Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Elektrická brzda: Problémový pomocník

78 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
dobra.vila
3.1.2018 17:04 | |
+1 -1
Ten kto nevie hlavou a dvomi nohami ovladat tri pedale si musi priplatit u predajcu aj v servise :)
C4RHR
1.1.2018 13:39 | |
+5 -1
Dovolím si nesúhlasiť s viacerými tvrdeniami v tomto článku. Neviem ako u iných vozidiel, ale na tom čo aktuálne jazdím (citroen C5 X7) je to veľmi príjemný pomocník. Nabehal som s tým 220 000km bezproblémov. Tu sa mechanizmus nachádza v stredovom tuneli, čiže nie je vystavený znečisteniu a ovláda brzdy cez bowdeny (v zime nezamrzajú). Takže postupne. Dávkovanie brzdnej sili je možné a je úmerné dĺžke podržania spínača.Tiež je možné podľa servisnej knihy núdzové brzdenie ručnou, pretože je pod dohľadom abs. Rozbeh do kopca aj pri zabrzdenej ruč. ide hladko a je nepovšimnuteľný a do kopca využíva asistent rozbehu do kopca , ktorý podrží 2-3 sek. a s ručnou brzdou nemá nič spoločné. Ďalej vybitý akumulátor, vozidlo je možné aj v tomto prípade odbrzdiť po odklopení kastlíka medzi sedačkami a odistení zabezpečovacej poistky. Pri odbrzdovaní brzdy rozbehom nič netrpí, mám to odskúšané - 5x rozbeh s automatickým odbrzdením a zad. kotúče studené a takto to praktizujem od začiatku a brzdy sú ok. Odbrzdenie trvá okamih a nemá vôbec vlyv na opotrebenie. Ďalej pri výmene obložení nie je potrebná diagnostika, stačí nastaviť mech. do servisnej polohy priamo vo vozidle, potrebný je len kľúč na zaskrutkovanie piestikov do strmeňa. Viem to, lebo som si to sám robil. Zničenie mechanizmu dochádza, keď "mechanik" odkvačí najprv bowdeny a potom bude manipulovať s tlačítkom brzdy, či nastavením serv. polohy. Vtedy sa banálna výmena platničiek predraží nie na 3-cifernnú sumu, ale až na 4-cifry. Jednu nevýhodu to má a to je návyk. Keď som raz bol rozbehaný na inom voze s mech. ručnou, po vystúpení mi skoro ušlo, keďže som bol zvyknutý po vypnutí motora na automatické zabrzdenie. Vecné komentáre uvítam, detských a krčmových rečí sa môžte zdržať akože francúzske auto a pod. Nabehal som na ňom dosť km a funguje skutočne excelentne. A tiež touto cestou chcem popriať všetko dobré v Novom roku diskutujúcim.
janko240353
1.1.2018 12:05 | |
+2 -0
ukazuje sa že priveľa elektroni v automobyloch je veľakrat na škodu ako vyhodu lebo je naročnejšie na udržbu ak to trocha znedbame tak sa nam to vyposti väčšimy investyciamy v autoservysoch lebo ako sa hovori doma na kolene sme nato neprispôsobeny viem že niektorimsa to pači že je to pohodlne ale nas to ubera aj od pozornosti sledovať premavku a nepočitame s tym že elektronika môže aj počas jazdy zlyhaľ
cufike
1.1.2018 07:49 | |
+4 -2
Uz som sa zlakol, ze vseznaly dunciii sa do debaty nezapoji, neovlada sice „gramatyku”, ale po 30 rokoch, co bol u „feraryho”, to chapem...
trvb
1.1.2018 08:14 | |
+1 -2
haha, mas uplnu pravdu. Dunci je vseznaly odbornik, on pomahal s vyvojom aj enzovi ferrarimu, lebo enzo nevedel ani kde ma byt v aute volant no prisiel majster sveta dunci a poucil ho o tom.
xmirco
1.1.2018 03:50 | |
+3 -4
Tak to pozor dajte si pozor na vsetko nekupujte turba lebo sa mozu pokazit a ani automaticku klimu, kedze prudeniu vzduchui brani vela motorcekov ktore sa mozu pokazit. Podla mna je najlepsie kupit skodu 1000.
dobra.vila
3.1.2018 17:20 | |
+0 -0
a ked si vytocis opacne trojuholnikove vetracky budes mat v aute taky prievan ze nebudes musiet spustat ventilator vetrania :)
RamoS
31.12.2017 21:12 | |
+15 -3
Tiež mám elektrickú parkovaciu brzdu. Nechcel som, ale dnes sa už nedá vybrať normálne auto bez tejto "skvelej" vecičky. Pomaly sa začíname kamarátiť. Je to celkom pohodlné (u Mazdy), ale na 100% by som bez toho vedel žiť. Nechápem, prečo to všetko dnes pchajú do áut - kedysi mal každý mechanickú ručnú a jazdilo sa. Buď chcú ďalšiu vec, ktorá sa môže pokaziť, alebo sú vodiči čím ďalej hlúpejší a menej šikovní... Vlastne dnes sa o autá zaujíma pomerne málo mladých ľudí. Raz skončíme u autonómnych taxíkoch :(
dobra.vila
3.1.2018 17:24 | |
+2 -0
Autoskolam odzvana :) Elektronika v aute je dobra nato aby sme boli este vacsi idi...ti za volantom (Dick Kvetnansky)
lowrider
31.12.2017 17:52 | |
+7 -8
Mam passata B6 a s elektrickou rucnou som problem zatial nemal. Neni to moja salka kavy, radsej by som klasicku paku, ale co uz. Kazdopadne ta rucna brzda je len obycajny motorcek co zatlaca piestik brzdy a jedno tlacitko. To je vsetko. Takze ked vam to odide, kupim motorcek, pripadne tlacitko a ide sa dalej. Da sa vybrat od cinskeho az po nemecku vyrobu a ceny su OK, samozrejme netreba kupovat v original servise.
kidon
31.12.2017 16:30 | |
+37 -3
elektrická ručná brzda je jedna z tých maxihov.adín, ktorými nové vozy tak oplývajú... Ďalšími sú auto štart-stop, ukazovateľ preradenia, DPF, pridávanie šťanky, EGR ventil, trojvalce, vypínanie valcov, elektronická mierka oleja, downsizing, V8 s turbami medzi valcami, "long life" olej s 30 000 km intervalom, zvuk motora z reprákov... zabudol som na niečo? A potom niekto povie, že "načo dávať iný olej alebo upravovať autá, však inžinieri u výrobcu vedia čo robie". Nuž..... alebo nevedia čo robia, alebo robia tie ho.vadiny naschvál. Ako všetci tušíme, B bude správne.
trvb
31.12.2017 16:38 | |
+14 -2
na 99% s tebou suhlasim, ale tie trojvalce su napr. do supermini aut nakupnych tasiek do mesta najidealnejsie, horsie to uz vsak urcite je ked taky litrovy oturbeny trojhrnec daju do octavky, kazdopadne motor s troma turbami 0,9 litra nie je vymysel automobiliek ale to skor tlak EU na emisne normy takze ak by nebol tlak z EU verim tomu ze este dodnes sa montuje legendarna rotacka 1.9Tdi alebo mnohe ine spolahlive agregaty ktore uz zial nesplnaju dnesne emisne limity. No s ostatnym suhlas a aj nejak casto vidim reklamu v telke teraz na skoda autorizovany servis.
trvb
31.12.2017 17:25 | |
+14 -1
kidon - este si zabudol doplnit taku specialitku kde u niektorych aut sa dnes meni olej iba vysatim stareho a agregat nema ziadny vypustny otvor, toto uz mi pride ako zhovadilost najvyssieho stupna.
Jeezy4810
1.1.2018 00:36 | |
+1 -8
Long life olej - a ty si akože retard že takéto s racky sú len prázdne kecy? Hádam si rozumný a nebudeš sa zaoberať takouto chu.jovinou ty poleno vyorane
dobra.vila
3.1.2018 17:30 | |
+0 -1
kidon, šťanky si mozes do nadrze doplnat z vlastnych zasob - usetris :)
Marian-1985
31.12.2017 16:24 | |
+15 -2
Neviem,načo dávajú do nových áut také pichoviny.Človek aby s tým novým šrotom bol v servise ako doma.
kidon
31.12.2017 16:26 | |
+13 -1
ale veď si si sám odpovedal - aby sme s tým boli stále v servise. Najlepšie značkovom, samozrejme....
ALEKO526
31.12.2017 14:24 | |
+26 -2
Fakt super, aby si čo i len pri výmene platničiek išiel diagnostikou stahovať valčeky alebo sa drbkať s baterkou a ručne ich stahovať...a keď bude auto vybité môžeš si ho najprv nechať poriadne nabiť...a ak je toto pomocník rozjazdu do kopca a vodič to nezvláda s klasickou ručnou, nemá čo robiť na ceste. Pohnúť sa v stúpaní bez problému je základ základov.
dobra.vila
3.1.2018 17:32 | |
+0 -0
Neviem preco cvicene o*** vyhazduju peniaze za vodicak ked im sataci elektricenka :)
mol1
31.12.2017 13:08 | |
+31 -2
ci páána strach dnes nové auto kúpiť
Zabruz
31.12.2017 14:28 | |
+16 -2
Čistá pravda.
FlegiX
31.12.2017 12:55 | |
+33 -4
som zvedavy, ktrora automobilka ako prva zavedie servomotorcek na otvaranie a zatvaranie deklu palivovej nadrze, myslim ze aj otvaranie a zatvaranie popolnikov ci kastlika by stalo za uvazenie. Vdaka tymto elektronickym ***nam sa mi uz stalo s kamosom na jeho C4, ked v zime zabudol vypnut svetla - nepoculi sme pipanie kvoli kravalu na ulici a ked sme sa vratili k autu s vymlatenou baterkou, tak sa auto nedalo vobec otvorit, lebo klucik na dverach neotvori dvere mechanicky, ale ta packa od klucika potlaci iba vypinac ktory nasledne rozbehne servo - vacsiu pixovinu uz vymysliet nemohli... proste auto do ktoreho sa bez fungujucej elektriky nedostanete.
trvb
31.12.2017 12:58 | |
+17 -8
parada, cize ked ti *** baterka a chces ju dat nabit cez noc niekde doma tak si nechas otvorene auto, resp. ked je mrtva baterka tak aby si si zavolal asistencku od citrona aby ti otvorili auto. Fakt super kauf tie francuzske auta.
FlegiX
31.12.2017 14:13 | |
+15 -2
stalo sa to v piatok vecer a ked som volal na citron helpdesk, tak mi povedali ze v pondelok rano mozu prist odtahovkou a zobrat to do najblizsieho servisu, lebo na mieste to otvorit nevedia. Problem vyriesil miestny manik ktoreho mi odporucili v najblizsej krcme... dvere "odborne" otvoril a auto sme nakopli cez kable.
farizejskastriga
31.12.2017 14:19 | |
+16 -2
To nie su francuzke auta ty tupelo. Aj mercedesy.Môj Byvalí šef čo jazdieval len v mercedesoch, raz ked ma viezol mi hovoril historku čo sa mu stala z predoslím mercedesom, ktorý bol komplet na elektriku. PRI JAZDE NA DIALNICI ALEBO CESTE PRVEJ TRIEDY Už NEVEM PRESNE MU ZNICOHO NIC ODISLA ELEKTRIKA. AUTO MU PROSTE VYPLO A ON ESTE NA VOLNOBEH HO STACIL ODSTAVIT NA KRAJINICI. ALE OSTAL V TOM AUTE, NEVEDEL SA DOSTAT VON LEBO VSETKO TAM BOLO NA ELEKTRIKU ANI NEVEDEL OTVORIT OKNA PROSTE NIC. ZOSTAL UVIAZNUTY V MERCEDESE NA CESTE. mUSEL ZAVOLAT ODTAHOVKU. ZE DOSIEL CHLAPIK A MUSEL MU VYPACIT KAPOTU A DVERE ABY HO ODITAL DOSTAL.
farizejskastriga
31.12.2017 14:21 | |
+10 -5
ja som mu este povedal : A TOSI PREDSTAVTE žE BY TO BOLO V LETE VONKU 32 STUPNOV A VY OSTANETE V AUTE A NEMOZETE SI ANI OTVORIT OKNO. DOKIM PRIDE ODTAHOVKA TAM UMRETE.
trvb
31.12.2017 16:41 | |
+6 -11
ty si sam tupelo, sa skryvat za zensky nick... a hlavne frantici su povestní s katastrofalnou spolahlivostou elektroniky. samozrejme, ze u kazdej znacky sa najdu nepodarky, no francuzi maju v tomto prim.
solo42
31.12.2017 17:16 | |
+9 -4
Podstatné je ty tupelo tupé, že má pravdu, toto vôbec nie je o francúzoch.
trvb
31.12.2017 17:21 | |
+3 -8
solo42 ty sa nauc citat ty retard. Ja tam pisem, ze u kazdej znacky sa moze taky problem vyskytnut a aj u mercedesu, no z praxe je zname, ze najvacsie problem s elektrikou maju francuzske znacky. Uz ti doslo, ci mas v hlave nasr...e???
solo42
31.12.2017 17:49 | |
+5 -2
Ja čítať viem, asi by si mal po sebe prečítať najprv sám, prv než to sem dáš, a okrem toho ja sa vo francúzovi vozím už viac ako 10 rokov tak ma prosím nepoučuj, čím sú francúzské autá povestné, zaujímavé je, že mne to auto slúži bez akýchkoľvek problémov. Okrem toho neviem ako je to u C4 ale peugeot 307 má sice tiež elektrické zamykanie/odomykanie dverí, ktoré je bez batérie nefunkčné, ale šoférové dvere sú zamknuteľné aj manuálne, mechanicky, kľúčikom, problém majú hlavne ľudia, ktorí keď sa im pokazí vložka tak na to kašlú, veď aj tak otvárajú a zatvárajú diaľkou.
dadyc
31.12.2017 17:56 | |
+1 -2
to je bussines SOLO napokon nikto ti nekaze to kupit vzdy mas na vyber original,znackova nahrada alebo starline :D
dobra.vila
3.1.2018 17:40 | |
+0 -0
farizejskastriga, este stale sa tvoj sef vozi v elektronickom S klasse alebo ho radsej vymenil za 40 rocne Piano s rucnym sibrom? :)
trvb
31.12.2017 12:06 | |
+28 -5
uz vidim ako v krizovej situacii pri brzdeni dokaze intuitivne vodic siahnut aj na elektronicku rucnu brzdu narozdiel od klasickej paky ktoru vodic nahmata uplne intuitivne a v momente zatiahnie a nie kym nahmata to tlacitko za ktore potiahne a kym sa serva spamataju ze maju zatiahnut celuste. Uplna blbost cela elektricka brzda-.
trvb
31.12.2017 12:08 | |
+20 -6
radsej nech sa zamyslia automobilky a daju ako priplatkovu vybavu klasicku mechanicku rucku a verim tomu, ze by im sklapli usta ked vodici by si fakt sa to priplacali a chceli by radsej mechanicku variantu
1soda
31.12.2017 12:10 | |
+3 -15
Pises hlupost. Okrem toho ze elektricka brzda reaguje o dost rychlejsie ako manualna,ide totiz ihned na maximum sily,sa pri jazde tato rucna brzda pri vw group neda pouzit,je totiz okamzite deaktivovana. Takze vozidlom len cukne. Vyskusane v praxi
trvb
31.12.2017 13:19 | |
+15 -8
a v com pisem hluposti ty ***??? Ty sa nauc citat ty iq hojdaci kon. Ja pisem o krizovej situacii kedy klasicke brzdy nemusia fungovat a s mechanickou rucnou dokazes okamzite reagovat a samozrejme aj davkovat brzdny ucinok tak aby si bezpecne zastavit. Pri VW group ti taka rucna ako pises ani za jazdy nefunguje a u inych znaciek ti to natvrdo zablokuje kolesa, takze na mokrom, klzkom povrchu ta moze hodit do smyku a skoncit v prdely. Ty si taky nechapavy troll, ze vobec pochybujem ,ci ty mas vodicak.
dunciii
31.12.2017 20:15 | |
+0 -6
Intuitivne siahnut po rucnej brzde a to ako bezny sofer dokaze?:-) a kym niekto na mna vypusti drist nech bezi do skoly smyku k profikom :-)
trvb
1.1.2018 08:12 | |
+3 -3
ty si tu chybal ty retard, ty odbornik na vsetko... ty s 30 rocnymi skusenostami u ferrari a z toho 15 rokov si jazdil vo formule F1 za ferrari.
dunciii
1.1.2018 14:56 | |
+1 -2
Dobre ty mamlas kto je na teba zvedavy:-) dokola to iste sadni do fersri tvojho vysnivaneho a smykaj :-)
savana186
2.1.2018 22:35 | |
+0 -1
Auto s el. ručnou brzdou má vždy minimálne ESP/EBD a iné, a ako píše Dunci, tak neviem si predstaviť takú situáciu, že by som potreboval zatahovať ručnú. Keď tak len rýchly výjazd zo zákruty z frajeriny. No to som robieval aj ja :), teraz mám "elektrinu" a nechýba mi to ;).
1nio
31.12.2017 10:28 | |
+21 -6
Mna by zaujimalo,kedy vyjde clanok o odksakujucich zadnych multilink napravach na vozoch od 2005-2012 celeho vw group,hlavne na tych,ktore su dlhsie ako sedan ci combi. Tiez by ma zaujimalo ci pri tychto "neskutocne" zakernych rucnych brzdach pridu odbornici od stola aj na fakt,ze vw group auta od roku 98 -2013 brzdia skriza pre zly abs system od firmny bosch. Lebo velka cast pisaneho textu je hlupost,system s el.rucnou v spojeni s funkciou autohold funguje vynikajuco a o par eur drahsi strmen nieje dovod na kupu ineho auta.Napr. vyska straty hodnoty (amortizacia) noveho auta ja 100x vyssia ako riesit strmen drahsi o 70e. Ale to nikoho netrapi,ze po 4 rokoch preda auto aj o 8000e lacnejsie,hlavne ze sa mu nepokazi strmen o 70e drahsi. Zaujimave ake pikacoviny sa riesia v novinach.
MMedea
31.12.2017 10:59 | |
+19 -4
Ja by som si zas rada prečítala článok, v ktorom by novinári porovnávali maloobchodné ceny jednotlivých náhradných dielov s cenou, za ktorú za kus dostane výrobca a reálnymi výrobnými nákladmi.
Gimex
31.12.2017 11:03 | |
+10 -3
Ceny náhradných dielov sú omnoho vyššie ako ich reálne výrobné náklady. Na zistenie tejto informácie potrebuješ článok?
MMedea
31.12.2017 11:18 | |
+10 -1
To tuší asi každý, ale bolo by pekné to mať spísané pokope s konkrétnymi číslami... Možno by sa ľuďom otvorili trošku oči.
1soda
31.12.2017 12:02 | |
+16 -0
Myslim ze zivit fabriku,stovky,tisicky ludi,platit energie,upgrady,lakovne..cosi stoji. Neda sa riesit vyrobna cena vyrobku,kedze to su netto ceny. Ludia ,firmy ci fabriky robia predsa obchod,nekradnu tie vyrobky ,musia z cohosi zit. Skor by som riesil nevhodne velke odmeny ludi vo vedeni,ktori okrem podpisov nerobia nic dolezite a rocne maju vela krat odmeny v statisicoch eur.
solo42
31.12.2017 17:34 | |
+0 -1
Soda, nikto tu nechce aby to vyrábali zadarmo ale je tu zopár ale: Automobilky tie diely väčšinou ani nevyrábajú iba nakupujú od subdodávateľov a predávajú omnoho drahšie ako normálna konkurencia, tzn. že výrobca na ton zarobí najmenej. Ak automobilka navrhne alebo zostrojí automobil s nejakou typickou chybou tak aké má morálne právo od spotrebiteľa pýtať plnú cenu ( s prehnanou prirážkou )?, A práve v takýchto prípadoch ryžuju najviac, lebo najviac potom zarobia na tom čo sa najčastejšie kazí.
dunciii
1.1.2018 02:56 | |
+0 -2
Mmedea a vyroba chleba parku a mlieka?:-) prosim ta aspon ty maj rozum asi nepodnikate:-)
1soda
31.12.2017 10:27 | |
+1 -2
Mna by zaujimalo,kedy vyjde clanok o odksakujucich zadnych multilink napravach na vozoch od 2005-2012 celeho vw group,hlavne na tych,ktore su dlhsie ako sedan ci combi. Tiez by ma zaujimalo ci pri tychto "neskutocne" zakernych rucnych brzdach pridu odbornici od stola aj na fakt,ze vw group auta od roku 98 -2013 brzdia skriza pre zly abs system od firmny bosch. Lebo velka cast pisaneho textu je hlupost,system s el.rucnou v spojeni s funkciou autohold funguje vynikajuco a o par eur drahsi strmen nieje dovod na kupu ineho auta.Napr. vyska straty hodnoty (amortizacia) noveho auta ja 100x vyssia ako riesit strmen drahsi o 70e. Ale to nikoho netrapi,ze po 4 rokoch preda auto aj o 8000e lacnejsie,hlavne ze sa mu nepokazi strmen o 70e drahsi. Zaujimave ake pikacoviny sa riesia v novinach.
Gitarista-Pista
31.12.2017 10:27 | |
+40 -1
Dnešné autá sú zbytočne pereelektrizované, čo nie je už na užitok ale na škodu
Edison1988
31.12.2017 12:05 | |
+17 -11
presne, čím viac elektroniky, tým viac problémov. zlatá škoda 105 ktorú opatrujem v garáži ako víkendovka na leto
Marty944
31.12.2017 13:31 | |
+9 -15
škoda 105 víkendovka na leto... môj ty bože. ten drvivý záťah 16 koní, super koncepcia motorového člna. nič horšie snáď nemôže byť. v modeli S s privarenými sedadlami bez posunu. Komanči ***i všetko na čo siahli. víkendovka mustang, nejaký SL medveď fajn ale škoda 105???! úprimne mi je ťa ľúto. Najmenší ťukes v tom a si mŕtvy, ten platký kufor vpredu ťa ochráni...
Feroo338
31.12.2017 14:23 | |
+7 -2
Edison: Vcera som nahodou na ceste za sebou videl 2 krasne nalestene auta Skoda 100. Vyzerali lepsie ako nove. Pochybujem, ze ich majitelia na nich sli do roboty.:)
Edison1988
31.12.2017 15:43 | |
+3 -3
Marty944 ty si ďalší tuturutú, keď sa ti to nepáči neser sa do toho :D, to auto má cez 30 rokov, je v super stave a šlape ako hodinky, vážne poruchy na ňom nikdy neboli, ale to tupec ako ty nepochopí, nenútim nikoho do toho sadať. Feroo338 neviem odkiaľ si, ale vo Zvolene bolo jedno Silvestrovské stretnutie veteránov je možné že šli odtiaľ, mal som tam byť tiež, mal som nejakú prácu doma
solo42
31.12.2017 17:58 | |
+3 -0
Marty mne je zase ľúto teba, že si bol odkázaný práve na model S, čo bol naozaj úplný suterén toho, čo škoda ponúkala, samozrejme že to auto už na dnešnú dobu nestačí, jeho silná stránka bola práve jeho jednoduchosť, tj. presne to, čo dnešným autám zameraným hlavne na peňaženky spotrebiteľov, tak veľmi chýba.
dobra.vila
3.1.2018 17:53 | |
+0 -0
Na 105 Sku staci teraz nahodit poriadne zimne gumy a v snehu vas do kopca ofukne tak ze budete chciet vystupi z vasich elektronickych 4x4 s ASR... :)
DJV0
31.12.2017 10:21 | |
+6 -10
Môj starý Espace IV má elektrickú ručnú brzdu, avšak má aj možnosť mechanického uvoľnenia. Takže keď sa chce problém elektrickrj chyby sa dá vyriešiť keď sa chce. A zaseknutie parkovacej brzdy z dôvodu nepoužívania? Máme v rodine 3 auta s EPB, od rôznych automobiliek, a všetky 3 majú automatickú parkovaciu brzdu, ktorá sa zatiahne pri vypnutí motora a uvoľní až keď je motor v záťaži. Takže aký problém s EPB? A ešte jedna nespomenutá či skôr zabudaná výhoda EPB oproti mechanickej brzde: Pri použití EPB ako núdzovej brzdy ostáva ABS v činnosti takže auto nepôjde do šmyku.
branislavschon
31.12.2017 08:36 | |
+19 -5
Tiež mám EPB v služobnom VW, je ***na 1. stupňa. S mechanickou ručnou brzdou som nemel nikdy problém s rozbehom do kopca, s EPB je to vždy problém. EPB sa zväčša odbrzďuje stlačením tlačidla, ale pri zmačknutom brzdovom pedáli. Keď sa rozbieham do kopca, nemôžem pri odblokovaní stáť na brzde, aby som EPB odistil. Nedopustím na mechanickú ručnú brzdu. Dobre to majú vymyslené francúzi, ktorí do svojich áut montujú snímač naklonenia, ktorý vám v kopci auto na malý moment zabrzdí a rozbeh je bezproblēmový aj bez ručnej brzdy. A tiež je pravda, že keď vám odíde EPB, buď sa s autom nepohnete, alebo ňou ani nezabrzdíte. Napr. výmena tlačidla EPB stála v servuse 250€, výmena serva vraj stojí cca 800€ na jednom kolese!!!
sts11
31.12.2017 09:10 | |
+4 -3
súhlasím ze je to drahé, ale elektrická rucná brzda funguje aj ako bezpecnostný prvok. Rasto Chvála, v Garazi TV pri teste Skoda Karoq na lazoch, to vysvetluje a málo kto o tom vie. Inak aj s klasickou rucnou brzdou mozu nastat problémy. Mal som asi 15 rocného starého VW Transportéra (typ T2) a praskol mi bovden okolo lanka od rucnej brzdy k zadným paknam. Dostala sa tam voda, do rána zamrzla a nikde som ráno neodisiel ... Oprava ale stále podstatne menej.
ondrasmichal
31.12.2017 09:29 | |
+3 -9
EPB treba vedieť aj správne použivať lebo keď niesu splnené podmienky ako sú pripnutý bezpečnostný pás tak nebude fungovať ani rozjazd do kopca ale to určite viete keď mate také auto.A ako prve by som odporučil prečítať návod na obsluhu.A k snímačom priečneho a pozdĺžneho zrýchlenia tak tie mate aj vo svojom golfe.
Bimb0
31.12.2017 09:40 | |
+8 -13
Keď niekto nemá na EPB + auto hold tak iba nadáva. Ja môžem povedať že je to dobrý pomocník na rozjazd do kopca a nemusím nič vypínať pri zoslapnuti plynu sa uvoľní brzda.
savana186
31.12.2017 10:23 | |
+4 -3
Keď mám vo svojom Seate zapnutý Asistent rozjazdu do kopca tak nič také ako branislavschon neprevadzam. Proste zabrzdim nohou a stojím, rozbieham sa a samé odbrzdí. Nič rukou už dodatočne nestlacam, takže je to veľký pomocník. Inak používam sporadicky alebo skôr nepoužívam. Žena zase bez toho ani nejazdí :).
hliny
31.12.2017 10:27 | |
+5 -6
Ja vychádzam na cestu zo skutočne hlbokej garáže.Na vrchu zastavím a auto zostane samé chvíľu stáť (necúva).EPB sa rukou ani nedotknem.Ak musím dať prednosť stupim na brzdu,potom ju pustím,auto chvíľu stojí zase zabrzdené samo.Pridám a idem.Ako píše nadomnou,treba mať splnených niekoľko podmienok.Nezapnutý pás -auto neodbrzdí.Nezavreté dvere to isté.(audi 2015) PS:Preventívne napíšem,že mám na osobákoch 2,6 mil.km.
DJV0
31.12.2017 10:28 | |
+19 -0
Ono to "servo" je len malý motorček vnútri mechanizmu podobnému mechanickej brzde a stojí pár euro. ALE prečo by sa slovenský mechanik autorizovaneho servisu namáhal keď to môže vymeniť celé aj s paxňou? To nespomínam vysokohorské prirážky v takýchto servisoch.
1nio
31.12.2017 10:32 | |
+2 -0
EPB je spojena s funkciou autohold,ktora funguje so zapnutym pasom vodica a funguje automaticky bez stupidneho mackania pedalu. Tiez funguje pri kazodm zastaveni len ako pomocna brzda,nie parkovacia,cize nema efekt povolovania rucnej brzdy . Takze bud to nevies pouzivat,alebo mas cosi pokazene. Pripadne mas najstarsi system ,ktory fungoval podobne ako pises,az na to stupidne mackanie brzdy ktore spominas.
dobra.vila
3.1.2018 18:06 | |
+0 -1
STS, keby si rozmyslal tak nebudes v zime pouzivat rucnu na veteranovi. S rozbiehanim do kopca maju problem tie zeny ktore nevedia chybajucu tretiu nohu nahradit svojou hlavou :) DJV0, ujasni si rozdiel medzi mechanikom a "vymienacom".
havkacik
31.12.2017 08:04 | |
+12 -14
Viete ja mám presne rok starú jettu a mám klasickú ručnú brzdu, takže treba si aj vedieť vybrať auto keď kupujete, myslím nové
Feroo338
31.12.2017 08:12 | |
+25 -1
Lenze niektore typy aut uz tu klasicku brzdu nemaju.
SLAVCO25
31.12.2017 09:24 | |
+11 -7
Takze ty si si vyberal auto podla toho aku ma rucnu brzdu? :) To je uzasne ako vie niekto dopredu mysliet na vsetko, ale to bude asi tym, ze do jetty davaju klasicku paku a teraz si prisiel na to, ake to ma vyhody :)
dunciii
31.12.2017 09:54 | |
+3 -9
Havkac podla mna jetta je jedno s najslusnejsich aut co sa da kupit za slusne peniaze .nie len preto ze som pred 4 rokmy jednu kupoval . Inac si vedel ze doplatik za xenony predne bol prvy rok 3500 euro?:-) preto tie prve nevidis so xenonami :-) inac suoer auto aj na dlhsie cesty
havkacik
31.12.2017 10:30 | |
+5 -6
vazeny, netahajte ma za slovicka, ved viete ako to myslim, jasne ze podla brzdy nebudem kupovat auto, ale este raz, mam novu jeetu a mam ju 1 rok od nova, za relativne male peniaze 15000 euro je to vyborne auto, silne aj ked je to 1.2 tsi ale na max som jju vytocil na 227 km za hodinu, nema problem ist kludne 150 180 a uplne v pohode, rychle auto, vyborna spotreba minimum elektroniky a sam som odsudzoval male objemy 1.2 tsi a taketo veci ale po roku vam hovorim, dole klobuk jetta je jedno s najvydarenejsich aut, bezproblemove auto, velke ako passat ale cenovo nizsie, nechcem chvalit svojho kona ako sa hovori, ale pochopte, nove je nove a viem ze asi zivotnost nebude velka ale mam ho v plane mat 3 roky a potom prec, lebo dnesne auta nie su na 10 rokov ale max na 3 a o tom to je, ale ja si rad vyberam auta kde je minimum elektroniky
mol1
31.12.2017 13:12 | |
+7 -2
chlapi čo do havka rýpete ked píše pravdu. Dnes tie nové systémy a veci čo vymyslaju a davaju do novych aut nie su na "užitok" ale na ťarchu a na figu borovú. Dnes je umenie si vybrať dobré spolahlive nové auto a treba preto velmi rozmyslat pri výbere a určite uprednostnovat tie veci ktore sa este vyrabu ktoré sú praktické a užitočné a nie tie nové bludy
Sredan
31.12.2017 13:42 | |
+1 -2
Dunci mas pravdu Jettu ma moja priatelka ma tam ten 150 automat a je to skvele auto za dobru cenu....
dunciii
31.12.2017 20:26 | |
+1 -2
Sredan nemame spolocnu priatelku?:-) este aj bielu ma tu jettu?:-) ja som to kupoval 1,4 tsi 160 koni automat ma 120000 km a stale ide ale uz ju vymenime pomaly a taha ako blazon suoer auto a to ja mam oblubene ine znacky stala 24000 euro rozne pakety ledky hocico nema navy a siber
dobra.vila
3.1.2018 18:09 | |
+1 -0
Kde nic (zbytocnosti) nie je tam sa nic nepokazi :)
kupa
31.12.2017 07:50 | |
+27 -1
Poznam.... Staloma to s odťahom a výmenou len motorčeka 646€ a podotýkam na iba jednej strane. Je to daľšia pichovina na auta čo sa zbytočne kazi a je na nič
Feroo338
31.12.2017 08:11 | |
+6 -1
Poznam... prave pred sviatkami mi nieco rozkusalo kabel k jednemu motorceku a uz som sa nerozbehol... Nastastie sa podarilo dodatocnym kablom provizorne uvolnit oba brzdove motorceky a po sviatkoch ma caka navsteva servisu. Okrem chyby parkovania tam svieti este X poruch, ale auto nastastie ide. Odteraz radsej budem rucnu brzdu pouziavat uz len v nevyhnutnom pripade.
kupa
31.12.2017 09:21 | |
+4 -0
Feroo338 Mne sa to stalo prváve preto lebo som ju nepoužíval a zasekla sa.Aspon to mi povedal mechanik
SLAVCO25
31.12.2017 09:26 | |
+9 -1
Presne tak. Klasicka aj elektricka brzda sa musia pravidelne pouzivat aby nedoslo k zhrdzavenie komponentov. Cize ziadna vyhra.
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×