Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Rimac C_Two: Chorváti v Ženeve šokovali

15 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
miroslav.ferko1
8.3.2018 22:28 | |
+6 -5
Z malej firmičky s jedným konceptom sa za 8 rokov stala firma so 600 ľuďmi ktorá dodáva technológie do top automobiliek (je ich asi desať, ale priznali to iba Aston Martin a Koenigsegg). Nemecké(mäsové prémiové)/Talianske(superšporty) automobilky, ktoré vládli automobilovému svetu sa môžu ísť skryť do kúta keď ich zatienili dva startupy Tesla/Rimac. Môžme byť radi že nejaké inovácie idú aj z Európy a nielen USA/Ázia. A navyše sú to Slovania a mali by sme ich ospevovať tak ako sú hrdí na Teslu v Amerike.
OnlyCuriosity
9.3.2018 10:52 | |
+4 -3
Mozeme uplne okaslat ci su slovania ci tatari :D Koho to trapi :)
miroslav.ferko1
9.3.2018 22:52 | |
+2 -1
no trápiť to môže tých ktorý im závidia. ostatní sa z toho tešia
Vidicon
8.3.2018 13:27 | |
+0 -8
Za dazda dvere radsej neotvarajte :-) Este domysliet nejaky lepsi akumulator a bude to mozno predajne...
miroslav.ferko1
8.3.2018 13:55 | |
+4 -0
Veď toto už je ten lepší akumulátor na okruh
Vidicon
8.3.2018 14:52 | |
+4 -5
a ma niekolko sto kilo... tu treba vymysliet akumulator na uplne inej baze uschovy energie... a ekologicky... jedine potom budu mat elektroauta buducnost...
miroslav.ferko1
8.3.2018 16:32 | |
+7 -0
V rolls-royce spravili elektrický koncept a po výmene ťažkého 12-valca za batériu sa váha auta nezmenila. Také niečo by bolo pred 20 rokmi totálna utópia a batéria by stála stovky tisíc. Terajšie batérie sú 5-10 krát ekologickejšia možnosť oproti spaľovaniu. Keby sme donekonečna čakali na lepšiu možnosť tak ešte jazdíme na koňoch. Veľký potenciál má grafén (supervodič) ktorý sa už používa v mikročipoch
mateu.s
8.3.2018 16:54 | |
+5 -0
Ty tou elktrizaciou nejako zijes mal som kiu soul elektro cez leto a teplo dojazd 180-200km nabyjanie na rychlonabijacke 45-65 min pofla stavu akumulatora ochladilo sa k nule dojazd 100-120km ja v tom zatial az taku buducnost nevidim celkom som rad ze som sa jej zbavil
miroslav.ferko1
8.3.2018 17:53 | |
+1 -2
Žijem v pokroku a súčastnosti. porovnaj si kiu Soul s novou kiou Niro EV. To je progres za pár rokov. Nepochybujem že v zime to je ťažšie, ale spaľovanie už nemá šancu konkurovať elektrine (okrem rýchlosti tankovania). A technológie lacnejú. Tohtoročné 350kW nabíjanie z Porsche mission E bude o 5 rokov vo VW I.D. hatchback.
Vidicon
8.3.2018 18:18 | |
+2 -1
Miroslav: ty si samouk? Grafen nie je supravodic! Iba v kombinacii s Lithiom a aj to len pri velmi nizkych teplotach. Ano, existuju koncepty baterii zalozene na grafene, ale to je presne ta buducnost, o ktorej pisem a ktora je zatial len buducnost. Tak ako baterie na zaklade nanovlakien atd. Kym nebudu komercne vyrabane, nebudu elektromobily ekologicke. Sucasne akumulatory obsahuju len same neekologicke prvky, ktore by som nechcel mat vo svojej studni na vodu. A nehovoriac o tom, do akej miery je ekologicke ziskavanie elektrickej energie, to je dalsia tema...
mateu.s
8.3.2018 18:57 | |
+1 -1
Ja osobne po tej skusenosti momentalne nevidim v el.autach buducnost ktm nevyriesa dojazd ale realny bez ohladu podmienok a stylu jazdy dobu nabyjania zatial je to bieda a bit sa do hrudi a hrat sa na ekologiu pritom to auto je ekologicke len pri samotnej jazde inak s ekologiou nema nic spolocneho a dalsia vec co mi vadila a nezvikol som si ani za 3/4 roka zvuk nikde podla mba ayto bez pohlavia a emocii no ale to moze byt len moj subjetyvny nazor niekomu to nemusi vadit
miroslav.ferko1
8.3.2018 20:23 | |
+1 -1
mateus. Ako chceš vyriešiť dojazd/spotrebu bez ohľadu na podmienky a štýl jazdy? Máš také nároky aké nespĺňa žiadne spaľovacie auto. Jediná nevýhoda je rýchlosť nabíjania. A jaguár má vo svojom I-pace umelý zvuk aby uspokojil takých čo si na to nevedia zvyknúť. (Aj keď väčšinou to je naopak, ľudia si rýchlo obľúbia tichú jazdu) Vidicon vôbec nemáš pravdu. Už prvé batérie ktoré boli v elektromobiloch (s lítium-ion od 2010) neboli toxické a môžu ísť na skládku. Ale sú príliš hodnotné na to aby sa vyhadzovali. Recykláciou sa získajú späť kovy alebo sa použijú na napájanie budov. Zariadenie s grafénovou batériou má Samsung uviesť už budúci rok (vyvinuli nejaké grafénové guličky). Toyota v aute v 2022. Tiež uverím až keď uvidím ale nieje to tak ďaleko. Pokiaľ viem grafén ke superkapacitor aj supervodič...vedie prúd takmer bez odporu a to je niekedy až problém preto vyvíjajú napríklad fosforén aby ten supervodič nebol až taký "super" ale trochu pomalší.
mateu.s
8.3.2018 23:53 | |
+0 -1
Miro mozno som to zle napisal myslel som to tak ze nemoze ti padnut dojad o polovolicu ked je zima a tak isto das par krat kotol a dojazd je prec tak som to myslel pri spalovacich motoroch jasne chlad aj auto pod plnym plynom ti takto radikalne neodpali dojazd tak som to myslel preto v sucasnosti nevidim v tom moc buducnost no mozno sa to zmeni o 10-20 rokov technologie idu dopredu no momentalne je to slepa ulicka premna ako pre bezneho spotrebitela motoristu
miroslav.ferko1
9.3.2018 01:47 | |
+1 -1
bežný motorista nemusí ísť na plný kotol ani jazdiť na dlhé trasy ani jazdiť v noci pri -30C až vtedy ide dojazd na polovicu. pri -5 prejde Model 3 420km so zapnutým kúrením (normálne 500km). samozrejme môže to byť obmedzujúce, ale bral by som argument že nieje kde nabíjať a že automobilky nie sú schopné vyrobiť poriadny elektromobil, ani v poriadnych počtoch. ale aby som len neoponoval. áno elektromobil v tých prípadoch stráca dojazd rapídnejšie ako spaľovanie, ale to súvisí s tým že má veľmi nízku efektivitu oproti elektromotoru
mateu.s
9.3.2018 16:24 | |
+0 -0
Ako druhe auto do rodiny ok no z mojho pohladu momentalne nema viznam maju este co riesit
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×