Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Autá prerobené na LPG a CNG: Chystá sa dotácia?

13 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
dan1no
15.9.2018 00:26 | |
+0 -0
Reagovať
Najhorsie na tom je to, ze posr*EU ide (ne)tlacit ekologicke paliva a prave nove "eko" auta pokazili tak, ze niektore tuto upravu s turbom a priamym vstrekom nezvladaju bez ujmy. Prave priamovstrekove motory nemozu ist iba na plyn, ale stale spotrebuvaju aspon 5% benzinu na chladenie priamych vstrekovacov inak sa zapecu spicky a poskodia ventily. Nove auto prepchane snimacmi s poddimenzovanym materialom hlavy, ventilov a piestov moze robit po prerabke riadne problemy - hlavne ak ich este nieje prerobenych dost na to aby sa dalo povedat ze pri tomto motore je ta uprava spolahliva. Prerobit sa daju vsetky - ved firmy zarabat chcu, ale nie vsetky motory to z dlhodobeho hladiska rozdychaju aj napriek tomu, ze existuju triky ako primazavacie aditivum na ventily, vstrekovanie kvapalnej fazy a pod. Ked nove auto - tak take, ktore je z vyroby vybavene plynovou zastavbou, lebo ta je integrovana trochu inym sposobom, plus casto byvaju pouzite ine piesty, iny material vyfukovych zvodov, trochu iny material klznych lozisk... Kym spaliny po benzine maju konzervacny ucinok - spaliny po plyne su kysle a mozu poskodzovat niektore casti motora. Na prerabku najlepsie nieco s atmosferou a s nepriamym vstrekovanim.
Werbatin25
14.9.2018 12:55 | |
+0 -0
Reagovať
Chcem sa opýtat,má stým niekto reálne skúsenosti,myslím auto prerobené na plyn.A myslím naozaj reálne,a nie také že jedna baba povedala alebo počul som že sa to kazí atd.Chcel by som vediet aké stým máte skúsenosti,dobré by bolo keby napíšete o aké auto sa jedna.
santaclause1
14.9.2018 14:24 | |
+3 -1
ja osobne som upustil od vyberu CNG vozidla kvoli tomu, ze je malo cerpacich stanic na SVK a od LPG auta kvoli tomu, ze nemoze do podzemnych garazi.
dodojanik
14.9.2018 22:52 | |
+0 -1
Prerobit auto na plyn sa oplati asi tak ako diesel. Normalna prerabka stoji troska viac ako 1100eur co sa vidi dole komentujucemu ako horibilna suma.Za 1100eur ti prerobia asi tak polovicu z toho co by ti spravne prerobit mali. Jednoducho povedane, ked jazdis 10 000km rocne je uplne jedno ci jazdis benzin-diesel alebo plyn.
dan1no
15.9.2018 00:09 | |
+1 -0
dodojanik - co za hlupost to pises. pri 10000km najazde rocne auto so spotrebou 7,5l benzinu * 1,45€ =1090€ alebo 8,5l plynu * 0,55€ = 470€ Rozdiel 620€ - za dva roky je LPGcko splatene. mimochodom pre naftu to vychadza 5l nafty * 1,35€ = 675€ plus potencialne drahe zavady, ktore sa nemusia vyskytnut vobec, alebo vsetky naraz.
pink1400
15.9.2018 08:15 | |
+1 -0
Ja mám skúsenosti s LPG. Na pohon LPG som mal 5 vozidiel všetko staršie autá(Š- Favorit, Š- Felicia, Daewoo Nexia 1.5 r.v. 1996, VW Polo 1,6 r.v. 2000, Š Fabia 1.4 r.v. 2012) Na každom z nich som na plyn najazdil minimálne 120.000 km. Aktuálna cena LPG na trase BA-KE je od 0,609 o 0,679 €. Spotreba vozidla s pohonom LPG stúpne o cca 15 % oproti benzínu. Veľkou nvýhodou je nutnosť natankovať plnú nádrž benzínu raz za 5-10 tankovaní plynu (niektorý mechanik povie tak, iný onak) a vyjazdiť benzín. Jednak, že benzín degraduje v nádrži a hlavne preto, aby sa priebežne preplachovali trysky, aby boli priechodzie a nezalepili sa. Raz som sa na to 1/2 roka vykašlal a žiadne aditívum nepomohlo. Museli byť trysky vymenené, lebo vozidlo nedržalo voľnobežné otáčky a počas jazdy na benzín malo nepravideľný chod, cukalo celým autom. Mal som Feliciu "do lesa a na stavbu", tankoval som jedine najlacnejší plyn. Po asi 10.000 km sa mi to vypomstilo. Praskla hlava valcov, keďže špinavý plyn upchal kanáliky, čo spôsobilo prehriatie motora a následne praskla hlava. Ináč údržba je asi taká, že raz za rok zájdem do servisu, skontrolujú tesnosť, raz za čas vymenia tesnenia, filter, membránu a fičíš. Pozor na nádrž, tá sa musí meniť po 10 rokoch, čo nie je lacné, s prácou cca 250-350 € a viac, lebo pri výmene vždy zistili ďalšie nedostatky, ktorých oprava nebola zadarmo.
dodojanik
15.9.2018 10:15 | |
+0 -0
Dan1no: Keby si si precital co som napisal,tak by si prisiel nati ze hluposti pises ty. Prerabka na plyn za 1100eur je asi taka polovocna prerabka
kockapn
15.9.2018 10:22 | |
+0 -0
Mal som dve autá na lpg a v pohode.len to musí byt klasická atmosféra nie TSI alebo FSI ide prerobit aj to len ako píše hore dan1no... ja som bol spokojný,treba sem tam prebehnúť auto aj na benzíne.CNG sa montuje originál vo výrobe len je málo čerpacích stanic.LPG je na každom rohu ale nemoze do podzemnych garáži íst.Ale napr aj vw ich montoval do napr golfov volá sa Bifuel.
pink1400
15.9.2018 10:41 | |
+0 -0
Ešte doplním, že LPG tankujem iba na Slovnaft pumpách. Ceny LPG spomenuté v predošlom príspevku sú z týchto čerpačiek.
dan1no
15.9.2018 10:44 | |
+1 -0
dodojanik vysvetli tvoju predstavu o polovicnej prestavbe.... cela sada obsahuje nadrz, teplovodny splynovac, solenoidy, primazavac riadiacu jednotku a vedenia plynu s filtrom a tankovacim hrdlom. (Teda cely set/skladacku - kvality a znacky podla toho kolko si zaplatis) Podla tvojej definicie ti ta 1100€ polovicu komponentov nenamontuju (ktore mozes vynechat? ziadne!) alebo ak niekomu strcis do vrecka 2xtolko teda 2200e tak tam namontuju nejake zazracne casti, ktore budu vykonavat aku funkciu? Prestavba je skladacka urcena na konkretny typ auta tak, aby pasovali konektory alebo aspon ich vacsina, plus nejake hadice, drziaky a pod. Ak z tej krabice vytiahne vsetky veci a nastrka ich do auta tak je hotovo, zalezi len od prevedenia konkretneho cloveka, ako to tam popripevnuje a navrta ci to bude robit ako clovek alebo ako prasa.
santaclause1
14.9.2018 12:20 | |
+1 -1
Reagovať
Nechapem preco zas maju byt firmy oslobodene? Koho zaujima cim vozia svoj material? Zase sa na ekologiu musia zbierat bezni ludia.
luboshi-18
14.9.2018 10:34 | |
+2 -0
Reagovať
Že dotácia 500 eur. Veď prestavba výjde aj na 1100 eur. Ale aj polovica by potešila majiteľov áut.
jarko009
14.9.2018 10:06 | |
+2 -0
Reagovať
Hej navrh opozicie, doplnim že LSNS, napad je to dobry ale kedze ich návrh, nik ho nepodpori. Peniaze by na dotacie boli, keď vedia elektro auta dotovat a nemale peniaze rozkradat
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×