Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : 12 asistentov: Tieto systémy budú povinné

201 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
Morpheus_25
26.5.2018 16:10 | |
+1 -0
Ak by Európania nejazdili ako ho.vä.dá, tak by sa podobné výstrelky legislatívne nikdy nepretláčali. Ale holt dnes vodičák dostane každý takpovediac za nič, stačí keď si zaplatí a potom to na tých cestách aj podľa toho vyzerá. Ak by teraz v tomto momente poslali všetkých vodičov v EU na preskúšanie s tým, že musia splniť bezpodmienečne dané podmienky, tak odhadom min. 1/2 by vodičák neobhájila.
miroslav.ferko1
26.5.2018 19:50 | |
+0 -0
aj tá druhá polovica ľudí ktorá by spravila ten vodičák by nebola večne bezchybná. toto situáciu nerieši
Morpheus_25
26.5.2018 22:53 | |
+0 -0
Žiaden človek nie je bez chýb. A elektronika ľudský faktor nikdy 100% nenahradí, to musí byť jasné každému, kto má v hlave rozum a nie elektromotor s vzduchoprázdnom.
miroslav.ferko1
26.5.2018 23:11 | |
+0 -1
a také že výpočtová technika nenahradila "ručné" počítanie ľudí? elektronika nahradí 100% ľudských chýb. preto sa tomu hovorí ľudský faktor
4tech092
23.5.2018 06:52 | |
+2 -1
Chlapci viete co by ma zaujmalo na com jazdi p.Ferko ci uz vlastni 3 tesly ked to takto vychvaluje do nebies ze nad to uz neni alebo nedajboze jazdi verejnou dopravou a jeho hodnotenia su s elektricky alebo trolejbusu no pochval sa 🤔
4tech092
23.5.2018 07:18 | |
+2 -1
A este mi vysvetli to preco by mali byt cisto len elektricke auta a spalovaky by mali zaniknut....Hlavne mi nehovor to ze vzedy ked bolo alebo ludia tiez toto tvrdili ze nebude ale bola ina doba ine storocie nebolo tolko firiem tolko aut tolko ludi uz ti to dochadza??? Ja som ti nikdy netvrdil ze elektricke auto nebude kto chce nech si ho kupi ale ja jednoducho sa obmedzovat na tom nemienim nechce sa mi jednoducho prisposobovat tomu kedy si mozem pridat ci si mozem pustit klimu a dalsich milion x veci aby som sa obaval toho kam chcem prist a za aky cas....mozno ty to vnimas inak ako fanusik ale realita je takato...A myslim ze vätšina ludi ma takyto nazor aj mat vzdy bude jak si jednoducho prist na pumpu a za 5 min si hotovy aj s cigaretkou
4tech092
23.5.2018 07:27 | |
+2 -1
a pokracujem v jazde kam chcem akym stylom jazdy chcem a bez obav to je to jedine co ti toto nikdy neponukne takyto voz a moze mat dojazd aj 2000 km proste fyzika je fyzika a ked nejsi este tak premotivovany vies si spocitat kolko je 1+1 tak dospejes k tomu ze tieto baterie s tymito extra super neviem akymi specialnymi rychlo pulsmi tu bateriu nicia este viacej a ked budes tvrdit ze nie tak smelo ti to radim kupit a som zvedavy ako velmi budes s toho sklamany toť všjo odomna
4tech092
23.5.2018 07:36 | |
+2 -1
A nepotrebujem tu ziadne vypocty lebo tie su ti k hov.. v realnej prevadze toho vozidla vies kolko pojdes do kopca dole na aky plyn to iste jak spotreba na aute staci ti zdravy rozum na to a vies ze toto co pises ty su bludy a nezmysli len zato ze to je nova technologia preco ludia coraz kupuju starsie auta lebo tato technologia je k hov..nehovorim ze kazda ale v dnesnej dobe davaju do vozidiel uplne zbytocnosti a vedel by som ti o tom pisat a pisat ale mam ine zaujmy jak toto tu furt riesit iba ta chcem vyviest s toho omylu co si myslis ty lebo papier a real je kur.a velky rozdiel
St.Peter
23.5.2018 09:11 | |
+0 -0
Súhlasím s tebou. Tiež som sa mu pokúšal v niektorých článkoch co to o reále. Ani vtipom nerozumie. On si tu vedie samozvane semináre
miroslav.ferko1
23.5.2018 10:44 | |
+0 -0
Pri všetkých zariadeniach naplno sa obmedzuje dojazd o 20%. To je 200-400km dojazdu po odrátaní (okrem nemeckej diaľnice). Dostatočné pre väčšinu ľudí. A ak máš tých 2000 km (400kWh) dojazd môžeš aj roztápať cestu pod sebou a prejdeš aspoň 1300 km 😁 a to už musí sakra stačiť. Takže tu nedávaj príklady ktoré potvrdzujú to čo stále tvrdím. Najprv hovoríš že si to mám spočítať a potom že nepotrebuješ žiadne výpočty... Nevadí inteligentní ľudia tie výpočty majú a dobre na tom zarábajú. Kvôli obrovskému dopytu je globálny nedostatok batérií aj napriek tomu že sa znásobujú výrobné kapacity.
miroslav.ferko1
23.5.2018 11:03 | |
+0 -0
Inak keď si zrátaš tankovanie + platenie + tá cigaretka, nebodaj káva máš to 15 minút... Toľko trvá nabitie na novej generácii nabíjačiek
4tech092
23.5.2018 13:18 | |
+2 -0
Dobre a este si mi neodpovedal na com jazdis pre zaujmavost...Ano vidis a to som strelil len priklad ze 2000 km to buhvi ci take vymyslia ale co je dnes 500 tesla cca tak real je 250 a to je to auto este nove ide mi len o to ze ty tvrdis ze ta bateria sa opotrebuvava velmi malo priam s tvojich slov vôbec a nechces si priznat ze tomu bude vadit aj poveternostne podmienky cize neustale problemy skraty a nasledne vypnutie vozidla a dovi dopo o toto mi ide na to sa spolahnud neda ale ked to tebe nevadi smelo do toho ja viem ze teba neodradi ani kebyze sa ti to stane a budes mat stale oci pre elektromobilitu no co uz mozno raz s toho vyrasties
miroslav.ferko1
23.5.2018 13:49 | |
+0 -0
Jazdím na elektrinu 😉 jedine cez celé Slovensko vlak,to je diesel (len trošku iná spotreba na človeka ako ísť autom). inak by si sa musel veľmi snažiť aby si mal pri 500 km modeli (100kWh) dojazd 250 km...možno pri 200km/h, kde si porovnateľné auto cucne 10-15 litrov. Normy na výpočet dojazdu sú už iné a v spaľovacích autách udávajú tiež spotrebu len za ideálnych podmienok (ak vôbec sa dá dosiahnuť). A aké neustále problémy majú elektromobily? Elektromobil má 10-krát lacnejšiu údržbu. Aj preto ekonomicky vyhrávajú v každej kategórii cestnej dopravy. To tvrdia firmy ktoré to používajú. Navyše elektrina z obnoviteľných zdrojov lacnie, z fosílnych palív naopak dražie...uhlie je už dva krát drahšie ako solar
St.Peter
23.5.2018 14:54 | |
+0 -0
Píšeš zahmlene. Porovnavaj účinnosť, straty, klimatické podmienky, hmotnosť, doba prevádzky, využitie komfortu v interiéri, ceny energií aktuálne, dobu skladovania paliv/elektriny, odpadové hospodárstvo, v čom a aké sú rozdiely v údržbe pri 2 nových autách identickej výbavy elektro/benzín?
miroslav.ferko1
23.5.2018 15:09 | |
+0 -0
Všetko čo si vymenoval je v prospech elektra pokiaľ má dostatočne veľkú batériu. A dnes už sa robia na mieru nákladiaky do mesta so 100km dojazdom, lebo to stačí. A váha ani nie je faktor na zemi. Samozrejme zlepšenie hustoty batérií je plus, ale obmedzenie to je až v lietadlách. V kapitalizme ide o prachy. A tam to je jasné. A elektromobily majú viac miesta vnútri vďaka tomu že už nemajú spaľovací motor vpredu. Napríklad o I-pace je vyhlásené že má miesta ako Porsche Cayenne, ale veľkosťou je porovnateľný s Macanom. (Ale ešte nie sú dodané a nie je to overené ďalšími zdrojmi, tak som to nespomínal) A čo je komfort? Tichý chod napríklad? Interiér si dá každý aký chce.
4tech092
23.5.2018 17:38 | |
+1 -0
Dobre a ked sme pri tych firmach co si daju firmy do nakladov ? ked tam kupia elektro ? PHM asi uz nie 😂 Neviem ako mna nepresvedcis o zom ze to je lepsie jak ani ja teba ze lepsi je spalovak neviem ako vela jazdis ale mne sa to neoplati a preto je to obmedzovanie sa cize kto chce elektro nech si ho kupi a kto chce spalovak bude mat spalovak a tak to aj bude 👍
4tech092
23.5.2018 17:41 | |
+1 -0
A ci sa ti to paci alebo nie biznis je tu najprednejsi o co im ide nie o tvoje zdravie respektive nase lebo tak ci tak je to neekologicke ale poradim ti mozes si kupit kyslikovu masku a si za vodou s tvojim problemom 🙏🏻👍😂
miroslav.ferko1
23.5.2018 19:41 | |
+0 -0
to je také super dávať si PHM do nákladov, keď to stojí 3-krát viac? a skús sa zamyslieť koľko stojí taká údržba dieslového ťahača, alebo elektrického, ktorý má doživotné brzdy a pohon s garanciou 1,5 milióna kilometrov. kto si chce nechať spaľovák ho to bude stáť 200€ mesačne na miesto 10-50€ (podľa toho z čoho to auto napája) o servisovanie o veľa viac. navyše benzín/diesel dražie. elektrina z obnoviteľných zdrojov lacnie globálne. Presne si to vystihol biznis je prednejší a do nedávna bolo výhodnejšie spaľovať (a už sa to otočilo), prípadne si firma ako VW si povedal že sa nabalí na diesloch a spravil najväčší korporátny podvod v histórii na úkor zdravia ľudí. Dokonca teraz len kvôli tomu uzákonili v Nemecku že ľudia môžu podať hromadnú žalobu tak ako v USA. A teraz sa prevalili kauzy aj v Audi a Porsche.
St.Peter
23.5.2018 21:20 | |
+0 -0
tie doživotne brzdy chcem vidieť. ihneď kúpim.
4tech092
23.5.2018 21:47 | |
+0 -0
Ano mas pravdu presvedcil si ma hned zajtra idem objednavat teslu 😅
miroslav.ferko1
24.5.2018 00:36 | |
+0 -0
Elektromobil brzdí motorom a nie len že pri kamióne šetrí brzdy a nehrozí prehriatie a zlyhanie bŕzd, tak ako pri každom elektromobile rekuperuje energiu späť do batérií.
miroslav.ferko1
24.5.2018 00:40 | |
+0 -0
Dokonca boli vyvinuté špeciálne brzdy pre elektromobily doslova určené na "nepoužívanie", lebo keď sa dlho nebrzdí brzdami, sa vytvorí hrdzavý povlak ktorý pri nutnosti prudkého brzdenia predlžuje brzdnú dráhu. Preto ich treba otestovať raz za čas.
Jano_1997
27.5.2018 11:01 | |
+0 -0
takže vieme, že mf1 jazdí na elektrinu. Ale nevieme na akú. Zrejme má doma tie vozítka pre deti. Inak, prečo vlastne nejazdí autom cez celú krajinu? Však je to lacnejšie koa vlak, auto, autobus, proste z ekonomického aj časového hľadiska predsa Tesla všetko valcuje.
miroslav.ferko1
27.5.2018 12:27 | |
+0 -0
cez krajinu Tesla áno, ale treba spomenúť že jediná. a pokiaľ takto cestujem 2-3 krát do roka tak ťažko sa mi oplatí auto. navyše na slovensku nie je obchod ani servis. obidva sú pre mňa podmienka. Model 3 plánujem do dvoch rokov, ak budem potrebovať auto a budú mať pobočku na slovensku
Jano_1997
27.5.2018 12:42 | |
+0 -0
Aha, takže nemáte auto a nie to ešte elektromobil, ale presne viete ako sa na ňom jazdí a aké sú ich plusy a mínusy. Keď budete mať aspoň auto, tak dajte vedieť, dovtedy sa zdržte múdrych rečí.
miroslav.ferko1
27.5.2018 14:21 | |
+0 -0
mohol som ti zaklamať že jazdím cez celé slovensko na Tesle, ale nepotrebujem to. snažím sa vždy písať čo najpresnejšie a s čistým svedomím, a to som dodržal... či si mám kúpiť auto na deň aby si to pochopil? :D máš silnú logiku. to že si zhorel a nie si schopný argumentovať je tvoja chyba. skús sa najprv vzdelať a potom na ozvi.
SS6010
22.5.2018 13:15 | |
+2 -0
Uz sa tesim, ako sa s takym autom budem vliect...lebo normalny clovek nemoze dodrziavat rychlost pri dnesnom znaceni...kde je 40 v pohode nie je problem ist 60...aj viac ...ale je tam 40..netusim velakrat kvoli comu. Na dialnici uz davmno mala byt povolena 150....vsak kazdy aj tak tolko ide, ked ide na dlhu cestu...
Morpheus_25
26.5.2018 16:17 | |
+0 -0
Veď jazdi tak rýchlo ako len chceš, podstatné je aby si mal na pokuty, keď ťa niekde namerajú. Na diaľnici 150? Keď tam máme plno ľavoprúdarov, ktorí vedome porušujú predpisy a hromadu slepcov, čo sa síce vlečú v pravom, ale pri obiehaní nepoužívajú späťáky a tak vedome ohrozujú rýchlejšie idúcich vodičov? Keď sa nám cesty hemžia vychovávateľmi schopnými zablokovať niekoho ak sa cesta z diaľnice rozšíruje na dva pruhy na úsek 500m aby sa akože "nepredbiehali"? Keď tu 3/4 ľudí nepozná čo je to zips a ako sa používa? Je pravda, že tu máme les značiek a niektoré zbytočné, ale to je vecou cestárov a samospráv, ktoré si problematiku pohadzujú ako horúci zemiak (osadiť značku je jednoduché, ale dať ju odstrániť je beh na dlhú trať); avšak ak by nebolo arogantných vodičov, čo si myslia, že sú múdrejší ako ostatní, tak by sme dnes minimálne polovicu z tých osadených značiek nemali.
ServisSherif
22.5.2018 11:22 | |
+2 -1
Ja mám dojem, že niekto premeškal prvý apríl. Toto je debi*ita. A o kolko bude také auto vybavené tými to chu*ovinami drahšie zase ?... toto čo má byť povinnou výbavou už začína popierať zdravý rozum a svojprávnosť vodičov.
miroslav.ferko1
22.5.2018 15:06 | |
+1 -0
Keď nastupovalo povinné ABS tiež takto nariekali. Technológie prudko lacnejú, navyše pomáha masová výroba
St.Peter
22.5.2018 18:04 | |
+0 -0
A dodnes nie je ABS v každom aute. technológia však tu je cca 20 rokov
Ded_Santa_Moroz
22.5.2018 20:52 | |
+0 -0
bez abs neviem, ale stále sa predáva auto nez airbagov
St.Peter
22.5.2018 22:01 | |
+0 -0
mal som na mysli skôr jazdenky. chcem veriť, že nové už bez ABS nekupis. jazdenky sú v prevádzke všade.
Miffo7637
22.5.2018 09:24 | |
+3 -0
Vážení tomuto systému už musí riadne ebať
Morpheus_25
26.5.2018 16:23 | |
+0 -0
Ľudia si to robia sami, kým je niečo postavené na báze dobrovoľnosti ala pozornosť a ohľaduplnosť, tak to takmer nikto nerobí. Tak sa to potom zakotví do zákona a zrazu všetci plačú, že aké je to zlé.
blairwitch54
22.5.2018 08:13 | |
+1 -2
ešte jedna vec by mala byť povinná výbava auta.merač rýchlosti prepojený s gps modulom a pri prekročení rýchlosti okamžite odoslať info na dopravný inšpektorát v takej podobe ako je na policajnom radare-čas,miesto,rýchlosť,EČV auta
tusom1
22.5.2018 09:09 | |
+0 -1
aj to by sa dalo domysliet do dokonalosti :-) prepojit to s palubnym pocitacom a ked prekroci rychlost na dlhsie ako povedzme 10 s tak nastavi motor do nudzoveho rezimu s maximalnou rychlostou 60 na povedzme 15 min :-))) a netreba ani policajtov ani pokuty ale to by uz nebol business :-)
Morpheus_25
26.5.2018 16:20 | |
+0 -0
chytráci by to obišli s rušičkou GPS, takže žiadna revolúcia by sa nekonala.
tusom1
22.5.2018 07:45 | |
+8 -1
povinne systemy nie su na to aby niekoho zachranovali ale na to aby sa tocili peniaze a neskolaboval financny system aby sa kupovalo platilo danilo
Rezo158
22.5.2018 00:32 | |
+7 -1
ludia stale je ta elektronika pozornejsia ako clovek :) ale tiez sa mi nepozdava co raz viac systemov v aute ... ale najviac ma dostal ten alkoholicky tester :D este ked do prepoja so startstop systemom tak dychas kazdych 5 minut a to ta k alkoholizmu dotlaci :D
4tech092
22.5.2018 00:36 | |
+11 -1
Podla mna sa skamaratis s vela ľudmi na ulici pane pili ste daco nie podte mi fuknut nemozem nastartovat 🤣🤣
St.Peter
22.5.2018 00:43 | |
+1 -1
stačí otvoriť okno alebo pustiť klímu naplno a tak fukni. trochu to predsa len zriedis, pokiaľ nevymyslia tester-nahubok, ha ha
4tech092
22.5.2018 00:52 | |
+3 -1
No to este tie nahubky bude treba kupovat 😂😂 Vo firmach by mali radost hlavne vodici 🤣🤣
St.Peter
22.5.2018 01:16 | |
+0 -1
nahubok na Bluetooth
St.Peter
22.5.2018 01:20 | |
+4 -1
ale uplatnili by sa v parlamente
diskusia567
22.5.2018 06:18 | |
+4 -2
Treba si triezvy nafukat par balonikov, ktore moze mat clovek v kufri alebo pri sebe pocas jazdy a potom len spravne nasadit na tester a nechat vyfuknut...
4tech092
22.5.2018 00:22 | |
+4 -1
To len .... moze napdnut ze elektronika zachrani cloveka vsak uz teraz je kopec toho ze autonomne auta zabili ludi takisto jak clovek moze zlyhat tak isto aj ta elektronika a skor zlyha elektronika ako sofer lebo nase slovenske cesty nejsu ani na to stavane v prvom rade a ani nikdy nebudu cize autonomne auta 0 bodov a zas biznis nepusti co verejna doprava,taxi,vlaky a kopec dalsich xxx veci 😅😅 Zas si tu niekto kope hrob alebo niekto niekomu 👀
St.Peter
22.5.2018 00:27 | |
+5 -0
ešte doplním, že akúkoľvek "neomylnu" elektroniku vždy musí nastaviť/naprogramovať "omylny" človek
miroslav.ferko1
22.5.2018 15:04 | |
+0 -0
Až na to že to neprogramuje jeden človek a viac krát sa to kontroluje a otestuje. Naopak pri zlyhaní človeka v aute to má okamžité následky
Ded_Santa_Moroz
22.5.2018 17:30 | |
+0 -0
az na to,ze iz sa zopar autonnych aut vykotilo
St.Peter
22.5.2018 18:03 | |
+0 -0
vidím m.f1, že ani šajnu nemáš. ako prebieha vývoj a implementácia nových aplikácií. nebudem však kydat do svojho fachu.
miroslav.ferko1
22.5.2018 19:36 | |
+0 -0
áno dedo, keď bol človek upozornený a neprevzal kontrolu. a Peter tak ideš, pouč ma ako sa to nekontroluje alebo netestuje. argument - "nemáš o tom šajnu" pre mňa znamená že ty to nevieš vysvetliť, alebo mám pravdu.
St.Peter
22.5.2018 21:16 | |
+0 -0
sa spamätaj, ty máš aké argumenty? "písali v jedom zdroji"? pod na našu it pobočku do Ohio a zistíš sám ako to v živote chodí. ty si iba taký tablet-teoretic. A z práce sa kvôli tebe nenechám uvoľniť.
miroslav.ferko1
22.5.2018 23:44 | |
+0 -0
samozrejme peter. máš čas napísať 30 príspevkov denne s nulovou hodnotou, ale aby si mi niečo vysvetlil tromi vetami by si sa musel uvoľniť z roboty...jasné
St.Peter
23.5.2018 19:00 | |
+0 -0
na rozdiel od teba si zivot užívam a nebudem tu kŕčovito stresovať diskutérov.
miroslav.ferko1
23.5.2018 20:45 | |
+0 -0
no to teda vidím :D vyšplechnuť nejaký hejt je tvoje hobby, že? užívaj si ďalej
St.Peter
23.5.2018 21:18 | |
+0 -0
si znervoznel?
miroslav.ferko1
24.5.2018 00:41 | |
+0 -0
Áno, ale pozor, kŕčovito znervóznel 👍
miroslav.ferko1
24.5.2018 00:44 | |
+0 -0
Ale utieram pot z čela a hovorím si že Peter ma nechal ešte jeden deň písať tie lži, ale zajtra mi už je koniec, keď prinesie premiérový argument že ako to nepôjde. 😁 Pekný deň prajem
Turecky_Sultan
22.5.2018 00:05 | |
+1 -0
pre majiteľov elektromobilov možno namontujú systém vysielajúci slabé elektrošoky, aby nám nezaspávali na nabíjačkách :-)
St.Peter
22.5.2018 00:18 | |
+2 -0
hej, a nastane skrat a šoférovi pripecie riť
Morpheus_25
26.5.2018 16:28 | |
+0 -0
turecky_sultan nie, pridajú tam režim sklopenia sedačiek na pohodlnú posteľ, aby si mohli pri čakaní na dobitie pospať.
Turecky_Sultan
22.5.2018 00:03 | |
+2 -1
jednu výhodu to bude mať, ak to obmedzí ožranov na cestách. Už by fakt malo skončiť to peklo, že chytia 40 ožratých DENNE, to je nonsens.
blairwitch54
22.5.2018 08:16 | |
+0 -0
myslíš?no prečítaj si príspevok vyššie,ožrani už vymýšľajú ako to oblbnúť, fúkne iný človek...balóniky so vzduchom...
Morpheus_25
26.5.2018 16:30 | |
+0 -0
neviem ako iný, ale ja by som nikdy v živote nefúkol do testera ožratému šoférovi. Ak by ten dotyčný potom počas jazdi niekoho zranil či zabil, bola by to moja vina - dokázal by niekto z vás s takýmto niečím žiť?
ocino_pd1
21.5.2018 23:57 | |
+2 -0
Ježiš síce nemal auto, ale mal 12 učeníkov. Takže tá dvanástka má logiku. Ale jeden z nich zlyhal tiež.. Budú všetci 12 asistenti v aute vždy 100% funkční a účinní?
St.Peter
22.5.2018 00:09 | |
+0 -0
Judáš to istí.
Morpheus_25
26.5.2018 16:31 | |
+0 -0
prvých 6-10 rokov áno. Potom začnú odchádzať a náhrady budú stáť toľko ako celé nové auto v plnke.
Turecky_Sultan
21.5.2018 23:50 | |
+5 -1
pre SUV ešte navrhujem povinnú výbavu, ktorá by znemožnila telefonovanie počas jazdy, prípadne písanie správ počas jazdy. Možno by nám konečne klesol počet nehôd.
RandyR
21.5.2018 23:56 | |
+3 -0
Takže vravíš, že v ostatných autách vodiči počas jazdy netelefonujú?
Turecky_Sultan
22.5.2018 00:00 | |
+2 -2
určite nie tak často. Chvíľu to sleduj. Pipenka v novej veľkej dvojtonovej sprostosti snáď ani nevie sa pohnúť bez telefónu na uchu. Včera som práve takú kravu videl. Sadla do auta, vytiahla telefón, a začala cúvať z parkoviska na hlavnú - nieže by počkala, krava sprostá, kým dotelefonuje - tak straaašne sa ponáhľala, že musela cúvať na hlavnú s telefónom na uchu. Dnes ma jeden *** v SUV (ale chlap) vytlačil z pruhu do protismeru, lebo sa proste nepozrel, či vedľa niečo nejde. Nezrazili sme sa len preto, lebo oproti nič nešlo, tak som mal kam uhnúť tomu ko.kotovi. Na križovatke som potom pozrel, čo je to za pacienta, a ešte stále ďobal do mobilu. Nestačilo mu, že skoro zavinil haváriu, aj tak ten sprostý mobil nepoložil. Keď máš záujem, pošlem ti záznam, mám to na kamere.
RandyR
22.5.2018 00:19 | |
+2 -2
Ja chcem tiež SUV, a podľa teba to už teraz znamená, že budem porušovať predpisy a ohrozovať ostatných? Toto sa volá predsudky. A inteligentní ľudia predsudky nemajú.
diskusia567
22.5.2018 06:21 | |
+2 -0
Sultan...taa plca telefonovala, lebo jej radili cez telefon ako ma vycuvat..inac by to nedala 😂😂😂
aladdin651
21.5.2018 23:45 | |
+2 -0
naháňajú peniaze výrobcom aút, starších sa zbaviť a nové kupovať
ocino_pd1
21.5.2018 23:31 | |
+5 -0
Úplne ideálne by bolo, aby autá jazdili bez ľudí a chodcom by mali zakázať pohyb po cestách a uliciach. Nik by sa nezranil. Hneď to idem podať ako zlepšovák do Bruselu...
St.Peter
21.5.2018 23:38 | |
+6 -0
múdro! podporiť ťa. len si vezmime tú hromadnú havarku, keby taký pelikan sa vykydal na tu časť čelného skla, kde sú všetky elektrocidla. v tej chvíli stratí to jedno autonómne auto svoje vysnívané vlastnosti. to by bol chaos! ale netreba sa báť, náš m.f1 vydá príkaz na likvidáciu pelikanov. takže by sa hodilo, aby v tých autách počas prevádzky nik nesedel.
miroslav.ferko1
22.5.2018 06:38 | |
+0 -0
áno lebo keď zlyhá senzor auto pôjde ďalej, že? 😁
miroslav.ferko1
22.5.2018 06:53 | |
+0 -0
To je skôr chyba ľudí že zlyhajú (zaspia) a auto ide ďalej...a sme pri asistentovi ktorý mu zachráni život
St.Peter
22.5.2018 15:04 | |
+0 -0
Sú 2 možnosti. Buď ihneď zastaví alebo pôjde ďalej. V oboch prípadoch bude vodič ohrozený. Keď nikdy sám nesoferoval, nebude vedieť čo urobiť. A okolitá premávka nebude vyckavat. Bude to chaos.
miroslav.ferko1
22.5.2018 15:11 | |
+0 -0
Tých senzorov je 16 a kamier 8. Predstav si že máš 20 očí a jedno ti zlyhá...okamžite zastavíš aby si ohrozil okolie? Alebo pôjdeš ďalej bez toho aby ťa to vôbec ovplyvnilo? Myslím že ti to je jasné ale za pravdu mi aj tak nedáš, takže som zvedavý na nový argument ako sa to nedá 😁
St.Peter
22.5.2018 17:21 | |
+0 -0
pozri, ty stále hovoríš dookola o dokonalej a dokonca lacnej technológií a zdrojov, ovšem zabudaš, že žijeme v nedokonalom a predrazenom svete. Už som ti veľakrát písal, vývoj nepreskocime a pritom si viem predstaviť mnoho vylepšení aj ja. lenže má to háčik, chce to priveľa synergie a pochopenia ľudstva v globale s vylúčením všetkých konfliktov na svete. no a to chce naozaj čas, je nás niekoľko miliárd.
miroslav.ferko1
22.5.2018 19:38 | |
+0 -0
vývoj sme nepreskočili. už ho máme za sebou a tie technológie vyhrali. a (aj) vďaka kapitalizmu zlikvidujú spaľovanie. lacnejšie vyhrá....a už sa stalo
St.Peter
22.5.2018 21:58 | |
+0 -0
keď sme ten vývoj akože podľa absolvovali, tak kde výsledok? akosi hromadná aplikácia v praxi pokulhava. alebo som niečo prehliadol?
miroslav.ferko1
23.5.2018 00:01 | |
+0 -0
elektromobily a obnoviteľné zdroje už vyhrali aj keď nepríde nejaká prelomová technológia (a to sa pracuje na veľa iných, spomeniem len grafénové batérie a perovskite ktorý sa dá vytlačiť na mieste solárnej farmy a možno spraví revolúciu v solare). autonómia má pred sebou ešte aspoň 2 roky, ale už teraz sú prvky aj napríklad v novom Nissan Leafe a ten hardware je už lacný. už "len" lepší chip + software
divvoch
21.5.2018 22:58 | |
+5 -1
Dajte do aut namiesto airbagov macety a nehod bude menej. Cim viac asistentov, tym menej "vodicov" je v autach.
Strazov
21.5.2018 20:35 | |
+8 -1
veru len vymyšlaju de::bili::ny ja seriem take auto ked nebudem môcť šoférovať :::tu ide o to ::.:a nie spať za jazdy ::: a ked to nabura a ta zabije ani o tom nebudeš vedieť he he heten brusel by sa mal už spametať
miroslav.ferko1
21.5.2018 22:46 | |
+0 -7
Budeš šoférovať (alebo mať ten pocit). Ale hlavne nebudeš môcť použiť auto ako zbraň lebo to systém nedovolí. Ani na samovraždu (či už naschvál alebo nie). Dokonca pri infarkte alebo mikrospánku vie doslova zachrániť život. (Vlastne mikrospánok ani nebude mať vplyv na auto, len ťa zobudí že už si doma)
St.Peter
21.5.2018 22:52 | |
+6 -0
A čo šoféri v klobúkom, siltovkach a kapucniach, veď ten sledovac bdelosti vodiča im ani na oči nebude vidieť. A ich neodnaucis.
miroslav.ferko1
21.5.2018 22:55 | |
+1 -6
To som už mieril opäť k plnej autonómii. To sledovanie pohľadu mi príde ako blbosť, aj keď zrejme potrebné pre niektorých 😁
St.Peter
21.5.2018 23:02 | |
+4 -0
prosím ťa, ži tu a teraz a nie potom a nejak!
Turecky_Sultan
21.5.2018 23:56 | |
+5 -0
božemoooj, ferko1 a tie jeho blúznenia... Vieš ty vôbec, ako funguje asistent jazdy v pruhoch? Akurát ti zavibruje sedadlo pod riťou, ty automobilový expert... Áno, aj ti pohne volantom, aby si mal problém, keď je niekde obchádzka rozkopávky a systém zaznamená, že ideš cez čiary. Všetko sú to kraviny, ako aj tie tvoje električky, s ktorými tu pravidelne mávaš záchvaty.
Turecky_Sultan
22.5.2018 00:03 | |
+6 -0
ferko1 by schválil aj právo prvej noci, keby ho znovu chceli zaviesť. Ešte by nám tu aj zdôvodnil, prečo je to užitočný krok, a že elektromobily sú aj tak to najlepšie čo svet kedy videl. Síce ich nikto nechce už 130 rokov (áno, električky tu boli skôr ako "spalováky";), ale ferko1 a EU si myslia, že k tomu ľudí donútia dotáciami električiek a nezmyselnými normami na spaľovacie motory.
miroslav.ferko1
22.5.2018 10:09 | |
+0 -0
Ľudí nútia dotáciami, hej? 😁 Raz ti dojde rozdiel medzi elektromobilmi spred 130 rokov a terajšími...a keď ti to dojde bude už nová generácia s pevným elektrolytom. Informácie vyliečia tvoju zaostalosť
Jano_1997
22.5.2018 12:58 | |
+2 -0
Aký je rozdiel medzi elektromobilom na baterku spred 130 rokov a teraz? Žiaden, len inak vyzerajú. Všetky technické a cestovné obmedzenia ostávajú.
miroslav.ferko1
22.5.2018 15:03 | |
+0 -0
Super, som rád že ma teraz vyberieš z omylu a ukážeš mi auto spred 130 rokov s lítium ionovou batériou a dojazdom 400+ km. Ideš Jano teraz sa ukáž 😁 ešte by som napísal viac tých "obmedzení" ale už teraz si pohorel ako fakľa.
miroslav.ferko1
22.5.2018 15:17 | |
+0 -0
A to je len polovica úspechu. Bez čistej elektriny by to nemalo zmysel. Solar prudko lacnie poslednú dekádu. A prvý krát v histórii to je lacnejšie ako fosílne palivá. Také niečo bolo pred 20 rokmi absolútna utópia.
Morpheus_25
26.5.2018 17:12 | |
+0 -0
Čo je to "čistá elektrina"? Teda okrem toho, že je to zavádzajúci pojem.
miroslav.ferko1
26.5.2018 17:50 | |
+0 -0
pohyb vzduchu, geotermal, solarna energia pohyb vody. a ak myslíš to že solárne panely sa musia vyrobiť za pomoci fosílnych palív. nemusia, len čistá energia nie je tak rozšírená aby ňou bolo napájaná každá časť výroby panelov. dokonca už aj ropa sa ťaží za pomoci solárnej energie, lebo ju používame na lacné plasty. dôležité je že sa už nebude spaľovať, lebo solar je lacnejší
Jano_1997
27.5.2018 11:07 | |
+0 -0
no kľudne mi daj tie obmedzenia, som zvedavý. Potom ja ti dám, v čom sú súčasné elektromobily a tie z pred 130 rokov rovnaké.
miroslav.ferko1
27.5.2018 12:35 | |
+0 -0
už som ti dal dve. tak sa ukáž. auto ktoré nabíja rýchlosťou aspoň 300km dojazdu za hodinu. a auto ktoré prejde 400km na nabitie. nezabudni že to musí byť litium ion ktorý niečo vydrží ;) (nemáš šancu, keďže prvé použitie bolo v 1991 od Sony) teraz to je v aute za 50 000$. v 2010 by len batéria stála 80 000$. nemusíš ísť ani 130 rokov dozadu, nemáš šancu ani 10 rokov dozadu :D
Strazov
21.5.2018 20:32 | |
+4 -0
aké bezpečnejšie každe ktoré navali alebo sa zrazia každé ide do šrotu .:a smrť nechýba tiež .:tak aké bezpečnejšie ::každe naburane je tak schopné akurat do šrotu
euphoria2410
21.5.2018 20:23 | |
+2 -1
Pani redaktorka asi nevie,čo je povinná výbava.:-)
miroslav.ferko1
21.5.2018 19:30 | |
+3 -18
v 2021 už bude plná autonómia a keď sa overí ako oveľa bezpečnejšia ako ľudský šofér bude veľký tlak na to aby to bolo zavedené plošne.... som zvedavý že kedy bude manuálne šoférovanie ilegálne na verejných cestách.
St.Peter
21.5.2018 20:15 | |
+9 -0
tak skoro to nebude. v roku 2021 sa vodiči budú najprv diviť, keď na Slovensku bude vypnuté terestriálne rozhlasové vysielanie - rádia v autách ostanú ticho. má sa prejsť na digitálne vysielanie tzv. DAB.
Jano_1997
21.5.2018 20:40 | |
+12 -0
Za 3 roky plne autonómne autá. A teraz tú rozprávku o červenej čiapočke. A stále tu máme problém. Hrozí zrážka, obetujem 1 osobu, aby sa 4 nič nestalo, alebo budem riskovať život 4 aby som zachránil 1 osobu?
arsenallg
21.5.2018 21:07 | |
+6 -1
...zase robis Nostradama... nevies co bude zajtra,nieto este o tri roky
miroslav.ferko1
21.5.2018 22:26 | |
+0 -6
To je predpoklad už aj s oneskorením kvôli legislatíve 😁 technológia tu bude do konca 2019. Belgicko povolilo testy bez vodiča. Jano, ak taká situácia nastane je v prvom rade na vine chodec. A asistent začne brzdiť skôr ako by zareagoval človek a ubrzdí to. Ak neubrzdí, aspoň zníži následky.
St.Peter
21.5.2018 22:39 | |
+8 -1
už vidím ako bača z Očovej (nič v zlom) zabudne pozapinat elektroasistentov a bude kŕčovito držať volant až ho zlomí a s očami vyplestenymi ako puklice na rychliku pôjde 50-tkou po diaľnici do ladomierskej viesky predať 5 kg bryndze. alebo radšej nič nezapne, lebo všetko by ho iba upozornovalo na jeho skills of driving a aby chudák nekukal po hore dole po displejoch a tlačítka h ale radšej priamo pred seba! ten by v tom strese aj tu bryndzu zabudol predať. jemu by si musel najprv vymyslieť autonómne ovce.
St.Peter
21.5.2018 22:41 | |
+3 -0
A bez urážky, možno ani nevie, kde to Belgicko je.
miroslav.ferko1
21.5.2018 22:53 | |
+0 -5
😁 ale veď vieš že to bude čo najviac user friendly a čo najviac blbuvzdorné. Hlavne pre starších ľudí, aby sa nemuselo riešiť že či sú spôsobilí na jazdu. Tak ako to teraz uzákonia, AEB sa už nedá vypnúť. A Volvo sa vie aj úplne vyhnúť zrážke bez zapnutého "autopilota".
St.Peter
21.5.2018 23:00 | |
+5 -0
A žiadna legislatíva (aspoň demokratická) nemá právo trestať ľudí za to, že auto používajú ako nevyhnutnú životnú potrebu a nie ako koníček, a plus nie každý má (aspoň zatiaľ) talent na elektronické zázraky a ich používanie, a preto nebudú schopní (prosím nechapat negatívne) plne a správne vo vhodnom okamihu okamžite využiť tieto novinky. aj keď sa Brusel na hlavu postaví.
St.Peter
21.5.2018 23:14 | |
+6 -0
starší ľudia, ty si dobrý. Videl si ich, ako maturuju so smartphones alebo modernými televízormi? vieš ako by si potrestal tú generáciu, keby si od nich vyžadoval tieto skills?
4tech092
22.5.2018 00:10 | |
+6 -0
Ferko tak toho sa nedozijes to ti hovorim rovno ;)
Jano_1997
22.5.2018 00:40 | |
+5 -0
A teraz mi ukáž, kde som spomínal chodca. Nikde. Kľudne môže ísť o zrážku 2 vozidiel, v jednom jeden človek druhom štyria ľudia, Navyše, človek dokáže jednu vec, čo počítač nie a to predvídať. Dajme príklad chodca. Počítač vidí idúcu osobu smerom k prechodu, ja mám zelenú. Ja vidím osobu kráčajúci, pozerajúcu do telefónu so sklonenou hlavou píšucu nejakú správu a vidím, že má slúchadlá a blíži sa k prechodu. Počítač má 2 možnosti vyhodnotenia a to buď mám zelenú a idem, lebo chodci majú červenú, alebo zastavím na zelenej, lebo vyhodnotím chodca ako hrozbu. V Hornej-Dolnej to problém byť nemusí, v meste s veľkou premávkou pár takýchto zabrzdení môže spôsobiť kľudne aj polhodinové meškania. Ja ako človek túto situáciu vyhodnotím tak, že idem ďalej, ale som pripravený brzdiť. V letectve sa autopilot používa už cez 70 rokov, ale stále tam sedi človek/dvaja, ktorý neustále kontrolujú, či je všetko v poriadku a sú pripravený okamžite zasiahnuť, keby sa niečo stalo. Navyše pravidelne absolvujú testy, školenia a pravidelne lietajú. Čo ak napríklad systém v aute zlyhá? Aj to sa môže stať. Čo potom? Ako zareaguje človek, čo v živote nešoféroval? Alebo šoféroval naposledy pred 15 rokmi? Čo ak nebude sedieť na mieste, odkiaľ bude môcť riadiť auto? Ak bude podmienka, že pri autonómnom aute budem musieť sedieť na sedadle šoféra, byť triezvy a každý rok absolvovať šoférske testy, tak nevidím zmysel mať autonómne vozidlo.
St.Peter
22.5.2018 01:25 | |
+4 -0
Jano, no kým toto náš m.f1 vyhodnotí. on potrebuje presný popis situácie, aby ťa potom svojim jedným zdrojom (síce neúplný/nepresným) spacifikoval.
miroslav.ferko1
22.5.2018 10:07 | |
+0 -0
Neviem kde žijete chlapci. Sa čudujem že vôbec máte prístup k internetu a toto dokážete potiť. Tech - pred 100 rokmi tiež ľudia tvrdili že za ich život automobil nenahradí koňa. Za 10 rokov už v mestách kone neboli. Nevadí raz to dojde aj do vašej dediny
4tech092
22.5.2018 17:06 | |
+2 -0
Ja neviem kde ty zijes 🙏🏻 Ale tvoje iluzie o tom svedcia
4tech092
22.5.2018 17:12 | |
+2 -0
A zober si dnes mas auto s adaptivnym tempomatom co sleduje aj jazdne pruhy a vyskusaj si ako to u nas funguje uplne na .... Lebo nase cesty nejsu na to robene a nikdy nebudu ani cize preto to u nas fungovat nebude nemozes porovnavat nas stat s inymi to je jak Porovnavat Ladu a Ferrari takze asi tolko k tomu ale mozno to zistis az ked si niekde dobre nabijes hubu
Ded_Santa_Moroz
22.5.2018 17:33 | |
+2 -0
Vdaka vsetkym asistentom si ludia coraz viac nepozornejsi. Pride doba, ked bude ludstvo take de bilne, ze uz nebude schopne vykonavat veci, ktore su tetaz uplne normalne
miroslav.ferko1
22.5.2018 19:43 | |
+0 -0
to že nekopeme celý život na poli nám zobralo tú schopnosť?...asi nie. a to že nás auto odvezie bezpečne berie každý ako výhodu, ale samozrejme sa musí systém osvedčiť. a tech - napíš si veľkým na stenu autonómia nikdy nenahradí vodiča ;) a sleduj ako sa ti rozpadáva ten mýtus pred očami
Ded_Santa_Moroz
22.5.2018 20:19 | |
+0 -0
Dokonca aj Musk priznal, ze to s tou automatizaciou a robotizaciou prepiskol. Dokonca vraj Volva vyrobene v Cine su lepsie akontie , ktore su vyrobene v Europe, pretoze v Cine je vacsi podoel ludskej prace. A ano automatizacia nikdy uplne cloveka nenahradi.. a este nieco, ludstvo skonci ako tie mysi v experimene, v ktorom vedci vytvorili doslova mysi raj.
miroslav.ferko1
22.5.2018 20:37 | |
+0 -0
to že to prepískli a nepodarila sa im 100% automatizácie a museli 1% nahradiť ľuďmi nie je zlyhanie ani to neovplyvní ziskovosť modelu. poučia sa a ďalšiu spravia lepšiu. a o tom experimente máš pravdu. áno k tomu spejeme. ostáva len dúfať že sme inteligentnejší a tú "utópiu" zvládneme
Ded_Santa_Moroz
22.5.2018 20:55 | |
+0 -0
To nie je utópia. Vsetky vyspelé civilízácie postupne zanikli napr. etaroveký egypt, rímska rísa..-
miroslav.ferko1
23.5.2018 00:07 | |
+0 -1
tak tie mali od vyspelosti ďaleko a dnešný svet si nemali šancu ani predstaviť. vlastne dnešný svet (v rozvinutých krajinách) by nazvali utópiou aj pred 50 rokmi. mierime k takej utópii akú si ľudia ani nevedia predstaviť. a budeme tam možno v 2030. hlavne tá energia je kľúčová a som rád že bude obnoviteľná. dám len jeden príklad v kapskom meste dochádza voda. potrebujú doslova uvariť oceán aby mali pitnú vodu. na to treba obrovské množstvo energie
Morpheus_25
26.5.2018 16:47 | |
+0 -0
Staroveký Egypt bol vo svojej dobe veľmi vyspelou civilizáciou. Dnešný svet by si nevedeli predstaviť, ale oni si ho predstavovať ani nemuseli, v období, v ktorom žili, bola ich technická a vedecká zdatnosť vrcholom. Máš palec dolu za aroganciu s akou si myslíš, že túto "utópiu" prekonáme. Pád čaká najmä USA so západnou Európou a je otázne, či padneme s nimi alebo budeme mať lístky do prvej rady na sledovanie zániku ďalšej veľkej civilizácie.
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×