Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Slovák na Tesle: Zadarmo za polárny kruh

140 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
1soda
19.11.2017 23:55 | |
+3 -4
Dal som si tu namahu a spocital priemernu amortizaciu na 1KM pri tesle s85d.Vychadzal som z ceny 113800e cena novej tesly v nemecku vs predaj jazdeniek v nemecku s priemernym nabehom 100.000km. Jeden km vyjde na amortizacii cirka 0.45x eur. Co vychadza za 8500km stratu hodnoty vozidla priblizne 3850eur. Pri beznom novom passate euro6 s cenou okolo 30.000eur sa po 100tkm dostaneme o 10.000e nizsie. Cize celkova strata na 8500km vychadza na 850e. Ak pripocitame 650e za usetrene palivo,sme na hodnote 1500e. Cize cirka o 2350e lacnejsie ako s teslou. Zadarmo tam veru necestoval a nieze neusetril,ale este prerobil o 2350e viac,ak by tam isiel beznym vozidlom v hodnote cirka 30.000e. Teda jeho ocino prerobil :)...chalan to mal fakt gratis kedze to auto nekupoval on :). Lahka matematika,3 minuty hladania vozidiel a par poctov a zistime,ze ekologia = nemat ziadne vozidlo.Ekologicku stopu nechavame totiz aj pri zarabani si na to vozidlo a tam to na plnej ciare tie predrazene muskove hracky prehravaju. Ale tu nemat ziadne vozidlo,lebo setrime prirodu a na druhej strane zemegule maju stredovek,horia ropne vrty,zuri tam vojna,horia pralesy ci ficia na uholnych elektrarnach...pisem fakju :).
miroslav.ferko1
20.11.2017 02:54 | |
+4 -2
Ak má môj otec paušál na mobil na neomedzené minúty a si ho požičiam na chvíľu aby som si zavolal, o koľko sa mu navýši faktúra? nula... čiže som volal zadarmo a to bol celý point toho článku. Tiež by sa dalo nariekať že ten mobil stráca na hodnote každým dňom a že elektrinu trebalo vyrobiť aj keď som ho nabil niekde zadarmo. To že sa rozhodol otec toho chlapca mať také auto nič na tom nemení a pokiaľ ho nejde predať, ale myslím žesi je vedomý toho že autá strácajú na hodnote.... motor prejde 1,6 milióna kilometrov, takmer bez údržby, aj to si si dal do toho výpočtu? keby si ho porovnal s modelmi značiek rovnakej kategórie ako BMW7, Audi A8 a Mercedes S tak ti vyjdú rovnaké čísla amortizácie ale neporovnateľné náklady, ale opäť sa to snažíš skresliť. ja môžem porovnať ten passat s fabiou za 10 000 (tiež 3 krát menej) a passat vyjde oveľa drahšie lebo za prvých 5 rokov stratí polovicu hodnoty tak ako každé auto. áno Tesla je drahá, pochopili sme ale ten výpočet je smiešny..... práve tým že každý si vyrobí lacnú elektrinu a nebude musieť dovážať ropu sa vyrieši veľa problémov (samozrejme, ľudia si stále niečo nájdu) ale ak vieš tak super počítať, si už iné nové auto ako elektromobil nekúpiš, lebo by si išiel proti číslam. veľmi sa snažíš ale už teraz neplatí to čo sa snažíš ľudí presviedčať a ak si taký inteligentný ako sa tváriš tvoj názor bude úplne opačný do 5 rokov
1soda
20.11.2017 08:15 | |
+2 -3
Zase taras ....tesla je draha a ten vypocet je realita. Hrat sa na "akozezadarmo" je dnes take ekoogicke. To je cela pointa ktoru nechces vidiet. Nic neskreslujem. Ako ta odveze tesla za 100+,odveze ta luxusne aj passat za 30. Tesla nieje luxusna ako bmw radu 5,nie este radu 7,to asi zartujes,je to hnoj s obrazovkou a kastlikom. Stale nechapes pointu. Niesom proti elektromobilom...ale zakladna pointa dnes nieje byt ekologicky,ale oje8at ludi o peniaze tak,ze na tom velke firmy ,ci staty zarobia. Spotrebna dat za liter paliva je 0.78eura(len za liter !). Za 1mw elektriny je to 1.32e. Pomer 50% u paliva,0.88% u elektriky . Co myslis,ako dlho to vydrzi ? ..lacna elektrika bude vyrobena,snad aj ekologicka,ale nebude lacna pre nas . Uz zahod klapky,nezijes v socializme,ale v kapitalistickom rezime kde dopyt urcuje cenu. V dnesnom svete a pri prepocte hodnot celkovych ,je ten passat tdi ekologickejsi ako ta tesla,kde len zarobenim si na nu by bezny clovek spravil taku ekologicku stopu na planete,ktoru uz tie "zadarmo" km nevyrovnaju. Okrem toho si treba pozriet par videi na jutube ako tesly krasne po buracke zhoria do tla. O napr. priusoch ani nepisem,tie horia aj bez buracky. Pri tesle dokonca v jednom videu ani nedali popis ze je to tesla,bezna cenzura,pocitam ze platena. No baterie prskali este po prichode poziarnikov. Opacny nazor nebudem mat,otravuje ma aj nabijanie telefonu,nie este auta. Len o nabijacku o telefon sa nemusim delit s 96timi susedmi v cinziaku. Ono to cele asi bude v tom,ze mas este malo rokov a nevidis suvislosti. Len jeeej,to jee ale ryychlee aftooo ,mama kup mi take. Nejak takto posobis zase ty,ked uz chces byt osobny.
1soda
20.11.2017 08:24 | |
+1 -1
A zabudol si zmienit dalsi dovod preco sa nechcem tvarit ekologicky a to je druha strana planety/mince. Kde si robia co chcu drogove kartely,vlady,mafie,rozne vojenske organizacie ...palia,bombarduju,nicia ,poskodzuju. Len farbenie kozi v krajinach tretieho sveta ktore sa dovazaju do celeho sveta zamorilo cele mesto chemikaliami. Len kravy v amerike na ich megabitunkoch vylucovanim pr.dov zasieraju planetu viac,ako auta v europe.O lodiach ,kde zaoceanska lod vyprodukuje tolko spadu do ovzdusia ako vsetky vozidla v priemernom europskom meste. Nie,podme sa vozit na elektrickom aute lebo este par rokov snad bude elektrika zadarmo na superchargeroch pre par vyvolenych. Inak,vies kolko vydriz ozajstny supersport elektricky ? cize Eformula v plnej zatazi? 30 minut. Potom ju musia vymenit za nabitu a tu prvu nabijat,lebo zavod trva hodinu a pol. Takze to ze tesla ma ten vykon ktory ma sa neda zapriet,ale nemoze sa spominat v jednej vete s dojazdom. Lebo celkovo bude ten passat nie len ze rychlejsi ,ale aj ekonomickejsi. Moze st 140-150kmh bez toho,aby sa mu skracoval dojazdo o stovky km. Tesla ide bez extra ubytku energie tak 110kmh max..Vsetko nad tuto rychlost skracuje dojazd a rapidne. Takze z toho najrychlejsieho ospevovaneho "supersportu" mas razom najpomalsie auto na dialnici,aby mu nedosli baterky skor,ako najde nabijacku.
miroslav.ferko1
20.11.2017 11:13 | |
+1 -1
stále platí argument že si porovnával amortizáciu áut z úplne inej cenovej kategórie. (fabia tiež odvezie za tretinu amortizácie oproti passatu) otravuje ťa nabíjanie a tankovanie nie? väčšina ľudí tvrdí že im elektromobil šetrí čas lebo nemusia chodiť na benzínku. poznám sa priamo s odborníkmi na energetiku a autonómiu čiže mám aktuálne informácie. to čo si písal o dojazde platí o každom aute, aj spaľovacom, nehovoriac o efektivite motorov. autonómne elektrické autá pripravujú desiatky firiem. ja som sa zmieril s tým že nikdy vlastniť auto nebudem, aj keď som veľmi túžil a bol to môj sen ale nemá to zmysel (tak málo by som ho používal že taxík je výhodnejší). tiež ma tu niekto zotrel za názor že sa budú autá prerábať na elektrické, už teraz sú firmy ktoré prerábajú nákladné vozidlá na elektrické (opäť som sa bavil s človekom čo robí v jednej) a cena batérií klesá doslova každý mesiac. a už teraz sa to veľmi oplatí aj v nákladnej doprave.... na rade sú lietadlá a lode
123jakub321
18.11.2017 09:33 | |
+9 -6
Cely clanok je len kopka od psa. Teslu samu o sebe vynecham s ich "kvalitou" vyroby a muskovou plnou hubou kecov. Elektromobily neznecistuju za chodu ale vyroba omnoho viac ako obyc spalovacie auto. Uz len tazba lithia do baterii. Energia ktorou to auto nabijas ( niekolko hodin samozrejme i ked do spalovacoeho natankujes za 10 min aj s platenim a wc) tiez nie je cista. Basnite si kolko chcete o ekologickej energie ale zatial tu mame najme tepelne a tie zrovna ciste nie su. Baterii dojde zivotnost ako na telefone casom a budes musiet vymenit celu baterie co znamena demontaz karoserie plus cena baterie je neskutocne velka takze by sa usetrilo na servise nic vo finale mozno naopak. A to ani nevravim o inferne co nastane ked prerazis baterku. Ktora zabera velku cast podlahy takze je to dost pravdepodobne i pri birackach v nizsich rychlostiach. Vedel by som pokracovat hodiny. A pisat o chlapcovi povolanie syn aky si spravil s frajdou roadtrip casovo neobmedzeny a pouzit to ako podklad pre test auta mozu len tu. Autor clanku otazocka na zaver. Zober si ze mas ist na dovolenku na 7 dni napr na juh Fr s zenou a dvoma detmi. Siel by si teslou a zobral o tri dni dovolenky viac co by ste stravili s familiou len po staniciach a moteloch dobijanim?
Intermediary
18.11.2017 09:37 | |
+3 -5
Až na to, že povrchová ťažba lítia nie je ekologickou záťažou ako ťažba ropy. A batérie sa skladajú z mnohých článkov takže nemusíš meniť všetky naraz.
123jakub321
18.11.2017 10:08 | |
+6 -3
Ano na jednu autobateriu potrebujes 30-40 kg lithia tak urcite staci povrchove tazenie...dochodcom skrabu z piet nie? Elektrinu ako ziskavame? Spalovanim uhlia odpadu atd... Tiez urcite ciste a ekologicky nezavadne vsak? Svetovy odbornici sa chytaju za hlavu ake su to bull***y mat pri dnesnych technologiach baterie co sa za par min dobiju na dojazd v stovkach kilometrov bez velkej ujmy na zivotnosti na baterie ale tu nam pisalek ide presviecat ze chlapec najazdil zadarmo priam zarobil na tom ze vytiahol tatkove auto prevetrat. Tiez budes novinar co mu tatko zohnal flek lebo videl par casti topgearu tak si myslel ze zjedol techniku
miroslav.ferko1
18.11.2017 11:21 | |
+2 -1
svetový odborníci :D tak to som sa pobavil. si išiel niekdy s dvoma deťmi na dovolenku? a keď spomínaš francúzko sme vo vyspelej Európe kde je plno superchargerov. nájdi si nejaký trip planner, na 13 hodinovej trase 2 hodiny nabíjania (samozrejme do prázdnych batérií). išiel si už niekam z deťmi? každé 3 hodiny zastávka na pol hodiny nieje nič strašné. ty si uviedol ten najhorší príklad a zrejme si videl iba tie nabíjačky pri hoteloch a ani nevieš že existuje supercharger. na slovensku je 70-80% čistej elektriny takže to tvoje zatiaľ máme najme tepelne(asi myslíš teplárne čiže spaľovne) je opäť mimo. miešaš výrobu tepla s výrobou elektriny
1soda
18.11.2017 11:22 | |
+1 -1
123jakub321- pekny prispevok ...vcelku realisticky a pravdivy. Okrem lithia sa este pouziva kobalt,ktoreho je az do 12kg v kazdom elektroaute. Tiez nie moc cisty kov na tazbu.
1soda
18.11.2017 11:26 | |
+0 -1
zase miroslav ferko :D ...cista energia 70-80% ? si padol do nejakej ekologickej uholnej bane a pridusil si si mozog ? tolko percent cistej energie nema ani rakusko. /Viac ako polovica (56,9 %;) elektrickej energie na Slovensku pochádza z atómových elektrární, 16,8 % produkujú vodné elektrárne, 12,8 % tepelné a 13,6 % pochádza z iných zdrojov / . Atomova elektrina nieje cista.
miroslav.ferko1
18.11.2017 11:36 | |
+2 -1
áno určite niesom fanúšik jadra ale v rámci emisií a znečistenia ovzdušia asi trochu lepšie ako uhlie že? nemci vypnú posledné jadro v 2022 my zapneme ďalšiu novú v 2029. už teraz je jasné že nebude môcť cenou konkurovať obnoviteľným zdrojom, ale aspoň budeme mať stabilitu a istoty. už existujú 3 alternatívy bez kobaltu (napr lítium-magnézium) tak vitaj v 2017
123jakub321
18.11.2017 15:35 | |
+0 -2
Ferko vygooglil par veci tak si myslel ze zjedol mudrost. Magnezium popripade horcik je tiez skvela nahrada... Prvok co reaguje s kyslikom a vodikom tak ze vybuchyje je skvela pre bezpecnost. To vas na zakladnej na chemii neucili? Pre teba bude jednoduchsie si kuknut videa na youtube. Odporucam pozret prerazenu baterie na elektromobile a potom co spravi horcik vo vode. A kym sa ti bude dobijat auto tak asi nebudes pri nom stat pojdes dakam na hotel alebo daco. Nebudem ti tu vypisovat 1000 prikladov plus som hovoril obrazne a kus sarkasticky ak sa tu chces natahovat o slovicka ty 80% ekologickej energie.
123jakub321
18.11.2017 15:41 | |
+0 -2
Elektromobili su dobre akurat tak po meste a pre zbohatlikov co potrebuju mat trebdy veci alebo chcu posobit ze sa staraju o ekologiu a mozno este pre ukojenie posadnutosti ekoonanie komisarou z eu. Zatial su baterie na nic a funguju len papierovo ci uz z ekologickeho hladiska ape aj prevadzky. Elektromotori su za to fajn aj z hladiska vykonoveho prejavu aj udrzby kedze tam je minimum pohyblivych casti ale tie baterie to proste zabijaju. skor tie hybridy su cesta s vodikom
dunciii
18.11.2017 16:17 | |
+0 -0
Si tu porovnavate ci co kolos na serbloch sa vozime nemame 30 litrov na auto nove a sa tu hadate o 100 lizrovej tesle:-)
miroslav.ferko1
18.11.2017 16:45 | |
+1 -1
tak ty si asi z tej základnej teraz vyšiel, lítium aj magnézium sú v takých pevných zväzkoch že nereagujú, tieto batérie sa používajú už v e-motorkách a niesú toxické, tak si skús tiež niečo vygúglit lebo si mimo, všetky automobilky idú robiť autá na batérie ale ty veríš vo vodík ktorý vyrábať z vody stojí 3-krát viac ako napojiť auto priamo na elektrinu. tieto argumenty platili v roku 2009, teraz je záruka 8 rokov na batérie a motor bez obmedzenia kilometrov, čo si na spaľovací pohon nedovolí dať nijaká automobilka
miroslav.ferko1
18.11.2017 17:04 | |
+1 -1
sorry mangán! LiMn2O4 nie magnézium. zle som to preložil. ďalšia možnosť na ktorej pracuje Toshiba - lithium–titanate - rýchlo nabíjateľné SCiB batérie.
123jakub321
18.11.2017 22:49 | |
+0 -1
Mas uplnu pravdu. Nie su toxicke. Zjavne ma nechapes tak ti to skusim pokusom dokazat o co mi slo. Polos telefon na stol ( resp baterku z notebooku) priloz v oblasti baterie dlato,sroubovak a buchni po nom kladivom aby si prerazil plast co sa stane...alebo pri tych rychlonabijaniach spominanych ako samsung galaxy note 7 alebo aj zopar pripadov tesiel na rychlonabijackach co skoncili v plamenoch. Prvy pouzitelny elektromobil bol uz 1884 vynajdeny..nie 1984 ale 1884. Nikto to neriesil len teraz poslednych par rokov su super ekologicky vsetci a chcu prejst na elektromobili lebo nebudu schopni plnit normy a emisie. Tak isto aj s trojvalcami boom a celym downsizingom. S tym vodikom skor do buducnosti ak sa zacne lacnejsie zhanat. A vodik je cista energia nie ako baterky
miroslav.ferko1
19.11.2017 00:18 | |
+1 -1
vodík momentálne nieje čistá energia lebo sa vyrába z metánu ťaženého zo zeme, ak by sa vyrábal z vody, stál by oveľa viac, ale už napríklad nikola one (kamión) plánuje postaviť sieť čerpacích staníc na vodík, a vraj to chce vyrábať z obnoviteľných zdrojov, ktoré dosť rýchlo lacnejú. nič to nemení na tom že to bude 3x drahšie ako napájať priamo. budúcnosť je uloženie energie s čo najmenšími stratami v batériach. nie vyrábať vodík a voziť ho v tlakových nádobách. viem o jednom prípade (môže byť viac), kedy sa vznietila batéria počas nabíjania. to prebitie batérie sa dá porovnať s prebitím nádrže benzínu, až na to že jedna iskra spôsobí výbuch, tie články horia väčšinou pomalšie a Tesly S/X sú najbezpečnejšie autá na svete a práve batéria zabezpečuje tuhosť celej konštrukcie. elektromotor nikto neriešil? koľko vysokozdvyžných vozíkov ide na benzín? celý čas išlo o dostupné a ľahké batérie. lithium-ion vyhral....zatiaľ. a cena spadla z 1000$ za kWh (cca 2010) pod 140$ za cca 7 rokov. (v 2010) a do 2020 to bude pod 100$ čiže keď prvá Tesla S vyjde zo záruky bude batéria stáť 6-7500$ (60-75kWh)-ale podľa aktuálnych dát zbieraných od majiteľov vydržia batérie pri normálnom používaní 20 rokov. pre zaujímavosť v roku 1995 bola cena za kWh 100 000$ čiže batéria do Tesly S 100 by stála pred 20 rokmi 10 miliónov$
Intermediary
18.11.2017 07:40 | |
+12 -0
Netešte sa na elektro mobilitu. Fico vám to zdaní na úroveň benzínu a vlaky nechá zadarmo.
qwasance
18.11.2017 07:23 | |
+8 -4
Ďakujem za skvelý článok. Za cestopis s elektrickým autom Teslou. Vynikajúce!
miroslav.ferko1
18.11.2017 11:39 | |
+0 -0
musím povedať že ma potešilo že niekto po 50-tke má pozitívny názor na nové technológie, len tak ďalej. napriek tomu generácia ktorá vyrástla na lítium-ion technológii najviac pochybuje.....viď 1soda
dunciii
18.11.2017 16:18 | |
+1 -0
Ferko ja viem ze tiez ma to caka aj ked dnes este si uzivam poriadny benzin ale caka ma to jasne ako som neusiel smarphonu:-)
1soda
17.11.2017 23:35 | |
+2 -5
SPRAVA pre miroslav ferko - chlapce,nefetuj ten material ktory davas pri pisani diskusnych prispevkov,90% z toho co pises su laicke povrchne a nepravdive blaboly.
miroslav.ferko1
17.11.2017 23:58 | |
+5 -2
tak daj niečo rozumné :) niesom laik a rád sa učím tak ma zasyp faktami nie porovnaním superšportu s fabiou
1soda
18.11.2017 00:13 | |
+2 -4
si totalny laik....a tesla nieje supersport,len rychla elektricka
miroslav.ferko1
18.11.2017 00:34 | |
+5 -3
amatér :D tak ani ferrari nieje superšport ale lokomotíva :D ale máš pravdu, som sa pomýlil, superšporty sú pomalšie...... so zrýchlením pod 3 sekundy je kategória hyperšport
07Maverick07
18.11.2017 07:10 | |
+2 -3
Tesla model S nedokazala zajazdit kolo na Nurburgringu pod 10 minut kvoli prehrievajucej sa elektronike. Nemyslite ze Hypersport by mal nieco taketo bez problemov zvladnut?
miroslav.ferko1
18.11.2017 11:13 | |
+0 -1
ako som písal zrýchlenie kategoricky...najrýchlejšie sériové auto 0-100. samozrejme že nieje na okruh i keď dokáže ísť vkuse 200km/h na nemeckých diaľniciach, 250 len krátkodobo. ak by mal lepšie prispôsobené chladenie batérií tak zvládne Nurburgring pod 9 minút. si pozri novo predstavený roadster a testovaciu jazdu. youtuber Bjørn Nyland spomína že keď vypol rekuperáciu mu hlásilo prehriatie až na cieľovej rovinke takže nič strašné
1soda
18.11.2017 11:18 | |
+1 -1
Supersporty a hypersporty niesu odvodzovane len od zrychlenia,ale od koncepcie vozidla,jeho vyuzitia ci jeho naladenia. Tesla je rodinny automobil za astronomicku sumu zavisly na nabijacej stanici,cize na Slovensku nepouzitelne. A to ze dnes je nabijanie niektorych modelov po znamosti gratis,ine si musis tankovat normalne a aj napriek ich cene nizsej ako 100.000e,je to nerentabilne ,neekonomicke a v neposlednom rade neekologicke.
miroslav.ferko1
18.11.2017 11:25 | |
+0 -1
odporúčanie treba len raz, pri kúpe auta. doživotné nabíjanie. okrem nerentabilne ,neekonomicke a v neposlednom rade neekologicke máš pravdu (v tom že nemá koncepciu superšportu iba dynamiku superšportu). a ani v tom tankovaní normálne. 90% ľudí zapojí na noc a dobije do 80-90% kapacity a šetrí životnosť a čas keďže nemusia chodiť na benzínku
1soda
18.11.2017 11:31 | |
+4 -0
Neviem ci mas priduseny mozog ...vies mi prezradit ako budu ludia dobijat 110 kusov vozidiel ktore stoja pred kazdym cinziakom ? Vies si predstavit kazdu noc dobijate 300.000 kusov vozidiel v meste ? mas pocit ze 30-60 rokov stara elektroinfrastruktura do dokaze ponat ? Ak by spravili novu,myslis ze bude gratis ,lebo musk povedal? ...len najsilnejsi model tesly mas gratis dobijanie dnes a to len ak tvoj kamarat co ju kupil novu medzi prvymi,ma specialny kod a da ti ho. Inak platis ako murovaty. Mas pocit ze pri ludoch co maju hypo na byvanie na 35 rokov (co je dnes asi 70% ludi) su tito ludia ochotni platit dalsich 30 rokov za teslu ,lebo je ekologicka a za 5 rokov ju radsej rychlo predat za 1/4tinu ceny a kupit dalsi nezmysel za uver,ktory uz nedostanu ?? ...fakt vidis len tie cisla zrychlenia? naozaj fetujes ? ...si krasna ukazka vymyvania mozgov reklamou.
miroslav.ferko1
18.11.2017 11:47 | |
+0 -2
:D to sa mi páči, stále niečo nové... tých špeciálnych kódov je plno a každý ti ho s radosťou dá lebo majú za to bonusy. opäť tvoje tvrdenie sa zhoduje s tým z 1910. kto zaplatí tie cesty? kto zaplatí sieť benzínových čerpadiel? čo budem robiť keď sa mi ten automobil pokazí? auto nikdy nenahradí koňa lebo nevie ísť do terénu.... pred 100 rokmi museli prekonať omnoho väčšie prekážky ako natiahnuť navyše kábel alebo si dať panel na strechu. nemecko stavia 623 kilometrový kábel do nórska (meter váži 70 kg) aby vyvážili sieť len tak zo srandy že? sa zobuď
dunciii
18.11.2017 19:06 | |
+1 -0
Inac mirko ferko neni blby podla mna netliacha len tak z brucha:-)
1soda
20.11.2017 01:17 | |
+1 -0
Neviem...ja byvam na slovensku...tu sa nemenovany najvyssi predstavitel vyjadril ze nebude stavat ziadnu siet nabijaciek,lebo je to stratove...takze tvoj kabel v nemecku ma vobec nezaujima. Tvoja az posadnutost teslou je za hranicou normalnosti.Tvrdenie z roku 1910? ...tam im slubovali tankovanie paliva gratis ako dnes u tesly ? ci o co sa opieras v tomto tvrdeni? ...vies o kolko stupla cena paliva od roku 1910 ? Len za poslednych 25 rokov isla cena paliva na dvojnasobok. To iste pride pri rozmnozeni elektromobilov. Nic nebude gratis,na vsetkom ktosi zarobi a bezny obcan bude len platit a tvarit sa,aky je ekologicky. Mame tu skrachovane ,rozpadnute slovensko....kam pozries ekologicka katastrofa,zitny ostrov chemicky znecisteny...ale nieje nic dolezite ako tvoja tesla ,je8e ti?
8piko3
17.11.2017 21:48 | |
+18 -4
Slovák na Tesle: Zadarmo za polárny kruh FOTO Tomáš prešiel na otcovom aute....,Všetký otcové auta jazdia zadarmo.
dunciii
17.11.2017 22:34 | |
+4 -4
Ty preco nemas od tatka nejake:-)?
palipol
17.11.2017 21:04 | |
+22 -6
Možu tu písať x propagandistických článkov o nejakej TESLE - ak nebude na trhu elektrické vozidlo kategórie (povedzme) Oktávia, ktoré na jedno nabitie prejde min. 600km za nadobúdaciu cenu cca 20.000€, tak sa nemáme o čom baviť a pre normálneho človeka to bude stále článok podobný tomu o fantastickom Ferrari, ktoré si kúpi 2000 ľudí na celej zemeguli...a to ešte nehovorím o sieti nabíjacích staníc a súvisiacich službách, do ktorých tiež bude musieť niekto zainvestovať a premietnu sa do cien áut aj nakoniec aj energií.Nič okrem zdražovania nás totiž nečaká.
miroslav.ferko1
17.11.2017 23:09 | |
+7 -4
práveže technológie ako batérie, autopilot a výroba elektriny zo slnka a vetra zlacňujú. ak berieme cenu 20 000€ (to je už dosť veľa, väčšina porovnáva jazdenky za 5000€ s novými elektromobilmi) už teraz keď si porovnáš Tesla Model 3 (35 000$) vs octavia, elektromobil vyhráva na pár ročnom horizonte, nehovoriac o RS-kovej dynamike kde by octavia stála rovnako. áno model 3 prejde iba 300km na nabitie (za 7€) ale 90% ľudí toľko jazdí len výnimočne. prvá elektrická škoda bude najrýchlejší model značky a predpokladá sa že v 2025 presne ako hovoríš bude už nákupná cena elektromobilov nižšia ako spaľovacích ale väčšina ľudí to pochopila už teraz preto je po nich taký dopyt. o 5 rokov vymiznú dotácie a s príchodom pevných batérií skončí spaľovanie úplne.
miroslav.ferko1
17.11.2017 23:36 | |
+7 -1
až teraz som si pozrel že octavia RS dá stovku za 6,7 s to by mal podliezť aj základný Model 3 aj pri 20% batérie (pod 15-20% sa zablokuje časť výkonu) ak niekto neverí že pri nižšom nabití sa dá dosiahnuť veľmi podobný výkon, pozrite si testy - Tesla Model S dala 0-100 za 2,9sekundy pri 24% batérie, 3,9 sekúnd v eco móde pri 9% batérie. 2,5 sekundy je top. čiže v svojej cenovej kategórii je každý model od Tesly porovnateľný ale s neporovnateľnými nákladmi na prevádzku
1soda
17.11.2017 23:49 | |
+1 -1
palipol....pekny nazor :)
miroslav.ferko1
18.11.2017 11:31 | |
+0 -0
pekný názor, s faktom spred piatich rokov že je len jeden model Tesla S. opakujem model 3- domáci trh 27 500$=pod 25000€ dojazd 300km preto na ňho čaká pol milióna ľudí bez akejkoľvek reklamy
MB202
17.11.2017 20:50 | |
+6 -5
Buducnost: vodik.
Rezo158
17.11.2017 22:16 | |
+6 -1
jedna havaria = vybuch :D
aldi-nord
17.11.2017 23:29 | |
+0 -0
ty si cela buducnost
matadorec
18.11.2017 00:41 | |
+2 -1
Mirko Ferko ,aký zmysel má pre obyčajných človeka zrýchlenie plus maximálna? Nie je v obci50a dialnica130?mňa momentálne zaujalaazda svojim prístupom.a v no už chodia aj hydrocentrálou busy aj toyoty,sranda že ich nedotuju a platia všetko ako ostatní.
miroslav.ferko1
18.11.2017 02:04 | |
+0 -2
neviem prečo to tu píšeš ale tam hore išlo o to aby sme porovnávali rovnakú kategóriu vozidiel veľkosťou aj dynamikou a vodíkové vozidlá majú rovnakú dotácie ako čisto elektrické, lebo to je hybrid bez emisií (ale neviem či aj na slovensku)
Intermediary
18.11.2017 07:41 | |
+2 -1
Vodík z ropy budúcnosť nemá!
Kapitan-DANKO
18.11.2017 08:30 | |
+3 -0
Vodíkové motory by nebol žiadny problém, vodík je plyn a motory na plyn - či už zemný alebo skvapalnený PB dávno jazdia. ALE vodík sa v prírode voľný nevyskytuje a jeho výroba je drahá.
Kapitan-DANKO
18.11.2017 08:35 | |
+3 -0
E ešte čo sa týka vodíkových motorov: - je to vlastne obyčajný spaľovací motor, ktorý má účinnosť cca 30-35%. Na výrobu vodíka ale tiež musíme použiť elektrinu. rozkladom vody elektrolýzou. Ak odpočítame tepelné straty pri výrobe vodíka, dostaneme sa možno na 25-30%. Naproti tomu elektromotor pracuje s účinnosťou 80-90%, ak odpočítame straty pri nabíjaní batérie dostaneme sa možno na 75%. PODČIARKNUTÉ A SPOČÍTANÉ: Vodíkové autá spotrebujú v konečnom dôsledku 3 X VIAC elektrickej energie ako autá jazdiace priamo na elektrinu !!!
Intermediary
18.11.2017 09:04 | |
+0 -0
Vodík by mal budúcnosť jedine lacným získavaním z vody. V súčasnosti sa to lacno robiť nedá.Bavíme sa o palive a nie o motore.Každý vie, že funkčné motory na drevo plyn už tu boli počas II svetovej vojny.
miroslav.ferko1
17.11.2017 20:36 | |
+4 -5
https://www.zive.sk/clanok/128813/oficialne-toto-je-prvy-elektricky-kamion-od-tesly/
matadorec
18.11.2017 00:42 | |
+0 -3
Mazda hydrogen
malkey
17.11.2017 20:11 | |
+13 -5
A z coho sa vyrobila elektricka energia / mozno 80 percent s fosilnych paliv kde su emisie na 1 km vyssie ako na naftu ci benzin / Kym sa nevyraba z vodnych veternych alebo jadrovych elektrarni tak to nema s emisiamy ziadny zmysel.
miroslav.ferko1
17.11.2017 20:32 | |
+5 -9
toto platí možno pre arabské emiráty ale aj tak vôbec nemáš pravdu, dieslová elektráreň je efektívnejšia ako vznetový motor a keď priamo nabije auto, aj so stratami a zohľadnení výroby batérií vyprodukuje menej emisií ale na Slovensku máme 80% z obnoviteľných zdrojov takže tu to je omnoho lepšie.
miroslav.ferko1
17.11.2017 23:55 | |
+5 -0
sedem mínusiek ale žiadny argument, malkey tresol hlúposť, tak ho pochváľte :D ale ak mi niekto ukáže v ktorom štáte EÚ je 80% elektriny z fosílnych palív rád sa poučím. česko je 55% a to je druhá najšpinavšia sieť. V Poľsku je najhoršia lebo sú jeden z najväčších producentov uhlia ale nenašiel som dáta novšie ako z 2012. zaujímavé je že varovanie o zhoršenom stave ovzdušia vydávajú pri 300 μg/m3 zatiaľ čo v Paríži už pri 80μg/m3, tak to im nezávidím.
matadorec
18.11.2017 00:37 | |
+2 -1
Vodné neničia ekosystém??
miroslav.ferko1
18.11.2017 01:38 | |
+3 -0
záleží ako sú postavené, aj gabčíkovo malo byť katastrofa pre tú oblasť, a každá obnoviteľná technológia-solar, vietor, hydro zaberá nejaký priestor a ubudne z ekosystému. o 30 rokov možno fúzny reaktor pod zemou nebude do ničoho zasahovať ale zatiaľ máme toto
Intermediary
18.11.2017 07:42 | |
+2 -0
Elektráreň sa dá vždy postaviť na alternatívne palivo ako iba uhlie a mazut
Kapitan-DANKO
18.11.2017 08:40 | |
+4 -0
malkey - Odkial si nabral tých 80% ?? Trepeš ko kotiny a vymýšľaš si, pretože u nás 57% energií pochádza z atomových elektrární a bez skleníkových emisií - ZDROJ máš tu: https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_elektr%C3%A1rn%C3%AD_na_Slovensku
Erbo1
17.11.2017 20:00 | |
+3 -1
toto si kupim keď budem veľky
PrehodenyKabat
17.11.2017 18:19 | |
+22 -10
Rozmaznany synacik dostal od otecka prepdokladam nenazraneho smeraka teslu a teraz mu jeho otecko zas zaplatil reklamu aby s-prosteho synacika viac zviditelnil, clanok pri ktorom g r c i a m, a co sa tyka tych uzasnych elektroaut, neusetril ziadnych 650€/zadarmo na polarny kruh ale vsetko si musel zaplatit ako pri inych autach, teda poistku, elektrinu, servis, to piste tomu co zerie seno.
miroslav.ferko1
17.11.2017 18:26 | |
+10 -12
asi nevieš čítať, servis je zlomok, elektrina-supercharger zadarmo, poistka býva nižšia vďaka autopilotovi a väčšej bezpečnosti áut. áno nová Tesla S sa kvôli amortizácii nedá brať ako super investícia ale vo svojej kategórii(a celkovo auto nieje investícia pokiaľ nezarába) má o 90% nižšie náklady na prevádzku ako iné limuzíny
PrehodenyKabat
17.11.2017 18:36 | |
+13 -8
miroslav.ferko1 . nema o 90% nizsie naklady, potrebuje elektrinu a tu vyraba jadro, uhlie, ropa, veterne elektrarne a solarne clanky, vasa vlastna naivita vas perfektne ohlupuje.
miroslav.ferko1
17.11.2017 19:00 | |
+6 -9
ale platí ju Tesla čiže je v cene auta a aj preto má zákazník omnoho nižšie náklady
miroslav.ferko1
17.11.2017 19:08 | |
+7 -5
a už keď spomínaš zdroj elektriny, na Slovensku je 70% jadro a hydro, čiže 70% elektriny je bez emisií, 10% obnoviteľné zdroje a zvyšok spaľovanie
aldi-nord
17.11.2017 23:32 | |
+0 -0
*** samí tie vase nazory ,rozumne sa tu nedocita nic po vas clovek
matadorec
18.11.2017 00:48 | |
+0 -1
V no neplatia mýto a cestnú daň tušímnabijanie zadarmo.zatial.,.ale už uvažujú nad poplatkom za likvidáciu bat.,časom tipujem aj zbytok keď ich bude veľa.teraz ich dotujú ako kedysi diesel.a 35 x nabíjať je celkom dosť vzhľadom na to že sú tam vacsinou60a80ky
miroslav.ferko1
18.11.2017 02:08 | |
+3 -0
Tesla má už teraz uzavretý cyklus recyklácie (neviem ako inak to preložiť) v gigafactory a opäť máš asi skreslený pohľad lebo batérie po 10-15 rokoch stratia 30% kapacity a vtedy sa menia...a tie staré na industriálne použitie, kde nieje dôležitá váha. podobné programy majú nissan a renault. ale majú problém s nedostatkom takých batérií lebo proste vydržia dlhšie ako sa čakalo. skôr keď rozbije niekto auto tak sa dostanú k batériam
stefi309
17.11.2017 18:13 | |
+14 -1
i ja chci, i ja; mit takovího otce
PrehodenyKabat
17.11.2017 18:37 | |
+6 -1
Chod za Ficom.
Intermediary
18.11.2017 07:46 | |
+2 -0
Budeš mať navyše aj úžasného psa a úžasnú otcovu poradkyňu s trojkami
1soda
17.11.2017 18:08 | |
+10 -0
Jo...skoro zadarmo :D ...len detail,ze za amortizaciu po 8500km na tak drahom aute by tam mohli ist traja ludia na beznych vozidlach.
miroslav.ferko1
17.11.2017 18:19 | |
+6 -11
Tesla nieje bežné vozidlo. ak by sme porovnávali bežné spaľovacie vozidlá s bežnými elektrickými - Po 160 000 km na Nissan Leafe má stále kapacitu 85% batérie a ušetrí ročne 8500libier(británia) na prevádzkových nákladoch, čiže za 4 roky sa kompletne splatí samo, čiže aj keby už malo byť bez hodnoty po 4 rokoch sa to oplatilo už v 2013. to isté bude platiť aj o Tesla model3 s rovnakou cenou, lepšími batériami(8 rokov záruka na batérie aj motor bez obmedzenia km), 3 krát väčším dojazdom a navyše so sieťou nabíjacích staníc ktorá umožňuje prejsť to isté čo s Teslou S
1soda
17.11.2017 23:33 | |
+2 -3
On ale nesiel na leafe ...ale na tesle za 130.000 eur. Tam sa nesplati nic ,nakolko aj dobijanie stoji eura. Prepocet ? ...po 1.6miliona km sa tesla zacne vyplacat v porovnani s beznym tdi za 20-30t eur. Snivaj dalej chlapce..
miroslav.ferko1
18.11.2017 00:02 | |
+4 -2
tesla s 85d stála max 100 000 ale pekne sa to snažíš nafukovať. stále platí to že porovnávaš superšport s octaviou TDI
1soda
18.11.2017 00:20 | |
+2 -2
Tesla model s 75d 108.000eur,tesla model x 100d 133.000eur.....mas to popletene chlapce,supersport je zonda,porsche,nie ta bakelitova elektricka z ameriky.
miroslav.ferko1
18.11.2017 02:19 | |
+4 -3
s85d stál 105 000$ keď vyšiel ja som našiel takú cenu a keď už tá najdrahšia tak to je limuzína s výkonom hyperšportu tak ako zonda, porsche záleží ktoré. a keď už si robíš srandu z bakelitu, je to druhé najbezpečnejšie auto na svete. po Tesla model X. navyše spaľovacie auto má väčšiu šancu že sa vznieti. batérie horia, ale pomalšie, väčšinou dosť na to aby posádka vystúpila (v novom grand tour hammond rozfláka rimac one, vytiahnu ho a potom to auto zhorí) a ešte keď sa chceš tak veľmi si pozri nový roadster dojazd 1000km pri dialničnej rýchlosti 0-100 1,9 sekundy, 0-160 4,2s štvrť míle pod 9 sekúnd. všetko rekordy v rámci produkčných áut...a stojí smiešnych 200 000$ oproti miliónovým autám ktoré si spomínal.. už nieje pochýb že elektrický pohon zotiera všetko
1soda
18.11.2017 11:12 | |
+1 -1
Jo...vidiet ze si z toho este rozum nepobral.... cena v amerike v dolaroch je cosi ine ako cena na SK v eurach za to iste vozidlo. Na ostatne reagovat nebudem,mas asi nejaky teslasyndrom.
miroslav.ferko1
18.11.2017 11:58 | |
+1 -1
tak keď ťa trápi len to že som si prekonvertoval $ na € tak si vyliečený zo zaslepenosti, blahoželám. som fanúšik obnoviteľných zdrojov a z nich napájaného transportu. to je všetko. to že Tesla je jediná čisto elektrická automobilka nieje moja chyba.(podľa dojazdu po Tesle je 6 čínskych automobiliek ale inak BMW je až 8 v poradí s 0,7% podielom)
dunciii
17.11.2017 18:07 | |
+3 -5
Super hned mam ist chut na dovolenku:-)
matadorec
18.11.2017 00:53 | |
+1 -1
Ferko o leafoch radšej tíško lebo si nákakas do pusy.poznam jedného čo mal dva a velice rýchlo sa ich pri prvej možnosti zbavil.teraz má tiež elektriku ale čosi ine.spytaj sa v Nórsku koľko majú reálny dojazd v zime....teoretik
miroslav.ferko1
18.11.2017 11:52 | |
+0 -0
ďalší komentátor mimo konverzácie, nechápem ako na to klikáte. áno leaf je otrasný, to bol ten najhorší príklad s tým že aj tak dokázal na seba zarobiť ako taxík v meste. čiže si ľudia už 5 rokov kakajú do pusy :)
pkpp
17.11.2017 17:18 | |
+14 -5
Som zvedavý ako budú v budúcnosti elektrárne stíhať vyrábať energiu pri zvýšenej spotrebe spôsobenej práve plánovanou preferenciou elektromobilov.A aký "pozitívny" vplyv to bude mať na naše životné prostredie.Keď väčšina elektrárni stále "beží" na tak zatracované fosílne zdroje.To bude "ušetrených" emisií...
miroslav.ferko1
17.11.2017 17:29 | |
+5 -11
aj keď sa spáli ten istý liter paliva v elektrárni, vyrobí sa z nej 2-krát viac energie ako v spaľovacom motore lebo je omnoho efektívnejšia.... elektrické siete sú stále viac a viac čistejšie...na slovensku vyrábame 90% z obnoviteľných zdrojov, hlavne hydro a jadro (áno je tam zarátaná aj biomasa, ale dajme tomu že ok) tento mesiac vyšla štúdia od MIT že aj v najšpinavšej sieti(Poľsko) sú lepšie o 30%, aj po zvážení výroby batérií. Vo Fínsku je elektro o 85% čistejšie ako spaľovanie
cactuss
17.11.2017 17:32 | |
+7 -2
čo myslíš,čo Ťa bude stát výmena baterii v starom aute??DDD
miroslav.ferko1
17.11.2017 17:41 | |
+5 -6
V Amerike len v priebehu jedného roka (2015-2016) kleslo použitie uhlia z 34% na 28%. zabíja ho hlavne lacný plyn ale najviac rastú obnoviteľné zdroje, dokonca v Karolíne zrušili výstavbu jadrovej elektrárne a stavajú solárnu farmu. náklady na solárne a veterné farmy išli prudko dole a už dokonca už aj s batériami sa oplatia omnoho viac okolo rovníka na odľahlé ostrovy a podobne. a tá hranica sa bude rýchlo posúvať severnejšie a už dávno to má pozitívny vplyv, len ho zabíjame tým že stále spaľujeme a nevzdelaný alebo podplatený ľudia rozhodujú....
miroslav.ferko1
17.11.2017 17:50 | |
+5 -7
cena batérií ide dosť rýchlo dole, takže ak po 15 rokoch (predpokladá sa že vydržia tak 23 rokov) ich bude treba vymeniť - to je keď klesne kapacita o 30%, nie že už sú nepoužiteľné. Automobilky ako nissan a renault už majú programy na použite starých batérií do domácností ale majú problém že nikto ich nemení lebo držia omnoho dlhšie ako sa predpokladalo. cena batérií bola v roku 2012 $542/kWh, teraz to je $140/kWh (to umožňuje ten lacný model 3, v roku 2012 by batéria 50kWh stála 27 000, tak by sa ťažko zmestili do 35 000) a predpokladá sa že do 2020 podlezie hranicu 100$
cactuss
17.11.2017 17:09 | |
+18 -2
treba si uvedomit,že zatial je to zadarmo,ale až toho bude dost a nebudú mat strach,že sa ludia vratia k benzinu a nafte a nebude iná alternativa,tak zvednú náklady ako je v kapitalizme normálne,budeš proste platit za nabijanie atd!!!)))a zistíš ,že to bolo zadarmo ako ked práčka lapajú,pekne mu spievajú!!!
cactuss
17.11.2017 17:13 | |
+11 -1
snad si nemyslíte,že Vás niekto bude dotovat sieťou nabijacich staníc zadarmo!!))
miroslav.ferko1
17.11.2017 17:23 | |
+6 -5
tie ktoré boli predané s nabíjaním zadarmo, ho majú do konca životnosti auta. samozrejme že to už zrušili i keď ho ešte dávajú na odporúčanie (modely S/X) a model 3 za 35 000 už nebude mať vôbec... takže každý kupuje auto s tým že vie či bude mať zadarmo nabíjanie alebo nie. ale bez ohľadu na to všeobecne elektrina stojí maximálne 2,5€ na 100km, čo nedá ani najúspornejší diesel, nehovoriac o tom že cena solaru a veterných turbín ide dole, takže elektrina bude lacnejšia.
cactuss
17.11.2017 17:31 | |
+13 -1
nemaj strach,oni Ti to primerane zdvihnú,ked nebudeš mať inú alternativu,alebo si myslíš,že to zostane takto???DDD
miroslav.ferko1
17.11.2017 17:57 | |
+5 -4
samozrejme že sú iné alternatívy, v nemecku je cena 0,40centov za kWh a celé komunity stavajú solárne farmy. keď bude drahá elektrina, si ju začnú šudia vyrábať samy. my máme 0,12c-0,15c a keby to chceli plošne dvihnúť by bol bordel, by to zruinovalo dôchodcov. V niektorých krajinách majú v noci lacnejšiu elektrinu a práve vtedy sa nabíjajú autá a pomáhajú stabilizovať sieť/dopyt. dokonca si ľudia kupujú Powerwall s tým že ho nabijú keď je elektrina lacná a používajú ju cez deň
dunciii
17.11.2017 20:53 | |
+2 -0
My nemame lacnu elektriku a nemozeme ak ju vyprodukujeme spat do siete predavat:-) myslim tiez ze oni rozhodnu co a ako bude:-) ak moc elektriky tak to zdania a hotovo:-)
Intermediary
18.11.2017 07:51 | |
+3 -0
Tu hrozí jediné riziko, že sociálny štát zavedie daň z luxusu. Máš elektrické auto? Máš luxus a tak plať!
Odin-16
17.11.2017 16:09 | |
+15 -11
Pane boze tak stupidny clanok som nevidel povedat ze siel zadarmo je povedat ze vlaky na slovensku su zadarmo za prve elektroauta maju najhorsiu efektivitu vyuzitia paliva nehovoriac o tom ze dopad na zivotne prostredie je zanedbatelny a kopa dalsich opak tvrdia len fanatici co pokladaju Teslu za svoju modlu nieco ako islamisticky radikaly, otto motor este nevymrel
Joel.Margrett
17.11.2017 16:15 | |
+3 -8
A vy ste kto pane ze sa problematike tak rozumiete ?
Gimex
17.11.2017 16:32 | |
+4 -7
Ako že kto? Veď na autobild chodia len tí najpovolanejší - samí študovaní odborníci s dlhoročnou praxou a skúsenosťami.
miroslav.ferko1
17.11.2017 18:00 | |
+4 -5
najhoršie elektromobily majú efektivitu 80-90% najlepšie spaľovacie 30-40% a čím čistejšia sieť, tým menší dopad na životné prostredie.
igbc
17.11.2017 21:19 | |
+3 -3
Mirko už na tom co si napisal vidno ze nemas paru o com pises, a ano rozumiem sa tomu inzinier elektronik ...
miroslav.ferko1
18.11.2017 00:05 | |
+4 -1
super že si inžinier a nevieš ako funguje elektromotor? to je smutné. alebo my vysvetli v čom sa mýlim. budem len rád
ready55
17.11.2017 15:56 | |
+0 -1
hahaha alex presne tak.stupidni vyrobcovia robia stotisicove auta so spotrebou 6litrov.asi rataju s tym ze bohaci su najvacsi lakomci haha
ready55
17.11.2017 15:54 | |
+4 -2
slovensko je 20rokov za blavou a 50rokov za skandinaviou
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×