Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : 7 najhorších zlozvykov: Tieto škodia automatu

60 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
eridano
6.9.2018 08:17 | |
+0 -2
Pri kupe auta je dobre zistit vyrobcu konkretneho automatu. Japonsky Aisin prezije takmer vsetko bez poruchy a bez nutnosti menit olej a filter, dokonca napr. Mitsubishi pajero odporuca nemenit olej a filter v automate, niektori vyrobcovia zase odporucaju po 100 tis. km menit, ale je to skor biznis ako nutnost. Ja mam 2 auta, vsade je aisin a spokojnost. Ale je aj dolezite, ako konkretny vyrobca auta naprogramuje chod prevodovky ( radenie, podradovanie atd.) kazdy to programuje inaksie a moze dochadzat k vacsiemu alebo mensiemu opotrebeniu prevodovky za urcity cas.
RozliateDrevo
13.4.2018 18:17 | |
+1 -0
Mal som veľa áut s automatickou prevodovkou a aj moje súčasné má túto vymoženosť. Nikdy som však nič z toho, čo je napísané v článku nepraktizoval. Prevodovky sa vďaka tomu dožili vysokých nájazdov km bez nutnosti veľkej investície. Jediná investícia bola výmena oleja a filtra v prevodovke.
dzooky
12.4.2018 15:23 | |
+0 -0
Otazka, co sa odporuca pri dlhsom stani? Mam na mysli nie na cervenu ale klasika zena dagde vybehne a ja nejednu minutu ani nie 5 musim stat da vat pozor na decka nech nevystrajaju. V kuse drzat pedal nie je prijemne a startovat asi tiez nebude ok. Aka rada?
Nosferatu2000
12.4.2018 16:29 | |
+2 -0
Máš niekoľko možností podľa typu prevodovky akú máš. 1) ak vieš, že budeš čakať dlhšie ako 5 minút, normálne vypni auto, nemá sa mu čo stať, pokiaľ si nejazdil 2 minúty dozadu. 2) ak máš možnosť na páke P (parking), alebo N tak to normálne zaraď. Ak nestojíš v kopci netreba ani ručnú. 4) alebo stoj na brzde stále. Inak čo viem, tak minimálne Hyundai má na automatoch možnosť, že pokiaľ ste zastavili, tak len dajte N auto bude normálne stáť, neviem či sa vtedy nezapne aj autohold. Keď sa potrebuje pohnúť, len dáte znova D, dokonca nemusíte ani stláčať brzdu a môžte ísť ďalej. Je to tak robené naschvál, aby človek v kolóne, či na dlhej červenej nemusel neustále stáť na brzde, keďže to nerobí dobre ani brzdovému systému a ani prevodovke, keďže je stále pripravená sa rozbehnúť. Peugeot napríklad na 6 stupňoch Aisinoch EAT6 mal také, že keď ste zabrzdili a zastavili a aj ste nechali zaradené D, tak auto sa znova rozbehlo až vtedy, keď ste znova stlačili plyn. Nebolo treba vôbec stáť na brzde.
Nosferatu2000
12.4.2018 16:30 | |
+0 -0
Neviem prečo mi to vypadlo, ale malo tam byť, pokiaľ si 2 minúty dozadu nejazdil rally.
Erbo1
12.4.2018 06:40 | |
+2 -22
kto normalny si kupi automat to je pre ženy a outistov
Whini
12.4.2018 07:28 | |
+12 -0
Ked najazdis ročne 1000km tak ti je automat skutočne nanič, keď budeš jazdiť 15tisic a viac za rok, tak zmenis názor, hlavne v meste.
Jano_1997
12.4.2018 07:35 | |
+12 -0
Keď budeš každé ráno hodinu stáť v zápchach a to isté aj večer a budeš sa hýbať štýlom 1, 2 na 10m, 1 20m, potom na spojke sa plaziť 50m, 1 minútu stáť, rozbeh, možno zase 2 na 15m a podobne a takto to trvá celú hodinu. Potom povedz, že automat je pre ženy a autistov.
Whini
12.4.2018 09:27 | |
+0 -3
Jano, nebol by v tomto prípade lepší bicykel, skúter, mhd?
bendobae
12.4.2018 11:12 | |
+9 -0
na manualy som jazdil 18 rokov a po polroku na e-CVT by som uz nikdy manual nekupil. nevidim jediny dovod na manualnu prevodovku pre bezneho sofera. Manual je dobry na: 1.Offroad 2.Pretekarske specialy 3.radiaci fetis. Inak je nanic. Bezne jazdit po meste od semaforu k semaforu alebo v zapchach bez potreby stale hadzat N a 1 a 2 a N alebo stat na spojke a brzde... Mimo mesta s adaptivnym tempomatom parada pohodlie. Pred 5timi rokmi by ma na automat nikto neukecal, teraz lutujem ze som ho nemal skor.
Jano_1997
12.4.2018 12:49 | |
+3 -0
Problémom je, že sa to domov nenachádza v BA, ale 40km od miesta práce v BA. SAD žiaľ jazdí tak negramotne, že buď bude hodinu sedieť pred firmou a musel by vstávať o 5tej, alebo bude hodinu meškať, aj keď by to mal teoreticky stíhať. Ale žiaľ aj ten SAD autobus stojí v tej istej zápche. Navyše musí potom prestupovať na MHD, čo mu nejde priamo a spoj jazdí raz za 20 minút. Cesta SAD+MHD trvá cca 1h 50 minút, autom zhruba 50-55 minút. Bežná rýchlosť cyklistu je cca 20km/h, ale nemá tam žiadnu cyklotrasu, takže by sa musel preplietať po cestach mimo BA a potom po cestách v BA. Má to odskúšané, ale trvá to cca 2 hodky. Teoreticky ostáva skúter/motorka, ale v robote nemá šatňu, takže by si nemala kde nechať oblečenie ani sa prezliecť. Pre túto osobu je jediná ako tak použiteľná alternatíva auto. V prípade, že by sa zaviedla konečne preverencia verejnej dopravy v meste, na začiatok bus pruhy a tak, tak presadne do busov. Takto žiaľ ostáva len auto, alebo kúpiť byt v okolí.
Dexter245
11.4.2018 22:50 | |
+2 -3
Drzim sa tychto opisanych pravidiel s mensimi vynimkami. K bodu 1 : dolu z kopca prepnem do manualu,pretoze AT pri jemnom pribrzdeni podradzuje a vyhana hore otacky co mi vadi hlavne pri studenom motore a v zime. K bodu 3 : El.ruc davam pri parkovani iba ked parkujem hore alebo dole kopcom. K bodu 4 : Neriesim pretoze autohold mi to ulahcuje (vyborna vec) akurat pred rozbehom jemne najprv tuknem do plynoveho pedalu a az tak ho znova zoslapnem a idem. A ziadne trhanie a cukanie nehrozi. Uz by som za manual nemenil ale tiez sa treba o AT aj starat a pristupovat k nemu s citom.
michalha1
11.4.2018 22:54 | |
+0 -0
aké máš auto? ja som mal daky čas oktaviu 2tdi DSG a tam má rozculovalo že nepodraduje keď brzdim dole kopcom, iba ak jej moc klesli otáčky.
Dexter245
12.4.2018 00:24 | |
+1 -1
VW Golf Sportsvan 7DSG. Mna rozculuje presny opak a pritom by mi stacilo keby napr. nechal v 6 ale nie idem dole kopcom do zakruty trosku tuknem do brzdy a uz je tam 4 ! Hneva ma este podtacanie motora pri kludnej jazde Nehanbi sa drzat aj 1200 ot. Dam na par sekund S a potom spat D a je klud.Je to benzin 11okW 1,4
Gitarista-Pista
11.4.2018 21:54 | |
+8 -7
Nie je pravda že vyradením rýchlosti sa nešetrí palivo. Šetrí sa, a to pri dlhých miernych a tiahlych kopcoch, pretože spotreba na voľnobeh je len 0,6 l/100km Pri zaradenej rýchlosti pri miernom kopci ALE musíme stúpať na plyn, inak by nám auto zastalo, a pri stúpaní na plyn je vždy spotreba vyššia ako na voľnobehu !
Whini
11.4.2018 22:33 | |
+3 -2
To fakt? Ked už naháňame desatiny litra na spotrebe, tak vedz, že každé zosliapnutie brzdového pedálu pri N ti na dobu brzdenia zvýši spotrebu aj k 2 litrom. Ak je to kopec s miernymi zákrutami, tak je stále výhodnejšie zaradiť 4,5 stupeň, ktorý má výrazné menší odpor(keďže je koncipovaný pre rýchlosť a nie silu ako 1,2 či 3) a kľudne môžeš väčšinu kopcu zísť len miernym zoslapovanim plynu, kde sa ti priemerna spotreba môže pohybovať ozaj na minimálnych hodnotách. Ak to je kopec ako šturec, tak ten na N nzides, pretože musíš aj tak stláčať plyn pri výjazde zo zákruty. K tým čo im vadí dlhší rozostup v kolóne, aký význam ma neplynule lepenie sa na vozidlo predomnou, brzda, plyn, zase brzda...pri väčšom rozostupe idem obyčajne na dvojke konštantnou rýchlosťou a kým prídem k autu, ktoré už stojí, tak sa obyčajne zase pohne plným plynom a ja pokračujem konštantne ďalej. Navyše všetky modely, ktoré vypočítali "ideal" správania sa v kolóne pre čo najrýchlejšie rozptýlenie odporúčajú ísť podobným systémom. Práve brzda plyn tu zápchu brzdí pri rozpustení
michalha1
11.4.2018 22:44 | |
+0 -6
nemáš úplne pravdu. spotreba na voľnobehu je inak udávaná nie na 100km ale na hodinu, cize závisí aj od rýchlosti akou ideš s vyradenym stupňom. rozdiel je v tom že keď ideš dole kopcom s vyradenym stupňom máš stále spotrebu voľnobehu, ale v prudsim klesaniach musíš brzdiť a v zákrute či na rovinke aj tak zaradiť a pridať plyn. pri zaradenej rýchlosť dole kopcom šetria palivo aj brzdy, keď potrebuješ jemne pridas (nerátaj že to bude obrovská spotreba) a v priemere môžeš mať aj nižšiu spotrebu ako na neutrál, lebo keď dole kopcom kde ty ideš na neutrál máš spotrebu voľnobehu, ja pridám iba tam kde má motor moc brzdí, a pri Tom spotrebujem iba palivo potrebné pre motor, keďže auto ide dole kopcom. jednoducho aj keby som na Tom kopci za 5min ušetril deci tak mi to za to vyradenie, pribrzdovat je nestojí. ak by som chcel ušetriť viac budem sa vliect po diaľnici za kamiónom na tempomate 90kmh a bude mi to žrať 4L na 100km a nie 7L pri 130kmh.
michalha1
11.4.2018 22:49 | |
+0 -2
whini: ja som tu spomenul rozostupy, ale nie všetkých ale jedného čo iba brzdí lebo sa mu tam stále niekto vtlaci. takýchto "zbožňujem" na obchvate v ľavom pruhu. keď všetci z prava sa dávajú pred neho a v ľavo skoro stojíme. keď si chce ísť kľudne nech ide do prava, tam sa o jeho odstup báť nemusí.
perfe11
12.4.2018 08:38 | |
+0 -0
michalha1: pozor mýlite si voľnobeh a statie na krizovatke alebo celkovo statie. Ak clovek klesne pod nejaku rychlost co je velmi mala alebo stoji a vtedy ano auta prepinaju na spotrebu na hodinu ale pokial auto ide a je Neutral tak auto stale rata spotrebu na Kilometer. Jemu je jendo co je zaradene pokial je rychlost vacsia ako ma nastavene. Je to odisne od vyrobcov ale je to fakt skoro ako keby clovek stal.
Whini
12.4.2018 09:31 | |
+0 -0
Perfe nech to ma výrobca ako chce nastavené je nelogické ísť na N z kopca pre možno pol deci paliva ušetreného, koľko km by ten kopec musel mať aby to malo nejaký skutočný význam oproti výhodám so zaradeným stupňom? Odhadujeme, že tak 100 s miernym zákrutami.
michalha1
12.4.2018 12:06 | |
+0 -0
perfe: ja viem že palubný počítač to pri jazde prepočítava na 100km nie hod. ale ak chce niekto udávať spotrebu voľnobehu tak na hod. lebo ak mám na voľnobeh spotrebu 0,5L na hod, tak pri 100kmh rýchlosti mi bude ukazovať voľnobeh 0,5L na 100 ale pri 50kmh mi ukáže 1L na 100...
borispetrik
11.4.2018 19:22 | |
+1 -0
no totoooo ma už vyšlo bálík :D
SeverinaB
12.4.2018 03:07 | |
+0 -1
Ja som uz pokazila tri :D
haluskab
11.4.2018 16:33 | |
+7 -0
v bode 4 nejde o šetrenie paliva, ale o nestátie na brzde na semafore.
shade69
11.4.2018 12:32 | |
+6 -14
zrejme to pisal traktorista čo 20r jazdi s manualom
dunciii
11.4.2018 09:01 | |
+4 -18
Vseobecne je vyradovacov aj pred krizovatkami vela ale nejako nevadi mi to aspon mam miesto pred nim:-)
michalha1
11.4.2018 10:16 | |
+10 -2
najlepší sú v zápchach. naskočili zelená ale on v diaľke vidí ešte červenú tak sa rozbehne tak Max na 30kmh a nakoniec je rád keď stihne zelenú na Tom druhom semafore. a ostatný ďalej stoja v zápche na semafore kôli jednému prípadne viacerým podobným ignorantom.
dunciii
11.4.2018 13:01 | |
+8 -3
Michal top je ked tak dvaja vedla seba idu :-) potom topky su setrici co si strazia spotrebu :-) neprida ved by mu vyskocila spotreba o 0.2:-)
michalha1
11.4.2018 14:12 | |
+9 -5
ešte mám rád auta silou mocou držiaci sa v ľavo aj keď v pravo je ďaleko prekážka a jemu na kufri natlačených ďalších 5 áut a nechápe. prípadne Súbežná jazda dvoch áut pričom obe idú rovnako rýchlo prípadne o 0,5km rýchlejšie, pred nimi prazno a za nimi kolóna, ale ani jeden nepridá a neuhne. alebo keď niekto striktne dodrziava odstup pomaly 2 auta aj v zápche a zakaždým keď sa mu tam dakto vopchá tak pribrzdi aby mal stále odstup a teba za ním môže ..... :D
Morpheus_25
11.4.2018 14:39 | |
+5 -3
Ja nemám rád hlupákov, čo získali papiere pokútnym spôsobom, nepoužívajú mozog, nevedia používať zipsovanie a ani netušia ako to funguje. A to je stokrát horší problém ako to či má niekto automat alebo manuál.
dunciii
11.4.2018 21:38 | |
+0 -2
Morph mam dve dcery a preto sa zdrzim vzdy ked mlade baby vidim zavolamtom , samozrejme ze nesmie sms kovat:-) a neboj davam im tiez pekne zabrat:-)
dunciii
11.4.2018 21:39 | |
+1 -2
Michal dufam ze pises ze mimo mesta v lavo ked sa drzia. Inac chod do rakuska uvdiis zakomplexovanych rakusanov na dialnici ta nepisti uz len ze si slovak a mas lepsie auto ako on:-)
michalha1
11.4.2018 22:21 | |
+0 -1
tak hlavne na obchvate. v meste má nestve z ktorej strany ich obehnem.
Carlo73
11.4.2018 08:32 | |
+26 -37
Bod jedna je hlúposť v prípade manuálnej prevodovky. Dole kopcom sa niekedy skutočne oplatí vyradiť rýchlosť. Pri zaradenej rýchlosti motor brzdí auto viac ako valivý odpor auta. Môže sa stať, že zídem celý kopec na neutrál, pri zaradenej rýchlosti musím pridávať v polovici kopca plyn.
dunciii
11.4.2018 08:57 | |
+16 -34
Vyradovat sa nikdy neoplati kde si v autoskole bol?:-) daj adresu
pinokijo01
11.4.2018 09:12 | |
+18 -22
Presne tak Carlo, ak je kopec strmy mam zaradenu rychlost, pri miernom mam neutral...to mam zo skusenosti nie ze prib. aktualit ani autoskoly
stemarsomja
11.4.2018 10:13 | |
+9 -4
ked mas manual, tesne pred klesanim zaradis dvojku a brzdis iba motorom, na brzdu nemusis ani sliapnut...
michalha1
11.4.2018 10:14 | |
+21 -8
vyraďovať je blbosť pre tých čo si myslia že zísť z kopca bez pridania je prvoradé. 1. netreba toľko pribrzdovat čím sa šetria a neprehrievaju brzdy. 2. auto je stabilnejšie. 3. pri zaradenej rýchlosti do motora nejde palivo čím sa šetrí, ale brzdí to auto ako tu bolo povedané, ale tu stačí jemne pridať plyn a spotrebujete aj tak menej paliva ako spotrebuje motor keď beží sám na voľnobeh keď dáte neutrál. jedine ak by ste vyradili a vypli motor bude to úspornejšie, ale o dosť nebezpečnejšie. :D
Morpheus_25
11.4.2018 14:40 | |
+3 -11
Tu som sa pozastavil: "Pri zaradenej rýchlosti do motora nejde palivo." Takže pri brzdení motorom ide motor len tak na vzduch?
michalha1
11.4.2018 15:02 | |
+15 -2
presne. do motora je nasaty vzduch, stlačený, a vypustený vyfukom. rj motora do zmesi pridáme palivo až keď je to potrebné na udržanie voľnobehu, prípadne po pridaný plynu.
chozze69
11.4.2018 15:05 | |
+11 -1
Lem to nesmie byt stare auto s karburatorom
michalha1
11.4.2018 15:09 | |
+4 -1
ešte aby ma tu niekto neukamenoval, toto je len tak v skratke a platí to hlavne pri starších naftakoch, pri novších a benzinovch je v sani ešte skrtiaca klapka. tá je dôležitá hlavne pri benzíne, kde zmes benzínu a vzduchu musí byť v dosť presnom pomere aby správne horela.
Gitarista-Pista
11.4.2018 21:56 | |
+0 -0
Carlo máš pravdu. Pri dlhých miernych a tiahlych kopcoch spotreba na voľnobeh je len 0,6 l/100km Pri zaradenej rýchlosti pri miernom kopci ALE musíme stúpať na plyn, inak by nám auto zastalo, a pri stúpaní na plyn je vždy spotreba vyššia ako na voľnobehu !
Gitarista-Pista
11.4.2018 21:59 | |
+8 -3
Pri strmých kopcoch ano, ALE dlhé a tiahle kopce zídete s menšou spotrebou pri vyradenej rýchlosti, kedy ide auto na voľnobeh. Pri zaradenej rýchlosti musíte pridávať plyn čím sa spotreba zvýsi
Jano_1997
12.4.2018 07:40 | |
+2 -0
A potom keď cestujem niekam na dlhé trasy, tak mi to trvá aj o hodinu dlhšie, lebo ľudia kvôli 1 ušetrenému litru paliva na 400km trase stvárajú psie kusy. Minule som šiel cez Donovaly 30 celý čas, lebo vedúce auto kolóny viac nešlo a nedalo sa nijak obehnúť. Počasie bolo krásne, slnečno, okolo 15 stupňov, sucho.
extri
11.4.2018 08:24 | |
+8 -8
Bod 7 je kraviná´´ak máš našrartované a nezaradíš tak sa tam nemá ako olej pohnúť. A z druhej strany odborníci radia naštartovať a hneď pohýnať
michalha1
11.4.2018 10:09 | |
+4 -1
môžeš ísť ale nie s plným plnom. videl som veľa expertov v zime ale skôr namual čo mu to ledva naskočili a hneď plný kotol aby nezdochlo a potom zaradí a preprava kolesá. v zime sa má čo najskôr po naštartovaní zaradiť a kľudný tempom jazdiť kým sa motor a ostatné komponenty trocha nezahrajú, potom sa môže aj svižnejšie.
Morpheus_25
11.4.2018 14:42 | |
+5 -2
prevodovka má súčasti, ktoré sa pohybujú aj keď nie je zaradená rýchlosť. Ako myslíš, že sa prenáša hnacia sila z prevodov na kolesá? A aký význam by tam mala spojka?
Rizlon
11.4.2018 08:12 | |
+26 -4
automat je fajn od novoty... kupit auto s automatom od niekoho pouzivany je loteria
fickojajko
11.4.2018 08:19 | |
+11 -5
v drahých jazdených SUV máš len automaty,čo s tím??
dunciii
11.4.2018 08:58 | |
+4 -13
Rizlon cele zodrane auto je riziko automat nesutomat ale jasne ked s vela km kuois auto tak radsej bez
Marek_Norway
11.4.2018 07:23 | |
+54 -0
Zabudli ste minimalne jeden dalsi, a to zanedbavanie vymeny oleja v automate...inak vyradovat pocas jazdy do neutralu s automatom fakt niekto praktizuje?
fickojajko
11.4.2018 08:21 | |
+13 -10
na všetko sa najdu experti,ako ta američanka čo jazdila len automaty a požičala si kvaltové auto v Budapešti a išla ním na jednotku do Bratislavy a roztiekol sa motor!!DD
chrapun1710
11.4.2018 08:21 | |
+8 -0
Tiez som sa cudoval. Mne to auto ani nedovoli. Jednoducho od rychlosti 18km/h pokyn na zaradenie N ignoruje.
extri
11.4.2018 08:27 | |
+1 -20
Peugeot 405Sti mal doživotný olej, nedal sa vymeniť
dunciii
11.4.2018 09:00 | |
+7 -5
Extri sa pise ze dozivotny aj hovori ale inak robia v servisoch v nemecku a unas
dodojanik
11.4.2018 09:31 | |
+2 -11
Ano praktizuje. Dokonca niektore kamiony ako Mercedes to robia same, pri miernom klesani sam zaradi neutral.
DJV0
11.4.2018 09:36 | |
+5 -0
Extri Keď nahliadneš do servisného manuálu pre autorizovaný servis nájdeš tam predpísané kontroly prevodovky. A technik idúci podľa pracovného listu ti v nej olej vymení... Takže asi tak
Morpheus_25
11.4.2018 14:44 | |
+6 -0
extri čo je to "doživotný olej"? Pre mňa je to kvapalina, ktorá sa mení keď jej skončí životnosť a nie keď umrie prevodovka. A že každá kvapalina má výrobcom predpísanú životnosť, len sa to nedozvie nikto, kto si aspoň 1x v živote prelistuje manuál. Plus nejakým spôsobom sa olej musel do prevodovky dostať a nejako sa musí dať aj vypustiť, nemyslíš?
michalha1
11.4.2018 15:49 | |
+8 -0
možno rátajú že prevodovka sa pokazí skorej ako olej :D
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×