Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Test Yaris Hybrid: Skrytý tromf v rukáve Japoncov

21 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
vilik2017
14.5.2018 05:42 | |
+5 -0
Domnivam se, ze jde o pekny test s realnymi udaji. Jsem vlastnikem stejneho vozu a po ujetych 6000km mohu zjistene spotreby kvitovat. Muj prumer za 6000km je 4,25l/100km. Nejvyssi dosazena spotreba, pri jizde mimo mesto, v zime, castecne v horach, 3 dospele osoby, byla 4,8l na jednu nadrz. Nyni, na letnich gumach a a teplem pocasi je to po meste 3,8 na jednu nadrz benzinu. Mel jsem VW diesel, automat a spotreba byla po meste 6-6,5l. Ke spotrebe a teoriim o ni. Pokud, jak tu nekdo pise, bude spotreba na vzdalenosti 40m na parkovisti vyssi, ma pravdu a muze byt klidne i 15litru. Jde o start, kdy je malo nabity akumulator, venku je treba chladno. Je to ale stejny jev jako u klasickeho motoru - nezahraty nepojede za nizkou spotrebu a z toho plyne, ze pokud dojizdite autem jen 2km, kupte si cisty elektromobil. Myslim si, ze vyjadrit spotrebu je lepe ve vztahu k ujeti vzdalenosti od tankovani do tankovani, nikoli na vzdalenosti par metru nebo jednotek kilometru. Ja jezdim prevazne v Praze, coz nejsou kopce. Verim ale tomu, ze pokud by mesto bylo v horach, bude logicky spotreba vyssi a muze se pohybovat kolem 5 litru. Yaris Hybrid povazuji z pohledu pohonu za neco, co je o mnoho napred pred ostatnimi a to prave diky minimu mechanicky namahanych casti - jak bylo zmineno neni tu spojka, neni tu alternator ani starter, tedy ani remen. Brzdi se prevazne rekuperaci, vyrazne mensi opotrebeni brzd je viditelne. Z pohledu prevodovky: proti dvojspojkam tady nejsou spojky, mechatronika, olejove cerpadlo, zadne radici tycky ci pistky. Nutnu ale priznat, ze to neni pro zavodniky. Pro normalni jizdu mestem je to vic nez perfektni.
driveuinsane
20.1.2018 13:19 | |
+4 -0
mame aj prvu gen. Yaris.. az na hrdzu na podbehoch neznicitelne bezporuchove auto..
Sredan
11.1.2018 10:05 | |
+4 -12
Ach bože keby to nebolo tak špatné ... ja neviem či sú slepý
1soda
10.1.2018 16:18 | |
+12 -43
Nezmyslene drahe ,na elektrinu to prejde v realite zhruba 80metrov,"startuje" to motor asi 10x za 15 minut jazdy,spotreba vyssia ako na 1.2-1.4 tdi. Vsetky tieto lacne hybridy su nezmyselne vzhladom k spotrebe a cene vozidla.
skater700
10.1.2018 18:55 | |
+11 -26
Neviem prečo máš toľko mínusiek. Všetko čo si napísal je úplne pravda. Jazdím s týmto autom po Košiciach. V meste 95%. Pod 5,5 - 6,0 l sa nikdy nedostanem aj keby som mal auto tlačiť. Stálo to 15900€. Keby som vzal namiesto toho 1,2ku tých 3000€ o ktoré bola 1,2 lacnejšia som mohol jazdiť 5 rokov. Navyše záruka na hybridný systém je 5 rokov. Potom si už treba priplácať sa predlženie záruky, lebo ak sa pokazí nový stojí 3500 s montážou. Má poddimenzované pruženie, chodí to ako rebriňák... Jediné čo má dobré je zrýchlenie.... Ak niekto nesúhlasí , tak potom sa na ňom nikdy neviezol :(
pegas64
10.1.2018 19:07 | |
+22 -7
80m na elektrinu? Hybridy Toyoty maju az 60-80% CASU v meste VYPNUTY spalovaci motor vratane krizovatiek a dojazdov na sidliska, a to bez nabijania a budovania infrastruktury, elektrinu si vyrabaju sami z brzdenia a spalovaku. Emisie? Realne emisie oxidov dusika NOx maju hybridy 20x-100x menej ako nove diesle (stare ani nespominam) a realne emisie castic maju 10x menej ako benzinove turbovstreky (ktore dostanu filtre). To je slusny prispevok pre nase zdravie. Spotreba v meste? Top hybridy 4-5l (top diesle 5-6l, top benziny 6-7l). Spolahlivost? Ziadne problemy s filtrami, turbom, vstrekmi, spojkou, starterom, atd. Na pohone hybrida sa nema co mechanicky kazit (jednoducha atmosfera vzdy v idealnych otackach, odolny elektromotor/generator a neznicitelne eCVT ako planetove ozubene sukolesie). Bateria NiMh so zarukou 10r., ktora sa da obnovovat (na rozdiel od Li-Ion) a 100% recyklovat.
1soda
10.1.2018 19:14 | |
+4 -16
skater700,lebo je tu viac looserov co citaju reklamne putace ako tych,co to skusaju a pouzivaju mozog :) . Mna minuska nezaujimaju,smejem sa na ludoch aj na cestach,nie este tu. Dnes svoj mozog pouziva malo kto. PEGAS64- ano,snad som to aj prehnal,s jemnym plynom to bolo asi 45m po parkovisku,potom to nastartovalo. A ten spletenec emisnych nezmyslov co si dal ani komentovat nebudem. Zdrz sa hlasovania kym nezmudries.
pegas64
10.1.2018 19:38 | |
+13 -3
Spotreba v len meste (7km tam, 7km spat) hybrid vs diesel: Yaris hybrid (v lete pod 4l, v zime pod 6l), Clio diesel 1.5 dci 3.gen. (v lete cez 5l, v zime 7l), Mercedes w203 diesel 2.2cdi (v lete 8l, v zime 10l). Plus udaje z testu: Yaris hybrid (v meste 3.7l, asi v lete), Yaris benzin (v meste 6.2l, asi v lete). Rozdiel 2.5l -> 3000 Euro na 100.000km, co je rozdiel v nadobudacej cene + odkupna cena po 10r. bude pri hybride vyssia + brzdy/pneu sa menej opotrebuju (servis lacnejsi) + pohon je spolahlivy uz 20r., rovnako nie su problemy s NiMh bateriami (ich kapacita sa da obnovovat pomocou spec. nabijaciek).
1soda
10.1.2018 20:01 | |
+5 -22
yaris hybrid- elektricka jazda 40m po parkovisku,spotreba 5.6l.Tam zacina a konci debata o clanku. Yaris hybrid je nezmysel.
Egeto
11.1.2018 09:21 | |
+3 -7
Realne emisie si ratajme aj z vyroby baterii a celeho toho hybridneho ustorjenstva, lebo vyroba baterii je jeden z najvacsich bordelov, len to robia zatial v cine, tak sa tvarime ze to je ok. A predajna hodnota... znamy ma prius gen 2 s novymi bateriami (2x musel menit v priebehu 5 rokov) a nie je schopny ho predat, a spotreba na nom v lete 4l, v zime 8 kedze tie baterky to v nasich podmienkach dost nedavaju. Mozno novsi prius to ma inak tiesene ale Gen 2 je na prd z tychto skusenosti.
pegas64
11.1.2018 13:55 | |
+5 -1
Poznamka ku hybridnej baterii: Toyota oficialne tvrdi, ze baterie pre hybridy/pluginy su navrhnute pre celu zivotnost auta a 20-rocna prax potvrdila, ze NiMh baterie su spolahlive. Ochrana voci vadam z vyroby je pomocou 10 rocnej zaruky. Ochrana voci poklesu kapacity spociva v tom, ze hybrid dalej funguje aj pri poklese kapacity. Navyse, pokles kapacity je mozne pri NiMh odstranit pomocou spec. nabijaciek alebo sa zmenia len vadne clanky. Zaverom, vyskum baterii ide rychlo dopredu a cena dolu. O 10 rokov bude mala hybridna bateria cenovo zanedbatelna voci 50x vacsej baterii elektromobilov.
miroslav.ferko1
11.1.2018 14:02 | |
+2 -0
Tak ty si pekne zaspal dobu sa pozri na gigafactory od Tesly, ako sa robia batérie. Ďalej sú najväčší výrobcovia Panasonic, LG a možno Samsung. Škoda bude vyrábať batérie v Čechách. Áno kobalt treba vyťažiť v kongu, ale to platí úplne o všetkom, aj o čokoláde, že tam robia ľudia za nič. Ale elektrifikácia je dôležitá a už ju nikto nezastaví, lebo keď sa stane niečo násobne lacnejšie prichádza rozvrat trhu. Kamióny od Tesly budú konkurovať železničnej doprave (tá je spravidla 3-krát lacnejšia ako kamióny) A grafén ktorý bude mať niekoľko násobne lepšie vlastnosti ako Li-Ion nás posunie už úplne niekam inam (pevná batéria, na ktorej pracuje asi každý), Toyota preto ešte nemá čistý elektromobil ale 25 hybridov, lebo v 2022 uvedie celú flotilu elektrických modelov s pevnou batériou.
pegas64
10.1.2018 15:18 | |
+11 -5
Dobry test, mam dve poznamky. Jazda na elektrinu EV je pri hybride ovela dlhsia ako spominanych 1-2km. Hybrid neustale zapina/vypina spalovaci motor a rekuperuje energiu brzdenia. Nemecka Toyota merala cas jazdy len na elektrinu pri predvadzacich jazdach (mesto/okresky/dialnica) a priemer je vyssi ako 50%, v meste okolo 60-80%, na okreskach do 50%, na dialnici 10-20% casu ma hybrid vypnuty spalovak. vid. https://www.toyota.de/hybrid/deutschlands-tour-der-wahrheit.json Plus spotreba v zime je vyssia priblizne o jeden liter.
1soda
10.1.2018 19:23 | |
+3 -19
Ty tiez veris kazdej pi.ovine co odznie a este od toyoty :D ...kolko by zrala ta 1.5ka ak by teda nesiel ten hybridny pohon ak realne funguje na 50-60% a zerie to 3-6 litrov ? 6-12 litrov ? Pouzivas mozog ? 5.5litra maju ludia na beznych 1.0 -1.4tsi v kombinovanom rezime. Ta toyota yaris hybrid ktoru som jazdil v meste ,mala dlhodobu pianko jazdou priemernu spotrebu 5.6l. Mat 1.6hdi euro6 usetris viac ako prostredie,tak financie na palivo ci financie na kupu vozidla. Ak sa ti nepacia dizle,utekaj k CINE protestovat,aby ten horiaci tanker horel plamenom euro 6.
pegas64
10.1.2018 20:40 | |
+12 -4
1soda: Tvoj problem je v tom, ze nechapes ako funguje hybrid Toyoty. POPRVE, nehovoril som o vzdialenosti (spotreba), ale o celkovom CASE. V meste sa casto stoji na krizovatkach, auta maju min. spotrebu, ale aj tak sa tam neda dychat. Hybrid ma vypnuty motor a situaciu riesi. Rovnako pri rozbehoch s najvacsimi emisiami, hybrid si pomaha elektromotorom a bateriou. PODRUHE, bateria sa nenabija LEN pri brzdeni, nabija sa vzdy ked je zapnuty spalovak (aj do kopca). Spalovak sa snazi byt vzdy v idealnych otackach a prebytocnu energiu posiela cez generator do baterie. A tak sa stane, ze 60-80% casu v meste je spalovak vypnuty, pretoze bateria sa stale dobija cez brzdenie a cez spalovak. POTRETIE, nezavislu studiu robila aj Univerzita v Rime. Pouzili Prius 2016, 20 roznych soferov, celkovo 2200km, mestsky okruh 37km. Vysledok? 73.2% casu (62.5% vzdialenosti) bol vypnuty spalovak, priamo v centre Rima az 79.4% casu. Zdroj: http://blog.toyota.co.uk/toyota-prius-hybrid-excels-rome-zero-commuting-study
1soda
10.1.2018 21:11 | |
+4 -20
Ja nemam ziaden problem ...vidim zbytocnu technologiu nic nesetriacu v danom malom konkretnom aute menom yaris hybrid. AK tomuto slovnemu spojeniu nerozumies,kludne vytahuj aj wikipediu. To auto je nezmysel,ten cas co udajne ide na elektriku vie ist bezny spalovak na neutral. Vyssie si precitaj konkretny nazor samotneho majitela a uz neotravuj s pi.ovinami.
pegas64
11.1.2018 02:07 | |
+15 -2
Nuz, kazdy mame svoj nazor. Pre mna su hybridy Toyoty genialny pohon, pretoze s 50x mensou bateriou ako elektromobily (1.3kWh vs 65kWh) maju velke percento casu vypnuty spalovaci motor v meste, navyse ich netreba dobijat, elektrinu si vyrabaju sami. A mierne vyssia cena sa pocas zivotnosti auta vrati. Bye.
1soda
11.1.2018 11:23 | |
+2 -14
Jediny plugin hybrid co ma zmysel je napr. micu outlander ,s ktorym prides z BA do trnavy na bateriu. Nie mala m.dka,ktora vypina motor pri kazdom druhom ubrati plynu a realne usetri aj tak velke ho.no.Kedze yaris dizel zerie o tristvrte litra menej ( v realite) ,zdroj spritmonitor. Yaris dizel 4.85,hybrid 5.51,benzin 5.98l. Kde mas tych 60% usetreneho ? hybrid ma o 11ps slabsi vykon ako benzin ,ak by usetril 60%,ma spotrebu v meste 4 a mimo mesta 2.5l-3l. Proti samotnej yariske nic nemam,su to velmi prijemne spracovane a pocitovo tuhe auta aj napriek lacnejsim plastom. Su stabilne a prijemne na jazdu. Ak by si skusil tolko aut co ja vedel by si,ze tvoj nazor je znacne okliesteny malymi skusenostami a zaslepeny ekomodou.
pegas64
11.1.2018 13:36 | |
+9 -1
1soda: POPRVE, spravne udaje kombi spotreby spritmonitor.de su Yaris Benzin (6.1l), Yaris Diesel (4.8l), Yaris Hybrid (4.8l) a to je v poriadku, pretoze zamer hybridov je nahradit diesle v meste pri RADOVO NIZSICH EMISIACH. Teda spotreba zostala rovnaka, ale EMISIE radovo klesli. O kolko? Podla realnych ADAC.de merani (ecotest), ktore budu povinne, napr. Prius Hybrid / Ionic Hybrid (oxidy dusika NOx=3-5mg), ale napr. diesel Renault Megane 130dci (NOx=504mg). Za kym chces na krizovatke stat? A co maju povedat chodci? Diesel sa do mesta ani neodporuca, pretoze mu nevyhovuju kratke trasy. Diesle automobilky odmietaju vyrabat pre male auta z ekonomickych dovodov, pretoze odstranovanie emisii je drahe. PODRUHE, rozdiel v spotrebe podla testu v meste bol 6.2l Yaris Benzin vs 3.7l Yaris Hybrid. To je 6.2/3.7=1.68, teda 68% vdaka hybridnemu pohonu v meste. Navyse, hybridna atmosfera ma voci turbovstreku priblizne 10x mensie emisie castic a nepotrebuje filter, ktory moze byt problemovy.
miroslav.ferko1
11.1.2018 13:50 | |
+10 -1
Nie každý potrebuje chodiť z ba do Trnavy na elektrinu. A batérie sú tak drahé že si to veľa ľudí (zatiaľ) ani nedovolí. Ale pegas to povedal veľmi dobre, maličká batéria vie zožať energiu rekuperáciou a ušetriť. Aj keby to mal byť ekonomicky nezmysel, ušetrí to emisie. A za životnosť auta určite aj peniaze, benzín nebude stáť 1,30€ ďalších 20 rokov. A veľa automobiliek plánuje od 2020 vyrábať iba hybridy. Okrem volva to vyhlásili ďalšie
vmicho
11.1.2018 18:15 | |
+15 -2
"vidim zbytocnu technologiu nic nesetriacu v danom malom konkretnom aute" - Huh? Ale tu nejde len o setreni paliva (ktoreho ten hybrid aj tak usetri strasne vela oproti normalnemu motoru). Tu sa setria aj brzdy (lebo sa brzdi el.motorom), spojka a prevodovka (lebo tie hybridna toyoticka proste vobec nema!) a aj starter (tiez nema), motor nedostava razy (lebo to nema spojku tak sa to neda znicit). Keby som si mal vybrat ojazdenku, tak 100% hybrid, lebo nemoze mat rozmlatene prevody ani motor.
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×