menší zisk. Pick-up s dojazdom 700km a nahrádzajúc generátor bude veľká výhoda. Ďalší segment pripravený na rozvrat 😉
Jano_1997
11.11.2018 22:57 | |
+2 -0
Až na to, že BMW 3 nie je konkurentom Tesly 3, je to iný segment a nižší podľa US kritérií. Luxury mid size sedan je BMW 5, Mercedes E, Audi A6, Lexus GS, Genesis G80, Volvo V90. Okrem Cadillac CTS a Lincolnu MKZ sú to všetko zahraničné autá. Skúste mi osviežiť pamäť ako Tesla 3 porazila v Európe (tu je Tesla 3 klasifikovaná ako C segment) v predajoch VW Golf, Ford Focus, Škoda Oktavia atď.
miroslav.ferko1
12.11.2018 00:53 | |
+0 -2
Super Janík som rád že si sa to naučil. Až na to že to auto je stavané ako konkurent kompaktnej triedy, len má trochu viac miesta v interiéri. Ale pozrime sa na celkové predaje ~55 000 kusov predaných za kvartál, to je 5. miesto (osobné autá bez SUV 1-4. miesta - Camry, Civic, Accord, Corolla) takže určite predal viac ako tie akože konkurenčné modely vyššej triedy ktoré si tam vypísal. Bonus - Model 3 je najziskovejšie osobné auto v USA celkovo. Camry priniesla ~2 miliardy v zisku, Model 3 cez 3 miliardy. (Zisk=obrat - náklady).zdroj- https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2018/10/Screen-Shot-2018-10-24-at-4.55.57-P­M.jpg?quality=82&strip=all .... V Európe sa ešte nepredáva, tak neviem čo tu splietaš o tom že má predať viac ako Octavia keď konkuruje BMW 3 a navyše miestom v interiéri sa posúva do mid-size ku BMW 5 (aj keď najviac sa podobá na Audi A5)....a ešte jeden bonus, bol vydaný update pre performance verziu ktorý odomyká funkcie na trať. Výsledok podľa motortrendu - poráža alfu Romeo guliu o viac ako sekundu a napríklad prekonala Ferrari 458 Italia, či dosiahla čas porovnateľný s Porsche Cayman GT4 . zdroj, špeciálne pre teba preložený do slovenčiny 😉 - https://www.teslamagazin.sk/tesla-model-3-track-mode/
miroslav.ferko1
12.11.2018 01:15 | |
+0 -2
Takže do príchodu novej BMW M3 Tesla 3 dominuje. Nová M3 buď vyžmýka motor naplno, alebo to už bude hybrid. Potom možno vyjde model 3 ludicrous ktorý bude ešte lepší, lebo podľa mňa si Tesla už prvenstvo nenechá. To isté s Taycanom - má prísť s rýchlejším nabíjaním (350kW nabíjačky od ionity), teraz zverejnili fotku kde nabíja 250kW. A Tesla má začiatkom roka predstaviť nový supercharger s 200-250kW.
miroslav.ferko1
12.11.2018 01:15 | |
+0 -2
*nenechá ujsť 😉
Jano_1997
12.11.2018 07:05 | |
+2 -0
V Európe je Tesla 3 C-segment. Do toho segmentu patrí BMW 2, Audi A3, Mercedes A/B. Takže zase nie je konkurentom pre BMW 3. Čítal som ten článok v originály. Žiaľ zabudli Tesla magazíne zabudli povedať, že to je čas na 1 kolo, ďalšie 2-3 kolá už to nezvládne. Takže načo mi je auto ktoré taký čas zvládne zajazdiť len na 2-3 kolách? A že Tesla predala toľko a toľko? Niekto evidentne nechápe pojem domáca značka. Čo teraz že Model 3 je najziskovejší? Čo mám z toho ja ako zákazník? Akurát to, prípadné bežné opravy stoja ťažké tisíce dolárov. A ďalej to, že auto stále kvalitnou výroby vyzerá ako kórejské auto z 80tych rokov. 9/10 Modelov 3 sa musí dodatočne po opustení linky opravovať, každé piate auto reklamuje zákazník kvôli chybám, ktoré nemali ujsť kontrole kvality. Takže áno, Tesla zarobila, ale na úkor svojich zákazníkov.
miroslav.ferko1
12.11.2018 12:12 | |
+1 -3
Model 3 je oproti BMW 3 vyšší, širší, dlhší aj s väčším rázvorom. Takže môžeš ďalej zo seba robiť hlupáka, alebo sa konečne vzdelať. Teraz bol Global Attack event kde prišiel chlapík s modelom 3 performance, odjazdil viac kôl naplno a potom v ostrom kole aj vyhral (a potom keď už stál na pódiu ako víťaz sa ten druhý prišiel sťažovať a Teslu diskvalifikovali za to že elektrina nie je dovolené palivo 😁 najväčšia irónia je že plugin hybridy boli sú dovolené. Keby si dal motor z Babety do kufra už by to spĺňal). Keby si nebol pozadu by si vedel že track mode aj upravuje chladenie aby vydržal viac. Ale je mi jasné že aj keď vydrží 10 kôl budeš nariekať že nevydržal 11.... To že má Tesla super predaje a zisky si sa zase snažil prekrútiť na to že to pre zákazníka nič neznamená. Samozrejme že som hovoril o úspechu firmy, navyše im to umožňuje expandovať na ďalšie trhy, napríklad Slovensko. A to má pre mňa ako zákazníka veľký význam.... A top predaje v USA majú domáce značky? Ak máš zase výpadok a nepoznáš tie modely ti prezradím značky tej top štvorky - Toyota a Honda. A v prémiovom segmente dominoval Mercedes/BMW. Akosi tie tvoje výmysly nesedia. A aj keby mali pol hodinu opravovať každé jedno auto čo vyjde z linky je to super, lebo výrazne zredukovali ľudskú prácu v továrni. Tá veľká marža to dokazuje
Jano_1997
12.11.2018 16:56 | |
+1 -0
Takže Model 3 je väčší ako BMW 3 (je vo veľkosti BMW 5) ale vlastne Model 3 konkuruje BMW 3. Nejak mi to zase nevychádza. Dajte teda link na ten Global Attack, že ako sa jazdilo, rád sa na to pozriem. Track mode upravuje chladenie? A ako? Zase vyšiel updade a softwarovo upravil chladenie? Tesla má úspech? Každé 5 auto sa musí dávať dodatočne upravovať po odovzdaní zákazníkovi. Dielenské spracovanie na úrovni učňa, ktorý prvý krát v živote skladá auto. Teraz zarobila, ale len preto, že to je nekvalita. Keby vyrobila teraz Dacia auto v takej kvalite, nik si ho nekúpi. Tesla nedokáže ani rovno osadiť kapotu. Tak to aj vyzerá, rýchlo sme vyrobili šmejd, predali a zarobili. To že sa to rozpadáva už od odjazdenia pár km im je jedno. Žiaľ istá časť ľudí to nedokáže pochopiť, viď prípad istého Američana, ktorý tak miluje Teslu, že jeho Model 3 bol už 4x v servise za 5 mesiacov a to mu zhoreli brzdy (maličkosť predsa, update softwar), tieklo mu cez tesnenie okien do auta (zase len drobnosť), odišiel mu displaj na slnku, rozpadla sa mu palubovka a mal zle osadené zadné dvere, takže ich nevedel poriadne zavrieť a keď ich zavrel silou, ohol plechy a oškrel farbu. Auto za 58 tisíc dolárov, nemá ani pol roka a má takéto problémy. Ale stále to je podľa neho najlepšie auto na svete. Byť to iná značka, už dávno je to auto vrátené a nie je jediný s takýmito problémami. JD Power dokonca ani nezaradil Teslu ako automobilku do 25 miestneho rebríčka kvality áut podľa automobiliek, lebo sa nezmestila. Napríklad taká Dacia tam je. Ako je to možné, že low cost automobila sa tam zmestila a taká super automobilka ako Tesla nie? Zrazu je aj Toyota Camry a Honda Accord konkurencia pre Model 3? Ale však to nie sú luxury mid size sedany. Btw. Obe spomenuté automobilky už v USA pôsobia 40 a viac rokov, takže sa berú ako domáca značka. Navyše v krajine, kde je každé 2/3 áut pickup, truck alebo SUV je logické, že o sedany veľký záujem nie je. Prečo sa asi tak prestane predávať Ford Fusion/Mondeo?
miroslav.ferko1
12.11.2018 20:12 | |
+0 -2
Áno, presne tak to je, len ty nie si schopný to pochopiť, alebo to prekrúcaš aby si oklamal sám seba. Model 3 je iba o trochu väčší ako BMW 3 a to ho tesne posúva o triedu vyššie (bez predného kufra by boli na rovnako). Tak či tak to jednoznačne vyvracia ten tvoj výplod že má konkurovať BMW 2..... Track mode bol síce softvérovo odomknutý cez update, ale samozrejme že to auto už tak bolo postavené. Rovnako ako tie brzdy. Ale opäť príliš veľa na tvoje chápanie.... A vidíš že napriek tým maličkostiach sú zákazníci veľmi spokojní, takže nie je čo dodať. Elektrický pohon stojí za to .... A áno stávajú ich stroje, ktoré sa "učia" za pomoci programátorov a technikov. A Tesla stavia svoje prvé auto komplet aj s výrobou batérií a už teraz 5-násobnou rýchlosťou oproti modelom S/X.... A nie, nie je priamy konkurent camry a Accord ale sú v rovnakej kategórii, a to osobné autá. Ďalší z úbohých pokusov to prekrútiť, alebo si fakt tak vymetený...zdroj na ten event, o tom chladení píšu v šiestom odseku .....https://electrek.co/2018/11/11/tesla-model-3-performance-global-attack-on-track-mode-­disqualified-electric/
Jano_1997
12.11.2018 23:04 | |
+2 -0
Váš link nefunguje. Ale čo by sa dalo čakať, že? Okrem toho nikde nie sú žiadne ďalšie info o zmenách oproti sériovému autu, len čas na kolo. V F1 dokázali s 2,4l V8 vydolovať skoro 1100 koní, ale ten motor vydržal tak 3 ostré kolá a potom bol vhodný do šrotu. Tesla je niečo podobné, 3 ostré kolá a musí spomaliť. Navyše treba si pozrieť to drobným dole. Pokiaľ majiteľ auta použije track mode, alebo navštívi pretekársky okruh, padá záruka na celé auto. Čím to asi bude, že? Takže majitelia vlastne dostali niečo, čo nemôžu použiť, pokiaľ si chcú ponechať záruku. Aký to má potom zmysel? Tesla vyrába autá už 10 rokov a za ten čas sa nenaučili rovno osadiť kapotu? To je mi divné. Ako to, že to potom zvládne roboš v hocijakej továrni po 3 mesačnom školení? Ako to, že roboty u VW, Toyoty, BMW, Mercedesu, Citroenu, Dácie zvládnu osadiť časti karosérie presne ako majú byť, ale Tesla to nezvládne? To akože teraz máme povedať, že nakrivo poskladané auto je OK, lebo ho navrhol programátor a robí čo môže? Trápna výhovorka. Robot robí len to, čo mu naprogramujú, nič viac, nič menej. Ale evidentne s tým majú v Tesle problém, toľko programátorov a nie sú schopný poriadne poskladať auto. Osobné auto je aj Peugeot 208. V Trnave sa pracuje pondelok až piatok na 3 zmeny a ročne vyrobia cez 300 tisíc vozidiel. Napriek tomu v Tesle sa ide 24/7 a vyrábajú cca 4500 vozidiel týždene oproti PSA v Trnave, kde sa robí len pondelok až piatok, 1 mesiac je údržba, takže v priemere robia cca 6250 vozidiel za týždeň, resp. 5 dní. Kde asi tak je chyba?
miroslav.ferko1
13.11.2018 00:09 | |
+0 -3
Tak tebe toho viac nefunguje 😁 akýkoľvek nefunkčný link stačí hodiť do Googlu a podľa slov to vyhľadá....ale ako vymetený musíš byť aby si porovnal motor z formuly ktorý sa musí po odjazdení pár kôl vyhodiť a elektromotor s batériou ktorý musí iba spomaliť? Naperlil si dobre Jano 😁 .....Podobné obmedzenia záruky majú autá bežne, ale aj pri väčšej záťaži bude mať elektromotor navrch v rámci údržby, takže opäť biedny argument.....a ďalší trápny pokus, alebo výpadok pamäte - Tesla vyrába autá od 2012 (nie 2008). Komplet s batériou a z nie čisto hliníkovej konštrukcie od 2017 (a ani v tom roku nenabehla výroba) a práve o tom konkrétne sa teraz bavíme. Zrazu je z 10 rokov ani nie 1 rok, že Janík? 😉 Ale veď treba nafúknuť číselká, však? V tej továrni už nie sú roboši, ale roboty a to je celá pointa automatizácie ale keby si nebol mimo, tak to vieš. Bohužiaľ opak je pravdou. A hlavne aktívne pracujú na tom aby sa zlepšili, teraz si dali patentovať nové riešenie práve na tie medzery v karosérii. (Dám príklad ktorý by ti to mohol pomôcť pochopiť. Predstav si že traktor nahradí prácu desiatich roľníkov. Ale jeden človek musí kráčať za ním a pozbierať pár zemiakov, lebo ten traktor to nevie dokonale. Do toho vybehne Jano a začne kritizovať že traktor nie je dokonalý...nie, nie je. Ale je to lepšia alternatíva - vysvetlenie automatizácie ako pre deti na základnej škole, tak snáď pochopíš 😉 )....v Trnave už idú vyrábať elektromobily, ozvi sa keď ich budú vyrábať 300 000 ročne, tak ako Tesla vyrába už teraz, pokojne nech robia aj víkendy. Dovtedy si len za hlupáka lebo porovnávaš jablká s baklažánmi 😉
Jano_1997
13.11.2018 07:43 | |
+2 -0
Tesla Roadster sa vyrábala od 2008-2012, takže zrazu je z 1 roka 10 ;-) Mňa ako zákazníka nezaujíma, či to auto vyrobil permoník, robot alebo robot s človekom. Platím nemalé peniaze na to, aby som dostal komplexný produkt vo vysokej kvalite. To žiaľ Tesla nie je. Keď niekto po 10 rokoch nedokáže ani len rovno poskladať karosériu, tak je to o jeho neschopnosti a žiadne výhovorky mu nepomôžu.
miroslav.ferko1
13.11.2018 11:36 | |
+0 -3
Áno a vyrábal ju Lotus a LG (batérie), Tesla ho len upravila a osadila elektromotor, ktorý asi vtedy tiež pre nich niekto vyrábal, ale môže byť že už bol vlastnej výroby. Takže nie, z jedného roka sa nestane desať, len preto že si si ty zmyslel. Treba sa trošku vzdelať Janík..... A práve tá automatizácia ťa veľmi zaujíma ako zákazníka, lebo tá výrazne znižuje cenu výrobku. Ale to už je asi nad tvoje chápanie...a očividne pribúda takých zákazníkov, ktorí si cenia kvalitný bezúdržbový pohon ktorý jazdí 3-krát lacnejšie, ako by riešili nejakú medzeru na karosérii (pokiaľ neznižuje funkčnosť) . Obrovský dopyt po modeli 3 to dokazuje. Ak sa to niekomu nepáči si môže počkať na BMW i4 do 2021.
Jano_1997
13.11.2018 12:34 | |
+2 -0
Ono by stačilo vedieť čítať. Tesla Roadster bol postavený na šasi Lotusu. To znamená, že Lotus dodal časť komponentov. Výsledná kompletizácia prebiehala v spoločnosti Tesla v USA. Čo znamená že v kontajneri došli diely a v Tesle otvorili kontajner a z tých dielov poskladali šasi od Lotusu. Takže áno, už 10 rokov Tesla vyrába autá. Automatizácia znižuje výrazne cenu výrobku, teda Modelu 3? Vrcholová verzia je drahšia ako BMW M3, Mercedes C AMG alebo Alfa Giulia QV. Napriek tomu sú všetky 3 autá postavené neporovnateľne kvalitnejšie ako spomínaný Model 3, ak už ich tak rád porovnávate. A teraz tú rozprávku, ako má elektrobil bezúdržbový pohon. Aj ten treba servisovať. Navyše obyčajná výmena predného blatníka stojí cez 5000 dolárov, lebo auto je zle postavené. U konkurencie sa zmestia do 1000 dolárov s prehľadom. A to sa týka väčšiny prác.
miroslav.ferko1
13.11.2018 14:39 | |
+0 -1
"To znamená že Lotus dodal komponenty".. a nevyrobil ich náhodou pred tým? 😁 Fakt ti nie je trápne robiť zo seba takého hlupáka? Takže áno Tesla od 2008 skladá autá, ale bavili sme sa o výrobe karosérie, to je 2012. A konkrétne model 3 o ktorom sa bavíme teraz 2017.... Model 3 performance stojí 64 000$. BMW M3 začína na 66 500$. Dobré ránko Janko (a nezabudni že BMW je už tiež domáca značka podľa teba, lebo tam už predáva dlho 😉 ).....a ani nevieš čo by tam trebalo na elektrickom pohone servisovaní tak už ti ostal len ten blatník. Áno, majú drahý servis, ale perfektný pohon. A to nie je rozprávka ale realita.
Jano_1997
13.11.2018 15:27 | |
+0 -0
Predpokladal som, že Tesla si aspoň dokáže vylisovať 2 rovnaké plechy, ale evidentne ani to nedokáže zrejme podľa vás. Celý čas hovorím o kompletizácii auta. Montáž auta, či už niekto iný vyrobil komponenty alebo si ich vyrobila samotná automobilka je rovnaká a je jedno, či je to z plastu, ocele, hliníka alebo karbónu. Technológia výroby karosérie pri Modely S či 3 je rovnaká. Takže sa rozhodnite, buď Tesla nedokáže poriadne poskladať auto ako má, alebo nedokáže v súčasnej ére počítačov a superpresných strojov vyrobiť 2 rovnaké plechy (čo bežne strojárne zvládali už od vynálezu lisu niekedy od roku 1850 a skôr), alebo je to to kombinácia oboch. Tesla Model 3 performance stojí 72 tisíc dolárov bez tzv. autopilota. S ním stojí 78 tisíc dolárov. Ak sa zbavím odľahčených 20 palcovych kolies a dám štandardné, nedám si k tomu pneu Michelin Pilot Sport S4, dám preč hliníkové pedále, karbónové doplnky, dám preč kožený interiér a dám ten lacný látkový, nechám odstrániť boost, ktorý mi krátkodobo zvýši rýchlosť aa maximalku, tak sa dostanem na 64 tisíc. Úprava auta, ktoré malo poraziť Alfu s track modom stojí niekde medzi 15-20 tisíc dolármi. Takže nech rátam akokoľvek, Tesla 3 performance s track modom v social edition stojí viac ako BMW M3, ktoré má množstvo vecí, ktoré ste z Tesly vyhodili v cene. Vy ako odborník na elektro pohon mi teda iste prezradíte, čo sa teda servisuje na takom pohone, keď o tom že vraj nič neviem.
miroslav.ferko1
13.11.2018 16:53 | |
+0 -1
Janík zase si pozadu. Performance verzia už stojí 64 000 so všetkou výbavou ktorú si vypísal (tým zlacnel o 5000), priplatiť sa dá len za farbu a autopilota. A už v základe má batériu za 10-15 000$, zatiaľ čo BMW nie. Inak v Californii je dotácia do konca roka 17 500 tak vyjde aj na tú úpravu, keď už chceš počítať so všetkým 😉 ....... Aj ohľadom produkcie si pozadu. Pri Tesle S im trvalo roky kým začali dobre vyrábať karosériu. Model 3 sa nerobí na tej istej linke takže mali podobné problémy pri nábehu, navyše riešili aj batérie. Ale nábeh im trval iba rok a sú roky pred konkurenciou (produkciou, nie dokonalosťou medzier na karosérii 😉 ). A jednoznačne sú porovnateľné s konkurenciou. Predaje to dokazujú, keby neboli si nikto predraženú corrolu nekúpi. To že ty si pozadu na veci nič nemení....a nie neprezradím ti že čo sa servisuje na samotnom pohone lebo o ničom neviem. Takže predpokladám že nič prvých 1 600 000 kilometrov (na toľko sú tie motory stavané). Ak rátame do pohonu batériu tak výmena chladiacej kvapaliny každých 160 000km/8 rokov, výmena batérie po cca 1 milión kilometroch (podľa aktuálnych dát)...takže ako vždy veľa šťastia pri vzdelávaní, aby si už nebol tak pozadu
miroslav.ferko1
13.11.2018 17:32 | |
+0 -1
*ešte je jedna príplatková výbava - 1000$ za biely interiér
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×